عجیب ترین اشیای باستانی کشف شده در چالش با علم

مرموزترین آثار باستانی کشف شده تاریخ

عجیب ترین اشیای باستانی کشف شده مرموزترین آثار باستانی کشف شده از زمین جدیدترین کشفیات شگفت انگیز باستان شناسی تاریخ را در سایت فتوکده می خوانید

عجیب ترین و مرموزترین اشیای باستانی کشف شده

کشفیات عجیب باستان شناسی در عین اینکه می‌ تواند بسیار جذاب باشد تاریخ گذشته را بر ما مشخص کند می تواند دانش ما را نیز به چالش بکشد

آثار باستان‌ شناسی مرموز یک چالش جدی برای باستان‌ شناسان هستند؛ چراک ه اغلب آثار باستان‌ شناسی سرانجام توسط پژوهشگران قابل توضیح شده و در بافت تاریخ خود قرار می‌ گیرند.

از این میان اشیایی هستند که نه‌ تنها هر گونه توضیح و تفسیر کارشناسان درباره آن‌ ها کافی و کامل نبوده بلکه باعث پرسش‌های جدیدی شده و چالش‌ های جدید و حتی نظریه نوینی است

نظریاتی که دانش بشر از تاریخ و فرهنگ گذشته را به‌ زیر سؤال برده است. !

۱- کره‌ های شیاردار

بطور معمول و آکادمیک به ما گفته می‌ شود که انسان قدمتی چند میلیون ساله روی زمین دارد و تمدن‌ های انسانی از ۱۰ هزار سال پیش شکل گرفته‌ اند.

از آنجا که کشف آثار باستانی جدید پیوسته در سراسر جهان رخ می‌ دهد این نظریه‌ های علمی هر روز محک می‌ خورند و حال می‌ توان فهرست بلندی را تهیه کرد که در تقابل با این باورها هستند.

آیا دانشمندان و باستان‌ شناسان اشتباه می‌ کنند؟

کره های شیاردار در کشفیات شگفت انگیز باستانی شناسی

معدنچیانی در آفریقای جنوبی در نزدیک شهر اتسدل در میان معدن پیروفیلیت کر‌ه‌های فلزی مرموزی را کشف کردند. این کر ه‌ها در اندازهای مختلف بودند و بعضی به روی بخش میانه خود سه شیار موازی دارند

کره‌ های اسرارآمیز را می‌ توان به دو دسته تقسیم کرد :

نوع اول کر‌ه‌ های فلزی متمایل به رنگ آبی با رگه‌ های سفید رنگ و نوع دوم کره‌ ها، حفره‌هایی دارد که با ماده سفید رنگ و اسفنج مانندی پر شده است.

این کره‌ های شیاردار در میان صخره‌ های یافت شدند که قدمت آنها به ۲/۸ میلیارد سال می‌ رسد. پرسش اساسی اینجاست چه کسی این کره‌ های شیاردار را ساخته و هدفش از آن چه بوده است ؟

۲- سنگ‌ های ایکا

در دهه ۱۹۳۰ دکتر ژاویر کابررا  سنگ‌ های عجیب زیر را از یک کشاورز محلی هدیه گرفت

سنگ های ایکا در کشفیات شگفت انگیز

این سنگ‌ ها با نقوش جذاب و رازآمیز خود چنان کابررا را مجذوب خود کرد که شروع به جمع‌ آوری مجموعه بزرگی‌ از آنها کرد.

در نهایت او یک کلکسیون با ۱۱۰۰ سنگ آندزیت به‌ دست آورد که تخمین زده می‌ شود بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ سال قدمت داشته باشند و به سنگ‌ های ایکا معروف شده‌ اند.

نکته چشمگیر درباره سنگ‌ های ایکا نقوش روی آن‌ ها است

این نقوش از تصاویر جنسی گرفته تا بت‌‌ ها و خدایان باستانی و در بعضی مواد قابل توجه مراحلی از جراحی‌ های پیشرفته قلب باز و مغز، استفاده از ابزارهای نجومی مانند تلسکوپ و نقشه‌ های ستاره‌ ای و موارد عجیبی از موجودات باستانی همچون داینا‌سورها را به‌ تصویر کشیده است.

این سنگ‌ ها بارها باعث جنجال خبری شده است و هنوز بحث داغ حقیقی بودن یا جعلی بودنشان در جریان است !

