آیا بلیط فرست کلاس در پروازهای داخلی وجود دارد؟

آیا بلیط فرست کلاس در پروازهای داخلی وجود دارد؟

بلیط فرست کلاس در پروازهای داخلی خرید بلیط فرست کلاس در پرواز تهران به تبریز انواع کلاس های پروازی هواپیما را در سایت فتوکده می خوانید

آیا بلیط فرست کلاس در پروازهای داخلی وجود دارد؟

آیا در خرید بلیط هواپیما تهران شیراز و هر مسیر داخلی بلیط فرست کلاس نیز وجود دارد؟ در این مقاله این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

سفر با هواپیما در دنیای مدرن امروز، نه تنها شما را سریعتر به مقصد مورد نظر خواهد رساند، بلکه با فراهم آوردن امکانات متناسب با قیمتی که برای صندلی خود می‌پردازید، آسایش و حریم خصوصی شما را تضمین خواهد کرد.

کلاس های پروازی

در دنیا سه کلاس پرواز متفاوت با دسترسی به امکانات رفاهی مختلف در طول سفر برای تمام آژانس‌های هوایی تعریف شده است. این کلاس‌ها به ترتیب قیمت و خدمات از بالا به پایین عبارت از فرست کلاس، بیزینس کلاس و کلاس اکونومی هستند

البته برخی از هواپیمایی‌ها، کلاس‌هایی را برای خود تعریف کرده‌اند که دارای استانداردهایی بسیار فراتر از استاندارد جهانی فرست کلاس است، با خرید بلیط هواپیما در فرست کلاس راحتی شما در طول مسیر تضمین خواهد شد.

قیمت بلیط فرست کلاس

قیمت بلیط هواپیما در فرست کلاس در سطح جهان آنقدر بالاست که تنها افراد ثروتمند و مشهور مشتری این کلاس از هواپیما هستند.

بهتر است در نظر داشته باشید که هر چقدر هم ثروتمند و مشهور باشید، برای سفرهای زیر سه ساعت استفاده از بلیط فرست کلاس به صرفه نیست زیرا وقت کافی برای لذت بردن و استفاده کامل از تمامی امکانات پروازی که خریداری نموده‌اید را نخواهید داشت در این صورت شاید، تجدید نظر در نوع انتخاب و رزرو بلیط هواپیما به جز در موارد خاص عاقلانه‌تر باشد.

فرست کلاس در پروازهای داخلی

آیا در بلیط هواپیما کیش و سایر پروازهای داخلی فرست کلاس وجود دارد؟

در ایران سیزده شرکت هواپیمایی داخلی، مشغول به فعالیت در خطوط پروازهای داخلی هستند. طبق نظرسنجی‌های انجام شده بین آژانس‌های هوایی ایران ایر(هما)، ایران ایرتور، آسمان، ماهان، کاسپین، کیش ایر، نفت، ساها، تابان، زاگرس، معراج، قشم ایر و آتا، دو شرکت هما و ماهان بیشترین میزان رضایتمندی در پرواز را از نظر مشتریان به خود اختصاص داده‌اند.

با برداشته شدن تحریم‌ها و خرید چندین فروند هواپیمای مدرن، توسط این شرکت‌ها امکان استفاده از استاندارد سرویس‌های فرست کلاس در این هواپیمایی‌ها به وجود آمده است،

پرواز فرست کلاس نه تنها احتیاج به یک هواپیمای مدرن، با سیستم پذیرایی پیشرفته دارد، بلکه خرید بلیط پرواز فرست کلاس به معنی استفاده از خدمات قبل از سوار شدن به هواپیما، مانند لابی مجللی برای استراحت و پذیرایی و فراهم آوردن فضای کاری مناسب برای مشتریان است.

همچنین از امکانات دیگر یک پرواز استاندارد فرست کلاس، استفاده از خودروهایی مانند پورشه، بنز و بی ام و برای رساندن مشتری‌ها به کنار هواپیما به صورت اختصاصی است.

بلیط فرست کلاس تبریز – تهران

آیا در مسیرهای نسبتا دوری مانند پرواز تبریز تهران بلیط فرست کلاس وجود دارد؟

مدت زمان مورد نیاز برای پروازهای داخلی در دورترین مسیرها حداکثر سه ساعت است، هر چند زیرساخت لازم برای ارائه بلیط هواپیما به صورت فرست کلاس، تقریبا آماده شده، اما این فاصله هوایی کم، علاوه بر دلایل اقتصادی، استفاده از پرواز فرست کلاس در پروازهای داخلی را تحت شعاع خود قرار داده است

بنابراین بلیط فرست کلاس در پروازهای داخلی وجود ندارد و شرکت‌ های ایرانی بلیط هواپیما را در دو کلاس بیزینس و اکونومی به مشتریان عرضه می‌کنند.

