خواص کدو حلوایی + ۳۰ خاصیت کدو تنبل از مو تا کبد

.خواص کدو حلوایی چیست

 

  خواص کدو حلوایی چیست

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

خواص کدو حلوایی + ۳۰ خاصیت کدو تنبل از مو تا کبد

کدو تنبل یا کدو حلوایی جز میوه جات؛ نارنجی رنگ، شیرین و گوشتی است که در زمستان برداشت می شود و گاها در اندازه های بزرگی می باشد

در برخی مناطق جهان کدو حلوایی تا چهل کیلوگرم نیز وزن دارد. برگ ها، تخم کدو و گل آن نیز مصرف خوراکی دارد و برای درمانی بسیار از بیماری ها استفاده می شود

در این مطلب خواص کدو حلوایی (تنبل) را می خوانید

خواص کدو تنبل برای سلامتی

درمان پوست چرب

کدو حلوایی برای تنظیم چربی پوست موثر است، کدوتنبل و سرکه سیب یا آبلیمو را مخلوط کنید و اجازه دهید سی دقیقه بر روی پوست بماند

این ترکیب برای از بین بردن چربی اضافه پوست موثر است.

درمان پوست خشک

کدوحلوایی یک رطوبت رسان قوی برای پوست است، ترکیب کدو حلوایی پخته شده و شیر برای آبرسانی به پوست و بشاش کردن آن مفید است.

جوان سازی پوست

کدو حلوایی غنی از ویتامین ث است و سرشار از آنتی اکسیدان است که باعث افزایش کلاژن سازی در سطح پوست می شود، همچنین سرعت ایجاد چین و چروک در پوست را کند می کند.

ضد آفتاب طبیعی

کدو تنبل حاوی بتاکاروتن است که از آسیب پرتوهای خطرناک آفتاب جلوگیری می کند، استفاده از روغن دانه کدو نیز در محافظت از پوست در مقابل آفتاب موثر است.

استفاده از این کدو در رژیم غذایی از سرطان پوست نیز پیشگیری می کند.

درمان لکه های پوستی

بتاکاروتن موجود در کدو باعث افزایش تولید ویتامین آ در بدن می شود که به درمان لک و جای جوش کمک می کندمی توانید با استفاده از ماسک کدو و عسل در دراز مدت لک ها را از بین ببرید

درمان سوختگی

پوست کدوحلوایی دارای مقدار زیادی ویتامین ث و ای است که این ویتامین ها در ترمیم و محافظت از پوست به خوبی عمل می کند.

پوست کدو را روی سوختگی قرار دهید تا علاوه بر تسکین سوزش، سرعت ترمیم را افزایش دهد، دو ساعت یکبار پوست کدو را تعویض کنید.

خواص کدو حلوایی برای مو

کدو تنبل منبع خوبی از مواد معدنی نظیر روی و پتاسیم است که در سلامت مو موثر است و رشد طبیعی مو را سرعت می بخشد .

نرم کننده مو

کدو حلوایی به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی که دارد باعث آبرسانی به مو می شود و از خشکی مو جلوگیری می کند، ترکیب کدو حلوایی و روغن نارگیل باعث نرمی و لطافت مو می شود

خواص کدو حلوایی برای لاغری

کدو تنبل یکی از مواد غذایی کم کالری و سرشار از فیبر است، گنجاندن کدو حلوایی در رژیم غذایی به شما کمک می کند احساس سیری داشته باشید و کمتر غذا بخورید.

پیشگیری از سرطان

کدو تنبل حاوی بتاکاروتن است که نقش مهمی در جلوگیری از سرطان ایفا می کند، سیپتوکسانتین و کاروتنویید موجود در کدو تنبل خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش می دهد

مصرف کدو حلوایی در بارداری

کدوتنبل سرشار از فیبر می باشد که از یبوست در طول بارداری پیشگیری می کند، بتاکروتن موجود در کدوحلوایی نیز از بدن در برابر عفونت محافظت می کند.

سلامت قلب

کدو حلوایی دارای مقدار بالایی ویتامین های گروه ب، نیاسین و فیبر است که می توانند با حفظ تعادل چربی خون و کنترل فشار در بدن، باعث سلامت قلب شوند.

کنترل فشار

کدو حلوایی حاوی مقادیر زیادی نیاسین است که جریان خون در بدن را بهبود می بخشد و از افزایش فشار خون جلوگیری می کند.