۳- آنتیکیترا از عجیب ترین اشیای باستانی

مکانیزم آنتیکیترا یک اثر باستانی بسیار مرموز است که در سال ۱۹۰۰ توسط غواصان از یک کشتی غرق شده در سواحل جزیره آنتیکیترا که در شمال‌ غربی جزیره کرت قرار دارد کشف شده‌ است.

غواصان از میان لاشه کشتی غرق شده تعداد زیادی از تندیس‌ های مرمری و برنزی را تخلیه کردند؛ ولی در میان آنها قطعاتی از برنز خورده شده بود که شامل اجزایی همچون چرخ‌ دنده‌ها و چرخ‌ ها بود.

مکانیزم آنتیکیترا در مرموزترین آثار باستانی کشف شده

آثار و نوشته‌ های روی این اثر باستانی نشان می‌ دهد که ۸۰ سال قبل‌ از میلاد مسیح ساخته شده است در ابتدا بسیاری از کارشناسان تصور می‌ کردند این یک ابزار نجومی است.

اما بعد از گذشت سال‌ ها و با کمک فناوری اشعه ایکس این مکانیزم مورد بررسی دوباره قرار گرفت و حقایق مهم و جدیدی آشکار شد.

پیچید‌گی مکانیزم و استفاده از چرخ‌ دنده‌های مختلف در این شی باستانی دانشمندان را حیرت‌ زده کرده چرا که این نوع اجزا و تجهیزات تا سال ۱۵۷۵ شناخته شده نبودند.

هنوز رازهای بسیاری درباره مکانیزم آنتیکیترا وجود دارد ولی از مهم‌تر این مسئله است که چه کسانی آن را ساخته‌ اند و از کجا به‌ چنین دانشی دست پیدا کرده بودند؟

۴- باتری اشکانی

امروزه شما می‌ توانید انواع باتری‌ ها را حتی در خواربار فروشی نیز پیدا کنید: اما صحبت ما درباره یک باتری است که ۲۰۰۰ سال قدمت دارد.

این باتری‌ ها که به باترهای اشکانی یا بغدادی معروف هستند در یک روستای باستانی اشکانی پیدا شده است و تخمین زده شده که در حوالی سال‌ های ۲۴۸ قبل‌ از میلاد تا ۲۲۶ بعد‌ از میلاد موارد مصرف داشته است

باتری اشکانی از مرموزترین آثار باستانی

این باتری‌ های باستانی با ارتفاعی در حدود ۱۵ سانتی‌ متر و قطری ۸ سانتی‌ متری است که از جنس سفال ساخته شده است.

درون آن نیز یک استوانه مسی به همراه یک میله آهنی اکسید شده قرار دارد. پژوهشگران متوجه شدند برای راه‌اندازی این باتری تنها نیاز به مایع اسیدی یا قلیایی است تا به‌ عنوان الکترولیت جریان برق را تولید کند.

دانشمندان می‌ گویند باتری اشکانی احتمالاً برای آبکاری اشیاء با طلا استفاده می‌ شده است. اگر چنین است؛ این فناوری چگونه در تاریخ مغفول مانده و ۱۸۰۰ سال بعد دوباره کشف شده است ؟

۵- هواپیماها مرموزترین آثار باستانی

در طرح‌ ها و آثار باستانی از مصر باستان و حتی فرهنگ متعلق به آمریکا مرکزی تصاویر و اشیایی پیدا می‌ شوند که شباهت عجیبی به هواپیماهای مدرن دارند.

هواپیما های باستان در کشفیات عجیب باستان شناسی

این هواپیماهای مصری در مقبره‌ ای در سقاره به سال ۱۸۹۶ کشف شدند. یک کتیبه ۶ اینچی که منقش به تصاویری است که بسیار با مدل‌ های پروازی امروزی شباهت دارد.

شما به‌ راحتی می‌ توانید بال‌ ها،‌ بدنه و حتی دم ادوات پروازی را تشخیص دهید، کارشناسان باور دارند این اشیاء به‌قدری آیرودینامیک بازنمایی شده‌ اند که به‌ راحتی می‌ توانند به پرواز درآیند.

پژوهشگران عمر مدل‌ های پروازی از فرهنگ باستانی آمریکایی را نیز تا ۱۰۰۰ سال قبل تخمین می‌ زنند.

