نوشیدنی های زمستانی + ۱۵ نوشیدنی گرم و سرد زمستان

نوشیدنی های گرم و سرد زمستانی

نوشیدنی های زمستانی گرم و سرد خانگی و کافی شاپ و طرز تهیه نوشیدنی داغ برای زمستان را در سایت فتوکده می خوانید

نوشیدنی های گرم و سرد زمستانی

وقتی در هوای سرد زمستان خسته و کم انرژی می شوید و سرمای هوا بدنتان را سست و کرخت می کند، دوست دارید فارغ از دنیای امروز در این هوای سرد یک لیوان نوشیدنی خوشمز بخورید تا دوباره انرژی بگیرید و شروع به فعالیت کنید

نوشیدنی های زیادی وجود دارند که برای فصل زمستان مناسب می باشند که بعضی از این نوشیدنی ها پر از مواد مغذی هستند و بدنتان را قوی می کنند.

تعداد دیگری از نوشیدنی ها هم خواص دارویی دارند و بعضی از نوشیدنی ها نیز شناخته شده و خوش طعم می باشند

معرفی و طرز تهیه نوشیدنی های زمستانی

چای ماسالا

چای ماسالا نوشیدنی سرد برای زمستان

چای ماسالا یا ماسالا تی یک نوشیدنی چربی سوز زمستانی است

برای تهیه این نوشیدنی باید ابتدا آب، چوب دارچین، زنجبیل، انیسون ستاره ای و هل را در ظرفی کوچک با هم ترکیب کنید و مخلوط حاصل را بجوشانید.

سپس شعله را کم کرده و بعد از چند دقیقه شیر و چای را به آن بیفزایید و ترکیب حاصل را به مدت یک دقیقه بجوشانید.

در پایان باید شعله را خاموش کنید و پس از دو دقیقه ترکیب را از صافی رد کرده و داخل فنجان بریزید. می توانید شیرین کننده نیز به این چای اضافه کنید.

هات چاکلت

هات چاکلت نوشیدنی داغ برای زمستان

شما می توانید از هات چاکلت یا شکلات داغ برای پذیرایی از مهمانتان در یک روز سرد زمستانی استفاده کنید.

کافیست شیر و شکر را به نسبت ۸ به ۱ با هم مخلوط کنید و بجوشانید سپس شکلات تخته ای سیاه را به آن اضافه کنید تا ذوب شود.

بهتر است در هنگام سرو این نوشیدنی دلچسب نیز از خامه زده شده و یا کمی پودر کاکائو استفاده کنید این نوشیدنی حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و خطر ابتلا به سرطان را نیز کاهش می دهد.

دمنوش نعناع

دمنوش نعناع نوشیدنی گرم برای زمستان

دمنوش نعناع مناسبترین نوشیدنی زمستانی برای افراد مبتلا به سرماخوردگی به حساب می آید این چای گیاهی حاوی مقدار زیادی مونولول است که به درمان تب نیز کمک می کند.

برای تهیه دمنوش نعناع باید ۲ قاشق غذا خوری برگ نعناع تازه یا خشک را درون یک قوری بریزید و یک لیوان بزرگ آب داغ را به آن بیفزایید.

پس از ۱۵ دقیقه دمنوش ما حاضر است. اگر چای نعناع با طعم شیرین را می پسندید پیشنهاد می شود به آن نبات یا عسل اضافه کنید.

قهوه دارچین دار

قهوه دارچین دار از نوشیدنی گرم برای زمستان

اگر می خواهید سرمای هوا سطح هوشیاری و کیفیت عملکرد روزانه شما را تحت تأثیر قرار ندهد، در فصل زمستان قهوه دارچین دار بنوشید.

این نوشیدنی معطر و مطبوع با مخلوط کردن قهوه، شکر و چوب دارچین در قهوه ساز تهیه می شود، اجازه دهید قهوه به مدت ۱۰ دقیقه روی درجه گرم بماند.

سپس آن را از صافی رد کنید و داخل فنجان بریزید. شما می توانید قهوه ها را با چاشنی های دیگری مانند وانیل یا زیره سیاه نیز مصرف کنید.

دم کرده زنجبیل

دم کرده زنجبیل از نوشیدنی داغ برای زمستان

دم کرده زنجبیل بهترین نوشیدنی زمستانی جهت گرم کردن بدن شما محسوب می شود. برای تهیه این دمنوش گیاهی باید بعد از تراشیدن پوست زنجبیل تازه آن را به صورت ورقه های نازک برش بزنید و داخل آب در حال جوشیدن بریزید.

اجازه دهید تا ورقه های نازک زنجبیل به مدت حداقل ۱۵ دقیقه داخل آب جوش با حرارت کم بمانند. پس از صاف کردن چای زنجبیل آماده نوشیدن است.

چای پوست پرتقال

چای پوست پرتغال از نوشیدنی داغ برای زمستان

چای پوست پرتقال یک نوشیدنی زمستانی ضد سرفه است. این دمنوش به درمان سرماخوردگی، بی خوابی، سوء هاضمه و بسیاری از بیماری های تنفسی نیز کمک می کند.

کافیست یک قاشق غذا خوری پوست پرتقال خرد شده را درون آب جوش بریزید. پس از گذشت حداقل ۱۰ دقیقه می توانید دمنوش معطر پوست پرتقال را میل کنید.

شیر کاکائو داغ

نوشیدنی های زمستانی کافی شاپ

اگر در جستجوی یک نوشیدنی زمستانی انرژی زا هستید، شیر کاکائو داغ بهترین انتخاب است که کودکان هم به این نوشیدنی علاقه زیادی دارند.

