دمنوش سرماخوردگی | ۱۵ دمنوش برای سرماخوردگی و گلودرد

.دمنوش سرماخوردگی | 15 دمنوش برای سرماخوردگی و گلودرد

 

  بهترین دمنوش سرماخوردگی

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

دمنوش سرماخوردگی | ۱۵ دمنوش برای سرماخوردگی و گلودرد

با آمدن فصل پاییز و زمستان سرماخوردگی همراه با گلودرد و بیماری‌ هایی مانند آنفولانزا زیاد میشود و فرد را از انجام فعالیت‌ های خود باز می‌ دارد

همیشه از مادربزرگ و پدربزرگ‌ های خود شنیده‌ایم، با استفاده از دمنوش های سرماخوردگی گیاهی، می توانند سرماخوردگی و گلودرد را ریشه کن کرد.

گر احساس لرز در بدن و سوزش در بینی و گلو دارید بهتر است فرصت را از دست ندهید، با درست کردن یک دم‌ نوش از بیمار شدن خود جلوگیری کنید

درمان سرماخوردگی با دمنوش گیاهی

طرز تهیه دمنوش برای سرماخوردگی

دمنوش های گیاهی برای درمان سرماخوردگی

حتی در حین بیماری با مصرف دمنوش های مناسب برای سرماخوردگی می‌ توانید بیماری را کنترل کرده و به روند سریع بهبودی خود و عزیزانتان کمک کنید.

در این مطلب سایت فتوکده می‌توانید با ۱۵ دستور طرز تهیه دمنوش برای سرماخوردگی آشنا شوید، این مطلب رو بخوانید و با عزیزان خود به اشتراک بگذراید

دمنوش اسطوخودوس

گیاه دارویی اسطوخودوس اگر همراه با پونه، آویشن و نعنا دم شود برای درمان سرماخوردگی بسیار مؤثر است، این گیاه با داشتن خواص ضد درد و تسکین دهنده سرفه‌ های خشک به بهبودی بیماری کمک می‌ کند.

روش مصرف :

از گیاهان نام برده به مقدار مساوی درون قوری ریخته و دو لیوان آب روی آنها بریزید، قوری را روی اجاق قرار داده تا بجوشد، از این دمنوش یک ساعت بعد از هر وعده غذایی میل کنید.

دمنوش آویشن

آویشن برای گلودرد و درمان برونشیت و آسم بسیار مفید بوده و خواص خلط آور و ضد سرفه و برطرف کننده تنگی نفس را دارا می‌ باشد.

روش مصرف :

دو لیوان و نصفی آب جوش درون ظرف ریخته‌ و یک قاشق غذاخوری آویشن به آن اضافه کرده و بگذارید تا ۱۰ دقیقه دم بکشد با نوشیدن روزی ۲ تا ۳ بار از این دمنوش در عرض ۲ الی ۳ روز می‌ توانید شاهد بهبود بیماری سرماخوردگی باشید.

دمنوش ضد آنفولانزا زنجبیل، عسل

یکی از بهترین دمنوش ها که موجب تعریق بدن شده و سرماخوردگی را درمان می‌ کند ترکیب زنجبیل و سیر همراه با عسل و فلفل است.

روش مصرف :

برای درست کردن این دمنوش به ۴ برش زنجبیل همراه با یک عدد سیر و مقداری چای سیاه یا سبز و به مقدار کمی پودر فلفل و عسل نیاز داریم.

تکه‌ های زنجبیل را با پوست و سیر رنده شده درون قوری ریخته و بگذارید با مقداری آب روی اجاق به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد، از محلول به دست آمده برای دم کردن چای خود استفاده کنید.

بعد فلفل و عسل را به چای اضافه کرده و میل کنید، در صورت تمایل می‌توانید به چای شیر بادام و یا شیر ساده اضافه کنید؛

روزانه ۳ تا ۴ استکان تا بهبودی کامل میل کنید.

