ماسک خاک رس | ۱۱ ماسک صورت خاک رس + طرز تهیه

طرز تهیه ماسک خاک رس

ماسک خاک رس برای لک صورت طرز تهیه ماسک خاک رس برای پوست صورت آشنایی با فواید ماسک خاک رس قرمز و سفید را در سایت فتوکده می خوانید

ماسک خاک رس با فواید و طرز تهیه

خاک رس، واژه ای آشنا برای همه ماست

این نوع خاک اغلب در صنایع ساختمانی، سفالگری و مجسمه سازی استفاده می شود و اغلب افراد از سایر کاربردهای آن برای زیبایی ! اطلاع ندارند.

جالب است بدانید که این خاک در صنایع بهداشتی آرایشی نیز به کار گرفته می شود. یکی از این موارد، تهیه انواع ماسک ها برای حفظ سلامتی و شادابی پوست است.

روش ساخت ماسک خاک رس

روش ساخت ماسک خاک رس

طرز تهیه و فواید ماسک خاک رُس

انواع مشخصی از خاک رس از جمله بنتونیت و کائولینیت مورد استفاده قرار می گیرد.، ذکر این نکته ضروری است که باید این خاک را در هر رنگ، به شکل بسته بندی شده و کاملاً بهداشتی تهیه و استعمال کنید تا دچار مشکلات پوستی ناشی از آلودگی آن نشوید.

اگر به کسب اطلاعات مختصر و مفید در رابطه با انواع ماسک های خاک رس، علاقه مند هستید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

ماسک خاک رس و گلاب

مهم ترین ویژگی خاک رس، نفوذ در بین منافذ پوست و تنظیم میزان چربی آن است. البته در کنار این کار، پوست از تمام آلودگی های موجود، پاکسازی خواهد شد.

وجود گلاب در کنار این خاک، منافذ پاکسازی شده را جمع و بسته تر می کند. علاوه بر این ماساژ گلاب، عضلات صورت را تقویت کرده و افتادگی ها را به تدریج از بین می برد.

به همین دلیل افرادی که به مدت طولانی از این ماسک استفاده می کنند، احساس می کنند نسبت به قبل صورت پرتری دارند.

طرز تهیه و مصرف :

مقدار مشخصی از خاک رس را با گلاب، مخلوط کرده و یک خمیر به دست آورید.خمیر را روی پوست قرار داده و تا زمان خشک شدن صبر کنید.

سپس پوست خود را با آب سرد شست و شو دهید.

ماسک خاک رس و خیار

وجود خاک رس، با تنظیم ترشح چربی در پوست، مانع پیدایش اکنه و جوش در سطح پوست می شود اما افرادی که پس از استفاده از این ماده در ماسک، نگران خشکی پوست خود هستند

می توانند از خیار استفاده کنند. خیار با تأمین آب مورد نیاز پوست، آن را هیدراته کرده و از ایجاد چروک ناشی از خشکی جلوگیری می کند.

طرز تهیه و مصرف :

برای تهیه این ماسک، مقداری خاک رس با خیار له شده یا آب خیار را مخلوط کرده تا یک خمیر حاصل شود.خمیر را روی پوست بگذارید و پس از خشک شدن، با آب سرد شستشو دهید.

ماسک خاک رس و عسل

علاوه بر خیار، برای جلوگیری از خشکی پوست پس از ماسک خاک رس، می توان از عسل استفاده کرد، عسل باعث رطوبت بخشی به عمق پوست می شود.

طرز تهیه و مصرف :

برای تهیه این ماسک، کافیست خاک رس را با مقداری اب و عسل حل شده مخلوط کرد، همچنین می توان به جای آب از شیر استفاده کرد.

نحوه ساخت ماسک خاک رس و آبلیمو

این ماسک علاوه بر خواص خاک رس، بهبودی جوش ها و آکنه ها را سرعت می بخشد، علاوه بر این آبلیو، تیرگی ها و لکه ها را به تدریج از بین می برد.

طرز تهیه و مصرف :

برای تهیه این ماسک، مقدار دلخواه خاک رس را با استفاده از آبلیمو، به حالت خمیری درآورده و روی پوست قرار دهید. در پایان که خمیر کمی خشک شد، آن را با آب سرد شستشو دهید.

البته توجه داشته باشید که آبلیمو می تواند باعث قرمزی و التهاب پوست شود و نباید طولانی مدت با پوست تماس داشته باشد.

