چگونه زبان فرانسوی یاد بگیریم؟

چگونه زبان فرانسوی یاد بگیریم؟

تسلط بر یک زبان جدید آنقدرها هم سخت نیست ، اگر روش درستی را در پیش بگیرید قطعاً در مدت زمان بسیار کمی بر آن زبان مسلط خواهید شد و به خوبی یاد خواهید گرفت.

بسیاری از مردم امروزه زبان فرانسوی را به عنوان زبان دوم انتخاب کرده و یادگیری آن می‌پردازند البته وقتی صحبت از زبان فرانسوی می شود باید بدانید که وارد دنیای از ناشناخته ها و گویشی عجیب و غریب می شوید اما نباید شما را ترساند در ادامه برای شما تعدادی از نکات مهم در نحوه آموزش صحیح و سریع زبان فرانسوی را آورده ایم.

بهترین روش یادگیری زبان فرانسوی در منزل

بسیار خوب اگر شما هم می‌خواهید مانند میلیون ها زبان آموز دیگری که مشغول به یادگیری این زبان هستند، به یادگیری این زبان بپردازید و بتوانید به راحتی به زبان فرانسوی صحبت کنید باید بدانید که زبان فرانسوی هم مانند دیگر زبان ها سختی های خودش را دارد، اما یادگیری آن می‌تواند آسان و بسیار سریع باشد به گونه‌ای که در طول یکسال شما به زبان امروز کاملا حرفه ای شوید و به سرعت های بالاتر از زبان فرانسه و از پیدا کنید.

گام اول در یادگیری زبان فرانسوی این است که، عاشق آن باشید. دوست داشتن کاری که انجام می‌دهید، باعث می‌شود در آن کار بهتر و موفق تر باشید.

پس تمام سعی تان را بر این بگذارید که با عشق و علاقه به سمت یادگیری زبان فرانسوی بروید تا انگیزه ای دو چندان برای این کار داشته باشید.

نکته یگر و مهمی که می تواند در یادگیری زبان فرانسوی به شما بسیار کمک کند، این می باشد که مدام به سفر بروید. امروزه بیش از ۲۵ کشور دنیا زبان رسمی شان فرانسه است!

به عنوان مثال مردم ترکیه از جمله مردمانی می باشند که به زبان فرانسه علاقه دارند و بلد بودن زبان فرانسه در تورارزان ترکیه می تواند برای شما لذت بخش باشد.

سعی کنید فرانسوی زبان ها و یا دوستانی که مانند شما به یادگیری این زبان پرداختند را پیدا کنید و با آنها به مکالمه بپردازید. تمرکز خودتان را حفظ کرده و خجالت را کنار بگذارید. بهترین آموزگاری که می توانید داشته باشید تجربیاتی است که در سفر و صحبت با اهالی آن کشور به دست می آورید.

همچنین مطالعه آثار ادبی و دیدن فیلم هایی به زبان اصلی می‌تواند به شما در یادگیری کمک شایانی کند.

لغات پرکاربرد زبان فرانسوی

زبان فرانسوی جز ۵ زبان اول دنیا شناخته شده و بیش از ۱۳۶ میلیون نفر این زبان را به عنوان زبان اصلی در سراسر جهان استفاده می کنند.

به علاوه این زبان برای حدود ۱۹۰ میلیون نفر از افراد در سراسر جهان به عنوان زبان دوم و در کشورهایی مانند کانادا، کبک، نیوبرانزویک، اونتاریو، بلژیک، سوئیس، لوکزامبورک، به عنوان زبان اکتسابی مورد استفاده قرار می گیرد، که تعداد افرادی که به این زبان صحبت می کنند به بیش از ۲۰۰ میلیون نفر می رسند.

عزیزم به فرانسوی

کلمه‌ی cher در زبان فرانسوی به معنای عزیز و گرامی میباشد که در جملات عزیزم و ارزشمند نیز ترجمه می‌شود.

عشقم به فرانسوی

از “je suis amoureux de toi” برای ابراز علاقه به معشوق می باشد.

سلام به فرانسوی

سلام به تنهایی در زبان فرانسوی Salut می باشد چه البته فرم غیر رسمی آن است . متداول ترین نوع سلام و احوالپرسی در زبان فرانسوی به شکل زیر است:

سلام، صبح‌به‌خیر: Bonjour! (بون‌ژوق- ق در آخر بسیار خفیف تلفظ می‌شود)

سلام، عصربه‌خیر: Bonsoir! (بون سووآق- ق در آخر بسیار خفیف تلفظ می‌شود)

خداحافظ: Au revoir! (او قو وُآق- ق در آخر بسیار خفیف تلفظ می‌شود)

دوستت دارم به فرانسوی

ترجمه لفظی دوستت دارم به زبان فرانسوی “Je t’aime” می باشد که رایج ترین نوع ابراز علاقه به زبان فرانسوی است.

بله به فرانسوی

در زبان فرانسوی بله:Oui (وی) و نه: Non (نون) گفته می‌شود.

یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟

به طور کلی اگر از سطح مبتدی شروع به یادگیری زبان فرانسوی می نمایید و روزانه ۲ ساعت برای این کار زمان صرف می‌کنید، حدود یک سال تا یک سال و نیم رسیدن به سطح C2 به طول می انجامد‌.

اما اگر زمان کمتری را برای یادگیری این زبان صرف می کنید به طور مثال روزانه نیم ساعت در طول ۵ سال به سطح حرفه ای خواهید رسید.

کلمات مشترک فارسی و فرانسوی

شاید دلیل اصلی حجم و طیف گسترده اشتراک زبانی میان فرانسه و ایران علاقه پادشاهان قاجار به غرب به خصوص فرانسه باشد تعدادی از کلمات که در این دو زبان مشترک هستند در زیر شرح داده شده است:

● وانیل (vanille)
● ویراژ (virage)
● ویلا (villa)
● لوستر (lustre)
● لیسانس (licence)
● مبل (meuble)
● مرسی (merci)
● مزون (maison) به معنی خانه است
● مغازه (magasin) خود در اصل از عربی مخزن.
● موزه (musée)
● موکت (moquette)
● کراوات (cravate)
● کرست – سینه بند (corset)
● کریدور (corridor)
● کوران (courant) به معنی جریان بیشتر برای جریان هوا به کار می‌رود.
● کورس (course)
● کوسن (coussin) به معنی نازبالش
● شوفاژ (chauffage)
● شوفر (Chauffeur)
● شومینه (cheminée)

مطلب مفید بود ؟ ۲ ۰

شما هم بخوانید