برای خرید اینترنتی بلیط پرواز داخلی که حتی با وجود غیاب صندلی فرست کلاس در ایران، بهترین تجربه پرواز را در اختیار شما قرار دهد، شناسایی برخی از علائم جهانی صندلی‌ها در کلاس‌های مختلف ضروری است.

آیا بلیط فرست کلاس در پروازهای داخلی وجود دارد؟

خرید اینترنتی بلیط هواپیما با توجه به کلاس‌های پرواز

در تمام دنیا علائمی اختصاری برای شناخت و انتخاب صندلی پرواز با توجه به کلاس انتخابی وجود دارد، که شناخت آن‌ها در هنگام خرید اینترنتی بلیط پرواز، به شما در درک موقعیت صندلی خریداری شده و میزان راحتی آن کمک خواهد کرد. کدهای مشترک در تمامی خطوط پرواز به صورت زیر است:

● حرف F نشان دهنده پرواز فرست کلاس با امکان استرداد کامل وجه

● حرف J نشان دهنده پرواز بیزینس کلاس با امکان استرداد کامل وجه

● حرف Y نشان دهنده پرواز کلاس اکونومی با امکان استرداد کامل وجه

سیستم‌های رزرو بلیط آنلاین، نه تنها صندلی‌ها را بر اساس این حروف به فروش می‌رسانند، بلکه تعداد صندلی‌های باقی‌مانده را نیز مشخص می‌کنند.

این حروف اختصاری شامل، A-P-F برای فرست کلاس، J-R-D برای بیزنس کلاس و O-Y-B-H-M-L-K-S-W-N-Q مخصوص کلاس اکونومی هستند که در این میان کلاس های O و Q از قیمت پایینتری نسبت به سایر حروف در کلاس اکونومی برخوردارند

عدد کنار این حروف نیز نشان دهنده تعداد صندلی باقی‌مانده در آن کلاس قیمتی است. البته این حروف‌ها و اعداد نباید با کد اصلی نرخ روی بلیط که شامل چند حرف و یک عدد است اشتباه گرفته شود.

راه‌ اندازی فرست کلاس در پروازهای داخلی ایران

با توجه به قیمت بلیط هواپیما در ایران و امکانات مورد نیاز برای تهیه آسایش، امنیت و حفظ حریم خصوصی مسافرین فرست کلاس در پروازهای داخلی، در صورت ساخت لابی مجهز، استخدام و یا قرارداد با سرآشپز حرفه‌ای و فراهم آوردن خودروهای روز دنیا، زیرساخت مورد نیاز در ایران فراهم است.

اما با توجه به زمان کوتاه پرواز و قیمت بلیط هواپیما پس از آن به عمل رسانیدن این طرح در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. 

آیا بلیط فرست کلاس در پروازهای داخلی وجود دارد؟

هواپیمایی‌های ایرانی به خصوص هما و ماهان که با هواپیماهای مدرن خود به ارائه سرویس بیزینس کلاس در حال حاضر مشغول هستند،

ممکن است در آینده‌ای نزدیک اقدام به راه‌اندازی و فروش این کلاس پروازی کنند، اما این امر زمانی محقق خواهد شد که مطالعات فنی و اقتصادی، به صرفه بودن راه‌اندازی این کلاس را تایید کند.

باید دید که قیمت بلیط هواپیما در صورت انجام این اقدام به ازای هر مشتری فرست کلاس چقدر خواهد بود و آیا با توجه به زمان کم پروازهای داخلی مسافران توانمند اقدام به خرید بلیط پرواز فرست کلاس خواهند کرد؟

شما می توانید برای خرید انواع بلیط پرواز داخلی و خارجی به سایت علی بابا به نشانه www.alibaba.ir مراجعه کنید و بلیط سفر خود را به صورت اینترنتی رزرو کنید. لازم به ذکر است علاوه بر بلیط پرواز امکان خرید بلیط اتوبوس و قطار نیز در سایت علی بابا امکان پذیر می باشد.

بلیط فرست کلاس در پروازهای داخلی | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۱۲ ۶

شما هم بخوانید