رفع بوی بد یخچال و فریزر با ۱۲ روش فوری (جدید)

رفع بوی بد یخچال و فریزر

برای از بین بردن بوی بد یخچال چه باید کرد رفع بوی یخچال و فریزر با نحوه خوشبو کردن آنرا در سایت فتوکده می خوانید

رفع بوی بد یخچال و فریزر

اگر پس از باز کردن در یخچال بوی بدی به مشامتان می رسد و یا هیچ وقت یخچالتان بوی خوبی نمی دهد، نمی توانید به سلامت مواد غذایی درون آن مطمئن باشید

دلایلی مانند فساد مواد غذ ایی، رشد میکروب ها و باکتری ها، مخلوط شدن بوی غذا های مختلف و … موجب انتشار بوی بد و آزار دهنده در داخل یخچال می شود

شاید خیلی از این موارد به نظر شما قابل کنترل نباشند، اما خوشبو کردن یخچال امری ضروری است که تکنیک های خانه داری می توانید این مشکل را رفع کنید

رفع بوی بد یخچال و فریزر

روش های خوشبو کردن یخچال

قرار دادن قهوه درون یخچال

قرار دادن قهوه تازه درون یخچال موجب رفع بوی بد یخچال و خوشبو شدن آن می شود. کافیست قهوه تازه را درون ظرفی خشک و تمیز بریزید و داخل یخچال قرار دهید.

پس از ۳ روز همه بو های نا مطبوع داخل یخچال از بین می روند و می توانید ظرف قهوه را از داخل یخچال بیرون بیاورید. این روش برای خوشبو شدن فریزر نیز به کار می رود.

جذب بوی بد با جوش شیرین

یکی از مؤثر ترین روش های خوشبو کردن یخچال و فریزر استفاده از جوش شیرین است.

اگر یک کاسه پر از جوش شیرین را بر روی یکی از طبقات یخچال خاموش قرار دهید، پس از ۶ ساعت این ماده تمام ذرات بوی موجود در یخچال را جذب کرده و در نتیجه بوی بد یخچال کاملاً از بین می رود.

بهتر است در این مدت درب یخچال را هم به هیچ وجه باز نکنید و قبل از استفاده از جوش شیرین مواد غذایی مانده و فاسد را از یخچال خارج کنید.

کمک از سرکه سفید

سرکه سفید به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده قوی باکتری ها و میکروب های مولد بوی بد یخچال را از بین برده و در نتیجه یخچال را خوشبو می کند.

در این روش باید سرکه سفید و آب را به نسبت مساوی ترکیب کنید و درون یک کاسه بریزید. سپس آن را به مدت ۴ روز درون یخچال قرار دهید.

این محلول یک لکه بر قوی نیز به شمار می رود و مناسبترین گزینه برای تمیز کردن درون یخچال است.

معطر کردن یخچال با وانیل

اگر یک تکه پنبه آغشته به اسانس وانیل را دورن یخچالتان قرار دهید، این ماده به عنوان یک بوگیر طبیعی عمل کرده و درون یخچال را بسیار خوشبو و معطر می کند.

شما می توانید طبقات یخچال را نیز با استفاده از پنبه آغشته به عصاره وانیل تمیز کنید، اگر این پنبه زیاد در یخچال بماند، ممکن است کپک بزند.

پس بهتر است هر ۷ روز یکبار پنبه آغشته به عصاره وانیل جدیدی را جایگزین آن کنید.

رفع سریع بوی بد با نوشابه گازدار

شما می توانید با استفاده از نوشابه گازدار یخچال را به طور کامل در کوتاهترین زمان ممکن بوزدایی کنید برای اینکار ابتدا یخچال را کاملاً تمیز کنید

سپس نوشابه گازدار را در سینی بریزید و داخل یخچال قرار دهید با این کار سطح تماس نوشابه با بوی درون یخچال افزایش می یابد و نوشابه بوی یخچال را جذب می کند

اگر یک بطری نوشابه باز را نیز درون یخچال قرار دهید، همین تأثیر را دارد. اما بوی بد یخچال دیرتر از بین می رود.

