تولید محتوا چیست ؟ انواع روش های تولید محتوا

تولید محتوا چیست ؟ انواع روش های تولید محتوا

تولید محتوا چیست ؟

انواع روش های تولید محتوا به چند دسته تقسیم بندی می شود؟

تولید محتوا یک سیستم است، نه یک هدف. این یک سیستم برای ایجاد اطلاعات برای مخاطبان تعریف شده است. این کار شامل کار با کسانی است که می خواهید با آنها صحبت کنید و آنچه می خواهید که آنها برای شما انجام دهند. به این ترتیب استراتژی محتوای شما همیشه باید سیستم تولید محتوا را هدایت کند.

اهداف مشترک برای یک سیستم تولید محتوا ایجاد آگاهی، رهبری و فروش است. نوع محتوایی که تولید می کنید باید یکی از این اهداف را برآورده کند.

این در مورد محتوای نوشته شده، ویدئو یا تصویر صادق است. این امر در مورد هر کجا که کسی از آن محتوا استفاده می کند – آنلاین یا آفلاین – نیز صادق است.

نوع محتوایی که تولید می کنید نحوه تولید آن را تعیین می کند. شما می توانید تولید محتوا را با توجه به قالب آن تعریف کنید – مانند یک وبلاگ، یک مقاله، یا یک ویدیو. اما مفیدتر است که محتوا را بر اساس عملی که می خواهید مخاطبان شما پس از خواندن یا دیدن یا شنیدن آن انجام دهند، تعریف کنید.

اگر محتوا را براساس نتایج آن تعریف کنید، اندازه گیری آن و درک اینکه آیا برای شما موثر است بسیار ساده تر می شود.

سه نوع تولید محتوا وجود دارد

سه نوع اصلی محتوا وجود دارد. آنها محتوای سنگ بنایی، محتوای محصور و محتوای در حال تحول هستند و در سئو سایت تاثیر بسزایی دارند.. محتوای سنگ بنایی محتوایی است که سعی می کند یک موضوع واحد را به صورت قطعی پوشش دهد. غالباً هدف محتوای سنگ بنایی رهبری است.

شما آن را برای ایجاد اقتدار خود بین مخاطبان تولید می کنید. محتوای محصور محتوایی است که می توان آن را با چیزی (مانند اطلاعات تماس) رد و بدل کرد.

برای ایجاد ارتباط با مخاطبان، محتوای محصور تولید می کنید. محتوای در حال تحول، جریان محتوایی است که به طور منظم تولید می شود.

ممکن است به صورت مجموعه ای از پست های وبلاگ یا گزارش های خبری معمولی یا قسمت های منظم یک برنامه باشد.

شما محتوای تکاملی تولید می کنید تا در بین مخاطبان مورد نظر خود از وضعیت خود آگاهی ایجاد کنید.

چقدر از هر نوع محتوا باید تولید کنید؟

میزان واقعی تولید محتوا یا محتوای مورد نیاز برای تولید در شرکت به شرکت و صنعت به صنعت متفاوت است.  یک پاسخ کوتاه این است که بگویید شما فقط باید حداقل میزان محتوای مورد نیاز خود را برای دستیابی به نتایج دلخواه تولید کنید. اما این برای بسیاری از مردم رضایت بخش نیست.

شاید بتوان تصور کرد که برای هر موضوع چقدر محتوا باید تولید کنید. محتوای سنگ بنایی باید متفکرانه و معتبر باشد. بنابراین تولید آن زمان زیادی می برد. در نتیجه، شما سعی نخواهید کرد مقدار زیادی از آن را تولید کنید، زیرا این باعث تخلیه زیاد منابع می شود. محتوای سنگ بنایی طبیعتا، بیشترین منابع را از هر نوع محتوا می طلبد.

این منابع ممکن است زمان یا دانش باشد. اما رهبری فکری به هر دو نیاز دارد. شما همچنین می توانید جهت تولید محتوا، آموزش سئو در قسمت تولید محتوا را فرا بگیرید.

محتوای محصور برای رسیدن به اهداف لازم نیست به اندازه محتوای سنگ بنایی باشد البته می تواند همان اندازه نیز باشد. اما از آنجا که هدف محتوای محصور ایجاد ارتباط است بنابراین تعداد بیشتری از محتوا می تواند به این منظور خدمت کند. محتوای در حال توسعه نیاز به تولید منظم دارد.