نکته جذاب این آثار باستانی که از جنس طلا ساخته شده‌ اند این است که شما با دیدن ظاهر آن‌ ها به یاد هواپیماهای با بال‌ های دلتا شکل یا حتی شاتل‌ ها خواهید افتاد.

۶- گوی‌ های سنگی غول پیکر کاستاریکا

کارگرانی که در دهه ۱۹۳۰ به جان جنگل‌ های انبوه کاستاریکا افتاده بودند تا زمین‌ های جدیدی برای مزارع موز ایجاد کنند با اشیاء عجیبی برخورد کردند که به‌ نظر کارشناسان مربوط‌به سال‌ های ۸۰۰ میلادی است.

گوی‌ های سنگی غول پیکر کاستاریکا از کشفیات شگفت انگیز

بیش از ۳۰۰ گوی سنگی که بعضی از آن‌ ها کاملاً کروی هستند. این گوی‌ های سنگی در ابعاد مختلفی هستند، از اندازه یک توپ تنیس تا قطر حیرت‌ انگیز بیش از دو متر و گاهی تا ۱۵ تن وزن دارند.

هرچند امروزه بشر گوی‌ های فراوانی را در اشکال مختلف حتی به‌ صورت شفاف تولید می‌ کند ولی چه کسانی و با چه مقاصدی این گوی‌ های باستانی را از سنگ‌ های آذرینی ساخته‌ اند که حتی در برابر اسید نیز مقام است؟

چه دانشی به آنها این قدرت را داده‌ است که چنین اجسام کروی را بسازنند و در میان جنگل انبوه به یادگار بگذارند ؟

۷- فسیل‌ های غیرممکن

فسیل‌ های غیرممکن را باید یک پرونده جذاب و از عجیب ترین و مرموزترین آثار باستانی در میان فسیل‌ ها در نظر گرفت.

خوب می‌ دانیم که فسیل‌ ها در طی دورانی چند هزار ساله شکل می‌ گیرند و به‌ طور معمول در میان خود موجوداتی کهن دارند.

در این میان فسیل‌هایی هستند که کارشناسان از تعیین زمان برای آن‌ ها باز مانده‌ اند، بعنوان مثال فسیل دست یک بشر در میان سنگ آهکی که قدمتی در حدود ۱۱۰ میلیون سال دارد.

فسیل‌ های غیرممکن از مرموزترین و عجیب ترین آثار باستانی

فسیل انگشتی یک انسان در قطب شمال کانادا نیز یافت شده که به ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون سال پیش بازمی‌ گردد؛ اما فهرست پرونده‌های عجیب به این موارد ختم نمی‌شود

هنگامی‌ که فسیلی از جفت پای انسان که گویی پوششی از صندل به پا دارد در نزدیکی یوتا کشف شد ماجرا تبدیل به یک چالش جدی برای باستان‌شناسان شد،

چراکه در حقیقت قدمت این فسیل ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون سال برآورد شده است.

اشیای فلزی از مرموزترین آثار باستانی

در سال ۱۸۸۵ یک بلوک زغال‌ سنگ در طی حفاری‌ هایی در فرانسه شکسته شد و ناگهان قطعه‌ ای فلزی در میان آن نمایان شد.

لوله‌ های فلزی نیمه تخم‌ مرغی شکل در میان بلوک ۶۵ میلیون ساله گچی حیرت کارشناسان را به همراه داشت.

اشیای فلزی در آثار باستانی عجیب کشف شده تاریخ

در سال ۱۹۱۲ نیز کارمندان یک کارخانه برق در میان یک قطعه بزرگ زغال‌ سنگ یک گلدان آهنی را یافتند. این کشفیات عجیب بیش از همه باستان‌ شناسان را به چالش کشید که توضیح دهند چگونه در ۶۵ میلیون سال قبل که خبری از نوع انسان نبوده این مصنوعات فلزی ساخته شده‌ اند.

در ژوئن ۱۹۳۴ در میان یک توده سنگ آهک یک تکه چوب پیدا شد. زمانی‌ که تلاش شد تا تکه چوب خارج شود، مشخص شد که آن دسته یک چکش فلزی است.

مسلماً این چکش باید قبل از شکل‌ گیری سنگ آهک ساخته شده باشد؛ لیکن بررسی و تخمین باستان‌شناسان می‌گوید که عمر این سنگ بین ۶۵ تا ۱۴۰ میلیون سال است.

عجیب ترین و مرموزترین آثار اشیای باستانی | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۳۲ ۱

شما هم بخوانید