راه های آشتی با مردان (شوهر) بعد از دعوا یا اختلاف

راه های آشتی با شوهر

راه های آشتی با مردان بصورت روش رفع کدورت با دوست پسر  و شوهر چگونه با مردی که قهر کرده آشتی کنیم  او را در سایت فتوکده می خوانید

راه های آشتی با مردان

در طول زندگی مشترک در بعضی مواقع پیش می آید که شوهر پس از دعوا و مشاجره نسبت به زن بی توجهی نشان می دهد و با وی صحبت نمی کند یا به اصطلاح قهر می کند

برای اینکه این قهر ادامه پیدا نکند و یا با گذشت زمان مبدل به یک دعوای جدید با آتشی شعله ورتر از قبل نشود، شما باید هر چه زودتر با شوهر خود آشتی کنید. 

چگونه با مردی که قهر کرده آشتی کنیم

۱۰ روش آشتی با شوهر (مردان)

عذر خواهی به روش صحیح

اگر اشتباه شما موجب ناراحتی همسرتان شده است، باید با تواضع و فروتنی و بدون بهانه تراشی به اشتباهتان اعتراف کنید تا زمینه آشتی فراهم شود.

این کار ساده نیست اما ناراحتی و عصبانیت شوهر شما را کمتر می کند و می تواند شما را ببخشد.

اگر شدت آزرگی همسرتان خیلی زیاد است، بعد از ابراز تأسف و اعتراف کامل به اشتباه خود به او قول بدهید که در آینده این اشتباه تکرار نخواهد شد.

همسر خود را ببخشید

اگر اشتباه از جانب شوهر شما باشد راه اصلی آشتی این است که او را ببخشید، در صورتی که آمادگی ایجاد رابطه و بخشش او را ندارید کمی صبر کنید تا دوباره آرامش خود را به دست آورید.

به خاطر داشته باشید باید همراه با قبول عذر خواهی همسرتان خاطره تلخ اشتباه وی را از ذهنتان پاک کنید.

در غیر اینصورت رابطه شما هرگز مانند گذشته گرم نخواهد شد و همسرتان احساس می کند علاقه شما نسبت به او کم شده است.

انجام یک فعالیت مشترک

انجام یک کار لذتبخش دو نفره مانند تماشای تلویزیون، صرف شام در کنار یکدیگر و … بعد از دعوا موجب تغییر حال و هوای شوهر شما می شود و مشاجره شما را به صلح و آشتی مبدل می سازد.

این روش به فروکش کردن عصبانیت شما کمک کرده و تمرکز و آرامش شما و همسرتان را بالا می برد. در نتیجه راه حلی بهتر از دعوا یا قهر برای حل مشکلات خود پیدا خواهید کرد.

تعامل برای حل مشکل

برقراری ارتباط مؤثر با شوهر، گوش دادن به حرف های وی و درک متقابل او به شما کمک می کند تا به علت اصلی دعوا پی ببرید و متوجه شوید دقیقاً چه چیزی همسر شما را آزار می دهد.

سپس با همکاری همسر خود و با استفاده از تکنیک های حل مسأله می توانید مشکل خود را به صورت منطقی حل کنید. در این صورت بین شما و شوهرتان صلح و آشتی برقرار می شود.

ابراز علاقه به همسر

ابراز علاقه به همسر یک روش ساده برای آشتی با مردان است که باعث می شود همسرتان از ماندگاری احساسات شما نسبت به خود اطمینان حاصل کند.

البته باید در نظر داشته باشید که تکدر خاطر مردان با شنیدن کلماتی که به آنها حس توانمندی را القا می کند سریعتر رفع می شود.

جملاتی مانند ((می دونم که از ما حمایت می کنی)) یا ((من می دونم که تو می تونی)) نمونه های مناسبی از اینگونه جملات به شمار می روند.

چگونه با مردی که قهر کرده آشتی کنیم

راه و روش آشتی با دوست پسر

تأثیر میانجیگری بزرگتر ها

اگر همسر شما آدم لجبازی است و به سادگی اشتباه خود را نمی پذیرد یا به راحتی شما را نمی بخشد، حضور یک فرد بزرگتر در کنار شما و بهره مندی از تجارب وی زمینه آشتی کردن شما با شوهرتان را فراهم می کند.

البته توصیه می شود تا حد امکان خودتان این مشکلات را حل کنید و دیگران را در امور خصوصی خود دخالت ندهید.

سازگار باشید

وقتی شما با انتقاد پذیری و پرهیز از واکنش افراطی، نسبت به انتقادات شوهر خود سازگاری نشان می دهید و لبخند می زنید، شوهرتان از این رابطه احساس رضایت پیدا می کند و با شما آشتی می کند.

اگر چه ممکن است بسیاری از انتقادات همسر شما نابه جا باشد، اما شما می توانید با به کارگیری مهارت هایی مانند خودآگاهی، کنترل خشم و عصبانیت، بیان احساسات خود و پذیرش احساسات شوهرتان راحتتر با وی سازش کنید و از طریق گفتگو های منطقی سوء تفاهم های ایجاد شده را برطرف نمایید.

تغییر کنید

در اکثر اوقات تغییر و اصلاح رفتار شما واکنش رفتاری همسر شما را هم تغییر داده و منجر به آشتی می شود. پس پیشنهاد می شود اول تغییر را از خودتان آغاز کنید و مسئولیت پذیر باشید.

به خاطر داشته باشید تغییرات شما نباید به گونه ای باشد که تبدیل به آدم دیگری شوید.

شما باید در هر شرایطی خودتان باشید و شوهرتان خود شما را دوست داشته باشد، نه اینکه شما را تغییر دهد تا مطابق الگو ها و استاندارد های ذهنی او شوید.

تقویت احساس همدلی

اگر علت اصلی قهرکردن شوهر شما زود رنجی او است، شما می توانید توجه بیشتری به وی و مشکلاتش داشته باشید و احساس همدردی و همدلی خود را نسبت به او تقویت کنید.

مطمئن باشید رعایت این موارد قهر وی را مبدل به آشتی می کند.

شما باید به نیاز های طبیعی شوهرتان مانند نیاز به آزادی، احترام، قدرت و تأیید توجه کنید و نیاز های خود را هم روشن و واضح به او یاد آوری نمایید.

از یک مشاور متخصص کمک بگیرید

در صورتی که هیچ یک از راه های قبلی منجر به آشتی نشود و مدت قهر شوهرتان طولانی شده باشد، بهتر است به یک مشاور یا روانشناس متخصص مراجعه کنید.

این افراد متخصص از طریق گفتگو با شما و شوهرتان ریشه اصلی تضعیف روابط شما را بررسی و راهکار های مناسب را به شما ارائه می کنند تا روابط شما به گرمی سابق شود.

متن عاشقانه خاص

راه و روش های آشتی با شوهر و دوست پسر | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۱۹ ۷

شما هم بخوانید