دمنوش گشنیز

از برگ‌ های خشک شده گشنیز ۳ قاشق در ۲ الی ۳ فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید تا ۱۵ دقیقه دم بکشد، از این دم‌نوش هفته‌ای ۳ الی ۴ استکان میل کنید.

دمنوش چهارگل

یکی از بهترین دمنوش های مناسب برای درمان سرماخوردگی و گلو درد چهار گل است که در طب سنتی توصیه می‌ شود، این دمنوش از ترکیب گیاهانی مانند گل ختمی، آویشن شیرازی، گل پنیرک و اسطوخدوس و دانه‌ های عناب درست شده است.

در عطاری این ترکیب را می‌توانید پیدا کنید.

روش مصرف :

۳ قاشق غذاخوری از این گیاه دارویی را در یک لیوان آب جوش ریخته و اجازه دهید تا به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد سپس میل کنید.

هفته‌ای ۴ تا ۵ بار از دم‌نوش بنوشید.

دمنوش مریم گلی

دمنوش این گیاه دارویی برای درمان عفونت‌ های تنفسی، التهاب سینوس‌ ها و بیماری آنفولانزا بسیار مفید است.

روش مصرف :

یک و نیم قاشق چای خوری مریم گلی یا ۳ قاشق چای خوری از این گیاه دارویی را داخل قوری ریخته و دو لیوان آب جوش به آن اضافه کنید تا به مدت ۲۰ دقیقه دم شود.

مقداری عسل به دمنوش اضافه کرده و روزانه چند بار بنوشید، دقت داشته باشید در صورتی که باردار هستید و یا شیرده اید از این دمنوش استفاده نکنید.

چای فلفل هندی

درمان سرماخوردگی با دمنوش گیاهی فلفل هندی بسیار موثر است

فلفل قرمز تند دارای ماده شیمیایی کاپیایسین می‌ باشد که این ماده به عنوان آسپرین عمل کرده و دردهای بدنی هنگام سرماخوردگی را التیام می‌ بخشد.

البته این دمنوش برای اوایل سرماخوردگی که گلو درد شدید نیست مورد استفاده قرار می‌گیرد، چرا که فلفل ممکن است سوزش گلو را بیشتر کند.

روش مصرف :

نصف قاشق چای خوری پودر فلفل را به یک استکان آب در حال جوش اضافه کرده و سپس یک قاشق چای خوری عسل داخل چای بریزید و از روی شعله بردارید.

بعد از خنک شدن چای آن را میل کنید در صورتی که به ادویه جات حساسیت دارید از ۸/۱ فلفل در قاشق چای خوری استفاده کنید.

دمنوش بابونه

یکی از مناسب‌ ترین گیاه دارویی برای درمان گلو درد بابونه است.

این گیاه به عنوان یک التیام دهنده درد عمل کرده و با خواص دارویی ، باکتری‌های موجود در بدن را از بین می‌ برد همچنین گرفتگی و اسپاسم عضلات را نیز برطرف می‌کند.

روش مصرف :

در این روش برای طرز تهیه دمنوش برای سرماخوردگی به یک استکان آب جوش یک قاشق غذاخوری بابونه اضافه کرده و بعد از ۱۰ دقیقه که دم کشید، داخل دمنوش مقدار کمی عسل و لیموترش بریزید و میل کنید.

چای زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضد درد بوده و جریان خون و اکسیژن رسانی به سلول‌ها را در سطح بدن افزایش داده و با خروج مواد سمی از بدن به روند بهبود بیماری کمک می‌کند.

همچنین ضد التهاب و ضد باکتری می‌ باشد و منافذ سینوس‌ ها را باز می‌ کند.

روش مصرف :

مقداری ریشه‌ های زنجبیل را معادل دو بند انگشت خوب شسته و بعد پوست آن را ببرید، زنجبیل را خرد کنید و خوب له کرده و به ۲ تا ۳ لیوان آب در حال جوش اضافه کنید تا ۵ دقیقه بجوشد.

از صافی چای را عبور داده و همراه با عسل بنوشید.

