کال تو اکشن در اس ­ام ­اس چیست و چطور بقیه را هیپنوتیزم می‌کند؟

کال تو اکشن در اس ­ام ­اس چیست و چطور بقیه را هیپنوتیزم می‌کند؟

کال تو اکشن در اس ­ام ­اس چیست و چطور بقیه را هیپنوتیزم می‌کند؟

بازاریابی مهم­ترین اصل موفقیت هر کسب­وکاری است. کسب‌وکارها به کمک آن می­توانند خود را سرِ پا نگه دارند. روش­های متعددی برای این کار پیشنهاد می­شود که خب بازاریابی پیامکی نسبت به سایر روش­ها سرراست‌تر و مستقیم‌تر است و به‌علاوه هزینه کمتری هم دارد. کافیست سری به سایت­های آماری بزنید. آمار و ارقام حاکی از آن است که ارسال پیامک­های تبلیغاتی، بازخوردهای خوبی دارند، اما آیا هر پیامکی بازخورد خوبی خواهد داشت؟

نه! سرنوشت خیلی از پیام­های تبلیغاتی سطل زباله است و خب پیامکی بازدهی خواهد داشت که خلاقانه باشد. ترفندهای زیادی در این رابطه هست، اما کمتر کسی راجع‌به کال تو اکشن یا CTA شنیده است و آن را می­شناسد. با این مقاله همراه باشید تا اثرات کال تو اکشن را بر افزایش بازدهی بازاریابی پیامکی بررسی کنیم.

کال تو اکشن چیست؟

کال تو اکشن (Call To Action) درواقع درخواستی است که شما از مخاطب دارید تا او را به انجام کاری دعوت و یا تشویق کنید. کال تو اکشن به شکل‌های مختلفی مانند پیام­های کوتاه، یک عکس و یا حتی یک گزینه در سایت­ها و شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرد که مخاطب را به مشارکت مجبور می­کند.

کال تو اکشن می­تواند به‌صورت یک دکمه گرافیکی در سایت و یا یک لینک در پایان متن یک پیامک باشد و مخاطب را برای خرید، ثبت‌نام، ثبت اطلاعات، دانلود اپلیکیشن و… دعوت کند. با توجه به اینکه در چه قسمتی استفاده شود با نام­های کال تو اکشن اس ­ام ­اس، کال تو اکشن سایت و… نامیده می­شود.

معرفی انواع کال تو اکشن پیامک

استفاده از کال تو اکشن هم مثل هرچیز دیگری، اصول خودش را دارد. پیشنهاد می­کنیم قبل از هرچیز انواع کال تو اکشن پیامک را بشناسید تا متناسب با نیازتان، یکی را انتخاب کنید.

علاوه‌برآن باید یاد بگیرید، کجای یک پیامک باید از کال تو اکشن استفاده کرد! خرید پنل اس ­ا­م ­اس به تنهایی کافی نیست.

دعوت از کاربران برای حضور در مسابقه، جشنواره و…

اگر برای رونق کسب‌وکارتان هرازچندگاهی، مسابقه و یا جشنواره دارید و قصد دارید مخاطب خود را مطلع کنید، استفاده از کال تو اکشن پیامک راهکار مناسبی است. در این روش ضمن ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی می­توانید از مخاطب برای حضور در آن مراسم، دعوت کنید.

ارائه کد تحفیف و فروش­های ویژۀ هیجان­انگیز

جذاب­ترین کال تو اکشن برای مخاطب، همین گزینه است. کسب­وکارها نیز از آن بی­نصیب نمی‌مانند و با ارسال کد تخفیف، در راستای افزایش فروش و درآمد خود تلاش می­کنند. البته بهتر است از این کال تو اکشن برای مشتری­های قدیمی خود استفاده کنید.

نگران هزینه­ها هم نباشید، شما با خرید یک پنل اس ­ام ­اس معتبر، می­توانید همه قابلیت­ها را باهم داشته باشید.

درخواست بازخورد از مشتریان

یکی دیگر از فواید پنل پیامکی برای کسب‌وکارها، دریافت بازخورد برای آنهاست! شما می‌توانید از قابلیت­های متنوع این پنل‌ها برای برگزاری نظرسنجی و… هم استفاده کنید تا متوجه شوید مخاطب از محصولات و خدمات شما رضایت دارد یا خیر.

دعوت به ثبت ­نام در رویداد

با برگزاری نمایشگاه­های سالانه هربار بازدیدکنندگان زیادی از کسب­وکارهای حاضر دیدن می­کنند. بهتر است در چنین فضایی با آنها ارتباط بگیرید، شماره تماس آنها را در سامانه پیامکی خود ثبت کنید و  در لحظه با ارسال پیامک، از آنها بخواهید از صفحات مجازی و یا حتی سایت فروش شما نیز بازدید کنند. کافیست لینک کوتاه‌شده موردنظرتان را در انتهای پیامک قرار دهید.

