۲۴ فضیلت و خواص سوره یس برای ازدواج، محبت و اموات

.خواص سوره یس برای ازدواج، محبت و اموات

 

  فضیلت سوره یس چیست

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

۲۴ فضیلت و خواص سوره یس برای ازدواج و محبت

بر اساس روایات و احادیث یکی از با فضیلت ترین سوره های قرآن، سوره یس (یاسین) می باشد، خواندن این سوره پیش از غروب آفتاب و پیش از خواب توصیه شده است.

سوره یس که قلب قرآن نامیده می شود، ۸۳ آیه دارد و در آن در مورد معاد، نبوت و توحید صحبت شده است

خواندن هر کدام از سوره ها و آیات مبارک قرآن کریم فواید و فضیلت های خاصی دارد اما در مورد فضایل خواندن سوره یاسین در احادیث و روایات بسیار تأکید شده است.

فضیلت سوره یس در زندگی

فضیلت سوره یس برای اموات و ازدواج

سوره یس برای حاجت

در احادیث و روایات ذکر شده که اگر حاجات شما برآورده نمی شود سوره یاسین بخوانید زیرا با این کار حاجات معقول و مشروع شما برآورده خواهد شد.

خواص سوره یس برای محبت

از راههای جلب محبت دیگران که در احادیث بر آن تأکید شده است خواندن سوره یاس بویژه آیه ۷۲ آن (وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَکُوبُهُمْ وَمِنْهَا یَأْکُلُونَ)م ی باشد.

برای این منظور ۸۳ بار آیه ذکر شده را بر کشمش، انجیر، خرما و یا شکر بخوانید و به طرف بدهید تا بخورد.

دوای دردها

پیامبر اسلام (ص) : نوشتن سوره یاسین بر روی کاغذ و کشیدن آن بر آب و سپس نوشیدن از آن آب را به عنوان دوای دردها توصیه فرموده اند.

دیدن چهره مبارک پیامبر در خواب

اگر آرزوی دیدن چهره مبارک پیامبر (ص) را در خواب دارید مرتب سوره یاسین را بخوانید زیرا در احادیث و روایات بارها بر این مسأله تأکید شده است.

بهبود وضع مالی

از سوره هایی که خواندن آن به منظور رفع فقر و نداری توصیه شده است سوره یاسین بویژه آیه ۶۸ این سوره می باشد.

دنبال گمشده

اگر گمشده ای دارید و به دنبال آن هستید سوره یاسین را بخوانید زیرا حضرت علی (ع) بر آن تأکید و توصیه فرموده است.

ضد چشم زخم

در احادیث و روایات متعدد یکی از سوره هایی که برای در امان ماندن مسلمین از چشم زخم خواندن آن توصیه شده است سوره یاس می باشد.

ثواب چند بار ختم قرآن

یکی از سوره هایی که خواندن آن ثواب چند بار ختم قرآن را نصیب شما می کند سوره یاسین می باشد زیرا ثواب بیش از ده بار ختم قرآن برای آن ذکر شده است.

قلب قرآن

سوره یاسین به قلب قرآن مشهور است پس اگر میخواهید از کرامات و ثواب و مزایای قلب قرآن بهره گیرید سوره یاسین را روزانه بخوانید.

حضور فرشتگان در هنگام دفن

اگر آرزوی همراهی فرشتگان در هنگام قبض روح و هنگام دفن خویش را دارید یکی از راه های رسیدن به آن، قرائت سوره یاسین می باشد.

شاد نمودن اهل قبور

برای شاد نمودن اهل قبور در دین مبین اسلام راههای مختلفی ذکر و توصیه شده است که یکی از بهترین راهها، خواندن سوره یاسین برای اهل قبور می باشد.

بیمه شدن در برابر بدی و شر

برای مصون شدن و بیمه شدن در برابر شرها، بویژه شر شیطان و انواع بدیها و مصیبت ها، یکی از سوره هایی که خواندن آن تأکید شده است سوره یاسین می باشد.

رهایی از فشار قبر

یکی از ترس های مردن، فشار قبر بویژه فشار قبر در شب های اول بعد از مرگ می باشد، برای رهایی از فشار قبر مرتب سوره یاسین را بخوانید.

همراهی فرشتگان در قیامت

در احادیث ذکر شده که یکی از راههایی که می تواند سبب همراهی فرشتگان در هنگام عبور از پل صراط و سوال و جواب روز قیامت و شفاعت فرشتگان برای شما شود خواندن سوره یاسین می باشد.

