خواص چای ترش + ۲۳ خاصیت چای ترش از لاغری تا پوست

.خواص چای ترش برای لاغری و سلامتی چیست

 

  چای ترش برای چی خوبه

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

خواص چای ترش + ۲۳ خاصیت چای ترش از لاغری تا پوست

چندی است که مصرف چای ترش در میان افراد دمنوش خور باب شده است

چای ترش که با اسامی دیگری نظیر چای مکی، چای روزل و چای قرمز جا افتاده شده، دارای خواص بیشماری است. ما در این مقاله به ۲۳ خواص چای ترش پرداخته ایم.

چای ترش برای چی خوبه

۱. کاهش فشار خون

مصرف چای ترش به طور منظم، سه وعده و در چند هفته باعث تنظیم و کاهش فشار خون می ‌شود، چای ترش به دلیل دارا بودن خواص ضدالتهابی و ادرار آوری فشار خون را تنظیم می کند.

۲. کاهش کلسترول بد خون

چای ترش سرشار از آنتی اکسیدان فراوان است.

آنتی اکسیدان های موجود در چای ترش به کاهش کلسترول بد خون کمک می کند. این امر موجب پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی نیز می گردد.

۳. خواص چای ترش برای دیابت

چای ترش به دلیل دارا بودن خواص هایپولیپیدمیک و هیپوگلیسمی می تواند در درمان قند خون بالا موثر واقع شود. از این رو، مصرف منظم چای ترش به دیابتی ها پیشنهاد می شود.

۴. پیشگیری از بیماری های کبدی

چای ترش حاوی آنتی اکسیدان سرشار است.

از آنجا که آنتی اکسیدان دشمن رادیکال‌ های آزاد درون سلول‌ ها و بافت‌ های بدن به شمار می رود، می تواند از ابتلا به بیماری های کبدی پیشگیری نماید.

۵. بهبود دستگاه گوارش

چای ترش به دلیل دارا بودن خواص ادرارآور قادر است در جهت ضدیبوست عمل کرده و حرکات روده ای را افزایش دهد. همچنین با افزایش میزان ادرار سوء هاضمه را برطرف نموده و دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

۶. تسکین دردهای قاعدگی

نوشیدن دمنوش های گرم باعث کاهش میزان درد می شود، نوشیدن دمنوش چای ترش گرم می تواند به کاهش دردهای قاعدگی کمک کند.

همچنین اگر مبتلا به سندرم اختلالات پیش از قاعدگی هستید، نوشیدن دمنوش چای ترش به توازن هورمون های زنانه کمک کرده و اختلالات خلقی شما را برطرف می کند.

۷. ضدافسردگی

فلاونوئیدهای موجود در چای ترش خاصیت آرام بخشی دارد. از این رو، با نوشیدن دمنوش چای ترش می توان از میزان اضطراب و استرس کاست.

۸. خنک کننده بدن

نوشیدن دمنوش چای ترش به دلیل دفع سموم بدن از طریق ادرار می تواند بدن را خنک کند و از درجه حرارت آن بکاهد.

۹. رفع تشنگی

بیشتر ورزشکاران حین تمرین های ورزشی دمنوش سرد چای ترش می نوشند. علاوه بر آنکه دمنوش چای ترش از دمای بدن می کاهد، در جهت رفع تشنگی اقدام می کند.

۱۰. خواص چای ترش برای لاغری

همه ما از خواص چای ترش برای لاغری شنیده ایم

مصرف برخی از دمنوش ها به دفعات زیاد می تواند باعث لاغری شود. دمنوش چای ترش باعث توقف تولید آمیلاز شده و از جذب کربوهیدرات، نشاسته و گلوکز می کاهد.

۱۱. ضدعفونی کننده

همانطور که از مزه دمنوش چای ترش مشخص است، می توان حدس زد چه میزان ویتامین ث در آن موجود است. چای ترش به دلیل وفور ویتامین ث دارای خاصیت ضدعفونی کننده می باشد.

۱۲. جوان سازی پوست

آنتی اکسیدان می تواند با حفظ رطوبت پوست به جوان سازی آن کمک کند. چای ترش دارای آنتی اکسیدان فراوان می باشد.

۱۳. ملین

چای ترش به دلیل دارا بودن خواص ادرارآور می تواند حرکات روده ای را بهبود ببخشد. از این رو، دمنوش چای ترش یک ملین محسوب می گردد.

۱۴. ضدسرطان

برخی مواد موجود در چای ترش دارای خاصیت ضدالتهابی بوده و در جهت پیشگیری از رشد سلول های سرطانی اقدام می کند. از این رو، نوشیدن دمنوش چای ترش به پیشگیری از سرطان کمک می کند.

۱۵. بهبود زخم

چای ترش دارای خواص ضدعفونی کننده و ضدباکتری می باشد. از این رو، نوشیدن این دمنوش به درمان جراحت ها و زخم ها کمک می کند.

۱۶. پیشگیری از سرطان معده

چای ترش حاوی پلی فنول می باشد. مصرف پلی فنول موجب گردیده تا رشد برخی از سلول های مشکوک به سرطان معده کاهش یافته و متوقف گردد.

۱۷. انرژی بخش

از آنجا که چای ترش خلاف برخی از نوشیدنی ها عاری از کافئین است، رو آوردن به مصرف منظم این دمنوش انرژی را به حداکثر می رساند.

۱۸. افزایش ایمنی بدن

آنتی اکسیدان موجود در چای ترش باعث افزایش ایمنی بدن می شود. از این رو، نوشیدن چای ترش به مراتب از ابتلا به بیماری ها پیشگیری می کند.

۱۹. پیشگیری از بیماری های قلبی

چای ترش به آنتی اکسیدان سرشار معروف است. بنابراین، می توان متوجه شد که مصرف منظم دمنوش چای ترش حداقل ۱۴ فنجان در طی یک هفته از ابتلا به بیماری های قلبی پیشگیری می کند.

۲۰. خاصیت چای ترش برای سرماخوردگی

اگر بدن شما در برابر ویروس های سرماخوردگی مقاومت چندانی ندارد، دمنوش چای ترش مصرف کنید. این دمنوش حاوی ویتامین ث فراوان می باشد.

۲۱. درمان بیماری های کلیوی

از آنجا که ادرارآور بودن تنها یکی از خواص بیشمار چای ترش است، می توان از این دمنوش برای درمان بیماری های کلیوی نظیر سنگ کلیه بهره برد.

۲۲. تقویت مو

مصرف دمنوش چای ترش و همچنین استفاده از ماسک برگ چای ترش می تواند موجب تقویت ریشه های مو و رشد آن شود.

۲۳. درمان کم خونی

دمنوش چای ترش حاوی آهن فراوان است. بهتر است افرادی که مبتلا به کم خونی هستند، به طور مداوم از این دمنوش مصرف کنند.

خواص چای ترش برای چی خوبه | سایت فتوکده

شما هم بخوانید