دعوت به مشاهده محصولات و خدمات جدید

هر چند یکبار با شارژ محصولات جدید، هم‌زمان با ارسال پیام­های تبلیغاتی، ارسال کد تخفیف و… می­توانید لینک کوتاه‌شده سایت و یا اینستاگرام­تان  را هم بفرستید و مخاطب را به بازدید از آنها دعوت کنید.

کال تو اکشن بازدید از سایت یا شبکه‌های اجتماعی

این مورد را در خلال سایر موارد بالا هم اشاره کردیم، اما دوباره به‌صورت جداگانه گفتیم تا یادآور شویم که دعوت از مخاطب برای بازدید از سایت و یا هر صفحه مجازی، باید یک دلیل قانع‌کننده داشته باشد. برای مثال برگزاری مسابقه به‌صورت لایو، شارژ محصولات جدید، ارائه تخفیفات ویژه و… .

کال تو اکشن هزاران دلیل دیگر هم می­تواند داشته باشد که با توجه به شرایط شما و نوع کسب‌وکاری که دارید، می­تواند متفاوت و منطقی باشد. به‌شرطی که در جای درست آن را قرار دهید.

نکات مهم در استفاده از کال تو اکشن

با به کارگیری این نکات، احتمال بازدهی بازاریابی پیامکی دو چندان می­شود:

کال تو اکشن را در جای مناسب قرار دهید

شما باید بدانید که کجا کال تو اکشن پیامک را قرار دهید تا بیشترین بازخورد را داشته باشید.

CTA باید جایی قرار بگیرد که خوانا و دسترسی به آن آسان باشد. معمولاً برای پیامک، انتهای متن موردنظر توصیه می­شود؛ زیرا هم دید واضحی دارد و هم کاربر متن را کامل خوانده و آماده کلیک کردن است. با این حال این مسأله کاملاً تجربی است و ممکن است بعد از مدتی متوجه شوید که باید جای آن عوض شود. حتی می­توانید قسمت کال تو اکشن را هایلایت کنید و یا با حروف بزرگ بنویسید که واضح­تر دیده شود.

CTA را یک اقدام فوری نشان دهید

یکی از مهم­ترین نکات استفاده از کال تو اکشن این است که مخاطب را مجبور به انجام کاری کنید و او را در موقعیت اضطرار قرار دهید. برای مثال عباراتی مانند ۷۰% تخفیف تنها تا آخر هفته! حراج بزرگ … ! فروش فوق­العاده قرن و… به متن پیامک اضافه کنید. با این جملات، مخاطب متوجه می­شود که خیلی زود، اعتبار این پیامک به اتمام می­رسد.

از یک کلید واژه خاص استفاده کنید

این کلید واژه برای هر کسب­وکاری متفاوت است، فقط باید دقت داشته باشید که با حروف بزرگ در متن پیامک نوشته شود.

این ۳ نکته خیلی راحت می­تواند مخاطب را وسوسه کند تا برای خرید از شما و استفاده از خدمات‌تان، اقدام کند. دیدگاه روانشناسی نیز این مورد را تأیید می­کند.

تأثیرات کال تو اکشن از دیدگاه روانشناسی

علل مختلفی وجود دارد که موجب تاثیر زیاد CTA می­شود. از دیدگاه روانشناسی:

(۱) انسان به دنبال لقمه آماده است و شما با کال تو اکشن دقیقاً بستر را برای او فراهم می­کنید تا با لمس یک لینک، به هدفش برسد.

(۲) علاوه‌برآن آدمی ذاتاً کنجکاو است و هر لینک، کد تخفیف و یا کلمه هایلایت شده­ای، می­تواند کنجکاوی او را برانگیزد.

(۳) کال تو اکشن مخاطب را سردرگم نمی­کند، بلکه راه درست را آماده و حاضر نشان می­دهد.

(۴) ذهن ما نسبت به رنگ، شکل و… به صورت کاملاً ناخودآگاه، واکنش نشان می­دهد، زیرا مغز انسان با دیدن رنگ­ها و اشکال، سیگنال­هایی برای هورمون­ها ارسال و آنها را برانگیخته می­کند.

پس با توجه به آنچه تا به اینجا گفته شد، کال تو اکشن یک ترفند حرفه­ای برای جذب مخاطب است. بازاریابی پیامکی این بستر را برای شما فراهم کرده است که با خرید پنل اس­ ام­ اس ملی‌پیامک در کنار ارسال اس ام اس انبوه مناسبتی، یادآوری و… لینک، کلمه کلیدی و یا هر کال تو اکشن دیگری را هم ارسال کنید.

مشاوران ملی‌پیامک به آدرس www.melipayamak.com و با شماره ۰۲۱۶۳۴۰۴ آماده­اند تا به شما در این مسیر کمک کنند.

مطلب مفید بود ؟ ۲ ۰

شما هم بخوانید