خواص شاه توت + ۳۳ خاصیت شاتوت برای پوست مو و بدن

خواص شاه توت برای کبد لاغری و پوست و مو

خواص شاه توت برای کبد خاصیت شاه توت برای پوست و مو فواید شاه توت در دوران بارداری خواص شاتوت در طب سنتی را در سایت فتوکده می خوانید

خواص شاه توت برای کبد پوست مو و سلامتی

شاتوت میوه ای به نسبت بزرگتر از توت سفید بوده و رنگ آن اغلب ارغوانی یا قرمز تیره است و مزه آن شیرین، ترش و مطبوع می باشد.

درخت شاتوت از سایر درختان توت کوچکتر بوده ولی عمر طولانی تری نسبت به آنان دارد و میوه این درخت را می توان بصورت خام، پخته یا مربا استفاده نمود.

شاه توت بهترین منبع غذایی برای تامین ریزمغذی های بدن می باشد و این میوه از لحاظ آنتی اکسیدانی از عالی ترین خوراکی های دارای فیتوکمیکال های قوی همچون؛ آنتوسیانین می باشد

شاتوت تصفیه کننده خون و میوه ای مغذی می باشد.

خواص شاتوت در طب سنتی

خاصیت شاه توت برای کبد چرب سرماخوردگی و بارداری زنان

۳۳ خاصیت شاه توت برای سلامتی

در زیر بصورت کامل با خواص شاتوت در طب سنتی و علمی با ذکر دلیل آشنا می شویدف در زمان فصل این میوه خوشمزه و درمانی بهره کافی را ببرید

غنی از ویتامین C

شاتوت یکی از منابع خوب ویتامین C بدن می باشد و این ویتامین مقاومت بدن را در مقابله با عوامل عفونت زا بیماری ها به میزان بالایی افزایش داده و با رادیکال های آزاد منفی بدن مقابله می کند.

ضد کلسترول بد

شاتوت تنها میوه ای است که از تولید کلسترول بد، که در بدن باعث بیماری های مختلف و حملات قلبی می شود، جلوگیری می کند

این میوه تابستانی حاوی انواع املاح مورد نیاز بدن نیز می باشد.

منبع ویتامین A

شاتوت یکی از منابع مهم برای تامین ویتامین A بدن بوده و وجود این ویتامین در شاتوت باعث شادابی و طراوت پوست شده و در زیبایی آن نیز بسیار موثر می باشد و برای بینایی نیز مفید است.

آهن و شاتوت

آهن یکی از مهمترین و مورد نیازترین عنصر برای بدن بوده و کمبود آن باعث بروز بسیاری از ناراحتی ها می شود و شاتوت با دارا بودن میزان زیادی از آهن، برای سلامتی بسیار مفید می باشد.

خاصیت شاه توت برای پتاسیم

شاه توت حاوی میزان زیادی پتاسیم بوده و پتاسیم بخشی مهمی از سلول و مایعات بدن را تشکیل می دهد و نیز کنترل کننده فشار خون و میزان ضربان قلب نیز می باشد.

ویتامین B کمپلکس

این ویتامین در شاتوت بسیار بوده و از گروه ویتامین ها است. شاتوت سرشار از ویتامین B6، نیاسین، ریبوفلاوینواسیدفولیک می باشد و در سوخت و ساز کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها موثر می باشد.

تانن حیاتی برای بدن

تانن متعادلی که در شاتوت وجود دارد، در استحکام بخشیدن به جداره رگ های خونی کمک کرده و از خونریزی های پوستی که بر اثر عوامل مختلف ایجاد می شود ممانعت می کند.

خواص آب شاتوت برای دهان

ممکن است بر اثر بیماری زخم و جوش هایی در دهان ایجاد شود که برای رفع آن غرغره آب شاتوت مفید می باشد و باعث درمان درد گلو، تورم لثه و ورم حلق نیز می شود.

