تمیز کردن ظروف و زیورآلات نقره با ۱۳ ترفند خانگی (جدید)

تمیز کردن ظروف و زیورآلات نقره با 13 ترفند خانگی

روش های تمیز کردن زیورآلات و ظروف نقره با جوش شیرین تا سس گوجه و روش براق کردن نقره سیاه شده را می خوانید

تمیز کردن ظروف و زیورآلات نقره

نقره بعد از طلا گران قیمتی ترین فلز است که دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی نیز می باشد. این فلز گرانبها در تولیدات صنعتی و ساخت جواهرات، ظروف و … کاربرد زیادی دارد

نقره ماندگاری و دوام بالایی دارد اما با گذشت زمان ممکن است سطح آن تیره شود و درخشندگی خود را از دست بدهد

در این شرایط زیبایی فلز نقره کمتر می شود و آنچنان که باید چشم ها را خیره نمی کند بهترین کار در چنین مواقعی تمیز کردن نقره است

مطالعه ۱۳ روش تمیز و براق کردن نقره سیاه شده زیر به شما کمک می کند تا زیورآلات ، ظروف و لوازم نقره درخشنده و براق داشته باشید و از دیدن آنها لذت ببرید

روش تمیز کردن نقره سیاه شده با جوش شیرین

روش های تمیز کردن و براق کردن نقره

معجزه فویل آلومینیومی

اگر شما یک قطعه فویل آلومینیوم را به همراه یک قاشق غذا خوری جوش شیرین و یک لیتر آب درون قابلمه بریزید و بجوشانید، با قرار دادن اشیاء نقره از قبیل ظروف، زیورآلات، جواهرات و … درون قابلمه جوشان این اشیاء به سرعت و در عرض چند ثانیه به صورت اعجاب انگیزی براق و درخشان می شوند و شما می توانید آنها را از درون قابلمه خارج کنید.

درخشندگی اشیاء نقره با مواد قلیایی

یکی دیگر از روش های درخشندگی نقره قرار دادن آن به مدت ۱۰ دقیقه در محلول یک فنجان آب گرم و نصف فنجان آمونیاک خالص است.

استفاده از ترکیب خمیری شکل جوش شیرین و آب گرم هم ماتی جواهرات نقره را بر طرف می سازد. البته توجه داشته باشید استفاده زیاد از این روش ممکن است موجب آسیب دیدگی اشیاء نقره شود.

تمیز کردن نقره با شوینده ها

شما می توانید چند قطره ماده شوینده مانند مایع دستشویی یا خمیر دندان و یا شیشه شوی را روی مسواک یا دستمال نرم بریزید و روی سطح کدر زیورآلات نقره بکشید تا این زیورآلات تمیز و براق شوند.

ضمناً اگر شما درون یک ظرف ورقه آلومینیوم بگذارید و آن را با آب داغ پر کنید، پس از افزودن یک قاشق غذا خوری پودر ماشین لباسشویی به آن با غوطه ور ساختن زیورآلات نقره خود درون ظرف شاهد درخشندگی آنها خواهید بود.

ژل ضد عفونی کننده دست

ژل ضدعفونی کننده دست یک تمیز کننده بسیار عالی برای نقره محسوب می شود فقط کافیست چند قطره از این ژل را روی پارچه نرمی بریزید و بخش های کدر نقره را با آن جلا دهید.

بعضی دیگر از مواد شیمیایی مانند نرم کننده مو نیز خاصیت تمیزکنندگی بالایی دارند. شما می توانید با ریختن این ماده شمیایی روی سطح نقره از سیاه شدن آن جلوگیری کنید.

استفاه از آبلیمو و شیر خشک

قرار دادن اشیاء نقره به مدت یک شب در ترکیب حاوی یک قاشق غذا خوری آب لیمو، نصف فنجان شیر خشک و نصف فنجان آب سبب تمیزی و درخشندگی این اشیاء می شود.

تمیز کردن نقره با جوش شیرین

غوطه ور ساختن جواهرات نقره درون ترکیب نصف فنجان سرکه سفید و دو قاشق غذا خوری جوش شیرین به مدت ۲ تا ۳ ساعت تأثیرات مشابهی را در پی دارد.