توجه داشته باشید مصرف بی رویه شیر کاکائو می تواند سلامت روان کودکان را به خطر اندازد.

این نوشیدنی زمستانی به راحتی با حرارت دادن ترکیب شیر، شکر و پودر کاکائوی مرغوب تهیه می شود. شما می توانید شیر کاکائو را به صورت سرد نیز مصرف کنید.

کارامل داغ

نوشیدنی های زمستانی کافی شاپ

شاید شما جزء آن دسته از افرادی هستید که به طعم کاکائو، قهوه و شربت های گیاهی علاقه ندارند در این صورت به شما توصیه می کنم در فصل زمستان کارامل داغ بنوشید.

کافیست ظرف دلخواه خود را کمی داغ کنید و حدود ۱۰۰ گرم شکلات سفید را درون آن بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه به هم بزنید.

سپس شیر و کرم کارامل را به نسبت دو به یک به این ترکیب بیفزایید. بعد از اینکه این مواد به خوبی با هم مخلوط شدند، نوشیدنی شما با طعمی متفاوت حاضر است.

شیر قهوه

نوشیدنی های زمستانی کافی شاپ

اگر در روز های سرد زمستان سطح انرژی شما بسیار پایین است و احساس بی حالی می کنید بهتر است یک فنجان شیر قهوه بنوشید.

این نوشیدنی زمستانی یک انرژی زای فوق العاده به شمار می رود که در بین بزرگسالان نیز طرفداران زیادی دارد.

یک روش ساده تهیه شیر قهوه افزودن شیر داغ به قهوه آماده شده فرانسه یا ترک است. همچنین شما می توانید برای تهیه قهوه ترک به جای شیر از آب استفاده کنید.

جوشانده سیب و آلبالو

شما می توانید با جوشاندن ترکیب آب سیب و آب آلبالو به مدت نیم ساعت یک نوشیدنی زمستانی گرم، خوشبو و خوشمزه تهیه کنید.

بهتر است یک قطعه زنجبیل خرد شده، چوب دارچین و مقدار اندکی توت تازه و گل میخک نیز به این جوشانده اضافه کنید تا طعم و عطر آن دلپذیرتر شود.

ضمناً اگر دوست دارید طعم جوشانده سیب و آلبالو شیرین باشد از عسل استفاده کنید.

شربت گازدار گریپ فروت

نوشیدنی سرد برای زمستان

شربت گازدار گریپ فروت یک نوشیدنی زمستانی خنک است که به عنوان یک نوشابه گازدار برای سوزاندن چربی بدن نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

برای تهیه این نوشیدنی باید گریپ فروت، زنجبیل و عسل را با هم ترکیب کنید و روی شعله ملایم به مدت ۲ دقیقه حرارت دهید تا عسل در آب حل شود.

سپس شربت را از روی حرارت بردارید و پس از خنک شدن آن را از صافی رد کنید. شما می توانید دو قاشق غذا خوری از شربت حاصل را با آب گازدار ترکیب کنید و خنک بنوشید.

دمنوش انار

نوشیدنی سرد برای زمستان

دمنوش انار مناسبترین نوشیدنی زمستانی برای بیماری های مزمن قلبی است، این نوشیدنی خوش طعم ضد سرطان و کاهش دهنده کلسترول، چربی و فشار خون نیز می باشد.

دمنوش انار از ترکیب جوشانده آب، شکر، زنجبیل تازه، میخک، چوب دارچین و چای سیاه با آب انار و آبلیمو تهیه می شود. بهتر است این نوشیدنی را به صورت گرم مصرف کنید.

نوشابه گلابی

نوشیدنی سرد برای زمستان

نوشابه گلابی از ترکیب شربت گلابی با آب گازدار و یخ تهیه می شود.

برای تهیه شربت گلابی باید آب گلابی، آب لیمو، عسل، شکر و رزماری را با هم ترکیب کنید و به مدت ۵ دقیقه با شعله ملایم حرارت دهید.

پس از نیم ساعت شربت را از صافی رد کنید و اجازه دهید خنک شود. نوشابه تهیه شده از این شربت یک نوشیدنی زمستانی خنک با طعمی بسیار دلپذیر است.

نوشیدنی ترکیبی هویج و انگور

اگر به علت سرماخوردگی در فصل زمستان اشتهای خود را از دست داده اید، می توانید از نوشیدنی ترکیبی هویج و انگور استفاده کنید.

این نوشیدنی زمستانی خنک فعالیت سیستم گوارش بدن را نیز تقویت می کند.

کافیست آب هویج، پرتقال، انگور یا آب انگور را به مدت نیم ساعت مخلوط کنید. سپس می توانید نوشیدنی ترکیبی هویج و انگور را همراه با یخ مصرف کنید.

نوشیدنی خنک شیر خرمالو

نوشیدنی خنک شیر خرمالو از طریق ترکیب شیر، شکر و یخ، درون دستگاه مخلوط کن به مدت ۲۰ ثانیه با سرعت پایین تهیه می شود.

البته قبل از ترکیب کردن این مواد باید پوست خرمالو و هسته هلو را جدا کنید؛ با مصرف این نوشیدنی زمستانی خنک و خوشمزه بدن شما به سادگی کلسیم و پروتئین بیشتری را نیز دریافت می کند

نوشیدنی های تابستانی

طرز تهیه نوشیدنی گرم و سرد برای زمستان | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۵۰ ۲۶

2 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

ساربنا

۲۴ دی ۱۴۰۰


خوب بود بنظرم عالی بود

ناشناس

۰۲ بهمن ۱۳۹۸


مرسی

شما هم بخوانید