ضد پیری

شاتوت میوه ای با خاصیت ضد باکتریایی بوده و در درمان بیماری های باکتریایی موثر است و این میوه فرآیند پیر شدن را کندتر نموده و سلامتی پوست را تضمین می کند.

عصاره شاتوت

در افرادی که به واریس مبتلا هستند، مصرف عصاره شاتوت باعث کاهش نشت دیواره نازک رگ های خونی می شود. آنتی اکسیدان های شاتوت در درمان بافت پیوندی آسیب دیده موثر هستند.

ضد التهاب

شاتوت میوه ای با خاصیت ضد التهابی بوده و برای درمان بیماری درد مفاصل که بیشتر خانم ها را درگیر خود می کند، بسیار مفید می باشد و التهاب آن را به مرور رفع می کند.

اشتها آور

شاتوت از میوه های اشتها آور بوده و افرادی که از بی میلی به غذا شاکی هستند، حتما بطور مداوم این میوه را مصرف نمایند. شاتوت در رفع عطش نیز بسیار موثر می باشد.

خواص شاه توت برای دیابت

در شاتوت قند طبیعی فروکتوز وجود دارد و در حالتی که این میوه درست و به اندازه مصرف گردد، برای کسانی که دیابتی هستند؛ بسیار مفید بوده و جایگزینی مناسب برای قند است.

مفید برای سرطان

شاتوت و عصاره بدست آمده از آن، برای جلوگیری از رشد سرطان سینه و دهانه رحم موثر بوده و عصاره این میوه یکی از موثرترین عوامل در کاهش رشد سلول های سرطانی سینه می باشد.

سلامت دستگاه تناسلی تا سکته 

شاتوت در جلوگیری از عفونت های دستگاه اداری، بیماری های وابسته به سن، سرطان و سکته مغزی بسیار موثر بوده و خواص مفید بسیاری در آن برای حفظ سلامتی بدن وجود دارد.

تسکین زخم روده

شاتوت میوه ای با طبع سرد بوده و بازکننده گرفتگی عظلات بدن می باشد و عوارض ناشی از صفرا را از بین برده و یکی از مهمترین ویژگی آن، تسکین زخم های ایجاد شده در روده است.

خواص برگ شاتوت

جوشانده برگ های شاتوت حالت تهوع را رفع کرده و از قدیم الایام استفاده از آن مرسوم بوده است. ریشه شاتوت نیز در درمان اسهال خونی بسیار موثر واقع می شود.

خواص شاه توت برای کبد و طب سنتی

خواص شاتوت در طب سنتی برای سلامتی بدن

ضد قند

ماده ای ضد قند در برگ درخت شاتوت وجود دارد، که مرض قند را درمان نموده و قند خون را می کاهد و بنابراین می توانید از آن در صورتی که به قند مبتلا هستید، استفاده نمایید.

خاصیت شاه توت برای حافظه

تقویت حافظه کوتاه مدت و دراز مدت در سطح مولکولی در نورون ها کنترل می شود و خوردن شاتوت در افزایش ظرفیت حافظه بسیار موثر بوده و باعث تقویت آن نیز می گردد.

کاهش فشار خون

شاتوت حاوی میزان قابل توجهی پلی فنول بوده که این ماده از رگ های خونی محافظت می نماید. آنتی اکسیدان و پتاسیم موجود در شاتوت فشار خون بالا را کاهش داده و سلامتی بدن را حفظ می نماید.

بهبود گردش خون

خوردن میوه شاتوت باعث بهبود جریان خون شده و گلبول های قرمز خون را افزایش می دهد. این میوه تابستانی دارای آهن بوده که از بروز کم خونی مانع می شود.

شاتوت میوه ای خوشمزه و آبدار بوده و خواص مفید زیادی برای بدن دارد.

درمان کم خونی

میوه خوش رنگ شاتوت سرشار از آهن بوده و برای پیشگیری و رفع کم خونی مفید می باشد.