پاک شدن گناهان

در حدیثی از امام باقر نقل شده که ایشان فرمودند: یکی از راه های بخشش گناهان و پاک شدن حساب و کتاب شما، خواندن سوره یاسین می باشد.

خواص سوره یس برای ازدواج

اگر در آرزوی ازدواج هستید اما شرایط آن برای شما فراهم نیست سوره یاسین را بخوانید زیرا خواندن این سوره شرایط ازدواج را برای شما فراهم خواهد کرد.

یاری در مسافرت

در مسافرت ها یکی از راهه ایی که می تواند شما را حفظ نماید خواندن سوره یاسین می باشد، اگر مسافر دارید برای عافیت آن سوره یاس را بخوانید.

فضیلت سوره یس برای اموات

در دین مبین اسلام راه های مختلفی برای کمک به اموات و رسیدن ثواب به آنها بیان گردیده است یکی از بهترین کارها خواندن مرتب سوره یاسین برای اموات می باشد.

نفع دو طرفه

خواندن سوره یاسین در قبرستان دارای نفع دوطرفه هم برای اهل قبور و هم برای خواننده سوره می باشد خواندن این سوره در قبرستان بارها تأکید و سفارش شده است.

بالا بردن سعه صدر با سوره یاسین

برای داشتن قلبی توانمند، ذهنی نافذ و سعه صدر بالا، در احادیث و روایات یکی از راههایی که پیشنهاد شده است خواندن مرتب سوره یاس می باشد.

افزایش محبت شوهر با سوره یس

اگر به دنبال جلب محبت شوهرانتان هستید یکی از راههایی که در احادیث و روایات به آن توصیه شده است خواندن سوره های ۵۵ تا ۵۷ سوره یاسین می باشد.

شتاب دهنده سیر و سلوک

از راههای توصیه شده به مسلمینی که به دنبال سیر و سلوک و قرب به خداوند هستند خواندن سوره یاسین می باشد خواندن سوره یاسین سرعت و شتاب آنها را برای قرب الهی بیشتر می کند.

خواص سوره یاسین برای کودکان

امام صادق (ع) : یاد دادن سوره یاس را به کودکان از وظایف پدر و مادر بر شمرده و آن را توصیه نموده است، ایشان این سوره را گل خوشبوی قرآن نامیده است.

توصیه هایی برای قرائت سوره یاس

سعی کنید برای بهره مندی از کرامات این سوره، بر حسب هدف و نیت خود در روزهای خاصی آن را بخوانید، مثلا اگر هدف از خواندن شما دفع دشمن می باشد روز سه شنبه بخوانید.

روزی سه مرتبه این سوره را بخوانید تا از کرامات آن بهره مند شوید.

تلاوت سوره یس با صدای عبدالباسط

تلاوت سوره یس با صدای عبدالباسط (ِDownload)

خواص سوره یس برای ازدواج و محبت | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۴۱۸ ۴۵

9 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

مجید

۲۹ آبان ۱۴۰۱


بخدا تو ی هفته ۸ تومن قسط وام بدهکار بودم...از سوره یاسین کمک گرفتم...ب شکل عجیبی جور شد...دوای تمام درد ها و مشکلات با قران حل میشه

مریم روزبهانی

۱۷ مهر ۱۴۰۰


دا کنیم به حرمت سوره ی یاسین که قلب قرآن هستش هیچ قلبی غمگین نباشه ..وقلبها پر از شادی وسرور باشه ..عزیزان التماس دعا دارم از شما

فاطمه

۰۱ مرداد ۱۴۰۰


آیا واقعا کسی تاثیر خواندن سوره یاسین را در ازدواج کردن خودش دیده ؟

حلیمه

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰


حالا هم مریض مشکل و سخت دارم سوره یاسین ره تلاوت میکنم ان شالله که خداوند شفا و صحتمندم کنه

زهرا

۱۵ فروردین ۱۴۰۰


کسی حاجت گرفته؟

Brave

۲۶ مهر ۱۳۹۹


کسی حاجت گرفته؟

ناشناس

۲۹ مرداد ۱۳۹۹


خوندن به کشمش و دادن به طرف مقابل کار درستی نیست باید با معنی وتوجه خونده بشه برای بالا رفتن آگاهی.با تشکر از سایت خوبتون.

اسرا

۱۵ مرداد ۱۳۹۹


خدایا حاجت منوتوی همین روزها بده دلم وچشمم هرروز به این امید بیدار میشن و بقیه مومنین روهم حاجت رواکن قسمت میدم به حضرت عباس.

محسن کاشف

۲۰ شهریور ۱۳۹۷


عااااااااااااااااااااااااااالی

شما هم بخوانید