خواص نارگیل + ۳۵ خاصیت نارگیل برای سلامتی پوست و مو

خاصیت نارگیل برای پوست و مو و سلامتی و زیبایی

خواص نارگیل برای پوست و مو خاصیت نارگیل برای کودکان خواص نارگیل در طب سنتی نارگیل چه خواصی دارد را در سایت فتوکده می خوانید

خواص نارگیل برای سلامتی ، پوست و مو

نارگیل میوه ای متعلق به درخت نخل کوکوس بوده و در جای جای هند وجود دارد

طعم این میوه با توجه به قلیایی بودن خاک متفاوت می باشد و بخش خارجی آن سبز رنگ بوده و موقع رسیدن به رنگ قهوه ای تغییر می کند

نارگیل از میوه های خوشمزه و پرخاصیت بوده و کاربردهای بسیاری در علم پزشکی و داروسازی دارد و در صنعت آرایشی بهداشتی نیز مورد استفاده می باشد

آیا می دانید نارگیل چه خواصی دارد ؟

خواص نارگیل برای کودکان

نارگیل چه خواصی دارد 

از فواید بی شمار نارگیل می توان به خاصیت ضدپیری، کاهش وزن، چربی سوزی اشاره کرد نارگیل در تنظیم قند خون تاثیر داشته و غنی از پتاسیم و آنتی اکسیدان می باشد

طبع نارگیل گرم و خشک بوده و سرشار از چربی های سالم می باشد و بدون ذخیره شدن در بدن، برای تولید انرژی مورد استفاده قرار می گیرند

تنظیم کلسترول خون

خوردن نارگیل سطح کلسترول خون را بهبود بخشیده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. چربی های اشباع نارگیل کلسترول خوب را افزایش داده و سطح کلسترول بد را کنترل می کند.

تقویت سیستم گوارشی

نارگیل خواص زیادی برای دستگاه گوارشی بدن دارد و باعث هضم بهتر غذا می شود، مصرف نارگیل از بروز اختلالات روده و معده پیشگیری کرده و در برطرف نمودن تهوع نیز بسیار موثر است.

خواص نارگیل برای لاغری

برای رفع چربی های حفره شکمی می توانید نارگیل مصرف کنید.

چربی شکم عامل اصلی برخی بیماری ها بوده و مصرف ۲۰۰ گرم نارگیل در روز چربی های شکم را بطور چشمگیری کاهش می دهد.

کنترل دیابت

نارگیل میوه پرخاصیتی بوده و مصرف آن ترشح انسولین و استفاده از قند خون را بهبود بخشیده و با تاثیر مثبت روی هورمون های کنترل کننده قند خون، ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

خاصت ضد پیری نارگیل

نارگیل حاوی آنتی اکسیدان بوده و کینتین، ترانسیتین و سیتوکنین موجود در نارگیل دارای خاصیت ضدسرطانی بوده و روند پیری را کُند می کند. نارگیل در سلامتی پوست نیز تاثیر دارد.

بهبود عملکرد تیروئید

نارگیل بر روی عملکرد صحیح غده تیروئید تاثیر مثبت گذاشته و عوارض ناشی از خستگی را در افراد کاهش می دهد. آب نارگیل نیز فواید زیادی برای سلامتی داشته و انواع ماسک صورت از آن تهیه می شود.

سرشار از فیبر

نارگیل میوه ای غنی از فیبر بوده و ۶۱% فیبر بدن را تامین می کند.

فیبری که در نارگیل وجود دارد، سرعت آزاد شدن قند خون را کاهش داده و باعث انتقال آن به سلول ها و تبدیل به انرژی می شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

خوردن نارگیل در بهبود سیستم ایمنی بدن بسیار موثر بوده و به خاطر داشتن خواص ضدویروسی، ضدباکتریایی و ضدقارچی از بدن در برابر این عوامل مضر محافظت می کند.

