با مشاوره پیش از ازدواج از طلاق جلوگیری کنید

با مشاوره پیش از ازدواج از طلاق جلوگیری کنید

سالانه میلیون ها نفر ازدواج می کنند. بسیاری از زوج ها ازدواج را برای ادامه مسیر زندگیشان انتخاب می کنند، اما بسیاری از آنها قبل از انجام این کار از مشاوره قبل از ازدواج خودداری می کنند. و گاهی متاسفانه اطلاعی در مورد این نوع مشاوره خانواده نمی دانند.

به معنای دیگر در مورد مشاوره پیش از ازدواج سردرگمی زیادی وجود دارد و بسیاری از مردم مطمئن نیستند که چیست و آیا به آن نیاز دارند یا خیر.

این سؤالات و سؤالات دیگر در مورد مشاوره قبل از ازدواج، در ادامه این مطلب با جزئیات بیشتر مورد بحث قرار گرفته است، پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

با مشاوره پیش از ازدواج از طلاق جلوگیری کنید

مشاوره پیش از ازدواج چیست؟

مشاوره قبل از ازدواج یک شکل منحصر به فرد از مشاوره خانواده است و این نوع مشاوره هم برای زوج هایی است که برای ازدواج آماده می شوند.

این نوع مشاوره می تواند به شرکای آتی کمک کند تا بیشتر در مورد یکدیگر بیاموزند و با مشکلات، شخصیت و علاقه مندی یکدیگر آشنا شوند.

همچنین می تواند سازگاری بین زوجین را ارزیابی کرده و اطمینان حاصل کند که رابطه آنها قوی و سالم است و احتمالاً به یک ازدواج موفق ختم می شود.

مشاوره پیش از ازدواج همچنین می تواند به آنها کمک کند تا نقاط ضعف بالقوه ای را که می تواند مانع از داشتن یک ازدواج پایدار شود، شناسایی کنند و یا اگر قابل حل و جبران باشد، آن را با یکدیگر حل کنند.

چه موضوعاتی در مشاوره پیش از ازدواج مطرح می شود؟

زوج ها و مشاوران در طول جلسات مشاوره قبل از ازدواج، موضوعات مختلفی را بررسی می کنند. موارد زیر برخی از مشکلات رایجی است که معمولاً بین شرکای آینده زندگی به وجود می آیند و این مشکلات را می توانند قبل از ازدواج و به کمک یک مشاوره خانواده حل کنند:

● معنای ازدواج برای هر شریک چیست

● اهداف فردی

● اهداف مشترک دو زوج

● انتظارات برای رابطه

● انتظارات در زمینه مالی

● انتظارات در مورد خرید خانه

● برنامه ها و انتظارات برای حل تعارضات

● برنامه ها و انتظارات در مورد کودک و تربیت آنها (با کمک مشاوره کودک)

دلایل مراجعه به مشاوره پیش از ازدواج

دلایل مراجعه به مشاوره پیش از ازدواج

موارد زیر برخی از قابل توجه ترین دلایلی است که چرا یک زوج ممکن است به مشاوره پیش از ازدواج فکر کنند:

بهبود مهارت های ارتباطی

عدم ارتباط یکی از شایع ترین دلایل طلاق است. خوشبختانه بسیاری از افرادی که در مشاوره قبل از ازدواج شرکت می کنند و مهارت های ارتباطی خود را بهبود می بخشند تا از این معضل جلوگیری کنند.

مشاوران ازدواج سال ها تجربه و تحصیلات خود را در اختیار دارند و این همان چیزی است که مشاوره زوجین را بسیار مؤثر می کند.

آنها می دانند که برای بهبود ارتباطات بین زوج های جوان چه چیزی لازم است و در مورد ارتباطات مختلف به آنها آموزش می دهند.

یادگیری مقابله رودررو با چالش ها

مشاوره قبل از ازدواج به زوج ها این فرصت را می دهد تا چالش های بالقوه را بطور مستقیم شناسایی کرده و به آنها رسیدگی کنند.

برای مثال فرض کنیم که شما و شریک زندگیتان تصور متفاوتی در مورد نحوه مدیریت امور مالی دارید. پس، قبل از ازدواج باید این تفاوت ها را حل کنید.

با کمک مشاوره قبل از ازدواج، شرکای آینده می توانند از طریق این موانع صحبت کنند و راه حلی ارائه دهند که برای همه مفید باشد. از بسیاری جهات، مشاوره قبل از ازدواج به اندازه مشاوره ازدواج و مشاوره کودک مؤثر است.

