طرز تهیه پلوها و چلوها با گوشت

طرز تهیه پلوها و چلوها با گوشت

هنر آشپزی یکی از هنرهای پرطرفدار و جذاب است و علاقه‌مندان بسیار زیادی دارد. در عصر اطلاعات و در دورانی که عموم مردم به اینترنت دسترسی دارند، وب‌سایت‌های زیادی در زمینه آموزش آشپزی و ارائه دستورالعمل‌های پخت حرفه‌ای انواع مختلف غذا به کاربران، مشغول فعالیت هستند. دیگر کم‌تر کسی برای یادگیری روش‌های پخت انواع غذا از کتاب‌های آموزش آشپزی استفاده می‌کند.

یکی از وب‌سایت‌های معتبر فعال در زمینه آموزش آشپزی، وب‌سایت آشپزباشی نام دارد. در این وب‌سایت کاربران با طرز تهیه انواع غذاهای گوشتی، پلوها و چلوها، کوکو، کتلت، خوراک‌ها، سوپ و آش، پیش‌غذا، پاستا و انواع سالاد آشنا می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به معرفی دو مورد از آموزش‌های ارائه شده در وب‌سایت آشپزباشی یعنی آموزش غذاهای گوشت و مرغ، طرز تهیه پلوها و چلوها با گوشت بپردازیم.

غذاهای گوشت و مرغ

غذاهایی که با گوشت و مرغ تهیه می‌شوند، جزو لذیذترین و خوشمزه‌ترین غذاها به شمار می‌روند و طرفداران بسیار زیادی دارند. درصد زیادی از مردم ایران عاشق غذاهای گوشتی هستند.

دلیل پرطرفدار بودن غذاهای تهیه شده با گوشت و مرغ تنوع بالا و طعم دلچسب آن‌هاست. این غذاها علاوه بر طعم خوب و عالی که دارند، برای سلامتی بدن نیز فواید بسیار زیادی دارد. به طور کلی گوشت و مرغ در سبد غذایی خانواده‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. این مواد غذایی سرشار از پروتئین و آهن هستند و مصرف آن‌ها سلامت عمومی بدن را افزایش می‌دهد.

با استفاده از گوشت و مرغ می‌توان انواع کباب، انواع خورش، استیک و … را با طعم‌های مختلف درست کرد و از خوردن آن‌ها لذت برد. امروزه علاوه بر غذاهای سنتی بسیاری از غذاهای مدرن هم با انواع گوشت تهیه می‌شوند. فرهنگ مردم ایران در زمینه آشپزی و پخت و‌ پز به عنوان یک فرهنگ غنی شناخته می‌شود. خانم‌های ایرانی همواره سعی می‌کنند با یادگیری بهترین روش‌های آشپزی از طریق وب‌سایت‌هایی مانند آشپزباشی، باکیفیت‌ترین و خوش طعم‌ترین غذاهای گوشتی را برای خانواده و پذیرایی از مهمان‌ها آماده کنند.

طرز تهیه چه غذاهایی با گوشت و مرغ در آشپزباشی آموزش داده شده است؟

در این بخش از مقاله با برخی از غذاهای گوشت و مرغ که طرز تهیه و مراحل پخت آن‌ها به صورت کامل در وب‌سایت آشپزباشی آموزش داده شده است؛ آشنا خواهید شد.

● طرز تهیه کتلت مرغ

● کتلت گوشت با پنیر و سیب‌زمینی

● خوراک مرغ با سیب‌زمینی و پنیر

● بال مرغ عسلی در فر با سسی مخصوص 

● آبگوشت و نکات خوشمزه شدن آن

● خورشت کنگر مجلسی با گوشت

● پیچاق قیمه مجلسی

● کرپ گوشت پر شده با سس بولونز

● کوفته کبابی

● مرغ کاری با شیرنارگیل به روش تایلندی

● حلیم بادمجون با عدس و گوشت

● ران مرغ تنوری با سبزیجات و سس مخصوص

● کباب تابه‌ای مرغ با سیخ چوبی

● تاگو مکزیکی مخصوص با گوشت

● کاسرول مرغ با سس بشامل به روش ترکی

● کوفته مرغ با مغز سیب‌زمینی و هویج

● مرغ صدفی در سیخ چوبی

پلوها و چلوها

برنج یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی ایرانیان است و همه خانواده‌ها حداقل روزی یک وعده غذای برنجی مصرف می‌کنند. برنج را می‌توان با روش‌های متنوعی طبخ کرد و از طعم لذید و خوشمزه آن لذت برد‌. به غذاهایی که با استفاده از برنج تهیه می‌شوند پلو و چلو گفته می‌شود. پلو به برنجی گفته می‌شود که داخل آن مواد غذایی دیگری مانند گوشت، سبزیجات، ادویه‌جات و … مخلوط شده است؛ اما چلو برنج ساده‌ای است که آن را بعد از پختن و آبکش کردن دم می‌کنند.

