مواد غذایی برای رشد مژه + ماده مغذی برای بلند شدن مژه

ماده مغذی برای بلند شدن مژه

رشد مژه با مواد غذایی ماده مغذی برای بلند شدن مژه ها مواد غذایی برای رشد مژه چی بخورم مژه هام بلند شه مواد غذایی برای بلند شدن مژه را در سایت فتوکده می خوانید

مواد غذایی برای رشد مژه ها

داشتن مژه‌ های زیبا و بلند جزء رویاهای خانمانه‌ است.

اکثر خانم ها معمولا به هر حربه‌ ای دست می‌ زنند تا مژه‌ های بلند و پرپشت داشته باشند. بسیاری از آن‌ ها به کاشت مژه یا محصولات آرایشی متوسل می‌ شوند، در حالی که با یک رژیم غذایی ساده اما مداوم می‌ توان مژه‌ها را تقویت و بلند کرد.

ما در این مقاله قصد داریم به مواد غذایی موثر بر روی رشد سریع مژه‌ها بپردازیم. زیرا بر این باوریم مژه‌ های بلند و پُر روی چهره هر خانم تاثیر بسزایی دارد.

۱- ماهی سالمون

مواد غذایی برای رشد مژه ماهی سالمون

ماهی سالمون غنی از امگا ۳ می‌ باشد که به طور طبیعی در بدنمان تولید نمی‌ شود. بنابراین، مصرف غذاهای غنی از امگا ۳ ضروری است

واد غذایی غنی از امگا ۳ فولیکول‌های مو و مژه را تقویت کرده و باعث رشد بیشتر آن‌ها می‌شود سالمون غنی از پروتئین و روغن ماهی است

اگر هنوز متقاعد نشده‌اید، سالمون حاوی ویتامین D، B و سایر ویتامین‌ هاست که موجب رشد مژ ه‌ها می‌ شود

۲- تخم مرغ

مواد غذایی برای رشد مژه تخم مرغ

تخم مرغ غنی از آهن، بیوتین و پروتئین است.

مو اساسا از پروتئین تشکیل شده و تخم مرغ منبع مهمی از آن می‌ باشد، مصرف تخم مرغ فولیکول مو و مژه را تقویت کرده و باعث رشد مژه می‌ شود.

بنابراین، جای تعجب نیست که کمبود آهن، بیوتین و پروتئین باعث ریزش مو و مژه می‌ شود، می‌توانید هرروز تخم مرغ مصرف کنید اما خوردن بیش از حد این غذا باعث متوقف کردن جذب بیوتین در بدن می‌ شود.

۳- آجیل

مواد غذایی برای رشد مژه آجیل

بادام، بادام زمینی، گردو، بادام هندی و ماکادمیا برای رشد مو و مژه مفید هستند آن‌ ها حاوی اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین E و اسید آمینه‌ای تحت عنوان ال آرژنین می‌ باشد.

ترکیب ال آرژنین نقش بسزایی در سلامت دیواره‌های شریانی ایفا می‌ کند که باعث گردش بهتر خون در فولیکول‌ه ای مو و مژه می‌ شود.

آجیل برای رشد مژه مفید است.زیرا حاوی مقادیر بالای بیوتین می‌باشد. بیوتین همان چیزی است که متخصصان پوست و مو آن را برای ریزش مو تجویز می‌کنند.

مصرف یک فنجان آجیل به طور روزانه ۳/۱ از نیاز شما به بیوتین را تامین می‌کند و مصرف آن طی دو ماه باعث رشد چشمگیر مژه‌هایتان می‌شود.

۴- صدف

مواد غذایی برای رشد مژه صدف

کمبود روی یکی از دلایل ریزش مو و مژه هستند و صدف‌ ها غنی از روی هستند. صدف‌ ها حاوی آهن و ویتامین B12 می‌ باشند که مو و مژه را تقویت کرده و از زدن شوره سر جلوگیری می‌ کند.

گوشت گاو، خرچنگ و لابستر جایگزین‌ های خوبی برای صدف هستند.

۵- اسفناج

رشد مژه با مواد غذایی - اسفناج

اسفناج به هیدراته شدن و پیشگیری از ریزش مژه کمک می‌ کند.

سبزیجات غنی از ویتامین A، C، فولیک اسید و آهن می‌ باشد، اسید فولیک یکی از مواد مغذی است که سلول‌های جدید را جایگزین سلول‌ های قدیمی می‌کند و این باعث می‌شود تا پلک‌ هایی سالم برای فولیکول‌ های جدید مژه داشته باشید.

