در خرید خاک به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟

در خرید خاک به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟

در خرید خاک به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟

خاک یکی از مهمترین متریال هایی است که به رشد مناسب گیاهان کمک می کند. کارشناسان بر این عقیده هستند، اگر خاک حاوی مواد مغذی نباشد و یا کیفیت پایینی داشته باشد، به زودی گیاهان را خراب می کند و این امر می تواند چالش های مالی و روانی زیادی را برای افراد به وجود بیاورد. به همین دلیل، توجه به خرید خاک با کیفیت یکی از مواردی است که تمامی افراد باید با آن آشنایی داشته باشند تا بتوانند بهترین خاک مورد نظر را خریداری نمایند.

در این مطلب سعی داریم که به شما به بررسی خاک بپردازیم و نکاتی را در مورد خرید خاک به شما بگوییم تا بتوانید در فرآیند خرید خاک مناسب بهتر تصمیم بگیرید. همراه ما باشید.

آیا خاک باید بافت سبکی داشته باشد؟

یکی از مهمترین مواردی که توصیه می شود تمامی افراد در خرید خاک به آن توجه داشته باشند بافت خاک است. برخی به اشتباه فکر می کنند هر چقدر بافت خاک سبک تر باشد، خاک کیفیت بهتری دارد. اما باید بدانید این باور کاملا اشتباه است.

وقتی بافت خاک سبک است، سبب می شود کودها و موادی که به خاک اضافه می شوند، پس از هر بار آبیاری از خاک خارج شوند و این امر می تواند باعث شود تا به گیاه مواد مغذی مورد نیاز نرسند. همچنین، خاک نباید بیش از حد سنگین باشد، زیرا ممکن است موادی مانند ماسه یا مالچ در بین ذرات خاک باشند که می توانند آسیب رسان باشند.

آیا خاک باید بافت سبکی داشته باشد؟

PH خاک چقدر است؟

یکی دیگر از نکاتی که در زمان خرید خاک باید به آن توجه داشته باشید PH خاک است. کارشناسان به این موضوع اشاره می کنند بهترین PH برای خاک بین ۶ تا ۷ است.

اگر PH خاک از این مقدار بیشتر باشد، سبب می شود که خاک قلیایی و یا اسیدی شود و این امر می تواند ریشه خاک را از بین ببرد. به همین دلیل، قبل از خرید خاک باید مشخصات فنی خاک را به دقت بررسی کنید.

آیا کلسیم خاک باید بالا باشد؟

بهتر است بدانید یکی از نکاتی که در زمان خرید خاک باید به آنها توجه کنید کلسیم بالای خاک است. کلسیم باعث می شود تا مواد شیمیایی دیگری که در خاک هستند، متعادل گردند.

همچنین، کلسیم خاک را غنی نگه می دارد و سبب می شود تا آب و اکسیژن به خوبی به ریشه برسد. همچنین، کلسیم نمک موجود در خاک را متعادل نگه می دارد و این یکی از مواردی است که باید به آن توجه ویژه ای شود.

آیا زهکشی خاک مناسب است؟

وقتی می خواهید برای خرید خاک اقدام کنید، باید به این موضوع توجه کنید که آیا خاک زهکشی مناسبی دارد. کارشناسان به این موضوع اشاره می کنند ترکیب خاک لوم و شنی زهکشی بسیار مناسبی دارند و مانع از پوسیده شدن بذر گل می شوند.

همچنین؛ این خاک ها باعث بهبود رشد ریشه می شوند. اما باید بدانید ترکیب شن و لوم بسیار مهم است. اگر میزان شن یا لوم در خاک بیش از حد باشد، آثار بسیار بدی بر رشد گیاه خواهد گذاشت.

آیا باید مواد ارگانیک به خاک اضافه کرد؟

خرید خاک اولین مرحله برای رشد گیاهان ایده آل است. کارشناسان به این موضوع اشاره می کنند اگر می خواهید گیاهانی زیبا با رشد عالی داشته باشید، باید مواد ارگانیک را به آن خاک اضافه کنید. مواد ارگانیک سبب می شوند تا ریشه گیاه تقویت گردد و این امر می تواند بر رشد گیاهان تاثیر مستقیمی داشته باشد.

با خرید کود رشد گیاهان خود را تضمین کنید!

همانطور که متوجه شده اید خرید کود در کنار خرید خاک بسیار مهم است. کود باید کیفیت بالایی داشته باشد تا بتواند به رشد گیاهان کمک کند. خرید کود ارگانیک بهتر از کود شیمیایی است. زیرا مواد شیمیایی می توانند به بافت خاک و ریشه گیاهان آسیب وارد کنند و این امر خسارات زیادی را به بار می آورد.

با خرید کود می توانید حاصلخیزی خاک را افزایش دهید و میزان فرسایش را پایین بیاورید.

چرا باید از کود استفاده کنیم؟

گیاهان برای اینکه رشد پیدا کنند به انواع مواد معدنی از جمله آهن نیاز دارند. اگر این مواد به گیاهان نرسد، بی شک نمی توانند رشد خوبی داشته باشند. به همین دلیل، استفاده از کود برای تمامی گیاهان ضروری است. کود درون خاک ریخته می شود و از طریق ریشه های گیاهان جذب می گردد. این امر سبب می شود تا گیاه پروسه رشد طبیعی خود را طی کند و همین امر نقش موثری در بهبود رشد گیاهان دارد.

چرا باید از کود استفاده کنیم؟

کود جامد یا مایع؟

امروزه کود به اشکال مختلف در بازار موجود است، به همین دلیل در پروسه خرید کود این سوال پرسیده می شود که کود جامد بخریم یا مایع؟!

بهتر است بدانید شما می توانید هر مدل کودی را که تمایل دارید بخرید و این تفاوت تنها مرتبط با شکل ظاهری کود است و بر روی ویژگی های آن اثر ندارد. در نتیجه، در زمان خرید این محصول نباید نگران باشید و هر کودی را که احساس می کنید استفاده آن در گلخانه ها و یا گلدان ها ساده تر است را باید خریداری نمایید.

برای خرید خاک به کجا مراجعه کنیم؟

تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد خرید خاک در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید خاک نباید بافت سبک و یا سنگینی داشته باشد. بهتر است خاک ترکیبی از خاک لوم و شنی تا زهکشی مناسبی پیدا کند. همچنین، PH خاک باید متعادل باشد تا ریشه گیاه باعث آسیب دیدگی و یا پوسیدگی نشود. استفاده از کود مناسب می تواند حاصلخیزی خاک را به میزان زیادی افزایش دهد.

اگر به دنبال مرکز معتبری برای خرید خاک و یا خرید کود هستید، می توانید به فروشگاه اینترنتی تهران گرولایت مراجعه کنید. کارشناسانی که در فروشگاه تهران گرولایت مشغول به فعالیت هستند، تخصص و دانش زیادی در مورد محصولات گیاهی دارند و به شما کمک می کنند بهترین گزینه را برای خرید خاک و خرید کود انتخاب کنید.

مطلب مفید بود ؟ ۱ ۰

شما هم بخوانید