هدف از تکامل محتوا ایجاد آگاهی است. شما این کار را با ایجاد و توزیع منظم محتوای جدید انجام می دهید. اگر مخاطبان بالقوه شما از انجام این کار آگاه هستند، ممکن است کنجکاو شوند تا درباره شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

هدف از تولید محتوا

هدف بازاریابی محتوا ایجاد و بدست آوردن مخاطب و متقاعد کردن آنها برای خرید چیزی است. اما هدف از تولید محتوا بسیار محدودتر است.

هدف از تولید محتوا برقراری ارتباط با هر یک از مخاطبان است. محتوا بین تعداد زیادی از افرادی که از آن ها به عنوان مخاطب یاد می شود توزیع می شود. اما به علایق، مشکلات و امیدهای هر فرد می پردازد. درک این نکته اساسی تفاوت زیادی در اثربخشی محتوا ایجاد می کند. اگر هدف محتوا برانگیختن عملی توسط یک فرد است، باید به خواسته ها و ناامیدی ها و امیدهای یک فرد بپردازد.

راه ارتباط با یک فرد ایجاد محتوای سرگرم کننده، آموزشی، آموزنده یا ترکیبی از هر سه است. محتوای سرگرم کننده با افراد در سطح احساسی ارتباط برقرار می کند.

محتوای آموزشی در سطح فکری متصل می شود. و محتوای آموزنده در سطح توجه متصل می شود.

محتوای احساسی / سرگرم کننده

اگر هدف شما برقراری ارتباط با مخاطبان در سطح احساسی است، باید محتوایی در مورد افراد تولید کنید. محتوای احساسی اغلب شکل داستان را دارد (اما لازم نیست). این اغلب شامل بسیاری از زبانهای توصیفی در اطراف حواس پنجگانه است.

این به این دلیل است که ما احساسات را از طریق حواس خود تجربه و ابراز می کنیم.

اگر پاسخی را بر اساس چیزهایی که مشاهده می کنید، می شنوید، مزه می کنید، لمس می کنید یا بو می کنید توصیف کنید خوانندگان احساسات مربوط به آن حواس را “احساس” می کنند.

محتوای آموزشی / فکری

اگر هدف شما آموزش مخاطبان شماست، باید محتوای توصیف کننده فرایندها یا تجزیه و تحلیل داده ها را تولید کنید. این داده ها  شواهد و استدلال های ساختارمند است که محتوای آموزشی را از نظر مخاطب متمایز می کند.

به هر حال، یک نظر می تواند بر اساس تجربه شخصی یا حرفه ای شما باشد. اما بدون پشتیبان واقعی برای آموزش در واقع محتوای آموزشی نیست و احساسی است. محتوا آموزشی باید جذاب و واقعی و قابل اجرا باشد و مخاطب را تشویق کند دوباره از شما کمک بخواهد.

مطالب آموزنده / قابل توجه

محتوای آموزنده به دلیل ارزش، تازگی و ارتباط مورد توجه خوانندگان قرار می گیرد. اخبار یک مثال عالی از محتوای آموزنده است. اخبار روزانه درباره مواردی است که اخیراً اتفاق افتاده است (تازگی). در اسرع وقت گزارش می شود (ارزش).

اگر بتوانید محتوای آموزنده ای که مربوط به مخاطب است ارائه دهید، آنها با توجه به تلاش شما پاداش می دهند. هر یک از انواع محتوا می تواند مورد توجه قرار گیرد.

با این وجود توجه منبع محدودی است، بنابراین محتوا باید قولی به مخاطب بدهد و به آن عمل کند.

نقشها و مسئولیتهای تولید محتوا

نقشهای اصلی در هر مرحله از تولید محتوا با طرح ایده ذهنی آن شروع می شود. سپس باید آن را برای مخاطبان ارائه دهید. در نهایت، شما باید از صحت آن اطمینان حاصل کنید و آنچه را که می خواستید بگویید، بیان کنید.

ایده خوبی است که نقش تیمی هر نفر را ثبت کنید، بنابراین هر یک از اعضای تیم محتوای شما می دانند که از آنها چه انتظاری دارید و چه زمانی انتظار تحویل محتوا را دارید. شما می توانید این وظایف را به نوشتن، طراحی و تولید و ویرایش تقسیم کنید.

مطلب مفید بود ؟ ۲ ۰

شما هم بخوانید