صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به کانادا

صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به کانادا

کشور کانادا یکی از کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت در دنیا می باشد. این کشور از لحاظ فاکتورهای زندگی بسیار پیش رو است. برای مهاجرت به این کشور راه های بسیار زیادی وجود دارد. افرادی که تمایل داشته باشند به این کشور مهاجرت نمایند، می توانند از شش روش قانونی اعم از سرمایه گذاری، کاری، تحصیلی، ازدواج، تولد و افراد خاص اقدام نمایند.

مهاجرت تحصیلی در بین افراد زیادی پرطرفدار است.اگر شما نیز می خواهید از این راه به کشور کانادا مهاجرت نمایید تمامی اطلاعات لازم در این باره را بدانید.

در این نوشتار تمامی اطلاعات لازم صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به کانادا قرار داده شده است. شما می توانید با مطالعه مباحث زیر اطلاعات لازم را در زمینه مهاجرت تحصیلی کسب نمایید.

ارزان ترین راه های مهاجرت به کانادا

همانطور که گفته شد برای مهاجرت به کانادا فرد می تواند با توجه به شرایط خود از بین ۶ راه قانونی مهاجرتی، روش مورد نظر را انتخاب نماید. در ابتدا باید بدانید هر یک از روش ها می تواند هزینه های مختلفی را در پی داشته باشد که در این بین ارزان ترین راه های مهاجرت به کانادا را می توان مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی دانست.

مهاجرت کاری با توجه به داشتن جاب آفر یا سیستم امتیاز بندی و دریافت ویزای کار امکان پذیر است. برای مهاجرت تحصیلی داشتن دعوتنامه تحصیلی و اخذ پذیرش از موارد ضروری اقدام جهت مهاجرت از این روش است.

مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

زبان رسمی کشور کانادا انگلیسی و فرانسوی است. در برخی ایالت ها مانند کبک، زبان فرانسوی متداول تر است. متقاضیان می ‌توانند به یکی از این زبان ها تحصیل نمایند. با توجه به این اوصاف وی باید مطابق با شرایط پذیرش دانشگاه مورد هدف، مدرک زبان مورد نیاز را ارائه نماید.

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل به زبان انگلیسی متداولا مدرک زبان آیتلس ۶ الی ۶.۵ می باشد البته مدرک تافل و pte و… نیز مورد پذیرش برخی از دانشگاه ها می باشد. برای تحصیل به زبان فرانسوی مدرک زبان مربوطه باید ارائه گردد عموماً برای تحصیل به زبان فرانسوری مدرک زبان TEF مورد قبول است.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

شرایط مورد نیاز مهاجرت تحصیلی به کانادا اخذ پذیرش از مرکز آموزشی مربوطه و همینطور اخذ ویزا و مجوز تحصیلی می باشد.

هر یک از این موارد نیاز به ارائه مدارک مربوطه دارد. مدارکی که برای اخذ پذیرش نیاز است باید به دانشگاه یا مدرسه یا کالج مربوطه ارائه می شود که می تواند با توجه به مقطع و رشته متفاوت باشد اما عموماً مدارک زیر جزء مدارک مورد نیاز

در اکثر مراکز آموزشی است:

● مدارک هویتی مانند پاسپورت و ترجمه رسمی شناسنامه

● ریزنمرات درسی

● مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی

● رزومه

● cv

● رسید پرداخت Application Fee

● فرم‌های تکمیل شده ثبت‌ نام

● پیش پروپزوال برای مقطع دکترا

برای اخذ ویزای کانادا نیز متقاضی باید مدارک مورد نیاز را به سفارت یا کنسولگری کانادا ارائه نماید این مدارک شامل موارد زیر می گردد:

● مدارک هویتی

● مدراک تحصیلی قبلی و ریزنمرات درسی

● ارائه پذیرش از دانشگاه

● توصیه نامه و انگیزه نامه

● ارائه رسید پرداخت شهریه دانشگاه

● ارائه مدارک تمکن مالی

● عکس جدید

● ارائه مدارک سلامتی

● مدرک عدم سوء پیشینه

شرایط سنی تحصیل در کانادا

یکی از مهم ترین نکاتی که باید برای تحصیل در کانادا مدنظر قرار داد رعایت شرایط سنی متناسب با مقطع تحصیلی است. عموماً برای اخذ پذیرش در دانشگاه های کشور کانادا فرد باید دارای شرایط سنی مناسب باشد اما نکته مهم ومورد توجه این است که حتی در صورت پذیرش در دانشگاه مورد نظر در صورت اینکه شرایط سنی فرد مناسب نباشد امکان ریجکتی ویزا زیاد خواهد بود.

بدین ترتیب متقاضی برای تحصیل در مدارس کانادا باید تا ۱۸ سال، در مقطع لیسانس تا ۲۳ سال و در مقطع فوق لیسانس تا ۳۲ سال سن داشته باشد.