ماسک خاک رس و چریش 

برگ درخت چریش، از گیاهانی است که به ضدعفونی کنندگی، ضد باکتریایی و التیام بخشی شهره است.حتی عوارض پوستی، مثل راش با این گیاه التیام می یابند.

ترکیب این گیاه با خاک رس، تمامی این فواید را به این ماسک، اضافه می کند. 

طرز تهیه و مصرف :

برگ های چریش را له کرده و با خاک رس به شکل خمیر درآورید، برای این کار می توانید از گلاب بهره ببرید. البته می توانید از پودر برگ های خشک شده برای این کار استفاده کنید.

ماسک خاک رس و سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ باعث سفتی و محکمی پوست شده و ترکیب آن با خاک رس، ماسکی فوق العاده را حاصل می کند.

طرز تهیه و مصرف :

برای تهیه این ماسک، سفیده تخم مرغ را جدا و با خاک رس ترکیب کنید، ماده حاصله را با فرچه و به آرامی روی پوست خود بمالید.

پس از خشک شدن پوست خود را با آب سرد شستشو دهید.

روش ساخت ماسک خاک رس و آب

خاک رس به تنهایی یک ماسک خوب برای پوست است.

معمولاً خاک رس نوع بنتونیت برای این منظور استفاده می شود. این خاک، حاوی بسیاری از مواد معدنی مثل آهن، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، سیلیس و … است.

به همین دلیل علاوه بر تقویت پوست، میزان چربی را تنظیم و آلودگی ها را از سطح پوست، می زداید. در نتیجه شکل گیری اکنه و جوش های سرسیاه با مانع روبرو می شود.

طرز تهیه و مصرف :

تهیه این ماسک ساده، با مخلوط کردن خاک رس و آب امکان پذیر است.

می توانید به جای آب از سرکه سیب نیز استفاده کنید. سپس آن را روی پوست قرار داده و به محض خشک شدن، با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک خاک رس و نعناع

نعناع یک گیاه شگفت انگیز است و می تواند جوش های صورت را درمان کند، بدون شک ترکیب این گیاه با خاک رس یک ماسک صورت فوق العاده خواهد بود.

طرز تهیه و مصرف :

برای تهیه این ماسک، مقداری خاک رس را با نعناع مخلوط کنید.

نعناع می تواند به شکل پودر، له شده یا عرق باشد. خمیر به دست آمده را روی پوست گذاشته و بعد از خشک شدن، آن را با آب سرد بشویید.

طرز تهیه ماسک خاک رس

خاک رس به تنهایی و بدون استفاده از آب، به عنوان یک ماسک شناخته می شود، این نوع رس که بنتونیت می باشد، می تواتد عرق سوختگی و آفتاب سوختگی را التیام ببخشد.

بنتونیت در تهیه این گونه محصولات نیز کاربرد دارد. به عنوان مثال در ساخت پودر سوختگی مخصوص کودکان از این نوع خاک استفاده می شود.

طرز تهیه و مصرف :

به همین منظور، پودر یا خاک رس را روی پوست ریخته و به مدت یک الی دو ساعت اجازه می دهید روی پوست بماند سپس آن را با آب سرد بشویید.

ماسک خاک رس و روغن درخت چای 

روغن درخت چای در کنار بوی خوشایند، یک ضدعفونی کننده قدرتمند است به همین دلیل می تواند جوش، زخم، قارچ و انواع دیگر عوارض پوستی را بهبود ببخشد.

طرز تهیه و مصرف :

چند قطره روغن درخت چای را با مقداری آب و خاک رس، ترکیب کنید، سپس آن را روی پوست گذاشته تا خشک شود. در پایان پوست خود را با آب ولرم، شستشو دهید.

ماسک خاک رس و آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا به دلیل داشتن میزان بالایی از مواد مغذی، پوست را محکم کرده و افتادگی آن را درمان می کند اگر به خاک رس، علاوه بر ژل آلوئه ورا، چای سبز دم شده نیز اضافه کنید، ماسک تهیه شده، تیرگی های پوست را نیز کاهش می دهد. 

طرز تهیه و مصرف :

مقدار مورد نظر خاک رس را با ژل آلوئه ورا و مقداری چای سبز دم شده مخلوط کنید. خمیر رسی را روی صورت قرار داده و پس از خشک شدن با آب ولرم بشویید.

آشنایی با طرز تهیه ۱۹ ماسک زردچوبه

روش ساخت ماسک خاک رس برای پوست | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۵۰ ۶

شما هم بخوانید