خاصیت نارگیل برای استخوان ها

مصرف منظم و هر روزه نارگیل رشد استخوان را افزایش داده و باعث بهبود تواناب بدن برای جذب کلسیم و منگنز شده و از بروز پوکی استخوان در بدن جلوگیری می کند.

جلوگیری از عفونت ادراری

عفونت ادرای نوعی عفونت باکتریایی بوده و بر قسمتی از دستگاه ادرای اثر می گذارد. نارگیل دارای خاصیت دیورتیک بوده که در رفع عفونت های ادرای بسیار موثر می باشد.

درمان صرع با نارگیل

نارگیل مقادیر زیادی چربی اشباع شده و بی ضرر دارد. اسیدهای چرب نارگیل از دستگاه گوارش ه کبد منتقل شده و به کتون تبدیل می شوند که برای درمان صرع و آلزایمر موثر می باشد.

افزایش انرژی و چربی سوزی

خوردن نارگیل باعث چربی سوزی و در نهایت افزایش انرژی بدن می شود. تری گلیسیرید موجود در روغن نارگیل با مصرف انرژی بدن، نقش موثری در کاهش وزن ایفا می کند.

ضد سرطان

نارگیل دارای آنتی اکسیدان بوده که از آسیب رادیکال های آزاد به سلول های بدن جلوگیری می کند. نارگیل خاصیت ضدسرطانی داشته و و برای درمان سرطان کولون و سینه موثر است.

خواص نارگیل در بارداری

آب نارگیل سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشیده و برای سلامتی زنان باردار و جنین بسیار مفید می باشد.

آب نارگیل از بروز عفونت های خطرناک پیشگیری کرده و با افزایش سطح مایع آمنیوتیک باعث حفظ سلامت عمومی جنین می شود.

حاوی مواد مغذی

نارگی میوه پرخاصیتی بوده و آب آن از شیر لنی خوراکی سالم تر و مغذی تر می باشد و همچون شیر مادر دارای اسید لوریک است.

آب نارگیل بطور طبیعی استریل شده و نوشیدنی طبیعی هم سطح خون محسوب می شود.

درمان سوزش معده

در اثر برخی غذاها و بیماری های مختلف معده دچار سوزش شده و در ناحیه بالای شکم یا زیر قفسه سینه، دچار درد و حس سوزش می شود.

برای درمان ترش کردن و سوزش معده آب نارگیل بسیار مفید می باشد.

خواص نارگیل برای پوست

بکار بردن ورغن نارگیل بر روی پوست از خشکی و پوسته پوسته شدن آن جلوگیری کرده و باعث مرطوب و نرم ماندن پوست می شود و در درمان عفونت های پوستی نیز موثر است.

پیشگیری از سرطان پوست

استفاده از روغن نارگیل باعث افزایش رطوبت و چربی موجود در پوست شده و با ممانعت از جذب اشعه های مضر توسط پوست، از ایجاد سرطان پوست پیشگیری می کند.

پاکسازی پوست

مصرف نارگیل در سلامتی و زیبایی پوست بسیار تاثیرگذار بوده

می توانید ۱ قاشق چایخوری روغن نارگیل را روی پوست خود ماساژ دهید در این حالت جوش و بثورات پوستی شده و پوست پاکسازی می شود.

درمان پوست چرب

آب نارگیل جهت درمان پوست چرب بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، چون باعث پاک شدن چربی های پوست شده و برای رفع آکنه، لکه های سیاه و قرمز تاثیر دارد.

اسکراب بدن

برای آماده کردن اسکراب طبیعی مقداری روغن نارگیل را با ۱ پیمانه شکر قهوه ای مخلوط کنید.

اندکی گوشت نارگیل نیز به آن اضافه کرده و ۱ قاشق آب نارگیل و عدس را به حالت خمیر درآورده و ۲ دقیقه بر روی پوست قرار داده و بشویید.

خواص ناریگل برای مو و شوره

نارگیل دارای خواص ضدباکتریایی و ضدقارچی بوده و برای رفع عفونت های پوستی بسیار مفید بوده و شوره سر، شپش و خارش را، که باعث کاهش رشد مو می شوند را درمان می کند.