درمان سرفه و سرما خوردگی

کدو تنبل سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین ث است است که برای بهبود سرماخوردگی و عفونت گلو موثر است، مصرف کدوی پخته شده و گرم موجب نرمی سینه و کاهش سرفه می شود.

تنظیم کلسترول خون

کدو حلوایی دارای فیبر فراوان است که به کاهش کلسترول و چربی بد خون کمک می کند و سطح کلسترول خون را کنترل می کند.

درمان زخم و خون ریزی

پوست سوخته کدو می تواند خونریزی را کاهش دهد و سرعت درمان زخم را افزایش دهد همچنین به دلیل خواص آنتی اکسیدانی از بروز عفونت نیز جلوگیری می کند.

درمان یبوست

کدو حلوایی سرشار از فیبر است که سراسر مجاری گوارشی‌ را پاکسازی میکند که برای درمان یبوست مزمن پیشنهاد می شود.

فواید کدو حلوایی برای کبد

کدو حلوایی به دلیل وجود آنتی اکسیدان های فراوان به آنزیم های مربوط به کبد کمک می کند، کدو حلوایی کیفیت هضم و جذب مواد غذایی را افزایش می دهد و قابلیت زیادی در پیشگیری و درمان کبد چرب دارد

ادرار آور و تب بر

کدو حلوایی یک ادرارآور طبیعی است که با افزایش میزان ادرار به دفع مواد سمی از بدن کمک میکند و موجب کاهش تب در بدن می شود.

درمان کرم و انگل

کدو و تخم کدو به درمان انواع کرم های گوارشی کمک می کند، ویتامین آ و ث موجود در کدو جهت افزایش ایمنی بدن و از بین بردن تخم انگل موثر است.

درمان دیابت

کدو تنبل حاوی فیبر، ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی است که در تنظیم قند خون به کمک زیادی می کند، افزودن کدو حلوایی یا تخم کدو به رژیم غذایی در کنترل انسولین بدن کمک می کند.

پوکی استخوان

روی وفسفر کدو حلوایی نقش موثری در جذب کلسیم برای استخوان ایفا می کند، مصرف کدو حلوایی در افراد مسن, ميزان تراکم استخوان را افزایش می دهد و مانع از بروز پوکی استخوان می شود.

 

سیستم ایمنی

کدو تنبل حاوی منیزیم و ویتامین ث است که از بروز بیماری های عفونی جلوگیری می کند و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

درمان بی خوابی

کدو حلوایی دارای مقادیر زیادی تریپتوفان است که اضطراب را کاهش می دهد.مصرف کدو حلوایی برای بی خوابی و اختلال خواب نیز مفید است.

سلامت چشم

بتاکاروتن موجود در کدو حلوایی در کبد به ویتامین آ تبدیل می شود که در سلامت چشم و پیشگیری از آب مروارید موثر است

درمان التهاب

مصرف مداوم کدوتنبل منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری های التهابی مانند ورم مفاصل می شود.استفاده موضعی از کدو حلوایی پخته شده نیز برای رفع ورم و کاهش التهاب موثر است.

مصرف کدو حلوایی در بدنسازی

وجود فسفر در کدوحلوایی برای بازسازی عضلات مفید بوده و باعث افزایش انرژی در هنگام تمرینات بدنسازی می شود.

کدو حلوایی برای نوزادان

کدو حلوایی حاوی فیبر است که هضم را بهبود بخشیده و از یبوست در نوزادان پیشگیری می کند، مصرف کدو حلوایی برای حفظ سلامت چشم و بینایی در نوزادان و کودکان مفید می باشد.

خواص کدو تنبل برای پروستات

مطالعات موسسه ملی سلامت آمریکا نشان می دهد کدو تنبل حاوی ترکیباتی است که خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد، نتایج نشان می دهد روغن دانه های کدو تنبل در کاهش حجم پروستات به خوبی عمل می کند.

کاهش حملات آسم

کدو حلوایی سرشار از آنتی اکسیدان است و از بروز عفونت در مجاری تنفسی جلوگیری می کند و اثرات آسم را کاهش می دهد.

از خواص کدو تنبل تا کندر 

در این مطلب با فواید کدو حلوایی (تنبل) آشنا شدید اگر علاقه دارد سلامتی خود را با میوه و گیاهان دارویی تضمین کند با ۲۲ خواص کندر آشنا شوید

خاصیت کدو حلوایی (کدو تنبل) چیست | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۵۰ ۶

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

امیر

۱۷ آذر ۱۳۹۹


بسیار موفید و اموزنده

شما هم بخوانید