معرفی بازیگران برتر زن ایران بعد از انقلاب

معرفی بازیگران برتر زن ایران بعد از انقلاب

شناخت بازیگران برتر زن ایران می‌تواند برای کسانی که به اخبار فرهنگ و هنر علاقه‌مند هستند بسیار کاربردی و جذاب باشد.

در این مقاله قصد داریم تا به بهترین بازیگران برتر زن اشاره داشته باشیم تا ضمن شناخت در مورد این افراد بتوانید استعدادهای نسل جوان در عرصه سینما و تلویزیون را بشناسید. هر کدام از بازیگران قرار گرفته شده در این لیست دارای ویژگی‌های مثبت زیادی هستند که طرفداران مخصوص به خود را دارند

آشنایی با بازیگران برتر زن ایران

افرادی که به موضوعات فرهنگ و هنر علاقه دارند می‌دانند که بازیگران برتر زن ایران بعد از انقلاب اسلامی دارای خصوصیات خاص هستند.

هر فرد با توجه به توانایی که دارد، توانسته است در فیلم و سریال زیادی بازی کند. در صورت تمایل برای دسترسی بیشتر به اخبار بازیگران و هنرمندان می‌توانید از وب سایت سانا پرس استفاده کنید.

از مهم‌ترین افراد این لیست می‌توان به باران کوثری، فاطمه معتمد آریا، بیتا فرهی، لیلا حاتمی، نیکی کریمی، پگاه آهنگران و غیره اشاره کرد:

● لیلا حاتمی

لیلا حاتمی فرزند علی حاتمی و زری خوشکام است که بازیگری را به صورت حرفه‌ای از کودکی آغاز کرد. اولین نقشی لیلا حاتمی در سریال کمال الملک بود که پس موفقیت در آن توانست در نقش شاهزاده ترک نابینا خود را به کارگردان‌های معروف بشناساند.

ازدواج و مادر شدن لیلا حاتمی باعث شد تا کمی از عرصه سینما به دور باشد اما در دهه ۸۰ توانست بار دیگر به سطح اول سینمای کشور بازگردد. در حال حاضر لیلا حاتمی دارای دو سیمرغ بلورین از جشنواره کن است. وی در حال حاضر به عنوان یک بازیگر صاحب سبک شناخته می‌شود و در بین مردم بسیار محبوب است.

● نیکی کریمی

وی در سال ۱۳۶۹ با بازی در فیلم غروس توانست در جشنواره فجر حاضر شود. در حالی که ۱۸ سال بیشتر نداشت توانست خود را به عنوان پدیده سینمایی معرفی کند. در اوج جوانی با بازیگری در نقش‌های مهم جایگاه خود را در سینما تثبیت کرد. نیکی کریمی با بازی بسیار عالی که در فیلم‌های مهرجویی و حاتمی کیا داشت، اعتبار خود را افزایش داد.

طی ۲۸ سال فعالیت در سینمای ایران به جرات می‌توان گفت که نیکی کریمی جزو بازیگران تاثیرگذار و جریان ساز ایران بوده است. وی ۴ جایزه بین‌المللی از جشنواره‌های نانت، سن سباستین، قاهره و تائورمینا دارد.

● هدیه تهرانی

هدیه با بازی در فیلم پادشاه وارد عرضه بازیگری شد و توانست با نقش آفرینی در فیلم‌های سینمایی دیگر به محبوبیت برسد. او در یک دوره ۷ ساله به مهم‌ترین ستاره سینمای کشور تبدیل شد. در دوره درخشان هدیه تهرانی می‌توان گفت که وی توانست دوبار برند سیمرغ بلورین جشنواره فجر شود.

از سال ۱۳۸۳ با کمرنگ شدن حضور وی در سینما، به سمت علایقه دیگر خود یعنی طراحی دکوراسیون و گردشگری رفت.

● مهناز افشار

شباهت مهناز افشار به گوگوش به عنوان یک ایده تجاری برای بسیاری از کارگردان‌های مختلف بود. مهناز افشار زمانی که ۲۱ سال داشت توانست وارد عرصه فیلم و سریال شود. محبوبیت وی به دلیل توانایی زیادی که در بازیگری داشت و همچنین چهره‌ جذاب وی بوده است.

در حال حاضر وی یکی از موفق‌ترین بازیگران سینمای کشور ایران است. یک نکته جالب توجه در مورد مهناز افشار وجود دارد که آن هم دریافت دستمزدهای کلان در فیلم و سریال‌هایی است که بازی کرده است.

● فاطمه معتمد آریا

یک استعداد بازیگری که توانایی بازی در عرصه‌های درام، کمدی و ملو درام‌های عاشقانه را دارد. وی به عنوان یکی دیگر از بازیگران برتر زن ایران است که در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ توانست محبوبیت زیادی در بین مردم کسب کند.

جالب است بدانید که فاطمه معتمد آریا در سال‌های اخیر در فیلم‌های خود به شکل متفاوت ظاهر شده است.

فاطمه معتمد آریا دارای ۴ سیمرغ بلورین است که در دو نقش اول و دوم کسب کرده است. در صورت تمایل برای دسترسی بیشتر به اخبار چند رسانه ای می‌توانید از وب سایت سانا پرس استفاده کنید.

● ترانه علیدوستی

ترانه در سن ۱۸ سالگی و با فیلم من ترانه ۱۵ سال دارم توانست خود را به سینمای کشور معرفی کند. دریافت جوایز داخلی و بین‌المللی نشان دهنده توانایی این بازیگر در بازی نقش‌های مختلف است.

او یک شخصیت حرفه‌ای است و به ندرت می‌توان فیلم‌هایی را از وی مشاهده کرد که نقش جذابی در آن نداشته است.

بازی در سریال شهرزاد توانست وی را به اوج محبوبیت برساند. در حال حاضر ترانه علیدوستی ۳۴ سال سن دارد که به عنوان یکی از بازیگران موفق کشور شناخته می‌شود.

جمع بندی

همان‌طور که در این مقاله به آن اشاره شده است، بازیگران برتر زیادی در سال‌های پس از انقلاب ظهور کردند که در این لیست به برخی از مهم‌ترین آنها اشاره شده است.

در صورتی که به اخبار بازیگران علاقه‌مند هستید و می‌خواهید در زمینه فرهنگ و هنر اطلاعات خود را افزایش دهید، با مراجعه به وب سایت خبری سانا پرس قادر خواهید بود تا به این امر دست پیدا کنید.

سایت خبری سانا پرس یک وب سایت خبری در زمینه ارائه اطلاعات جامع و صحیح است که می‌تواند برای افزایش دانش عمومی بسیار کاربردی باشد.

مطلب مفید بود ؟ ۴ ۱

شما هم بخوانید