۶- سیب زمینی شیرین

رشد مژه با مواد غذایی - سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین غنی از بتاکاروتن می‌ باشد که آنتی اکسیدان را تبدیل به ویتامین A می‌ کند. سیب زمینی شیرین با خشکی مژه مبارزه کرده و سبوم تولید می‌ کند.

سبوم برای رشد مژه‌های جدید و همچنین تقویت آن‌ها ضروری است، بتاکاروتن در سبزیجات نارنجی دیگری نظیر هویج، کدو حلوایی، طالبی و انبه موجود می‌ باشد.

۷- آووکادو

رشد مژه با مواد غذایی - آووکادو

آووکادو به دلیل غلظت بالای اسیدهای چرب برای رشد مژه‌ها مفید هستند.

علاوه بر این، آووکادو حاوی ویتامین B و E می‌باشد. ویتامین B برای متابولیسم سلولی و رشد مژه‌ ها ضروری است و ویتامین E نقش موثری در محافظت و مقاومت مژه‌ ها دارد.

۸- ماست یونانی

ماده مغذی برای بلند شدن مژه ماست یونانی

ماست یونانی حاوی مقادیر بالا از پروتئین و ویتامین B5 می‌ باشد که تحت عنوان پانتوتنیک اسید شناخته می‌شود این دو ماده برای رشد و نمو مژه‌ ها ضروری هستند

پانتوتنیک اسید که معمولا به محصولات بهداشتی و آرایشی پوست و مو افزوده می‌ شود، مصرف آن به صورت ماست یونانی سالم تر است

صرف این نوع ماست باعث رشد سریع مژه‌ها شده و از ریزش آن‌ها جلوگیری می‌کند، اگر طعم ماست یونانی را دوست ندارید، به جای آن پنیر کوتاژ، پنیر کم چرب و شیر را امتحان کنید.

۹- فلفل دلمه‌ ای زرد

ماده مغذی برای بلند شدن مژه فلفل زرد

فلفل دلمه‌ای زرد یکی از اصلی‌ترین صیفی‌جات است که سطوح کلاژن را به حد تعادل رسانیده و نسبت به پرتقال پنج برابر بیشتر ویتامین C دارد ویتامین C هم یک آنتی اکسیدان قوی است که فولیکول‌ های مژه را تقویت می‌ کند و از شکنندگی آن پیشگیری خواهد کرد.

۱۰- لوبیا

لوبیا برای برای رشد مژه چی بخورم

لوبیا حاوی آهن و اسید آمینه می‌باشد که مسئول تشکیل کلاژن و کراتین است.

مصرف لوبیا منجر به افزایش رشد مژه‌ها شده و رشد آن‌ها را تحریک می‌کند. علاوه بر این، لوبیا حاوی ویتامین B می‌ باشد که با متابولیسم چربی، کربوهیدرات و پروتئین مرتبط است.

با این حال، مصرف لوبیای سیاه بیشتر توصیه می‌ شود و کسانی که مایل هستند مژه‌هایشان با سرعت بیشتر رشد کند، بهتر است این نوع لوبیا را مصرف کنند.

۱۱- سویا

چی بخورم مژه هام بلند شه

سویا حاوی مقادیر بالا از پروتئین و آهن می‌ باشد این دو ماده برای رشد مو و مژه ضروری هستند؛ آهن موجب گردش خون در بدن شده و چرخه رشد مژه از مسئولیت‌ های عادی این ماده مغذی است.

۱۲- عدس

چی بخورم مژه هام بلند شه

عدس نیز مانند سایر حبوبات حاوی آهن است.

آهن که در برخی دیگر از مواد غذایی یافت می‌ شود، در حمل اکسیژن بدن کمک کرده و گردش خون را بهبود می‌ بخشد. از این رو، عدس می‌تواند به رشد مژه‌ ها کمک زیادی کند.

۱۳- گوشت گاو

چی بخورم مژه هام بلند شه گوشت گاو

گوشت گاو حاوی پروتئین، ویتامین B و آهن می‌ باشد.

این نوع گوشت تقریبا همه آن چیزی که به آن نیاز دارید را دارد. گوشت گاو درون بافت خود شکاف‌ هایی دارد که به رشد مژه کمک می‌ کند. بنابراین، حداقل دو تا سه بار در هفته گوشت قرمز مصرف کنید تا مژه‌ هایی سالم و بلند داشته باشید.

ماده مغذی برای بلند شدن مژه | سایت فتوکده

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

مریم

۱۳ اسفند ۱۳۹۷


سلام میخواستم بگم براینکه ابرو هام بیشتر رشد کنه باید چیکار کنم

شما هم بخوانید