محافظت از آینده اقتصادی خانواده با بیمه تکمیلی

محافظت با بیمه تکمیلی

وقتی صحبت از اقتصاد خانواده می شود، منظور همان جریان درآمدی و هزینه ای است که در یک خانواده اتفاق می افتد

به این معنی که یک یا چند منبع درآمد در خانواده ایجاد می شود که این درآمد ها معمولاً از محل درآمد حاصل از شغل هر یک از اعضای خانواده، درآمد های عمومی مثل یارانه یا کمک هزینه های معیشتی دولت، سود حاصل از سرمایه گذاری مثل حساب بانکی یا سود سهام، درآمد حاصل از اجاره املاک و … هستند.

و همینطور هزینه ها که شامل خرج و برج می شوند. هزینه های ضروری و هزینه های غیر ضروری و غیر لازم. یک سری هزینه ها هم هستند که روتین و مستمر نیستند و اتفاقاً گران هم هستند.

مثل هزینه خرید لوازم منزل، خرید خانه، خرید خودرو، مسافرت خارج از کشور، هزینه های پیش بینی نشده درمان، و …

این نوع هزینه ها نیازمند این هستند که ما از درآمد ماهیانه مبلغی را پس انداز کنیم تا زمانی که با این نوع هزینه ها مواجه شدیم، مجبور نشویم از دیگران قرض کنیم یا از بانک وام بگیریم و با بهره پس بدهیم. واقعیت این است که مقروض شدن افراد معمولاً از این محل اتفاق می افتد.

اما در مورد هزینه های درمان، در حال حاضر راهکارهایی پیش بینی شده است که بتوان این هزینه ها را از محل بیمه تکمیلی یا بیمه های اجباری پوشش داد.

در حال حاضر افرادی که شاغل هستند می توانند بسته به محلی که در آن اشتغال دارند، تحت پوشش خدمات درمانی، تامین اجتماعی یا بیمه سلامت ایرانیان قرار گیرند

اما نیک می دانیم که این نوع بیمه ها فقط در مراکز درمانی یا بیمارستان های دولتی پوشش مناسبی دارند و در مراکز خصوصی یا مورد پذیرش نیستند یا اینکه بخش بسیار کمی از هزینه ها را پرداخت می کنند.

در این بین خرید بیمه تکمیلی بسیار می تواند راهگشا باشد. بیمه های تکمیلی معمولاً هزینه های بیمارستانی، اعمال جراحی مهم، هزینه های پاراکلینیکی و تشخیصی مثل سونوگرافی، رادیوگرافی، جراحی های سرپایی، هزینه های ویزیت و دارو و آزمایشگاه، و در برخی موارد هزینه های دندانپزشکی را در بر میگیرند.

برخی از سازمان ها و شرکت ها معمولاً با عقد قرارداد گروهی با شرکت های بیمه، همه پرسنل و افراد تحت تکفل ایشان را بیمه می کنند. اما تکلیف چیست افرادی که در این شرکت ها کار نمی کنند و شغل آزاد یا مستقل دارند، یا اینکه در سازمان و شرکتی کار میکنند که از این امکان برخوردار نیست.

برای این موضوع راهکاری پیش بینی شده است. بیمه سامان این امکان را فراهم کرده است که بتوانید با خرید بیمه تکمیلی خانواده سامان، این بیمه را برای اعضای خانواده خود تهیه کنید.

در این بیمه دیگر نیازی به بیمه شدن به صورت گروهی نیست، و همینطور شما می توانید طرح ها و سقف پوشش های مربوط به خودتان را انتخاب کنید و بسته به حق بیمه ای که برای بیمه درمان در نظر گرفته اید، پکیج مناسب را در جدول مربوطه انتخاب کنید.

با استفاده از دفترچه درمانی و بیمه درمان تکمیلی سامان، می توانید خیال خود را از بابت هزینه های پیش بینی نشده درمان راحت کنید.

اما باز هم برای سایر هزینه های غیر مستمر، باید راهکاری اندیشیده شود. راهکارهای شما در مورد هزینه هایی مثل مسافرت خارج از کشور، هزینه ازدواج و تهیه جهیزیه، خرید خانه یا خرید ماشین چیست؟

مطلب مفید بود ؟ ۱۳ ۰

2 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

احسان مفیدی

۱۱ آبان ۱۴۰۰


خوب خیلی از آدم ها هستن که اصلاً خرج کردن درآمد هاشون رو بلد نیستن. به نظر من دو تا دیدگاه هست، یک سری از افراد هستن که هر چی پول در میارن خرج می کنن و در آخر ماه باز هم پول کم میارن هر چقدر هم که درآمد داشته باشن. دسته دوم افرادی هستن که برنامه ریزی مالی دارن و از همون اول برای بعضی از کارها پول کنار میذارن. این دسته از افراد کارهایی مثل خریدن بیمه تکمیلی هم انجام میدن، که البته میتونه بهشون خیلی هم کمک کنه.

هادی شفتیان

۲۳ آذر ۱۳۹۹


همین مسئله که هزینه هایی که بابت مسائل پزشکی می کنیم غیر قابل پیش بینی هست، برای خریدن بیمه بهترین دلیله. خواهر من که سال گذشته زایمان کرد، حتی یک ریال هم توی بیمارستان از جیب خودش پرداخت نکرد. همه مبلغ رو بیمه تکمیلی داد. حتی هزینه اتاق خصوصی توی یه بیمارستان خصوصی. عالی بود. ما هم رفتیم بیمه تکمیل درمان برای خانواده گرفتیم، که البته خداروشکر هنوز ازش استفاده نکردیم.

شما هم بخوانید