۵ شخصیت تاثیرگذار حوزه ارزهای دیجیتال را بشناسید

۵ شخصیت تاثیرگذار حوزه ارزهای دیجیتال را بشناسید

از زمان ظهور دنیای ارزهای دیجیتال تا کنون افراد بسیاری در این صنعت وارد شده‌اند که تلاش‌های بسیاری برای ترویج آن داشته‌اند. افرادی که به‌عنوان چهرهای تاثیر گذار و یا میلیاردرهای ارز دیجیتال شناخته شده‌اند. آشنایی با این افراد و شناختن روش‌های مورد استفاده آنها می‌تواند اطلاعات جذابی برای فعالان بازارهای مالی به‌همراه داشته باشد.

در ادامه با تعدادی از افراد تاثیرگذار بر بازار ارز دیجیتال آشنا می‌شویم.

ساتوشی ناکاموتو

ساتوشی ناکاموتو نام مستعاری برای خالق ناشناس بیت کوین، اولین ارز دیجیتال و فناوری بلاک‌چین است. شخص یا گروهی از افراد ناشناس که بیت کوین را ایجاد کرده و وایت پیپر اصلی بیت کوین را در سال ۲۰۰۸ نوشته‌اند. هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو تاکنون ناشناخته باقی مانده است.

علیرغم هویت ناشناخته ساتوشی ناکاموتو، ایجاد بیت‌کوین و فناوری بلاک چین زیربنایی آنها تاثیر قابل توجهی بر صنعت مالی داشته و منجر به توسعه بسیاری از ارزهای دیجیتال و برنامه‌های بلاک چین شده است. وایت پیپر بیت کوین یک سیستم ارز دیجیتال غیرمتمرکز و همتا به همتا را مشخص می‌کند که می‌تواند بدون نیاز به واسطه‌هایی مانند بانک‌ها یا موسسات مالی عمل کند. این سیستم بر یک دفتر کل غیرمتمرکز به نام بلاک چین متکی است که تمام تراکنش‌ها را ثبت می‌کند و یکپارچگی و امنیت سیستم را تضمین می‌کند.

ایجاد یک فناوری انقلابی در سیستم مالی با ارائه سیستم ارز دیجیتال غیرمتمرکز و همتا به همتا و از میان برداشتن محدودیت‌های سیستم مالی سنتی، ناشناخته و راز آلود بودن هویت واقعی خالق بیت کوین، موقعیت شناسی درست و انتشار در زمان شیوع بحران‌های مالی جهانی و بیزاری مردم از سیستم مالی سنتی، تشکیل جامعه‌ای از توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال، را می‌توان از جمله دلایل موفقیت ساتوشی ناکاموتو دانست.

ویتالیک بوترین

چهره تاثیرگذار مهم در دنیای ارزهای دیجیتال، بنیانگذار اتریوم است، که از نظر ارزش بازار دومین ارز دیجیتال بزرگ شناخته می‌شود. او همچنین یک توسعه‌دهنده بلاک‌چین است و سهم قابل توجهی در توسعه برنامه‌های غیر‌متمرکز داشته است.

ویتالیک بوترین یک برنامه نویس و نویسنده روسی-کانادایی است که بیشتر به‌عنوان یکی از بنیانگذاران اتریوم شناخته می‌شود. بوترین اولین بار در سال ۲۰۱۱، در جامعه بیت کوین مشارکت داشت و به ارزهای دیجیتال علاقه‌مند شد. او در نهایت از محدودیت‌های بیت‌کوین ناامید شد و شروع به کار روی پروژه ارز دیجیتال خود کرد که بعداً به شکل‌گیری اتریوم منجر شد.

در سال ۲۰۱۳، بوترین وایت پیپر اتریوم را که پیشنهاد نوع جدیدی از بلاک چین بود، منتشر کرد. این بلاک چین می‌تواند از برنامه‌های غیرمتمرکز (dapps) و قراردادهای هوشمند پشتیبانی کند. این پیشنهاد مورد توجه و حمایت جامعه ارزهای دیجیتال قرار گرفت و بوترین به همراه چند توسعه‌دهنده دیگر اتریوم را تأسیس کرد.

ارائه فناوری نوآورانه اتریوم برای پشتیبانی از قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز، مشارکت در جامعه اتریوم برای توسعه پتانسیل‌های بلاک چین، تخصص فنی و درک فناوری بلاک چین در توسعه اتریوم و پیش‌بینی چالش‌های احتمالی، کمک به توسعه ایده‌ها و استراتژی‌های صنعت ارز دیجیتال و ایجاد اعتبار و علاقه به بازار ارزهای دیجیتال را می‌توان به‌عنوان عوامل موثر در موفقیت بوترین دانست.

ایلان ماسک

تاثیرگذاری مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس بر بازار ارزهای دیجیتال، به‌ویژه در رابطه با بیت‌کوین و دوج‌کوین، بر کسی پوشیده نیست. ایلان ماسک کارآفرین، مخترع و نجیب‌زاده آفریقای جنوبی الاصل است که بیشتر به دلیل فعالیت در خودروهای الکتریکی، اکتشافات فضایی و صنایع انرژی‌های تجدیدپذیر شناخته شده است.

ماسک کار کارآفرینی خود را در اواخر دهه ۱۹۹۰ آغاز کرد و چندین شرکت مبتنی‌بر اینترنت از جمله Zip2 و PayPal را تأسیس کرد. در سال ۲۰۰۲، او SpaceX، یک شرکت خصوصی اکتشاف فضایی را با هدف مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن و در دسترس‌تر کردن سفرهای فضایی تاسیس کرد.

