بهترین راه برای چاق شدن + ۳۵ روش افزایش وزن افراد لاغر

برای افزایش وزن چه کنیم

روش چاق شدن افراد لاغر برای افزایش وزن چه کنیم راه های چاق شدن اصولی برنامه غذایی برای افزایش وزن سریع را در سایت فتوکده می خوانید

بهترین راه برای چاق شدن افراد لاغر

کم وزنی و حجم کم عضلات بدن، افراد را در مواجه با عوامل بیماری زا ضعیف می سازد و در بسیاری از مواقع برای سلامت آنها خطرناک و مضر می باشد

گاهی اوقات وزن کم افراد به دلیل عدم بهره مندی از تغذیه مناسب بوده و گاهی اوقات از یک بیماری سرچشمه می گیرد که خود فرد لاغر از آن خبر ندارد

اما در هر صورت طبق تجویز پزشک افراد کم وزن باید وزن خود را به خط سلامت برسانند و به گفته عام چاق شوند. بنابراین چاق شدن باید به صورت سالم و استاندارد باید باشد

کلیه موارد گفته شده اهمیت زیاد شناخت روش های چاق شدن طبق معیار و استاندارد های حوزه سلامت را روشن می سازد که در زیر با راه های چاق شدن اصولی آشنا می شوید

راه های چاق شدن اصولی

راه های چاق شدن اصولی با ۳۵ روش

افزایش وعده های غذایی

یکی از بهترین پاسخ برای برای افزایش وزن چه کنیم ؟ بالا بردن تعداد وعده های غذایی است که با مصرف غذا در بین وعده های اصلی وزن بصورت چشمگیر افزایش می یابد

لازم به ذکر است برای تأثیر گذاری افزایش وعده های غذایی جهت چاق شدن صرف غذای زیاد ضروری نیست و حتی در صورت مصرف کم غذا هم کاربرد این روش سبب افزایش وزن و چاقی می شود.

مصرف غذا های سبک و پرکالری

هرگز برای چاق شدن به سراغ مواد غذایی پر خطر از جمله روغن زیاد، شکر، شرینی، چیبس و فست فود ها نروید.

به خاطر داشته باشید این کار فقط سلامت شما را تهدید می کند و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را افزایش می دهد؛

مصرف غذاهای کم حجم و دارای کالری زیاد از جمله کره، عسل، آجیل و دانه های روغنی یکی از مهمترین روش های چاق شدن محسوب می شود.

صرف غذا در محیط آرام

برای چاق شدن غذا خوردن در محیط آرام، بدون استرس و تنش از اهمیت خاصی برخوردار است. همچنین تهیه غذاهای خوشمزه، خوشبو و خوشرنگ اشتها و میل شما را برای صرف غذا افزایش می دهد.

علاوه براین توصیه می شود برای حفظ رغبت و تمایل به خوردن هرگز به اجبار در حجم زیاد غذا نخورید تا در دفعات بعدی نیز با لذت غذا بخورید و چاق شوید.

رابطه مستقیم آب و چاقی

نوشیدن آب کافی و حتی بیشتر از مقدار لازم از روش های چاق شدن است

بنابراین حداقل روزانه ۸ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید. نوشیدن این مقدار آب علاوه بر تأمین آب مورد نیاز بدن، جلوگیری از کم آبی و حفظ سلامت بدن سبب چاقی و افزایش وزن می شود.

صرف غذا با عزیزان

صرف غذا در ﺟﻤﻊ دوﺳﺘﺎن، ﺧﺎﻧﻮاده و اﻓﺮادی ﮐﻪ دوﺳﺘﺸﺎن دارﯾﺪ سبب ایجاد احساس بهتر در شما می شود، اشتهای شما را افزایش می دهد و میزان لذت و جذب بدن از غذا را ارتقاء می بخشد.

توصیه می شود در زمان غذا خوردن برای لذت بردن بیشتر به موسیقی های مورد علاقه و یا موسیقی های آرام و دلنشین گوش دهید.

بادیان را از قلم نیندازید

بادیان گیاهی دارویی است که به خانواده جعفری تعلق دارد و سبب افرایش اشتها می شود. مقوی، ضد ﻧﻔﺦ، ﺿﺪ درد و ﺿﺪ اﺳﭙﺎﺳﻢ است و معده و روده را تحریک می کند.