مردم ایران پلو را با انواع خورش و کباب میل می‌کنند. نکته‌ای که در پخت پلوها و چلوها اهمیت بسیار زیادی دارد؛ نوع برنج است. بهترین و باکیفیت‌ترین نوع برنج از نظر مصرف‌کنندگان برنج ایرانی است.

توجه به زمان پخت برنج‌های مختلف، استفاده از خلال پسته، زرشک و زعفران برای تزئین پلو نکاتی هستند که در زمان طبخ انواع پلو و چلو حتما باید مورد توجه قرار بگیرند. در وب‌سایت آشپزباشی سعی شده است که انواع و اقسام پلو و چلو به کاربران آموزش داده شود.

طرز تهیه کدام پلوها و چلوها در آشپزباشی آموزش داده شده است؟

در این بخش از مقاله با برخی از پلوها و چلوهایی که طرز تهیه و مراحل پخت آن‌ها به صورت کامل در و‌ب‌سایت آشپزباشی آموزش داده شده است، آشنا خواهید شد.

● پلو کباب لبنانی به روش رستورانی

● باقالی‌ پلو با سردست گوسفندی

● عدس پلوی دشت مغان

● چلو گوشت گوسفندی رستورانی

● گبولی پلو با گوشت

● نخود پلو با گوجه

● زرشک پلو با مرغ و سس مخصوص

● بامیه پلو با قلقلی گوشت

● رشته پلو با قلقلی و کشمش و خرما

● بادمجان پلو با گوشت چرخکرده

● کباب رو پلو رستورانی

● پلو میگو زعفرانی مجلسی

● عدس پلو گیلانی با گوشت قلقلی

● قیمه لاپلو مجلسی 

● کلم پلو شیرازی با قلقلی و کلم قمری

● کدو پلو با گوشت مجلسی

● مرصع پلو با مرغ با روش سنتی

● ماش پلو مجلسی با مرغ

● اسفناج پلو سنتی با گوشت چرخکرده

● انار پلو مجلسی با مرغ 

● آلبالو پلو زعفرانی با قلقلی مرغ مجلسی

● قیمه نثار اصیل قزوینی

● لوبیا پلو مجلسی (پلو استامبولی)

● مانی پلو دامغانی با گوشت گوسفندی

آشپزباشی

وب‌سایت آشپزباشی یکی از وب‌سایت‌های معتبر آموزش آشپزی است که در آن دستور پخت بسیاری از غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی و غذاهای بین‌المللی به بهترین نحو ممکن به کاربران آموزش داده شده است.

همه افراد علاقه‌مند به آشپزی به ویژه خانم‌های جوانی که به تازگی زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اند، با استفاده از آموزش‌های باکیفیت وب‌سایت آشپزباشی می‌توانند مهارت‌های خود را در آشپزی تقویت کرده و نحوه پخت و طرز تهیه غذاهای متنوع و خوشمزه‌ای را یاد بگیرند.

در این وب‌سایت برای آموزش هر غذا تصاویر مربوط به همان غذا استفاده شده است تا کاربران علاوه بر طرز تهیه با شکل ظاهری غذا هم آشنا شوند.

استفاده از آموزش‌های آشپزی در این وب‌سایت کاملا رایگان است. یادگیری آشپزی از طریق اینترنت و وب‌سایت‌های معتبری مانند آشپزباشی علاوه بر تقویت مهارت‌های فردی به صرفه‌جویی در هزینه‌ها با عدم استفاده از غذاهای گران‌قیمت رستورانی، کسب درآمد از طریق آشپزی، افزایش خلاقیت، افزایش اعتمادبه‌نفس، افزایش محبوبیت و بهبود روابط خانوادگی نیز کمک زیادی می‌کند‌.

جمع‌بندی

در این مقاله راجع به آشنایی با طرز تهیه انواع پلو و چلو با گوشت از طریق سایت‌های آموزش آشپزی صحبت کردیم و توضیح دادیم که مردم ایران به غذاهای گوشتی، پلو و چلو علاقه زیادی دارند.

سپس به معرفی غذاهایی که طرز تهیه آن‌ها در وب‌سایت معتبر آشپزباشی به عنوان یکی از معتبرترین و کامل‌ترین سایت‌های آموزش آشپزی ایران آموزش داده شده، پرداختیم. امیدواریم از این مقاله استفاده لازم را برده و به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کرده باشید.

شما هم بخوانید