خواص برگ مو + ۲۹ خاصیت برگ انگور برای سلامتی

خاصیت برگ مو برای معده و پوست

خواص برگ مو انگور برای سلامتی خاصیت برگ انگور در دلمه برگ مو چیست طبع برگ مو برای معده و بارداری و پوست را در سایت فتوکده می خوانید

خواص برگ مو

برگ مو یا برگ درخت انگور حاوی اینوزیت، بتائین، مالیک اسید، آهن، سیلیکون، ساکاروز و پتاسیم می باشد و از فواید فوق العاده این برگ می توان به درمال اسهال، دیابت، کم خونی و یبوست اشاره کرد.

طبع برگ مو نسبتا گرم و خشک بوده و طعم تلخی دارد و مصرف خام آن رواج نداشته و بیشتر بصورت پخته شده استفاده می شود.

برگ مو غنی از مواد معدنی و انواع ویتامین ها بوده و ارزش غذایی بالایی دارد.

درخت انگور که به آن درخت مو یا تاک نیز می گویند، درختچه ای بالا رونده بوده و ساقه ای گره دار و برگ های متناوب دارد و برگ های این درخت کاربردهای فراوانی داشته و زنان ایرانی از آن غذایی لذیذ به نام دلمه تهیه می کنند.

برگ درخت مو مقوی و اشتها آور بوده و از کاربردهای مهم آن در طب سنتی می توان به قابض بودن آن اشاره کرد.

خواص برگ انگور برای معده گوارش کلیه و در بارداری

۲۹ خواص برگ مو  انگور در سلامتی

تقویت سیستم ایمنی بدن

برگ مو غنی از ویتامین C بوده که برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید بوده و با ویروس ها و باکتری های مضر مبارزه کرده و از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد در بدن پیشگیری می کند.

بهبود سلامت قلب

پتاسیمی که در برگ مو وجود دارد در تنظیم انقباض طبیعی قلب نقش موثری داشته و باعث خونرسانی موثر به تمام نقاط بدن می شود و با کاهش فشار خون بالا از بروز بیماری های قلبی پیشگیری می کند.

تقویت بینایی

ویتامین A در تقویت بینایی تاثیر زیادی داشته و این ویتامین به میزان زیادی در برگ مو وجود دارد. ویتامین A موجود در برگ مو همانند آنتی اکسیدان عمل کرده و از بروز بیماری های مختلف در بدن جلوگیری می کند.

خاصیت برگ مو برای گلو

برگ درختچه انگور در درمان زخم گلو و گلودرد بسیار تاثیر گذار است

می توانید برگ انگور را در ۲ لیوان آب تا زمانی که یک لیوان آب بماند، بجوشانید و در روز ۲ بار با این محلول غرغره کنید این روش در درمان گلودرد تاثیر بسزایی دارد.

خواص برگ مو برای زنان

در طب سنتی از برگ مو برای درمان خونریزی شدید دوران قاعدگی در زنان و خونریزی رحم و درمان ترشحات بیش از حد واژن مورد استفاده قرار می گرفته است.

سلامت پوست

برگ درخت انگور به میزان زیادی ویتامین E و پلی فنل دارد که باعث تقویت پوست شده و برای درمان خشکی پوست و همچنین رفع خطوط روی پوست صورت بسیار مفید می باشد.

خواص آنتی اکسیدانی

برگ مو دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضدمیکروبی قوی می باشد.

فلاونوئیدها، سیلبن ها و فلاونول ها از آنتی اکسیدان های قوی موجود در برگ انگور بوده و از آسیب رادیکال های آزاد به سلول های بدن جلوگیری می کند.

کاهش علائم دیابت

برگ مو دارای شاخص گلیسمی پایین بوده و به میزان زیادی فیبر دارد که برای کنترل و کاهش قند خون و کاهش علائم دیابت در بیماران دیابتی بسیار موثر می باشد.

درمان یبوست

یبوست اغلب زمانی رخ می دهد که فرد نتواند به موقع به دستشویی برود.

در برگ مو فیبر رژیمی وجود دارد که از بروز یبوست در بدن جلوگیری کرده و این فیبر هضم غذا را بهبود بخشیده و عمل دفع را آسان می کند.

کاهش التهاب معده با برگ مو انگور

اسیدهای چرب امگا۳ و آنتی اکسیدان هایی که در برگ مو وجود دارد برای درمان انواع التهاب ها نظیر التهاب معده، التهاب لوزه و التهاب ناشی از آرتریت بسیار مفید می باشد.

فواید برگ مو برای معده

مصرف برگ درخت انگور به خاطر داشتن پتاسیم برای سلامت اندام های مهم بدن نظیر کبد، قلب و معده مفید بوده و مصرف این برگ آسیب های کبدی ناشی از فیبروز کبدی را بهبود می بخشد.

درمان اسهال

برگ مو دارای ماده معدنی روی بوده که می تواند غشای روده را ترمیم کرده و از آن محافظت نماید. در صورت آسیب غشای روده مانند اسهال، روده سریع تر بهبود می یابد.