سلامت دهان و دندان

برای نابودی باکتری های دهان و دندان و نیز برای خوشبو کردن آن و حفظ سلامت عمومی دندان ها و دهان، اغلب از آب تهیه شده از نارگیل بعنوان دهانشویه بهره می برند.

آبرسانی بدن

آب نارگیل دارای مواد مغذی بوده که باعث حفظ هیدراتاسیون و آبرسانی به بدن می شود. آب نارگیل ارزش غذایی بالایی داشته و مصرف آن برای ورزشکاران که فعالیت بدنی شدید دارند، توصیه می شود.

فواید نارگیل برای کودکان

نوشیدن آب نارگیل در کودکان اسهال و استفزاغ را رفع کرده و باعث افزایش انرژی آنان می شود. مصرف نارگیل باعث رشد استخوان ها در کودکان شده و از پوسیدگی دندان آن ها جلوگیری می کند.

رفع سرماخوردگی و آنفولانزا

نارگیل دارای خاصیت ضدویروسی، ضد باکتری بوده و برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی در کودکان مفید می باشد. خوردن نارگیل از ایجاد عفونت های ادرای در کودکان جلوگیری می کند.

پاک کننده پوست با نارگیل

در لایه های بیرونی پوست انواع قارچ، باکتری و سموم وجود دارد و برای پاکسازی آن ها از نارگیل استفاده می شود.

مصرف نارگیل علاوه بر دفع سموم، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از پوست محافظت می کند.

جوانسازی پوست

برای حفظ شادابی و جوانسازی پوست استفاده از روغن نارگیل توصیه می شود.

قبل از حمام کردن چند قطره روغن نارگیل را روی پوست بمالید، انجام اینکار بطور منظم باعث شادابی و جوانی پوست می شود.

زیبایی پوست

مصرف منظم نارگیل گردش خون را بهبود بخشیده و اکسیژن رسانی به سلول های پوست را افزایش می دهد. این کار تنفس پوست را بهتر کرده و باعث سلامت و زیبایی پوست می شود.

پاک کننده آرایش

امروزه بسیاری از افراد به استفاده از مواد آرایشی عادت کرده اند و پاک کردن آن نیز کار آسانی نیست. برای پاک نمودن آرایش دور چشم اندکی پنبه را به روغن نارگیل آغشته کرده و روی محل مورد نظر بمالید.

درمان ریزش مو

بهره بردن از آب و روغن میوه نارگیل جهت درمان ریزش مو بسیار موثر می باشد. بدین منظور قبل از دوش موهای خود را با آب یا روغن نارگیل ماساژ داده و بشویید تا موها پرپشت شده و تقویت گردد.

درمان سنگ کلیه

در نارگیل به میزان زیادی مواد مغذی نظیر منیزیم، پتاسیم وجود دارد که این میوه را یک ترکیب درمانی بسیار مهم برای درمان سنگ کلیه در این بیماران تیدیل کرده است.

درمان بیماری عفونی

نارگیل خاصیت ضدویروسی و ضدباکتریایی داشته و از رشد عوامل بیماری زا در بدن جلوگیری می کند. استفاده از نارگیل در درمان بیماری های عفونتی تاثیر بسزایی دارد.

کنترل سوزش سر دل

استفاده از نارگیل سطح کلسترول خون را بهبود بخشیده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را بطور چشمگیری کاهش می دهد. مصرف نارگیل اسیدیته را کنترل کرده و سوزش سر دل را رفع می کند.

کاهش اثرات برنزه شدن پوست

آب نارگیل را با آب پرتقال ترکیب کرده و آن را روی کل پوست خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید. انجام این عمل ۲ بار در هفته اثرات برنزه شدن را کاهش می دهد.

آشنایی با خواص شیر نارگیل

خواص نارگیل برای پوست و کودکان | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۳ ۰

شما هم بخوانید