گرانترین و ارزانترین شهرهای ترکیه برای سفر و زندگی

گرانترین و ارزانترین شهرهای ترکیه برای سفر و زندگی

گرانترین و ارزانترین شهرهای ترکیه برای سفر و زندگی

کشور ترکیه در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین مقصد ایرانیان هم برای سفر و هم برای زندگی تبدیل شده است. چرا که این کشور اوراسیایی در کنار فرهنگ بسیار نزدیکی که با ما ایرانیان دارد، در عین حال از تکنولوژی و مدرنیته دنیای غرب نیز برخوردار بوده و مقصدی همه چیز تمام برای علاقه‌مندان به مهاجرت و سفر است.

البته انتخاب ترکیه در هر دو شرایط تنها بخشی از مسیر بوده و شهری که به عنوان مقصد نهایی انتخاب می‌شود، بسته به پارامترهای مختلف متفاوت خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین مواردی که در این راستا می‌تواند در تصمیم‌گیری افراد موثر باشند، هزینه‌های مربوط به سفر و مهاجرت در ترکیه هستند. از همین رو ما در این نوشته همراه شما عزیزان هستیم تا گرانترین و ارزانترین شهرهای ترکیه را در هر دو دسته‌بندی معرفی کنیم. 

گرانترین شهر ترکیه کدام است؟

قبل از معرفی شهرهای ارزان ترکیه جا دارد نگاهی به گرانترین شهر ترکیه که توریست‌پذیر و همچنین مهاجرپذیر است، داشته باشیم. جای تعجب نخواهد بود اگر بخواهیم کلان شهر زیبای استانبول را به عنوان گرانترین شهر ترکیه معرفی کنیم. چرا که استانبول از موقعیت مکانی بسیار خاصی برخوردار بوده و بدون اغراق پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین شهر ترکیه به حساب می‌آید. همین موضوع سبب شده تا اغلب افرادی که به دنبال پیشرفت هستند، استانبول را به عنوان خانه دوم خود انتخاب کنند. هر چند که استانبول در لیست گران‌ترین‌های ترکیه قرار دارد اما با فراهم بودن زمینه پیشرفت در آن به اولین ترجیح کسانی که قصد مهاجرت دارند تبدیل شده است.

از طرفی دیگر شهر زیبای استانبول دارای تاریخچه‌ای قدیمی بوده و به خصوص در دوران امپراتوری عثمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. همین موضوع سبب شده امروزه شاهد بناهای تاریخی باشکوه به جامانده از آن دوران شویم که توجه گردشگران خارجی را به خود جلب کرده است. از همین رو تور استانبول بدون توجه به هزینه‌های بالای آن در مقایسه با دیگر شهرهای ترکیه همواره از محبوبیت بالایی برخوردار است. در میان تمامی این صحبت‌ها شایان ذکر است که هر چقدر هم که هزینه‌ها در استانبول بالا باشد تقریبا با هزینه‌های تهران برابری کرده و این مقایسه صرفا به نسبت دیگر شهرهای ترکیه است. 

ارزانترین شهرهای ترکیه برای سفر

توجه داشته باشید که شهرهای ارزان ترکیه با توجه به هدف مسافران (توریستی یا مهاجرتی) می‌توانند متفاوت باشند. برای همین منظور در قدم اول نگاهی به شهرهای ارزان آن با هدف سفر و گردش می‌اندازیم:

● شهر وان

برای کسانی که صرفا قصد گردش، تفریح و البته خرید در ترکیه را داشته باشند شهر وان به عنوان اولین گزینه معرفی می‌شود. چرا که این شهر توریستی در فاصله نزدیک ایران قرار گرفته و مسافران می‌توانند با هزینه بسیار کم به آن دسترسی پیدا کنند. از طرفی دیگر هزینه‌های تفریح و اقامت نیز در این شهر کم بوده و علاقه‌مندان می‌توانند با حداقل بودجه تجربه سفری به یادماندنی به وان را داشته باشند.

● شهر ازمیر

مورد بعدی از شهرهای ارزان ترکیه جایی جز کلان شهر ازمیر نیست. هر چند که ازمیر از امتیازات کلان شهر در ترکیه برخوردار است اما در کنار آن دارای محیطی آرام بوده و با داشتن موقعیت ساحلی زیبایش در لیست مقاصد پرطرفدار و البته ارزان قرار دارد. برای کسانی که تور استانبول گزینه‌ای گران برای آن‌ها به حساب می‌آید، سفر به ازمیر می‌تواند تمامی انتظارات آن‌ها را از داشتن سفری ایده‌ال و همه چیز تمام به ترکیه برآورده کند.

● شهر آلانیا

اگر اهل سفر به شهرهای ساحلی هستید و تفریحات آبی از اهمیت بسیار بالایی برای شما در طول سفر برخوردار است، هیچ مقصد دیگری در ترکیه به اندازه آلانیا هم از لحاظ قیمتی و هم از لحاظ تفریحی پاسخگوی نیاز شما نخواهد بود. شهر زیبای آلانیا با دارا بودن آب و هوای مدیترانه‌ای تابستان‌هایی پرجنب و جوش داشته و مسافران زیادی را به خصوص از ایران برای آبتنی و لذت بردن از تفریحات آبی با هزینه‌ای کمتر در مقایسه با دیگر مقاصد ترکیه به خود جلب می‌کند. 

