خواص شیر زردچوبه + ۲۴ فواید شیر و زردچوبه با روش تهیه

خاصیت شیر زردچوبه ای

خواص شیر زردچوبه برای پوست چیست خاصیت شیر زردچوبه ای فواید شیر زردچوبه برای لاغری روش تهیه شیر و زردچوبه را در سایت فتوکده می خوانید

خواص شیر زردچوبه چیست

شیر زردچوبه از نوشیدنی های پرخاصیت بوده و از قدیم الایام توسط هندی ها برای درمان سرماخوردگی مورد استفاده بود و در عصر حاضر شهرت جهانی دارد.

در تهیه این نوشیدنی میخک بکار می رود و به دلیل خاصیت ضد ویروسی که دارد در درمان زکام و سرماخوردگی فوق العاده عمل می کند.

زردچوبه از عناصر قدیمی در آشپزی شرقی به شمار می رود و در کشورهای اروپایی و امریکایی بعنوان یک ادویه جدید شناخته شده و خواص درمانی بی نظیری دارد.

زردچوبه را بعنوان ادویه شفا بخش می شناسند و در درمان بیماری های مختلفی همچون گلودرد و بیماری گوارشی و مشکلات پوستی تاثیر شگرفی دارد.

خاصیت شیر زردچوبه ای برای سلامتی

فواید شیر زردچوبه

۲۴ خواص شیر زردچوبه برای سلامتی

بهبود بیماری تنفسی

شیر زردچوبه ضد میکروب بوده و با عفونت های ویروسی و باکتریایی مبارزه می کند.

مصرف این نوشیدنی برای درمان بیماری های تنفسی مفید بوده زیرا شیر زردچوبه بدن را گرم کرده و گرفتگی ریه و سینوس ها را بهبود می بخشد.

تسکین درد و تیر کشیدن

شیر زردچوبه طلایی بهترین درمان برای تیر کشیدن بویژه درد پشت است. این نوشیدنی می تواند مفاصل و ستون فقرات بدن را تقویت کرده و درد آن ها را تسکین بخشد.

خواص شیر و زردچوبه برای خون

شیر زردچوبه در طب آیورودا یک تصفیه کننده فوق العاده خون بوده و این نوشیدنی می تواند خون را در بدن به جریان انداخته و آن را احیا نماید.

شیر زردچوبه خون را رقیق می کند که دستگاه لنفاوی و عروق خونی را از همه ناخالصی ها پاکسازی نماید.

بهبود سلامت استخوان ها

شیر زردچوبه نوشیدنی مفید و بسیار خوش طعم بوده و منبع منصر به فردی برای کلسیم می باشد. کلسیم برای تقویت و حفظ سلامت استخوان ها ضروری بوده و می تواند از پوکی استخوان پیشگیری کند.

تسکین دردهای قاعدگی

شیر زردچوبه یک ضداسپاسم فوق العاده بوده که درد و انقباضات قاعدگی را تسکین می دهد. زنان باردار برای زایمان آسان و بهبود پس از زایمان، بهبود شیردهی توصیه می شود، شیر زردچوبه مصرف کنند.

خواص شیر زردچوبه برای لاغری

خوردن غذاهای با چربی بالا و کم بودن تحرک باعث اضافه وزن می شود. مصرف شیر زردچوبه در کنترل وزن تاثیر بسزایی داشته و به شکستن چربی های خوراکی کمک می کند.

رفع بیخوابی

شیر زردچوبه برای درمان بسیاری از بیماری های باکتریایی و ویروسی مفید بوده و نوع گرم این نوشیدنی آمینواسیدی به نام تریپتوفان تولید می کند که خوابی آرام و شیرین را برایتان به ارمغان می آورد.

خواص شیر و زردچوبه برای آلزایمر

آلزایمر در افراد سالخورده بروز می کند و با مصرف هر روزه یک لیوان شیر زردچوبه داغ، می توانید روند پیشرفت این بیماری را کاهش دهید و از بروز این بیماری مقابله نمایید.

درمان بیماری خود ایمنی

در اثر برخی از عوامل ناشناخته و توجیه ناپذیر، دستگاه ایمنی بدن به سلول های و بافت های خودی واکنش نشان می دهد که به اختلالات خود ایمنی منجر می شود.

نوشیدن شیر زردچوبه گرم در درمان بیماری های خود ایمنی موثر می باشد.

بهبود سلامت دستگاه تولید مثل

زردچوب ادویه با ارزشی بوده و فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد و خوردن شیر زردچوبه بعنوان یک فیتواستروژن به بهبود سلامتی دستگاه تولیدمثل در زنان کمک می کند.

ضد التهاب

شیر زردچوبه خاصیت ضد التهابی داشته و می تواند از بروز آرتروز و زخم معده پیشگیری کند. در طب آیورودا شیر زردچوبه بعنوان اسپرین طبیعی شناحته شده و در درمان سردرد و تورم موثر می باشد.

درمان سرماخوردگی

شیر زردچوبه برای درمان سرماخوردگی و سرفه بهترین گزینه بوده چون آنتی باکتریال و ضد ویروس است. این نوشیدنی سرفه، گلودرد و سرماخوردگی را به سرعت تسکین می دهد.