این گیاه دارویی به ویژه برای افراد کم اشتها و لاغر جهت چاق شدن توصیه می شود. بنابراین حتماً مصرف بادیان را در رژیم چاقی خود بگنجانید و از فواید آن بهره مند شوید.

روش چاق شدن افراد لاغر با طب سنتی

طب سنتی استحمام به صورت یک روز در میان، استعمال عطرهای موافق مزاج، مصرف ترکیب ﺑﺮگ ﺷﻨﺒﻠﯿﻠﻪ ﺑﺎ آرد ﮔﻨﺪم، ﺷﮑﺮ و ﻋﺴﻞ و ترکیب ﯾﻮﻧﺠﻪ ﺑﺎ ﺷﮑﺮ را برای چاق شدن پیشنهاد می کند.

همچنین مصرف مواد غذایی سالم از جمله ﮔﻮﺷﺖ ﮔﺮدن، ﺷﺎﻧﻪ و اﻋﻀﺎ داﺧﻠﯽ ﮔﻮﺳﻔﻨﺪ مانند دل، ﺟﮕﺮ، ﻗﻠﻮه، ﺳﯿﺮاﺑﯽ و ﺷﯿﺮدان، ﮔﻮﺷﺖ ﻣﺨﻠﻮط با ﺳﺮﮐﻪ و ﻋﺴﻞ، ﺗﺨﻢ ﻣﺮغ با ﮐﻨﺪر و اﻧﺰروت، اﻧﮕﻮر سفید، اﻧﺠﯿﺮ و … از جمله روش های مؤثر چاقی از دیدگاه طب سنتی است.

افزایش حجم عضلات با ورزش

انجام تمرینات ورزشی به جای ذخیره بافت چربی و بزرگ شدن شکم عضلات افراد را حجیم می کند؛ به همین دلیل بدنسازی و ورزش کردن به ویژه انجام ورزش های قدرتی از مطمئنترین روش های افزایش وزن و چاقی قلمداد می شود.

توجه داشته باشید در صورت نداشتن وقت کافی برای رفتن به باشگاه می توانید حرکات فیزیکی ساده و امکان پذیر را در خانه تمرین کنید.

تأثیر خواب را نادیده نگیرید

کم خوابی سبب بروز استرس و لاغری می شود.

بنابراین خواب کافی و به موقع به ویژه بهره مندی از خواب در بین بازه زمانی۱۱ شب تا ۱ بامداد سبب ترمیم و بازسازی بدن و رشد عضلات می شود و وزن بدن را افزایش می دهد.

بنابراین خواب کافی یکی از روش های کلیدی چاق شدن با حفظ ایمنی و سلامت بدن است.

نوشیدن آب قبل از غذا ممنوع

نوشیدن آب قبل از غذا سبب پر شدن حجم معده، کاهش اشتها و ایجاد سیری می شود. بنابراین قبل از صرف وعده های غذایی هرگز آب ننوشید.

لازم به ذک راست نوشیدن آب قبل از غذا باید با رعایت فاصله زمانی خاص باشد تا از چاق شدن جلوگیری نکند. همچنین نوشیدن آب نیز در حین غذا سبب احساس سیری می شود.

علاوه بر این نوشیدن آب بعد از غذا باید در فاصله زمانی خاص انجام گیرد تا افراد به بیماری ها و مشکلات گوارشی دچار نشوند.

مصرف مواد غذایی قبل از خواب

خوردن غذا قبل از خواب یکی از مهمترین روش های اصولی چاق شدن است.

مصرف مواد غذایی توسط افراد قبل از خواب سبب می شود تا در حین خواب بدن آنها مواد مورد نیاز بیشتری را جذب کند و چاق شوند.

البته رعایت این نکته ضروریست که قبل از خواب باید یک وعده غذایی سالم و مفید مانند میوه، آجیل، میوه خشک، شیربادام و… صرف شود و از مصرف هر گونه تنقلات جهت حفظ سلامت بدن جداً خودداری گردد.

روش چاق شدن افراد لاغر با برنامه

تضمین حفظ سلامتی همگام با چاق شدن نیازمند یک برنامه ریزی مناسب است. ب

ا تهیه یک برنامه غذایی روزانه و هفتگی می توانید در مصرف غذاها تعادل ایجاد کنید و از یک رژیم غذایی حاوی انواع کربوهیدرات ها، پروتئین ها، میوه ها، سبزی های تازه و چربی های اشباع نشده بهره مند شوید.