برنامه ریزی برای طرح هایی برای آینده

مشاوره پیش از ازدواج به زوج  ها این امکان را می دهد که دید واضح تری از آنچه برای آینده می خواهند ایجاد کنند.

آنها می توانند در مورد اهداف و رویا های خود با یکدیگر و با درمانگر خود صحبت کنند. سپس، آنها می توانند با هم کار کنند تا برنامه ای برای چگونگی دستیابی به این برنامه ها و موفقیت در زندگی مشترکشان ایجاد کنند.

یادگیری در مورد یکدیگر و شناخت بیشتر از شریک آینده

هنگامی که آنها در مشاوره پیش از ازدواج شرکت می کنند، شرکا می توانند قبل از اینکه متعهد شوند بقیه زندگی خود را با هم سپری کنند، درباره یکدیگر اطلاعات بیشتری کسب کنند.

دو شریک ممکن است تصور کنند همه چیز هایی را که باید بدانند می دانند اما با این حال، وقتی می نشینند و شروع به صحبت با مشاوره خانواده می کنند، ممکن است پاسخ سوالاتی را بفهمند که هرگز فکرش را هم نمی کردند بپرسند.

افزایش رضایت از ازدواج

برخی تحقیقات نشان می ‌دهد زوج ‌هایی که مشاوره قبل از ازدواج را انجام می ‌دهند، ازدواج ‌های موفق تر و البته شادتری دارند.

این به نوبه خود می تواند شانس طلاق آنها را در آینده کاهش دهد. زوج هایی که جلسات مشاوره قبل از ازدواج را تکمیل کردند، ۳۰ درصد افزایش رضایت زناشویی را تجربه کردند.

افزایش رضایت از ازدواج

چه کسانی باید به دنبال مشاوره قبل از ازدواج باشند؟

زوج ‌های مختلفی باید به دنبال مشاوره قبل از ازدواج باشند و می ‌توانند از آن بهره ببرند، از جمله کسانی که در مرحله نامزدی هستند و آنهایی که قصد دارند این تعهد مادام‌العمر را انجام دهند. مشاوران پیش از ازدواج می توانند به زوج ها کمک کنند تا مشاجرات منظم بین خود را حل کنند.

آنها می توانند به یک فرد در یک رابطه که غیر متعهد است کمک کنند تا مسائل تعهد خود را بهتر درک کند. آنها همچنین می توانند به آموزش بهتر زوج ها در مورد واقعیت های ازدواج و ایجاد انتظارات واقع بینانه کمک کنند.

همه موارد فوق می تواند به زوج ها کمک کند تا پایه ای قوی برای یک رابطه سالم ایجاد کنند و به آنها در مورد فرزندآوری که چالش بعدی آن ها است اطلاعات و آگاهی دهند، هرچند در صورت به وجود آمدن اینگونه چالش ها در آینده زوجین می توانند از یک مشاوره کودک نیز بهره ببرند.

چه زمانی باید مشاوره قبل از ازدواج را شروع کرد؟

همانطور که قبلاً ذکر شد، مشاوره قبل از ازدواج معمولاً در طول نامزدی انجام می شود، اما برای کسانی که هنوز به ازدواج فکر می کنند یا در مورد قدم بعدی خود مطمئن نیستند نیز مفید است.

اگر شما و شریک زندگی تان نامزد کرده اید یا به طور جدی در مورد احتمال ازدواج (به زودی یا در هر مقطع زمانی معینی در آینده) صحبت می کنید، و می خواهید با یک متخصص در مورد آن صحبت کنید، اکنون زمان خوبی برای شروع مشاوره پیش از ازدواج است.

مدت زمان مشاوره پیش از ازدواج چقدر است؟

به طور کلی، جلسات مشاوره قبل از ازدواج معمولاً ۸ تا ۱۰ هفته طول می کشد. با این حال، این مدت زمان متغیر است و می تواند بسته به رویکرد مشاور و همچنین ترجیحات و نیاز های زوجین متفاوت باشد.

به عنوان مثال، برخی از زوج ها ممکن است درخواست جلسات اضافی برای حل مشکلاتی را که در رابطه خود، قبل از ازدواج، شناسایی کرده اند، داشته باشند.

مطلب مفید بود ؟ ۲ ۰

شما هم بخوانید