خواص برگ انگور برای کم خونی

برگ مو سرشار از آهن بوده که نقش مهمی در تولید هموگلوبین خون دارد و از کم خونی در بدن جلوگیری می کند. ویتامین C که در برگ مو وجود دارد باعث افزایش جذب آهن در بدن می شود.

درمان آرتریت

برگ انگور به میزان زیادی منگنز در خود دارد و این ماده معدنی نقش مهمی در تشکیل غضروف ها داشته و با کاهش ساییدگی مفاصل از بروز بیماری آرتریت در بدن جلوگیری می کند.

سلامت دندان ها و استخوان ها

در برگ مو مقادیر زیادی ماده معدنی کلسیم وجود دارد که باعث تقویت و سلامت دندان ها و استخوان ها می شود و این کلسیم در تشکیل دندان ها نقش بسزایی دارد.

خاصیت برگ مو انگور برای معده و کلیه

برگ مو چیست و چه خواصی دارد

خواص برگ انگور برای سرطان

در برگ مو آنتی اکسیدان هایی وجود دارد که از جهش سلول های سرطانی پیشگیری کرده و رشد تومورها را متوقف می کند.

برگ انگور سرشار از کورستین بوده که خاصیت ضدسرطانی و ضد توموری دارد.

تقویت سیستم عصبی

در برگ مو ویتامین B وجود دارد که باعث تقویت سیستم عصبی شده و در کاهش علائم بی حسی و احساس سوزن سوزن شدن مفید بوده و سلامت سیستم عصبی را بهبود می بخشد.

پیشگیری از آلزایمر

در برگ انگور ویتامین B6 وجود دارد که نقش مهمی در سیستم عصبی مرکزی داشته و باعث محافظت از مغز شده و در نهایت عملکرد شناختی و حافظه را بهبود بخشیده و از بروز آلزایمر پیشگیری می کند.

کاهش وزن با برگ مو

برگ درخت انگور همانند بیشتر سبزیجات دارای کالری اندک و چربی و کربوهیدرات تقریبا صفر می باشد به همین دلیل برگ مو و دمنوش تهیه شده از آن بهترین گزینه برای کاهش وزن به شمار می رود.

افزایش تولید کلاژن

کلاژن پروتئینی است که در کل بدن وجود دارد و در واقع ترکیب مهم سازنده استخوان ها، پوست، غضروف و تاندن ها می باشد.

برگ مو دارای مس بوده که تولید کلاژن را افزایش داده و کلاژن برای سلامتی پوست بسیار موثر می باشد.

خواص برگ مو در بارداری

برگ درخت انگور دارای فولات بوده که برای رشد مغز و سیستم عصبی جنین بسیار ضروری می باشد و برای دوران بارداری بسیار مفید است و از بروز کم خونی در زنان باردار جلوگیری می کند.

درمان ورم و نارسایی های وریدی

عصاره بدست آمده از برگ مو در درمان نارسایی های وریدی مزمن مفید بوده و این نارسایی به دلیل عدم بازگشت خون به قلب رخ می دهد که منجر به ایجاد ورم و متورم شدن پا می شود.

پیشگیری از آفتاب سوختگی

برگ درخت انگور به میزان زیادی آنتی اکسیدان در خود دارد که از آفتاب سوختگی و پیری پوست ناشی از اشعه های مضر خورشید جلوگیری کرده و سلامتی پوست را حفظ می نماید.

روشن کننده پوست

برگ درخت انگور حاوی ویتامین A, E بوده که هر دو بر سلامتی پوست تاثیر بسزایی دارد. از برگ مو می توان برای روشن کردن و جوان سازی پوست استفاده کرد.

خاصیت ضد پیری برگ مو

دمنوش تهیه شده از برگ کو حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان بوده که با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد روی پوست مبارزه کرده و از بروز علائم پیری در پوست جلوگیری می کند.

کنترل سطح گلوکز خون

در برگ انگور ترکیبات مفیدی برای بدن وجود دارد و این گیاه خوراکی سطح گلوکز خون را کنترل می کند. برگ انگور فیبر رژیمی زیادی داشته و توانایی پایین آوردن سطح گلوکز خون را دارد.

کاهش گرفتگی عضلات

در برگ مو به میزان مناسبی ماده معدنی منیزیم وجود دارد که می تواند گرفتگی عضلات را کاهش داده و بعنوان ماده آرامش بخش تمام عضلات بدن، عمل نماید.

خواص برگ انگور برای جنین

برگ انگور دارای میزان قابل توجهی فولات بوده و فولات نقش مهمی در ساخت گلبول های قرمز خون داشته به رشد سیستم عصبی، مغز و نخاع جنین کمک می کند.

بهبود گردش خون

دستگاه گردش خون از ارگان های مهم بدن بوده و فعالیت قلب که با انتقال خون اکسیژن و مواد مغذی را به همه بافت های بدن رسانده و مواد زاید را از بدن دفع می نماید که مصرف برگ مو این گردش خون را بهبود می بخشد.

آشنایی با خواص انگور

خاصیت برگ مو برای معده و پوست | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۱۰ ۲

شما هم بخوانید