تهیه این برنامه غذایی مناسب یکی از مهمترین روش های چاق شدن ایمن است.

نقش متخصص تغذیه

افرایش وزن و چاقی عوارضی از جمله فشار خون، کلسترول بالا و … را در افراد تشدید می کند. ب

نابراین قبل از اعمال رژیم چاقی حتماً به پزشک و متخصص تغذیه مراجعه کنید و با در نظرگرفتن سلامت بدن و طبق تغذیه استاندارد و دستور پزشک رژیم خود را آغار نمایید.

به خاطر داشته باشید مشورت در این زمینه ضامن سلامت و طول عمر شما می باشد.

تأمین کالری از راه نوشیدن

نوشیدن آبمیوه های طبیعی از جمله آب انگور، انبه، توت فرنگی، هلو و انار کالری زیادی به بدن می رساند و سبب افزایش وزن و چاقی می شود.

همچنین نوشیدن انواع شیک ها و اسموتی های حاوی مواد دارای کالری بالا از جمله لبنیات، میوه هایی مانند توت فرنگی و موز، کره بادام زمینی، پودر پروتئین و … سبب افزایش وزن و چاقی می شود.

بنابراین ارزش کالری دریافتی بدن از راه نوشیدن را نادیده نگیرید.

مصرف نان غلات و نشاسته ها

کربو هیدرات های موجود در نان غلات کامل سبب افزایش وزن می شود همچنین دانه های موجود در این نوع نان ها برای حفظ سلامتی بدن بسیار مؤثر است.

علاوه بر این مصرف نشاسته از جمله سیب زمینی، ذرت، گندم، لوبیا، جو، حبوبات، ماکارونی و … در کنار مصرف این نوع نان ها سبب رشد عضلانی و افزایش وزن می شود؛

به همین دلیل مصرف نان غلات کامل با نشاسته ها بهترین روش برای افزایش وزن و چاقی محسوب می شود.

ضرورت پروتئین، غذای اصلی عضله

پروتئین مهمترین ماده غذایی برای عضله سازی است. به همین دلیل مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین شامل تخم مرغ، حبوبات، آجیل، میوه خشک … به عنوان مناسب ترین روش جهت افزایش وزن و چاقی توصیه می شوند.

همچنین برای تأمین پروتئین مورد نیاز بدن و ایجاد عضله بیشتر جهت چاقی می توانید پروتئین ها ی مکمل مانند آب پنیر را مصرف کنید.

بشقاب بزرگ برای افزایش وزن سریع

استفاده از بشقاب های بزرگتر به صورت ناخود آگاه شما را به سوی صرف غذای بیشتر هدایت می کند. وقتی بشقاب شما کوچک است غذای کمتری می خورید.

اما با استفاده از غذاهای بزرگتر غذای بیشتری داخل ظرف می ریزید و کالری بیشتری دریافت می کند. البته دقت داشته باشید که این کار را با پر خوری و خوردن غذا های نا سالم به میزان زیاد اشتباه نگیرید.

راه و روش های اصولی چاق شدن سریع افراد لاغر

اول پروتئین، دوم سبزی ها

هنگامی که افراد اول سالاد و سبزی ها را مصرف می کنند معده آنها پر می شود، اشتهای آنها کاهش می یابد و پروتئین و کالری کمتری دریافت می کنند؛

به همین دلیل افراد لاغر و کسانی که رژیم غذایی چاقی دارند باید اول غذای اصلی حاوی پروتئین بخورند و بعد سالاد مصرف کنند.

این روش یکی از روش های مؤثر چاق شدن از طریق تغییر در نحوه مصرف غذا به شمار می رود.

قرص مخمر آب جو بخورید

قرص مخمر آبجو ویتامینهای گروهB، اسیدهای آمینه، مواد معدنی، فیبر، مواد آنتی اکسیدان مورد نیاز بدن را تأمین می کند و اشتها را افزایش می دهد.

به همین دلیل مصرف این نوع مکمل مناسبترین روش برای چاق شدن افراد به صورت استاندارد و در حدود چند کیلو به شمار می رود.

همچنین قرص مخمر آب جو بافت های بدن را ترمیم می کند و از ابتلا به بعضی از انواع سرطان ها جلوگیری می کند

نقش مهم چربی های سالم

استفاده از چربی‌های سالم از جمله روغن زیتون، روغن ماهی و … در پخت و پز روزمره‌ تان تغییرات قابل‌توجهی در وزن شما ایجاد می کند.