در این بین فرد باید فاصله اخذ مدرک تحصیلی قبلی تا اقدام خود را یا به عبارتی گپ تحصیلی خود را با کار یا تحصیل مرتبط پوشش دهد. برای مقطع دکترا شرایط سنی خاصی در نظر گرفته نشده است.

هزینه ی ویزای تحصیلی کانادا

متقاضیانی که برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام می نمایند باید بدانند جهت اخذ ویزای تحصیلی فرد باید به ازای هرفرد حدود ۱۰ هزار دلار در اکثر ایالت های کانادا و حدود ۱۱ هزار دلار برای اقدام جهت تحصیل در استان کبک به عنوان تمکن مالی در حساب نشان دهد.

این مبلغ به عنوان هزینه زندگی فرد در طول یکسال در نظر گرفته می شود و علاوه بر این ارائه فیش پرداخت شهریه نیز مورد نیاز خواهد بود.

هزینه سالانه تحصیل در کانادا

برای تحصیل در کانادا متقاضی باید هزینه تحصیل در این کشور را در نظر داشته باشد. به طور کلی هزینه تحصیل در کشور کانادا در مقایسه با دیگر کشورهای انگلیسی زبان جهان مرقوم به صرفه تر و کمتر می باشد.

با این حال نمی توان هزینه تحصیل در کشور کانادا را ارزان دانست. در این کشور دانشگاه دولتی بسیار اندک می باشند و شهریه تحصیلی در این دانشگاه ها رایگان نمی باشد.

پس از هزینه شهریه دیگر هزینه موثر در برآورد هزینه سالانه تحصیل، هزینه زندگی می باشد. هزینه زندگی در کشور کانادا برای یک دانشجو می تواند حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار رقم بخورد.

شهریه های تحصیلی نیز با توجه به مقطع می تواند هزینه مختلفی در پی داشته باشد.

هزینه تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس

متقاضی برای تحصیل در مقطع لیسانس می ‌تواند پس ‌از اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های کشور کانادا اقدام نمایند.

در برخی از رشته‌ها قبولی در امتحان ورودی مورد نیاز است. دوره لیسانس در کشور کانادا ۳ الی ۴ سال زمان می ‌برد. برای تحصیل در این مقطع حداقل نمره زبان آیتلس ۶ در صورت تحصیل به زبان انگلیسی مورد نیاز است.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی از سالانه ۱۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار کانادا الی ۳۰۰۰۰ هزار دلار ممکن است افزایش داشته باشد که این امر با توجه به رشته و دانشگاه متفاوت است.

هزینه تحصیل در کانادا در مقطع فوق لیسانس

افراد متقاضی می ‌توانند پس‌ از تحصیل در مقطع لیسانس برای اخذ پذیرش در مقطع فوق ‌لیسانس اقدام نمایند. برای تحصیل به زبان انگلیسی در این مقطع ارائه مدرک زبان آیتلس ۶.۵ ضروری است.

فوق ‌لیسانس در کشور کانادا ۱ سال و نیم سال زمان خواهد برد و تحصیل در این مقطع نیز با توجه به دانشگاه مورد نظرو رشته مورد نظر می‌ تواند متفاوت باشد.

میانگین هزینه تحصیل در مقطع فوق لیسانس حدود ۱۲۰۰۰ هزار تا ۱۷۰۰۰ هزار دلار خواهد بود.

هزینه تحصیل در کانادا در مقطع دکترا

تحصیل در مقطع دکترا با توجه به برتری دانشگاه‌های کانادا در زمینه پژوهشی می‌تواند مطلوب بسیاری از افراد باشد. برای تحصیل در این مقطع به زبان انگلیسی فرد باید مدرک زبان حداقل آیتلس ۷ ارائه کند.

تحصیل در این مقطع با تایید سوپروایز یا استاد راهنما امکان پذیر است. هزینه تحصیل در این مقطع حدود ۱۰ ‌هزار تا ۲۰ هزار دلار کانادا خواهد بود.

 

مهاجرت تحصیلی به کانادا همراه با بورسیه

تحصیل ارزان و رایگان می تواند مطلوب بسیاری از متقاضیان باشد. این امر می تواند با اخذ بورسیه تحصیلی صورت پذیرد. در کشور کانادا انواع بورسیه های ملی، خصوصی و دانشگاهی وجود دارد که فرد می ‌تواند با استفاده از این بورسیه ها از تحصیل ارزان یا رایگان بهره مند گردد.

عموم بورسیه ها در مقطع دکترا و فوق لیسانس متداول است. برای اخذ بورسیه در مقطع لیسانس عموماً فرد باید حداقل یک سال تحصیلی را در این مقطع بگذراند و سپس درخواست اخذ بورسیه دهد.

برخی از بورسیه های تحصیلی با توجه به نمرات فرد و ممتاز بودن وی بدون درخواست برای وی در نظر گرفته خواهد شد. برای بهره مندی از بورسیه های تحصیلی داشتن مدرک زبان بالا، رزومه قوی، مقالات معتبر مرتبط، رزومه قوی و… مورد نیاز خواهد بود.  

مطلب مفید بود ؟ ۱ ۰

شما هم بخوانید