نگهداری دائم تکه های لیمو

اگر همیشه چند تکه لیمو درون یخچال نگه داری کنید، رایحه ای خوشایند و ماندگار درون یخچال ایجاد خواهد شد البته باید هر هفته لیمو های تازه را جایگزین لیموهای قدیمی کنید.

می توانید روی تمام طبقات یخچال نیز تکه های لیمو قرار دهید که با این کار ظرف مدت حداکثر ۴ روز بوی نامطبوع یخچال کاملاً از بین می رود.

ضمناً شما می توانید لکه های ایجاد شده بر روی ظروف غذا را با استفاده از لیمو از بین ببرید.

فوت و فن رفع بوی بد یخچال و فریزر

برای از بین بردن بوی بد یخچال

از بین بردن بوی یخچال با کیسه زغال

آویزان کردن کیسه توری یا جوراب ساق کوتاه پر شده از زغال گوشه یخچال موجب از بین رفتن بو های بد درون یخچال می شود.

تمیز کردن منافذ یخچال با استفاده از این ماده نیز به خوشبو شدن درون یخچال کمک می کند. برای ماندگاری خاصیت بو زدایی زغال پس از هر بار استفاده از پودر زغال آن را به مدت ۲۰ دقیقه درون فر قرار دهید.

بوزدایی یخچال با جو دو سر

اگر یک کاسه حاوی جو دو سر را به مدت حداقل ۴ روز درون یخچال نگهداری کنید، از شر بو های نامطبوع درون یخچالتان خلاص می شوید.

چنانچه می خواهید یخچالتان همیشه خوشبو باشد، از این روش به صورت دائم استفاده کنید. البته باید حداکثر هر ۱۰ روز جوی قدیمی درون کاسه را بیرون بریزید و داخل آن را با جو دو سر جدید پر کنید.

تمیز کردن یخچال با آب گوجه فرنگی

تمیز کردن قسمت داخل یخچال با اسفنج آغشته به آب گوجه فرنگی غلیظ یخچال را خوشبو می کند این روش را آنقدر تکرار کنید تا هیچ اثری از بو های بد یخچال باقی نماند.

سپس کلیه قسمت های داخل یخچال را با آب ولرم نیز تمیز کنید و با دستمال نرم و تمیز خشک نمایید. این روش برای رفع بوی بد غذا های فاسد شده درون یخچال کار برد زیادی دارد.

استفاده از ظروف در بسته

نگهداری غذا ها در ظروف در بسته از فاسد شدن زود هنگام غذا ها و بو گرفتن یخچال جلوگیری می کند.

توصیه می شود مواد غذایی فاسد و از تاریخ گذشته دورن یخچال را نیز فوراً دور بریزید و در صورت ریختن مواد غذایی مصرفی روی طبقات یخچال بلافاصله آن را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید.

همچنین بطری های نوشابه گازدار را در قسمت جایخی یخچال قرار ندهید.

 تمیزی شیار ها و لاستیک های در

اگر می خواهید یخچالتان همیشه خوشبو باشد، ماهی یکبار تمام قسمت های آن را کاملاً تمیز کنید و تمیز کردن شیار ها و لاستیک های در یخچال را از قلم نیندازید.

در صورتی که تکه های مواد غذایی به دریچه های داخلی یا دیواره های یخچال چسبیده و جدا نمی شود، این قسمت ها را مرطوب کنید تا به راحتی تمیز شوند.

کلیه قفسه ها و سینی های موجود در یخچال را هم جدا کنید و با آب و شوینده مناسب شستشو دهید.

خوشبو شدن یخچال با میخک

یک پرتقال را نصف کنید سپس در میخک بزنید و در یخچال بگذارید تا تمام بو های بد درون یخچال از بین برود، ضمناً رایحه پرتقال و میخک نیز یخچال را خوشبو می کند.

در این روش پرتقال تا قبل از اینکه خشک شود، در یخچال سالم باقی می ماند. قرار دادن سیب زمینی پوست کنده درون یخچال نیز همین تأثیرات را در پی دارد.

البته باید هر ۳ رو ز یکبار سیب زمینی را عوض کنید

از بین بردن بوی سیر دهان

برای از بین بردن بوی یخچال چه باید کرد | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۳ ۲

شما هم بخوانید