بهترین زمان شروع پروژه های ساختمانی

ساخت و ساز با قیمت مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است

بهترین زمان شروع پروژه های ساختمانی

انجام ی پروژه به صورت درست و با قیمت کم نیازمند این است که بدانیم زمان مناسب برای شروع آن، چه زمانی است!

منظور از زمان مناسب این است که بدانیم چه زمانی باید مواد ساختمانی را خریداری کنیم تا هزینه آن کمتر از مابقی زمان‌های سال شود، به طور مثال بدانیم قیمت انواع ورق و قیمت انواع لوله در کدام فصل سال در کمترین حد خود است و چه عواملی بر روی قیمت مواد ساختمانی تاثیرگذار است. در این مقاله ما به طور کامل شما را با این موضوعات آشنا می‌سازیم. با ما همراه باشید.

کدام فصل برای ساخت و ساز مناسب است؟

ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که فصل مناسب برای خرید مصالح به خصوص آهن آلات و فصل مناسب برای ساخت و ساز الزاما یکی نیستند.

در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم تا با متوجه شدن این مطلب بتوانید در هزینه‌های ساخت‌و‌ساز صرفه جویی کنید.

بررسی فصل بهار و تابستان برای ساخت و ساز

بهار یکی از ایده‌آل‌ترین زمان‌ها برای شروع یک پروژه ساختمانی است. هوای نسبتا معتدل و گرم بهار امکان فعالیت بیشتری به کارکنان می‌دهد در حالی که گرمای تابستان و سرمای زمستان می‌توانند مانع ادامه روند شوند. همچنین بلندتر شدن روزها به سازندگان اجازه می‌دهد تا با داشتن نور کافی مدت زمان بیشتری را به کار کردن اختصاص دهند.

در ساختمان‌سازی مراحلی وجود که باید مواد به کار رفته خشک شوند از این رو گرمای هوا و کمتر بودن رطوبت هوا در سرعت ساخت ساز و استحکام سازه نقش دارند.

بررسی فصل پاییز و زمستان برای ساخت و ساز

در فصل پاییز اگر ستون‌ها، سقف‌ها و دیوارها ساخته شوند می‌شود در زمستان کارهای داخلی را انجام داد و از تاخیر و متوقف شدن فعالیت تا حدودی جلوگیری کرد.

این دو فصل اگر برای ساخت و ساز هم مناسب نباشند؛‌ برای خرید محصولات فولادی می‌توانند گزینه بسیار خوبی باشند. به همین دلیل دستکم ساخت یک سازه ابتدایی به عنوان انبار موقت برای ذخیره مصالح و مقاطع فولادی برای فصول گرم فکر خوبی است تا شما را از لحاظ هزینه جلو بیندازد.

بررسی فصل بهار و تابستان برای خرید آهن آلات

شرایط آب و هوا و نیز تعداد ساخت و سازها در هر فصل به نوبه خود می‌توانند روی قیمت ورق آلومینیوم تاثیر داشته باشند.

از نظر متخصصان اهن پرتال:

“ویژگی‌هایی همچون سبکی وزن، رسانای الکتریسیته و حرارت، مقاومت بالا در برابر خوردگی و… موجب اهمیت بالای قیمت ورق آلومینیوم شده است. این محصول کاربردی و پرفروش در ضخامت‌های ۰.۲ تا ۳۰ میلی‌متر تولید می‌شود که قیمت ورق آلومینیوم براق در هر کدام متفاوت خواهد بود.”

در شش ماه اول سال یعنی دو فصل بهار و تابستان تقاضا و جنب و جوش در بازار فولاد افزایش پیدا می‌کند. هر چند شاید زمان دقیق‌تر آن را با گرم شدن هوا از اواخر اسفند می‌توان حساب کرد.

بررسی فصل پاییز و زمستان برای خرید آهن آلات

در این دو فصل نیمه دوم سال، به دلیل سردی هوا و بارندگی باران و برف، تعداد پروژه‌های عمرانی فعال کم می‌شود و عده‌ای از این پروژه‌ها یا به اتمام رسیده‌اند یا تا بهتر شدن آب و هوا متوقف شده‌اند. این مورد ممکن است با کاهش رونق و تقاضا در بازار موجب کاهش قیمت انواع ورق، قیمت انواع لوله و دیگر مقاطع فولادی شود.

چنانچه عوامل دیگری دخیل نباشند می‌توان شش ماهه دوم سال را زمان بهتری برای خرید ارزیابی کرد. البته باید توجه داشت که به دلیل تورم چندین ساله در هر فصل معمولا قیمت‌ها بیشتر از همان فصل در سال قبلی بوده است.

آیا فصل پاییز و زمستان برای ساخت و ساز زمان مناسبی هستند؟!

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد زمان خرید و شروع ساخت و ساز الزاما یکی نیست و بهتر است شما از مدت‌ها قبل با رصد بازار بهترین زمان برای خرید را در کف حمایتی نمودار تکنیکالی پیدا کنید. البته در صورتی که پروژه شما در شش ماهه پایانی سال امکان فعالیت ندارد بهتر است به فکر انبار و هزینه‌هایش برای نگهداری آهن آلات خود به دور از خوردگی و زنگ زدگی باشید.