ارزانترین شهرهای ترکیه برای زندگی

ارزانترین شهرهای ترکیه برای زندگی

معمولا شهرهایی که برای سفر انتخاب می‌شوند گزینه مناسبی برای زندگی نیستند! چرا که هزینه‌ها در مقاصد توریستی معمولا بالا بوده و از طرفی در تمام طول سال با انبوه گردشگران روبرو هستند. از همین رو نمی‌توان شهرهای ارزان ترکیه برای سفر را در لیست ارزان‌ترین‌ها برای زندگی نیز قرار داد. چرا که گاهی اوقات همان موارد می‌توانند به گرانترین شهرهای ترکیه برای زندگی تبدیل شوند. در ادامه این صحبت‌ها در زیر به معرفی چند مورد از شهرهای ارزان برای زندگی و مهاجرت در ترکیه می‌پردازیم:

● شهر قونیه

قونیه در دسته شهرهایی قرار دارد که نه تنها برای زندگی بلکه برای سفر نیز می‌تواند جذاب باشد. چرا که این شهر زیبا آرامگاه مولانا را در خود جای داده و هر سال با برگزاری فستیوال‌های مختلفی از عاشقان این شاعر پرآوازه میزبانی می‌کند. شهر قونیه در فاصله ۳ ساعته از پایتخت ترکیه قرار داشته و جمعیتی در حدود ۲ میلیون نفر دارد. در کنار هزینه‌های پایین این شهر ترکیه، امنیت بالا و همچنین وجود دانشگاه‌های معتبر از جمله تبدیل شدن آن به یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی هستند. هزینه خرید ملک در قونیه از ۲۲۰ هزار لیر شروع می‌شود.

● شهر ارزروم

ارزوروم در منطقه آناتولی ترکیه و همچنین همسایگی شهر تبریز قرار گرفته و امروزه به یکی از شهرهای مناسب برای سرمایه‌گذاری ایرنیان تبدیل شده است. هر چند که ارزوروم به اندازه دیگر شهرهای ترکیه پیشرفته و مدرن نیست اما می‌تواند برای شروع گزینه خوبی برای مهاجران ایرانی جهت زندگی باشد.

● شهر بورسا

اگر قصد اقامت در ارزان‌ ترین شهرهای ترکیه را دارید، بورسا می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد. اگر مسافر تور استانبول هستید، می‌توانید تنها با ۴ ساعت رانندگی به بورسا دسترسی پیدا کرده و شرایط زندگی در آن را از نزدیک بسنجید. این شهر دارای آب و هوایی دوست داشتنی بوده و به همین دلیل از طبیعتی زیبا نیز برخوردار است. قیمت هر یک متر آپارتمان در بورسا از ۵ هزار لیر شروع می‌شود.

● شهر ترابزون

ترابزون از دیگر شهرهای ساحلی ترکیه به شمار می‌آید که بر خلاف آنتالیا، آلانیا و بدروم هزینه‌های زندگی در آن پایین‌تر است. این شهر در مجاورت دریای سیاه واقع شده و همچنین در همسایگی کشور گرجستان قرار دارد.

ترابزون دارای تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی سرد است. برای خرید خانه در این شهر باید حداقل حدود ۵۰۰ هزار لیر هزینه کنید. 

مقتدر سیر تابان، بهترین همراه مهاجران و مسافران ترکیه

 

مقتدر سیر تابان، بهترین همراه مهاجران و مسافران ترکیه

با یک برنامه‌ریزی خوب می‌توان سفری ارزان حتی به گرانترین شهرهای ترکیه نیز داشت. تنها کاری که برای این منظور باید انجام داد پیش از هر چیزی رفتن به سراغ یک آژانس مسافرتی کاربلد و باتجربه در این زمینه است.

ما اینجا آژانس مسافرتی مقتدرسیر تابان را به شما علاقه‌مندان به سفر با تور استانبول و یا هر مقصد دیگری در ترکیه معرفی می‌کنیم. چرا که مجموعه مقتدرسیر تابان با سال‌ها تجربه در حوزه گردشگری شما را در مراحل رزرو هتل‌ و پرواز باکیفیت با قیمت مناسب همراهی کرده و در نتیجه امکان صرفه‌جویی در هزینه‌ها را تا حد زیادی خواهید داشت.

چنانچه قصد کسب اطلاعات بیشتر و همچنین هماهنگی برای رزرو تور مورد نظر خود را به مقصد ترکیه دارید، همین حالا با یکی از شماره‌های ۷۵۲۱۲-۰۲۱ و ۲۶۴۰۹۸۲۸-۰۲۱ تماس گرفته و یا به آدرس مقتدر سیر تابان مراجعه کنید. 

شما هم بخوانید