ماسک همچنین در صنعت تولید خودروهای الکتریکی، سیستم‌های ذخیره انرژی و محصولات خورشیدی نیز وارد شده است . شرکت تولیدی وی با نام تسلا، با ارزش بازار بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۲، به یکی از موفق‌ترین شرکت‌های خودروهای الکتریکی در جهان تبدیل شده است.

ماسک به‌خاطر اهداف جسورانه و بلند‌پروازانه‌اش و همچنین تمایل به ریسک کردن و کنار زدن مرزهای ممکن شناخته شده است. او به‌دلیل مشارکت در زمینه‌های علم، فناوری و نوآوری شناخته شده است و جوایز و افتخارات متعددی را در طول زندگی حرفه‌ای خود دریافت کرده است.

محبوبیت و نفوذ ایلان به‌عنوان یک کارآفرین و تاثیر غیرقابل انکار اظهارات و توییت‌های او در مورد رمز‌ارزهایی مانند بیت کوین و دوج‌کوین، تمایل به نوآوری و کشف فناوری‌های جدید، حمایت و علاقه به ارزهای دیجیتال و حمایت ویژه از دوج کوین، سرمایه‌گذاری شخصی در رمز‌ارزها از جمله عواملی‌ست که بر تاثیرگذاری وی در بازار رمز‌ارزها تاکید دارد.

مایکل سیلر

مدیر عامل MicroStrategy، شرکت هوش تجاری، که سرمایه‌گذاری زیادی در بیت‌کوین به‌عنوان محافظ در برابر تورم کرده است. مایکل سیلر یک کارآفرین و مدیر بازرگانی آمریکایی است که بیشتر به‌خاطر کارش در صنعت فناوری و مالی شناخته شده است.

Saylor موسس و مدیر عامل MicroStrategy، یک شرکت نرم‌افزار هوش تجاری سهامی عام است. MicroStrategy با تمرکز بر تجزیه و تحلیل داده‌ها، هوش تجاری و برنامه‌های کاربردی تلفن همراه به یک بازیگر اصلی در صنعت فناوری تبدیل شده است.

در سال ۲۰۲۰، Saylor زمانی که اعلام کرد که MicroStrategy 425 میلیون دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است، در دنیای ارزهای دیجیتال خبرساز شد و آن را به یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران نهادی این ارز دیجیتال تبدیل کرد. بعد از آن، سیلر از مدافعان سرسخت بیت کوین شناخته شد. وی استدلال می‌کند که بیت کوین ذخیره بهتری از ارزش نسبت به دارایی‌های سنتی مانند طلا است.

دیدگاهی بلندمدت و حرکات جسورانه برای سرمایه‌گذاری، کمک به افزایش آگاهی و گرایش به ارزهای دیجیتال، تخصص فنی در زمینه تجزیه و تحلیل داده‌ها، هوش تجاری، سرمایه‌گذاری‌های شخصی در ارزهای دیجیتال علاوه‌بر سرمایه گذاری تجاری، سیلر را در دنیای ارزهای دیجیتال به شخصیتی بنام بدل کرده است.

شانگ پنگ ژائو

کارآفرین چینی-کانادایی و بنیانگذار و مدیر عامل Binance، یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان ، با نام CZ نیز در دنیای ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. CZ قبل از تاسیس بایننس در چندین شرکت فناوری از جمله بلومبرگ Tradebook و Fusion Systems کار می‌کرد، جایی که او تجربه زیادی در سیستم‌های معاملاتی و توسعه نرم‌افزار به‌دست آورد.

در سال ۲۰۱۳، CZ وارد صنعت ارزهای دیجیتال شد و به‌عنوان مدیر ارشد فناوری OKCoin، یک صرافی ارز دیجیتال مستقر در چین، مشغول به‌کار شد. او سپس در سال ۲۰۱۷ بایننس را تاسیس کرد که به‌سرعت به یکی از بزرگترین و موفق‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل شد.

بایننس به‌سرعت توسعه یافت و خدمات و محصولات متنوعی را به کاربران خود ارائه می‌دهد، از جمله تجارت ارزهای دیجیتال، سهام، وام دادن و غیره. این پلتفرم همچنین ارز دیجیتال خود را به نام بایننس کوین (BNB) راه‌اندازی کرده است که به یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین دارایی‌های دیجیتال تبدیل شده است.

CZ به‌دلیل رویکرد نوآورانه‌اش در کسب‌وکار و توانایی‌اش در پیش‌بینی و سرمایه‌گذاری روی روندها در بازار ارزهای دیجیتال شناخته شده است. او یکی از مدافعان جدی پذیرش ارزهای دیجیتال بوده است و برای ترویج استفاده و دسترسی به آنها در سراسر جهان تلاش کرده است.

در این مقاله با تعدادی از چهره‌های سرشناس در بازار ارزهای دیجیتال آشنا شده و برخی از عوامل موفقیت این افراد را در صنعت بلاک‌چین ارزها را بررسی کردیم. شاید بتوان گفت صنعت رمز‌ارزها حیات خود را به این افراد تاثیرگذار وابسته است. بررسی و مطالعه مسیری که آنها برای ترویج ارزهای دیجیتال طی کرده‌اند می‌تواند اطلاعات مهم و مفیدی را برای فعالان این صنعت به همراه داشته باشد.

همچنین شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با میلیاردرهای ارزهای دیجیتال، مقاله ۱۹ میلیاردر بزرگ ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ را مشاهده کنید.

مطلب مفید بود ؟ ۲ ۱

شما هم بخوانید