عوامل تاثیرگذار در انتخاب زمان مناسب بر ساخت مسکن

حالا که انتخاب زمان از لحاظ فصلی را مقایسه کردیم؛ اکنون انتخاب زمان مناسب را از لحاظ پارامترهایی بررسی می‌کنیم که الگوهایشان ارتباط چندانی به فصل‌ها ندارند.

قیمت محصولات فولادی مهم از جمله قیمت انواع لوله

مقاطع فولادی مانند قیمت انواع ورق، قیمت میلگرد و قیمت انواع لوله نقش بسیار تعیین کننده‌ای در قیمت تمام شده مسکن دارند. به همین جهت نباید از نوسانات صعودی و نزولی آن غافل شد و حتی قبل شروع پروژه روی آنها سرمایه گذاری کرد.

قیمت دلار

فارغ از اینکه در سازه چه مقدار محصولات خارجی استفاده شده باشد؛ قیمت دلار تبدیل به شاخصی برای ارزیابی ارزش و قدرت پول ملی شده است. واضح است که هر چقدر نرخ ارز در جایگاه پایین‌تری قرار داشته باشد بهتر است و بایستی از خرید محصولات وابسته به ارز در مواقعی که قیمت دلار به صورت کاذب بالاست خودداری کرد.

در نمودارهای تحلیل تکنیکال چه برای دلار، چه برای قیمت انواع ورق و قیمت انواع لوله فولادی وجود قله‌هایی با شیب بسیار تند و رشد ناگهانی معمولا حاکی از روند غیرطبیعی و بعضا کاذب دارد. در همین راستا خرید مطمئن در زمان ثبات داشتن قیمت‌ها امکان پذیر است.

قیمت زمین

قیمت زمین بیشتر تحت تاثیر بعد مکان یعنی منطقه و محله واقع شده در آن است اما با این حال از لحاظ زمانی نیز اخبار، قانون گذاری‌ها، تصمیم گیری‌ها، هزینه های اداری و کاغذی، احداث شدن یک مرکز خرید، تفریح، حمل و نقل و… در قیمت گذاری موثر واقع می‌شود.

قیمت زمین چه تاثیری بر قیمت تمام شده پروژه دارد؟!

قیمت مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی یعنی مواد غیرآهنی مانند سیمان، گچ و… میزان عرضه و تقاضا از بعد فصلی‌شان مانند قیمت مقاطع فولادی چون قیمت لوله گالوانیزه است. به همین دلیل تهیه و خرید به موقع آنها برای نداشتن کم و کسری هنگام ساخت و ساز حائز اهمیت است.

طبق نظر کارشناسان آهن پرتال:

“یکی از به صرفه‌ترین راه‌‌ها برای لوله کشی و انتقال آب، گاز و… استفاده از لوله گالوانیزه بوده است؛ ویژگی‌هایی همچون مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و خوردگی در کنار اقتصادی بودن قیمت لوله گالوانیزه، آن را در بین متخصصان حوزه مرتبط بسیار محبوب کرده است.

کیفیت بالای این محصول باعث شده تا کاربرد گسترده‌ای در میان انواع لوله‌ها داشته باشد و تقاضا برای فروش لوله گالوانیزه افزایش پیدا کند؛ شایان ذکر است که قیمت روز لوله گالوانیزه در ضخامت‌های ۲، ۲.۵، ۳ و ۴ متفاوت خواهد بود.”

قیمت مصالح ساختمانی هنگام ساخت و ساز اهمیت بالایی دارد.

سخن پایانی

درست است که هر فصل به خودی خود به صورت سالانه بر چرخه قیمت افزایشی و کاهشی محصولات ساختمانی از جمله قیمت انواع لوله یا قیمت انواع ورق اثر میگذارد اما فصل‌های سال تنها فاکتورهای تعیین کننده قیمت مواد ساختمانی نیستند. در واقع یک سری فاکتورهای متفاوت نیز وجود دارند که چندان به فصل‌های سال مرتبط نمی‌شوند و از الگوهای تکرار شونده استفاده می‌کنند.

شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت آهن پرتال از جدیدترین قیمت ها و مطالب برای تصمیم گیری بهتر بهره‌مند شوید و حتی از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیرید.

اگر بخواهید در زمان مناسب مواد اولیه طرح عمرانی خود را فراهم کنید احتمالا تداخل زمانی با شروع پروژه داشته باشید لذا بهتر است حتی شده بخشی از پروژه را به عنوان انبار موقت برای آماده سازی مصالح در نظر بگیرید تا در فرصت مناسب آن‌ها را تهیه و نگهداری کنید.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت آهن آلات می‌توانید به وب سایت آهن پرتال مراجعه کنید.

https://ahanportal.com

آدرس: تهران، خیابان آزادی، روبروی دانشگاه شریف

شماره تماس: ۵۴۰۳۱۰۳۱-۰۲۱

ایمیل: info@ahanportal.com

تاریخ: ۲۳/۰۳/۱۴۰۱

مطلب مفید بود ؟ ۱ ۰

شما هم بخوانید