آشنایی با خدمات شرکت های هواپیمایی خصوصی ایران

آشنایی با خدمات شرکت های هواپیمایی خصوصی ایران

شرکت های هواپیمایی خصوصی و دولتی زیادی در ایران فعالیت دارند که هنگام خرید بلیط هواپیما می توانید هر یک از آن ها را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید.

ممکن است سایت های ارائه دهنده بلیط هواپیما، بلیط های مربوط به هر کدام از ایرلاین ها را متفاوت به فروش برسانند اما اطلاعات درج شده روی بلیط ها با یکدیگر تفاوت ندارند و اگر با نحوه خواندن بلیط هواپیما آشنا باشید، اطلاعات کامل تری را در مورد پرواز خود به دست می آورید. بنابراین تفاوت در نوع خدماتی است که ایرلاین ها ارائه می دهند که به دلیل تفاوت در مالکیت شرکت های هواپیمایی مختلف است.

در این مطلب قصد داریم به بررسی ایرلاین های خصوصی در ایران و خدمات آن ها بپردازیم.

ایرلاین ماهان

شرکت هواپیمایی ماهان در سال ۱۳۷۱ به عنوان اولین شرکت خصوصی در صنعت حمل و نقل به هدف ارائه خدمات مسافری و باربری فعالیت خود را آغاز کرد. در ادامه به منظور پیشرفت از فناوری های نوین در ارائه خدمات به مسافرین اقدام کرد که از جمله آن ها می توان به ایجاد باشگاه مسافران، انتخاب صندلی توسط مسافر تا یک سا عت و نیم پیش از پرواز، امکان دریافت اینترنتی کارت پرواز و … اشاره کرد.

همچنین نظم و امنیت در پرواز، ارائه پروازها در دو کلاس اکونومی و بیزینس و ارائه سرویس های مناسب مسافرین نقش مهمی در شهرت و کسب امتیاز از سمت مسافرین این ایرلاین داشته است.

هواپیمایی زاگرس

ایرلاین زاگرس در سال ۱۳۸۴ در زمینه حمل و نقل هوایی شروع به کار کرد و با اخذ گواهینامه Part 145 و Part M در قسمت مهندسی تعمیرات هواپیما پیشرفت قابل ملاحظه ای در این صنعت داشته است.

همچنین با استفاده از دستگاه های مدرن و طبق استاندارد روز در ساخت کترینگ، به کار گیری نیروهای متخصص و ایجاد امنیت و اطمینان در پروازها به منظور ارتقای خدمات ارائه شده به مسافرین اقدام کرده است.

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور

این ایرلاین با هدف سفرهای زیارتی، گردشگری و انجام تورهای داخلی و خارجی فعالیت خود را از سال ۱۳۵۱ را آغاز کرد.

ایران ایرتور به دلیل اجرای کامل دستورالعمل ها و رعایت استانداردهای هواپیمایی دارای گواهینامه IOSA بوده و عضو یاتا می باشد. مقدار بار مجاز برای هر مسافر به صورت رایگان در پروازهای داخلی با کلاس اکونومی در این شرکت برابر با ۲۰ کیلوگرم بوده و در پروازهای خارجی معادل ۳۰ کیلوگرم است.

همچنین میزان بار رایگان برای کودکان کمتر از ۲ سال در پروازهای داخلی و خارجی معادل ۱۰ کیلوگرم به علاوه یک کالسکه تاشو در نظر گرفته شده است. در صورت کنسلی بلیط به هر دلیلی هزینه ای به عنوان جریمه استرداد بر عهده مسافر است که بسته به نوع کلاس پروازی و تعدا روز باقی مانده تا پرواز این هزینه متغیر است.

شرکت هواپیمایی معراج

ایرلاین معراج در سال ۱۳۸۹ شروع به فعالیت کرد و به عنوان یکی از جوان ترین شرکت های هواپیمایی خصوصی در ایران به شمار می آید.

معراج هم مانند سایر ایرلاین ها دارای کلاس های پروازی اکونومی و بیزینس کلاس است. در پرواز بیزینس کلاس این شرکت هواپیمایی، مسافرین از صندلی های مدرن و جدید با LCD اختصاصی بهره مند هستند.

همچنین شرکت هواپیمایی معراج با ثبت تاخیر ۷ دقیقه ای، کم ترین زمان تاخیر پروازی را بین سایر شرکت های هواپیمایی از آن خود کرده است.

ایرلاین آتا

هواپیمایی آتا در سال ۱۳۸۷ تاسیس شد اما فعالیت رسمی خود را در ایام دهه فجر سال ۱۳۸۸ آغاز کرد.

از جمله دستاوردهای این شرکت می توان به تقویت خطوط پروازی بین المللی، تقویت خطوط ارتباطی استان های شمال غرب با دیگر استان ها، تامین امکانات نرم افزاری و سخت افزاری و تجهیز ناوگان و در نهایت تقویت جایگاه منطقه ای و کشوری اشاره کرد. همچنین مسافرین در طول پرواز مجاز به حمل وسایلی همچون روزنامه، مجله، کتاب، چتر، کیف دستی کوچک، دوربین، عصا، لپتاب، بارانی یا پالتو، غذا و پتوی کودک هستند.

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد از چندین شرکت هواپیمایی خصوصی در ایران نام ببریم و به معرفی مختصری از تاریخچه و خدمات خاصی که ارائه می دهند، بپردازیم.

در آخر بهتر است برای خرید بلیط هواپیما اطلاعات کاملی از خدماتی که شرکت های هواپیمایی ارائه می دهند، داشته باشید و با توجه به نیاز و سلیقه خود برای رزرو و خرید بلیط از ایرلاین مورد نظر اقدام کنید.

مطلب مفید بود ؟ ۳ ۰

شما هم بخوانید