این چربی‌ ها حاوی اسیدهای چرب، امگا ۳ و کالری طبیعی هستند به همین دلیل ضمن حفظ سلامت بدن باعث چاق شدن می‌شوند.

بنابراین تغییر سبک پخت غذا از طریق جایگزینی روغن های سالم به جای روغن های مایع به عنوان یکی از بهترین روش های چاق شدن همراه با تضمین سلامت قلب توصیه می شود.

مرغ یک غذای چاق کننده

مصرف روزانه مرغ طبخ شده با روغن ها ی سالم یکی از روش های ساده و سریع افزایش وزن و چاقی به حساب می آید.

البته دقت داشته باشید گوشت مرغ در صورت سرخ شدن زیاد سلامت انسان را به خطر می اندازد. بنابراین مرغ را به صورت بخار پز و آبپز تهیه نمایید.

علاوه بر مصرف گوشت مرغ مصرف سایر ماکیان نیز جهت چاق شدن توصیه می شود.

استفاده از زنجبیل در غذا و چای

مصرف زنجبیل به عنوان یک نوع محرک اشتها یکی از روش های مناسب چاق شدن است. همچنین زنجبیل سبب درمان اختلالات گوارشی و رفع مشکلات شکم می شود.

زنجبیل به سه طریق ریشه خوراکی خام، دم کرده با چای و به صورت ترکیب در غذا و شیرینی قابل استفاده می باشد.

مصرف ضروری سه نوع غذای متفاوت

مصرف حداقل سه نوع ماده غذایی از جمله پروتئین، نشاسته، میوه و سبزی های تازه در وعده های غذایی ضروری است.

مصرف این نوع مواد غذایی در هر وعده سبب افزایش وزن و چاقی می شود همچنین مصرف غذاهایی از قبیل کره بادام زمینی، ماست و میوه های خشک به عنوان میان وعده های مؤثر و مناسب توصیه می شود.

برنج منبع کربوهیدارت

مصرف برنج به عنوان یک کربوهیدرات با دسترسی آسان سبب افزایش وزن و چاق شدن افراد می شود برنج پخته شده حاوی میزان قابل توجهی کالری، کربوهیدرات و مقداری چربی است.

همچنین خوردن برنج با جذب کالری زیاد سبب افزایش اشتها و مصرف غذای بیشتر می شود. با استناد به کلیه موارد گفته شده مصرف برنج یکی از روش های مناسب و ساده چاق شدن در کشور است.

روش چاق شدن افراد لاغر با گوشت

گوشت قرمز حاوی لوسین آمینو اسید، کراتین خوراکی و مکمل های عضله ساز است به همین دلیل یکی از بهترین غذاها برای ساخت عضله محسوب می شود.

بنابراین مصرف گوشت یکی از مناسبترین روش های چاق شدن سالم با ایجاد عضلات جدید است.

شایان ذکر است کالری گوشت های چرب زیاد است و مصرف گوشت های چرب به عنوان منبع پروتئین دارای چربی فرآیند افزایش وزن را تسریع می بخشد.

ماهی سالمون ترکیب پروتئین و چربی

سالمون و ماهی های چرب حاوی منبعی غنی از پروتئین و چربی های سالم از جمله اسید های چرب امگا ۳ هستند و مصرف آنها همانند گوشت قرمز سبب عضله سازی و افزایش وزن می شود.

بنابراین قرار دادن ماهی سالمون و سایر ماهی های چرب در سبد غذایی روزانه یکی از مهمترین روش های چاق شدن همراه با حفظ سلامت بدن و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مختلف می باشد.

پروتئین وی یک مکمل سالم

مکمل های پروتئین از جمله پروتئین وی برای افزایش وزن ورزشکاران و بدنسازان توصیه می شود. پروتئین وی از لبنیات به دست می آید و با داشتن کلیه آمینو اسیدهای ضروری رشد عضلانی را تحریک می کند. ب

ه همین دلیل استفاده از مکمل های پروتئین مناسبترین روش چاق شدن ورزشکاران فعال در زمینه ورزش های قدرتی است. همچنین پروتئین وی موجب کاهش بیماری و حفظ سلامت فرد می شود.