پیچ امین الدوله

این گیاه دارویی علائم سرماخوردگی را کاهش داده و گلو درد و سرفه را التیام می‌ بخشد، با داشتن خواص ضد باکتریایی چرک و سموم بدن را از بین می‌ برد.

روش مصرف :

گل و برگ‌های پیچ امین الدوله را به نسبت مساوی تهیه کرده حدوداً دو فنجان را در یک لیتر آب بجوشانید بعد از ۱۰ دقیقه آن را از صافی رد کرده و همراه با کمی عسل و لیمو چای را بنوشید.

دمنوش سیر و لیمو

یک دمنوش بسیار مناسب برای درمان سرماخوردگی ترکیب سیر و لیمو همراه با زنجبیل است، این ترکیب معجزه گر به جنگ بیماری آنفولانزا و سرماخوردگی و گلو درد می‌ رود.

سیر با داشتن خواص ضد میکروبی و به عنوان آنتی‌بیوتیک طبیعی به بهبودی بیماری شما کمک بسیاری می‌کند.

روش مصرف :

۲ تا ۴ عدد سیر رنده شده را همراه با ۳ تا ۴ برش زنجبیل تازه درون ظرف یک لیتری آب ریخته به طوری که آب روی آنها را بپوشاند.

اجازه دهید ترکیب ۲۰ دقیقه خیس بخورد سپس آب ۳ عدد لیمو را گرفته و به مخلوط بالا بیافزایید، دو قاشق غذاخوری عسل به ترکیب اضافه کرده و آن را میل کنید.

دمنوش دارچین

اگر آغاز سرماخوردگی هستید و یا سرماخوردگی شما خوب شده اما سرفه‌های خشک شما را اذیت می‌کند و یا هنوز خس خس و تنگی نفس از بیماری سرماخوردگی روی شما مانده دمنوش دارچین را فراموش نکنید

روش مصرف :

چند عدد چوب دارچین را داخل قوری ریخته و به آن دو لیوان آب اضافه کنید و روی اجاق قرار دهید تا به جوش آید، از این چای ۲ تا ۳ بار در طول هفته استفاده کنید.

شیرین بیان

در صورتی که سرفه‌ های ناشی از سرماخوردگی و گلو درد دارید می‌توانید از شیرین بیان استفاده کنید، این ترکیب در گذشتگان دور کاربرد زیادی داشت

روش مصرف :

مقدار کمی از ریشه شیرین بیان را با مقداری آب بجوشانید و سپس چای را با عسل مخلوط کرده و بنوشید، البته دقت داشته باشید که مصرف بیش از اندازه شیرین بیان توصیه نمی‌شود.

دمنوش پونه و آویشن

ترکیب این دو گیاه دارویی بر روند بهبود سرماخوردگی تأثیر گذار است، ترکیب این دو گیاه بدن را گرم کرده و احساس لرز و کوفتگی را در بدن از بین می‌برد.

روش مصرف :

به مقدار مساوی پونه کوهی و آویشن را با هم در یک فنجان آب جوش ریخته و درب آن را ببندید تا به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد سپس آن را همراه با کمی عسل نوش جان کنید.

گل گاو زبان

گیاه دارویی گل گاو زبان در صورتی که‌ ترش نباشد برای گرم کردن بدن و رفع زکام بسیار مناسب است.

روش مصرف :

یک قاشق غذاخوری از گل گاو زبان را به صورت دلخواه با یک تکه لیمو عمانی در یک لیوان آب جوش ریخته و اجازه دهید تا ۱۰ دقیقه دم بکشد

سپس با مقدار کمی عسل دم‌ نوش را بنوشید

طرز تهیه دمنوش سرماخوردگی شدید با گلودرد | سایت فتکوده

مطلب مفید بود ؟ ۲۱۶ ۳۸

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

رضا عراقی

۱۳ آبان ۱۳۹۸


من استفاده لازم رو بردم . ممنون

شما هم بخوانید