ضد سرطان

نوشیدنی شیر زردچوبه از ایجاد و گسترش سرطان سینه، پروستات، پوست و ریه پیشگیری می کند زیرا دارای خاصیت ضد التهابی می باشد.

این خاصیت مانع از آسیب رساندن سلول های سرطانی به DNA می شود و از عوارض شیمی درمانی می کاهد.

کاهش درد مفاصل

مصرف منظم شیر زردچوبه برای درمان آرتروز و تورم ناشی از آتریت روماتوئید موثر بوده و این نوشیدنی با کاهش درد به انعطاف پذیری مفاصل و عضلات کمک شایانی می کند.

خاصیت و فواید شیر زردچوبه ای برای لاغری

خواص شیر و زردچوبه برای لاغری

منبع آنتی اکسیدان

شیر داغ به همراه پودر زردچوبه منبی فوق العاده برای آنتی اکسیدان است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. مصرف منظم این نوشیدنی در درمان بسیاری از بیماری ها موثر می باشد.

سم زدایی کبد

شیر زردچوبه بطور طبیعی کبد را سم زدایی کرده و خون را تصفیه می کند تا عملکرد کبد را بهبود ببخشد. شیر زردچوبه کبد را تقویت کرده و دستگاه لنفاوی را پاکسازی می کند.

بهبود گوارش

شیر زردچوبه یک ضدعفونی کنندهقوی بوده که سلامت دستگاه گوارش را بهبود بخشیده و زخم معده و کولیت را درمان می کند.

این نوشیدنی هضم را بهتر کرده و از زخم معده و سوء هاضمه پیشگیری می کند.

خواص شیر و زردچوبه برای جوش

جوش در اثر رژیم غذایی ناسالم بر روی پوست ایجاد می شود و برای رفع آن راه های مختلفی وجود دارد.

برای رفع جوش می توانید شیر زردچوبه را بر روی پوست مالیده و بعد از یک ربع با آب سرد بشویید و در طول هفته این عمل تکرار نمایید.

درمان اگزما

اگزما نوعی التهاب پوستی بوده و به آن درماتیت آتوپیک نیز می گویند. افرادی که دچار اگزمای پوستی هستند توصیه می شود از شیر زردچوبه برای درمان این بیماری بهره برند.

افزایش زیبایی پوست

مصرف شیر زردچوبه باعث دخشندگی پوست شده و این خاصیت به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در این نوشیدنی می باشد.

شیر زردچوبه با داشتن آنتی اکسیدان ها از آسیب رادیکال های آزاد به سلول ها جلوگیری می کند.

خاصیت شیر زردچوبه ای برای پوست

شیر زردچوبه برای پوست بسیار مفید بوده و پوستی بدون نقص و زیبا را برایتان به ارمغان می آورد.

مصرف شیر زردچوبه پوست را صاف و فاقد هر گونه لکه و جوش کرده و خطوط و چین و چروک پوست را کاهش می دهد.

درمان سردرد

افرادی که دچار سردرد شدید می شوند برای بهبود می توانند شیر زردچوبه مصرف کنند. زردچوبه جریان مخاط بدن را افزایش داه و از گرفتگی سینوس ها و سایر اختلالات آن جلوگری می کند.

رفع سرفه

برای درمان سرفه می توانید شیر زردچوبه مصرف کنید زیرا ماده ای ضد ویروسی و آنتی باکتریال بوده و مصرف این نوشیدنی در طی سرماخوردگی و ذات الریه باعث بهبود سریعاین بیماری ها می شود.

درمان قرمزی پوست

افرادی که خواهان پوستی درخشان سالم هستند حتما شیر زردچوبه را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

مقداری شیر زردچوبه را با پنبه بر روی نواحی عارضه روی پوست به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید، تا قرمزی پوست را کاهش دهد.

روش تهیه شیر زردچوبه

به مقدار مورد نیاز زردچوبه را در یک ظرف ریخته و شیر را به آن بیفزایید تا به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد. در صورت تمایل می توانید مقداری شیرین کننده دلخواه را به آن بیفزایید.

نوشیدنی شیر و زردچوبه را از صافی رد کرده و در لیوان بریزید و در موقعی که گرم و دلپذیر است آن را میل کنید.

عوارض جانبی مصرف شیر زردچوبه

● زنان باردار نباید در مصرف شیر زردچوبه زیاده روی کنند زیرا می تواند باعث انقباض دیواره رحم گردد.

● قبل از مصرف شیر زردچوبه حسایت بدن به آن را بررسی نمایید، زیرا ممکن است منجر به واکنش های آلرژیک در بدن شود.

● زیاده روی در مصرف شیر زردچوبه باعث سوء هاضمه، حالت تهوع، خونریزی داخلی، فشار خون پایین و ریزش مو می شود.

● شیر زردچوبه مکن است با برخی از داروها تداخل داشته باشد بنابراین افرادی که داروهای ضد انعقاد خون مصرف می کنند باید از مصرف زردچوبه به کلی پرهیز نمایند.

آشنایی با خواص قهوه ترک

فواید شیر زردچوبه برای لاغری و پوست | سایت فتوکده

شما هم بخوانید