چاقی با ماده تلخ جادویی

شکلات تلخ با وجود حجم کم دارای کالری بالاست و مصرف آن سبب چاقی می شود. ت

وصیه می شود حتی الامکان شکلات های تلخ با میزان حداقل ۷۰ درصد را از بازار خریداری کنید تا از تأثیرات مطلوب بیشتری برخوردار شوید.

همچنین سایر مواد مفید موجود در شکلات تلخ از جمله فیبر، منیزیم و آنتی اکسیدان سبب حفظ سلامت بدن می شوند.

پنیر و ماست

پنیر به عنوان یک منبع غنی پروتئین سرشار از کالری و چربی است و از دیر باز غذای اصلی مردم به حساب می آید.

علاوه بر این مصرف ماست پرچرب به عنوان میان وعده سبب افزایش وزن می شود. لازم به ذکر است مصرف ماست برای وعده های اصلی و در ترکیب با میوه یا اسموتی جهت چاق شدن توصیه می شود.

سیگار عامل بی میلی

استعمال سیگار و دخانیات سبب بی میلی به غذا، کاهش اشتها و به دنبال آن کاهش وزن و لاغری می شود بنابراین ترک سیگار یکی از روش های بنیادی افزایش وزن و چاق شدن برای افراد سیگاری به شمار می رود.

همچنین تحقیقات انجام گرفته در این زمینه نشانگر این موضوع است که تعداد زیادی از افراد سیگاری پس از ترک سیگار چاق می شوند.

افزودن کالری به غذاهای روزانه

اضافه کردن میزان کالری غذاهای معمولی روزمره و روزانه راهکار مناسبی جهت چاق شدن به شمار می رود.

به طور مثال در وعده صبحانه به جای چای و آب از شیر استفاده کنید، در وعده ناهار به ساندویچ خود پنیر اضافه کنید و در وعده شام جای بخار پز کردن و پختن سبزی ها آنها را در روغن زیتون سرخ کنید و قهوه و نسکافه را با خامه اضافه بنوشید.

مصرف سبزی های نشاسته دار

سبزی های آبدار مانند کلم بروکلی، گل‌کلم، لوبیا سبز و خیار برای رژیم لاغری مناسب هستند و بدون شک مصرف آنها برای چاق شدن توصیه نمی شود.

مصرف سبزی های نشاسته‌ا ی مانند سیب‌ زمینی، ذرت، هویج و چغندر به جای سبزی های آبدار مناسبترین روش برای چاق شدن افراد از طریق رژیم غدایی است.

همچنین به منظور افزایش وزن و چاق شدن باید به جای مصرف میوه های آبدار از میوه های حاوی پروتئین زیاد استفاده کنید. از جمله میوه های پروتئین دار می توان به آناناس، سیب، گلابی، موز و … اشاره کرد.

صرف شام مناسب و ویژه

مصرف منابع پروتئینی سالم به عنوان شام یکی از روش های مهم چاق شدن است.

بنابراین از مصرف چربی های نا سالم و اشباع در وعده های غذایی شام جداً خودداری فرمایید و منابع غذایی دارای میزان بالای پروتئین مانند گوشت قرمز یا منابع جایگزین از قبیل ماهی، مرغ، بوقلمون، حبوبات و … را استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید وعده غذایی شام برای حفظ سلامت افراد و افزایش وزن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اندازه گیری وزن قبل از صبحانه

اندازه گیری وزن در یک ساعت مشخص در روز تأثیرات رژیم غذایی بر وزن بدن را به صورت شفاف مشخص می کند.

با توجه به اینکه وزن شما در ساعات مختلف روز قابل تغییراست، انتخاب زمان ثابت برای وزن کردن خودتان نتایج دقیقتر و واقعیتری را در اختیار شما قرار می دهد و روش مناسبی جهت شناخت رژیم غذایی مناسب برای چاق شدن است.

همچنین بهترین زمان پیشنهادی برای وزن کردن، اول صبح قبل از خوردن صبحانه است.

نوشیدن شیر

نوشیدن شیر سبب رفع تشنگی و تأمین پروتئین و کالری مورد نیاز بدن با کیفیت مطلوب می شود

لازم به ذکر است بهترین زمان نوشیدن شیر در طول روز و قبل از خواب است و در این زمان بدن کالری بیشتری دریافت می کند و فرآیند افزایش وزن تسریع می یابد.

روش چاق شدن افراد لاغر سریع و اصولی | سایت فتوکده

شما هم بخوانید