چرا ساعت مچی را به دست چپ می بندند؟

چرا ساعت مچی را به دست چپ می بندند؟

چرا ساعت مچی را به دست چپ می بندند؟

سوالی که ذهن همه افراد را به خود مشغول کرده، این است که چرا ساعت مچی را به دست چپ می بندند؟ بسیاری از افراد بر این باورند که فقط‌ و‌ فقط مچ دست چپ برای بستن ساعت مناسب است.

این موضوع همواره به‌عنوان یک پرسش بی‌جواب بین افراد مطرح است و هیچ‌گونه پاسخ روشن و منطقی برای آن وجود ندارد. اما بستن ساعت در دست چپ چند مزیت دارد و شاید به همین دلیل است که مچ دست چپ برای بستن ساعت مناسب‌تر است.

به نظر شما چرا بهتر است که ساعت مچی را روی مچ دست چپ ببندیم؟ اگر می‌خواهید این معما برایتان حل شود، قطعا مطالعه این مطلب به شما کمک خواهد کرد.

جلوگیری از آسیب‌دیدگی ساعت مچی با بستن در مچ دست چپ

به دلیل تعداد فراوان افراد راست دست در جهان، دنیا برای این افراد طراحی شده است. به همین دلیل حتی اگر چپ دست هم باشید باز هم بستن ساعت روی دست چپ، منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

اگر از آن دسته افرادی هستید که خرید ساعت مچی اصل و اورجینال از اولویت‌های شماست، پیشنهاد می‌کنیم ساعتتان را روی مچ دست چپ ببندید.

چه افراد چپ دست و چه افراد راست دست، در هنگام انجام کارهای روزمره‌ خود از دست راستشان استفاده‌ بسیاری می‌کنند؛ بنابراین ممکن است با بستن ساعت در دست راست، بدنه و دستبند فلزی ساعت دچار خراشیدگی شود. به‌همین دلیل یکی از پاسخ‌های سوال «چرا ساعت مچی را به دست چپ می بندند» جلوگیری از آسیب‌دیدگی ساعت است.

چرا ساعت مچی را به دست چپ می‌بندند؟ دست غالب فعال‌تر است

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های بستن ساعت در مچ دست چپ، فعال‌تر بودن دست غالب است. از آن‌جایی که بیشتر افراد برای انجام کارهایشان از دست راست استفاده می‌کنند و به‌عبارتی راست دست هستند؛ بنابراین بستن ساعت مچی مردانه و زنانه روی دست چپ راحت‌تر خواهد بود.

اگر راست دست باشید و ساعتتان را روی دست راست ببندید، ممکن است ساعت مچی مانع از انجام کارهایتان شود. در‌این‌صورت برای انجام فعالیت‌ها حرکت مچ دستتان دشوار خواهد شد. بدین‌ترتیب هنگامی که با دست راستتان مشغول انجام کارهای خود هستید، احساس ناخوشایندی خواهید داشت.

به‌عنوان مثال اگر یک ساعت بزرگ را روی دست راستتان داشته باشید و همزمان بخواهید ورزش کنید، بنویسید یا یک شی را بردارید، انجام این کارها برایتان سخت و ناخوشایند خواهد شد. 

چرا ساعت مچی را به دست چپ می‌بندند؟ دست غالب فعال‌تر است

با بستن ساعت در دست چپ، تنظیم زمان آسان‌تر می‌شود

اگر به ساعت‌ها دقت کرده باشید، متوجه می‌شوید که کلیدهای ساعت یا همان دسته کوک ساعت‌ها در سمت راست قرار دارد.

به‌همین دلیل اگر ساعت مچی را در دست چپ خود ببندید، دسترسی به دکمه‌های کوک ساعت برایتان راحت‌تر خواهد بود.

در‌این‌صورت به آسانی می‌توانید ساعت مچی خود را تنظیم کنید. اما اگر همین ساعت را روی دست راست خود ببندید، به‌سختی می‌توانید زمان را تنظیم کنید و حتما باید آن را از دستتان در بیاورید.

بستن ساعت روی دست چپ برای موتور ساعت بهتر است

 از آن‌جایی که درصد بسیاری از افراد در دنیا راست دست هستند؛ بنابراین بیشتر فعالیشان را با دست راست انجام می‌دهند.

انجام فعالیت‌ها با دست راست و بستن ساعت نیز در این دست باعث سایش و جنبش ساعت مچی می‌شود. در‌این‌صورت ممکن است موتور ساعت آسیب ببیند. کار کردن با دست راست و وارد شدن هرگونه‌ ضربه‌ به ساعت مچی، موتور ساعت را فرسوده خواهد کرد.

به‌همین دلیل توصیه می‌کنیم که هنگام خرید، به اصالت و اورجینال بودن کالا توجه بسیاری داشته باشید تا با این مشکلات مواجه نشوید.

به‌عنوان یک ساعت مچی با‌کیفیت، خرید ساعت کاسیو را به شما پیشنهاد می‌کنیم، زیرا احتمال آسیب رسیدن هنگام ضربه به موتور این ساعت‌ها، کمتر از سایر مدل‌هاست.

به‌عنوان مثال اگر ساعت مچی را در دست راست خود ببندید و با همان دست مشغول چکش زدن باشید، در این صورت ضربه‌های شدیدی به موتور ساعت وارد می‌کنید. این اتفاق باعث می‌شود عمر ساعت مچی شما کاهش پیدا کرده و دوام کمتری داشته باشد.

با بستن ساعت در مچ دست چپ، بررسی زمان راحت‌تر است 

در ادامه پاسخ به سوال چرا ساعت مچی را به دست چپ می‌بندند باید گفت: در این‌صورت دیدن زمان راحت‌تر خواهد شد.

افراد راست دست اغلب کارهای خود را با آن دست انجام می‌دهند، هنگام انجام کار با یک نگاه سریع به دست چپ، می‌توانند ساعت را چک کنند.

ساعت‌های مچی اورجینال و اصل را از واچ مارکت سفارش دهید

ساعت‌های مچی اورجینال و اصل را از واچ مارکت سفارش دهید

در این مقاله به سوال «چرا ساعت مچی را به دست چپ می بندند؟» پاسخ دادیم. در مورد این بحث باید گفت: مهم نیست که چپ دست یا راست دست هستید، فقط باید هر کاری که حس بهتری به شما می‌دهد را انجام دهید.

با‌توجه‌به مطالب فوق مطمئنا، با خود می‌گویید که باید ساعت خود را روی دست چپ ببندید.

اما اگر با بستن ساعت در دست راست احساس بهتری دارید، از مچ دست راست استفاده کنید. این امر خصوصا در مورد افراد چپ دست نیز صدق می‌کند.

برای خرید انواع ساعت مچی در مدل‌های مختلف زنانه و مردانه، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی watchmarket.shop مراجعه کنید و مدل‌های مختلفی از ساعت‌های اورجینال را در این سایت ببینید.

مطلب مفید بود ؟ ۱۷ ۲

شما هم بخوانید