کم خونی اثرات منفی بسیاری برای بدن داشته و باعث خستگی و سرگیجه می شود و مصرف مداوم شاتوت کم خونی را درمان می نماید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

در شاتوت انواع ویتامین های مورد نیاز بدن و مواد مغذی به میزان قابل توجهی وجود دارد و ویتامین C شاتوت باعث تقویت و عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن می شود.

شاتوت ترکیبات مفید بسیاری برای بدن دارد.

خواص شاه توت در بارداری

زنان باردار در صورتی که نسبت به انواع توت حساسیت نداشته باشند، می توانند از شاتوت به میزان مورد نیاز استفاده نمایند.

شاتوت از بهترین مواد برای رشد بهتر مغز جنین محسوب شده و باعث تقویت حافظه نوزاد می شود.

درمان لکه های پوستی

شاتوت برای پوست بسیار مفید بوده و آنتی اکسیدان های موجود در آن از عوارض پوستی جلوگیری می نماید و لکه های پوستی را رفع کرده و باعث صافی پوست شده و سموم سطح پوست را دفع می کند.

خواص شاه توت برای کبد

در شاتوت به میزان بسیاری آهن وجود دارد که از سلامتی کبد محافظت نموده و باعث تقویت آن می شود. کبد نقش بسیار مهمی در لخته شدن خون داشته و باعث تجزیه چربی ها و دفع سموم بدن می گردد.

خوردن شاتوت برای کبد چرب سفارش شده است

آنتی اکسیدان های مفید

در شاتوت انواع آنتی اکسیدان ها وجود دارد که درجه ظرفیت جذب رادیکال های آزاد آن بعنوان یک شاخص اندازه گیری تاثیر مواد غذایی در پیشگیری از سرطان است که در حدود ۵۳۵۰ در هر ۱۰۰ گرم رسیده است

تقویت رشد مو

شاتوت دارای میزان بالایی از آنتی اکسیدان بوده که موها را سالم نگه می دارد و رشد مو را افزایش داده و موجب تقویت آنان می گردد.

رنگ تیره شاتوت نشان دهنده میزان بالای مواد مغذی آن بوده و این مواد باعث تقویت رشد مو و ناخن می گردد.

خواص شاه توت برای لاغری

شاتوت از میوه های پرخاصیت و کم کالری بوده و سرشار از مواد مغذی بسیاری همچون؛ فیبر، ویتامین K و ویتامین C و آهن می باشد.

شاتوت با داشتن فیبر بالا باعث کاهش وزن شده و موجب احساس سیری طولانی مدت می گردد.

نرم کننده پوست

شاتوت از بهترین میوه های تابستانی بوده و خواص بسیاری برای بدن دارد و مصرف زیاد آن برای سلامتی بدن بسیار مفید است.

خوردن روزانه یک کاسه شاتوت باعث نرم شدن پوست شده و پوست را لطیف و شفاف می کند.

استحکام استخوان ها

شاتوت دارای ویتامین K، کلسیم و آهن بوده که از بهترین مواد مغذی برای تقویت و ساخت بافت های استخوانی محسوب می گردد.

خوردن شاتوت از پوکی استخوان و آرتروز ممانعت می کند و باعث استحکام استخوان ها می شود.

خاصیت شاه توت برای بینایی

شاتوت از میوه های تقویت کننده بینایی بوده و چشم را از گزند رادیکال های آزاد محافظت می نماید. رادیکال های آزاد موجب دژنراسیون شبکیه و نابینایی می شود. مصرف شاتوت برای سلامتی چشم ها بسیار مفید می باشد.

سلامتی قلب

در شاتوت انواع مواد مفید برای بدن از جمله فیبر، آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدهای وجود دارد که در سلامتی قلب نقش مهمی ایفا می کنند.

خوردن شاتوت از بروز بیماری های قلبی، سکته و حمله مغزی و قلبی ممانعت می کند.

آشنایی با خواص نارنگی

خواص شاتوت در طب سنتی و برای کبد | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۶۱ ۹

شما هم بخوانید