رفع ترک های پوستی + علل و درمان ترک پوستی در خانه

.رفع ترک های پوستی + درمان ترک پوستی با طب سنتی

 

  درمان ترک های قرمز روی پوست

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

رفع ترک های پوستی + علل و درمان ترک پوستی در خانه

ترک پوستی یا استریا یکی از شایع‌ ترین مشکلات پوستی به شمار می رود، که اغلب آن ها را در زنان باردار و نوجوانانی که در سن رشد هستند، مشاهده می کنیم.

این ترک ها بیشتر در نواحی تحت کشش به وجود می آید و به مرور زمان محو و کمرنگ می شود؛ اما به طور کامل ناپدید نمی شوند.

در این مطلب با علل و درمان ترک پوستی آشنا می شوید

درمان ترک های قرمز روی پوست با طب سنتی

 علت ایجاد ترک های پوستی

ترک های پوستی هنگامی ایجاد می شود، که لایه میانی پوست که آن را درمیس (dermis) می‌ نامند، بیش از اندازه کشیده شود. بر اثر این کشیدگی خطوط برجسته صورتی یا بنفش در روی پوست ایجاد می شود که بعد از چند ماه این خطوط برجسته مسطح و رنگ پریده می شود.

۱- بارداری

یکی از دلایل مهم ایجاد ترک های پوستی بارداری می باشد؛ زیرا به علت رشد جنین پوست شکم بیش از اندازه کشیده می شود و ترک های پوستی زیادی بر روی آن شکل می گیرد.

۲- کاهش و افزایش وزن

اگر در کوتاه مدت به صورت مفرط کاهش یا افزایش وزن داشته باشید، ممکن است ترک های پوستی را در قسمت های مختلف بدن خود مشاهده کنید. بنابراین بهتر است مراقب رژیم های غذایی خود باشید.

۳- دوران بلوغ و رشد سریع اندام ها

در سنین نوجوانی به علت رشد سریع اندام های بدن، پوست دچار کشیدگی می شود و غالباً ترک های پوستی ایجاد می شود. این ترک های پوستی در دختران نوجوان مشهود تر است.

نقاط شایع ترک های پوستی

ترک های پوستی به نواحی که دارای چربی هستند، علاقه ی بیشتری دارند؛ به همیل دلیل بیشتر بر روی ران ها، باسن، بازوها و زیر بغل، سینه ها و شکم دیده می شود؛ زیرا این نواحی بیشتر در معرض کشش می باشند.

 پیشگیری از ترک های پوستی پا و بدن

 از آنجایی که درمان ترک های پوستی به زمان و حوصله زیادی نیاز دارد، بهتر است که از ایجاد آن جلوگیری کنیم؛ چرا که این ترک ها به مراقبت بسیار زیادی نیاز دارد و پیشگیری از آن بسیار راحت تر و کم دردسر تر از درمان آن است

از طرفی هیچ روش درمان قطعی وجود ندارد و فقط می توان ترک های پوستی را تا حد زیادی بهبود بخشید. درمان کامل آن به ندرت اتفاق می افتد.

۱- ثابت نگه داشتن وزن

ثابت نگه داشتن وزن یا افزایش و کاهش تدریجی وزن می‌ تواند تا حد زیادی از پیشرفت ترک های پوستی جلوگیری کند

اگر می خواهید که در کوتاه مدت تغییر وزن زیادی داشته باشید، باید روزانه پوست بدن خود را با روغن های طبیعی چرب کنید تا از ایجاد ترک های پوستی جلوگیری کنید.

۲- ماساژ پوست

برای پیشگیری از ایجاد ترک های پوستی در دوران بارداری می توان هر روز با استفاده از روغن های طبیعی، پوست شکم و اطراف آن را چرب کرد و با ماساژ دادن آن، تا حد زیادی از ایجاد ترک های پوستی جلوگیری کرد.

درمان ترک پوستی با طب سنتی خانگی

توجه داشته باشید که در مراحل اولیه که ترک های پوستی به رنگ بنفش یا صورتی دیده می شوند، اثرات درمانی م ی‌تواند بسیار موثر واقع شود اما درمان ترک های کهنه به صورت قطعی امکان پذیر نمی باشد.

۱- اسکراب شکر

ترک های پوستی با اسکراب شکر

یک فنجان شکر را با روغن بادام یا روغن نارگیل مخلوط کنید، تا این ترکیب به قوامی مانند شن های خیس ساحل برسد. می توانید مقداری آب لیموی تازه نیز به آن اضافه کنی

این اسکراب را هفته ای چند بار به مدت ۱۰ دقیقه بر روی ترک های پوستی خود به صورت دایره وار بکشید.

۲- ژل آلوئه ورا

ترک های پوستی با آلوئه ورا

یک عدد برگ آلوئه ورا را برش دهید و عصاره ی ژل مانند آن را خارج کنید. پس از حمام به مدت ۵ دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید. برای نتیجه گرفتن می توانید این درمان را روزی دو بار تکرار کنید.

۳- قهوه و روغن زیتون

درمان ترک های قرمز روی پوست قهوه و روغن زیتون

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق چای خوری قهوه ترکیب کرده و روی محل مورد نظر ماساژ دهید. پس از ۵ دقیقه ماساژ، اجازه دهید که ۲۰ دقیقه بر روی پوست شما باقی بماند

هر روز این کار را انجام دهید تا نتیجه آن را ببینید.

۴- آب سیب زمینی

رفع ترک پوستی پا با سیب زمینی

یک عدد سیب زمینی را به صورت برش های نازکی در بیاورید و با حرکت دایره وار روی تمامی ترک های پوست خود بمالید. این کار را به مدت ۱۵ دقیقه انجام دهید.

برای اثربخشی این روش می توانید روزی یک بار این فرایند را تکرار کنید.

۵- سفیده تخم مرغ

درمان ترک پوستی با طب سنتی

دو عدد سفیده تخم مرغ را در کاسه ای به خوبی هم بزنید و آن را روی تمامی ترک های پوستی خود به صورت دایره وار بمالید. سپس اجازه دهید که سفیده تخم مرغ روی پوست شما خشک شوند

پس از ۲۰ یا ۳۰ دقیقه می‌توانید پوست خود را با آب ولرم آبکشی نمایید. بهتر است این کار را هر روز انجام دهید.

۶- روغن آرگان

رفع ترک های پوستی

این روغن به دلیل اثر بخشی های خود در زمینه آرایشی و بهداشتی معروف شده است و یکی از روغن های محبوب به شمار می رود.

استفاده از این روغن قبل از بارداری می تواند از ترک های پوستی جلوگیری کند. می توانید از این روغن برای درمان این عارضه نیز استفاده کنید. کافی است روزانه روغن آرگان را بر روی قسمت های ترک خورده پوست ماساژ دهید.

روش های درمان ترک پوستی با طب سنتی | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۶ ۰

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

ریماس

۰۹ خرداد ۱۳۹۹


خب ولی ن زیاد

شما هم بخوانید