شسستشوی مداوم نقره جات

شستشوی مداوم نقره جات با آب ولرم و یک پاک کننده ملایم و بدون فسفات نه تنها از کدر شدن آنها جلوگیری می کند بلکه سبب درخشندگی نقره جات نیز می شود.

توصیه می شود برای جلوگیری از کاهش جلای اشیاء نقره از شستشوی خشن این ظروف در دمای بالا و یا استفاده از ماشین ظرفشویی بپرهیزید و در هنگام شستشو از دستکش های پلاستیکی هم استفاده نکنید.

آیا می دانید چگونه زیورآلات نقره را تمیز کنیم ؟

چگونه زیورآلات نقره را تمیز کنیم

مواد غذایی تمیز کننده نقره

بعضی از مواد غذایی مانند سس کچاپ، خمیر حاصل از ترکیب آرد نشاسته و آب، نوشابه های گازدار لیمویی و کرم یا خامه تارتار جلا دهنده های مناسبی برای نقره به حساب می آیند.

شما باید به دلخواه خود یکی از این مواد را روی دستمال بریزید و به آرامی در نواحی تیره لوازم نقره بمالید و پس از محو شدن تیرگی ها، این لوازم را بشویید و خشک کنید.

براق کردن نقره سیاه شده با گچ

قراردادن مقداری گچ درون کشو یا قفسه نگهداری ظروف نقره ای مانع کدرشدن این ظروف می شود. علت اصلی این موضوع خاصیت جذب رطوبت گچ است.

دقت داشته باشید در صورتی که علی رغم به کارگیری این روش لکی در لوازم نقره شما ایجاد شود، سطحی خواهد بود و از طریق پاک کردن نقره با دستمال و یا شستشو سریع رفع خواهد شد.

پولیش نقره

مالیدن ماده پولیش روی سطح نقره از طریق حرکات خاص با استفاده از دستمال مخصوص موجب براق شدن لوازم نقره شما می شود.

توصیه می شود جهت درخشش دائمی لوازم نقره این روش ساده و سریع به صورت روزانه یا حداقل یک بار در هفته انجام شود.

توجه داشته باشید در صورتی که برای تمیز کردن نقره از پولیش صنعتی استفاده می کنید نباید این ماده را به مدت طولانی و مکرر روی سطح نقره بمالید. زیرا این کار به نقره آسیب می زند.

پرداخت حرفه ای نقره

تمیز شدن محصولات نقره دارای لکه های زرد و سیاه نیازمند یک پرداخت حرفه ای توسط متخصص کازماتیکس است.

در این روش ابتدا روی نقره با سمباده نرم سمباده زده می شود تا لایه ابتدایی جرم گرفتگی از بین برود سپس محصول با دستگاه پرداخت درخشان شده و درون یک دستگاه دیگر با مواد شوینده و ساچمه های مخصوص شسته می شود.

استفاده از سس گوجه فرنگی

استفاده از گوجه یکی از ساده ترین روش برای برق انداختن نقره جات است، برای اینکار مقداری سس گوجه را درون ظرفی ریخته و تمام نقره را درون سس غوطه ور کنید

۱۰ – ۱۵ دقیقه اجازه بدید در سس بماند، بعد از سپری شدن این زمان نقره را بیرون آورده با پارچه سفت پاک کنید و سپس بشورید

می توانید برای تمیز شدن بهتر از مسواک برای شکاف ها استفاده کنید

مخزن اولتراسونیک

مخزن اولتراسونیک برای رفع سیاهی های سطحی نقره مورد استفاده قرار می گیرد.

پس از ریختن آب معمولی درون این مخزن، لوازم نقره با استفاده از حباب های ریز تولید شده تمیز می شوند. از این ابزار برای تمیز کردن تیغ صورت، عینک و ساعت نیز استفاده می شود.

در صورتی که نقره فاقد لکه های زرد زیاد باشد برای تمیز کردن آن می توان از ابزار دیگری به نام پولیش قلم مویی نیز استفاده کرد.

کاربردهای غیر خوراکی نوشابه

تمیز کردن نقره سیاه شده با جوش شیرین | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۳ ۰

شما هم بخوانید