بهترین راه های آموزش زبان انگلیسی به کودک

بهترین راه های آموزش زبان انگلیسی به کودک

بهترین راه های آموزش زبان انگلیسی به کودک

اگر کودکی دارید که در حال یادگیری زبان انگلیسی است بهتر است بدانید که چگونه می­‌توان به آن­‌ها کمک کرد یا اگر دوست دارید خودتان در منزل، زبان انگلیسی به کودکانتان آموزش دهید، باید بدانید که چگونه این کار را انجام دهید.

برای کمک به کودکانتان در یادگیری زبان انگلیسی یا آموزش آن­ها در منزل، حتما نیاز نیست که سطح زبان انگلیسی بالایی داشته باشید، مهم‌­ترین مسئله این است که خودتان مشتاق باشید و فرزندانتان را تشویق و تمجید ­کنید.

فراموش نکنید، یادگیری و نحوه آموزش زبان انگلیسی به کودکان نیازمند زمان و تمرین است. در این مطلب بهترین راه‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان را با استفاده از بازی‌ها و فعالیت‌های جذاب برایتان ارائه داده‌ایم.

داشتن برنامه­ معین روزانه

یک برنامه روتین برای آموزش زبان انگلیسی به کودک خود در خانه داشته باشید. یک برنامه روتین از جلسات آموزشی کوتاه و مکرر در نظر داشته باشید.

همه کودکان، به ویژه کودکان زیر ۵ سال، به طور طبیعی دامنه توجه و تمرکز کوتاهی دارند. جلسات خواندن یا سایر فعالیت‌های مرتبط با زبان خود را به جلسات حدود ۱۵ دقیقه محدود کنید. این کار به آنها کمک می‌کند که علاقه مند و درگیر باقی بمانند. اگر برای ارائه جلسات مکرر در طول روز در دسترس نیستید، با سایر مراقبان کودک هماهنگ کنید تا یک روال یادگیری مداوم ایجاد کنید.

اگر کودک مشتاق به تمدید جلسه است، ادامه دهید! فقط مراقب علائمی باشید که میزان علاقه یا انرژی آنها در حال کاهش است.

آموزش زبان انگلیسی با کارتون و ویدیو 

اگر به دنبال راهی سرگرم کننده برای یادگیری زبان دوم به کودک خود  هستید، برنامه‌های ویدیویی و تلویزیونی زبان اصلی عالی هستند.

کودکان عاشق کارتون هستند و شما نباید قدرت داشتن یک منبع زبانی لذت بخش را دست کم بگیرید. آموزش زبان انگلیسی با فیلم و ویدئو تاثیر بسزایی در تدریس خلاقانه زبان انگلیسی به کودکان دارد.

این ویدئوها در واقع همان ویدئوهای انیمیشن و کارتونی هستند که آموزش زبان را با جذابیت رنگی و صوتی در ذهن کودکان تثبیت می‌کنند.

در کارتون‌های کودکان اغلب از کلماتی استفاده می‌کنند که به اندازه کافی ساده هستند تا کودکان بتوانند آن را درک کنند. کارتون‌های آموزشی وجود دارد که به طور خاص برای یادگیری کلمات و عبارات جدید ساخته شده است.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان با بازی

یکی از بهترین روش­‌های خلاقانه­ برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان دبستانی و خردسال استفاده از بازی­‌های متنوع است.

بازی­‌ها راهی عالی برای لذت بخش کردن یادگیری هستند، چرا که نه تنها حس رقابت آن­ها را تقویت می­‌کنند بلکه داشتن هدف و تلاش برای دستیابی به آن را یاد می­‌گیرند.

بازی‌ها به شما این امکان را می‌دهند که مضامین و حجم وسیعی از واژگان را به روشی سرگرم کننده مرور کنید تا به فرزندتان کمک کنید آموخته های خود را به خاطر بسپارد. سعی کنید بازی‌هایی که به نحوی کودکانتان را با زبان انگلیسی درگیر می‌کند، پیدا کنید و در خانه با کودکان خود بازی کنید.

فلش کارت شیوه‌ی بسیار خوبی برای آموزش و تکرار کلمات است و بازی‌های بی‌شمار و متنوعی وجود دارد که شما می‌توانید با فلش کارت انجام دهید.

استفاده از موقعیت های روزمره

استفاده از موقعیت های روزمره

مزیت آموزش زبان انگلیسی در خانه این است که می‌توانید از موقعیت‌های روزمره و اشیاء واقعی در اطراف خانه برای تمرین زبان به طور طبیعی و در دسترس استفاده کنید. مثلا:

موقعیت های روزمره را به زبان انگلیسی ساده روایت کنید. با اجازه دادن به او برای شنیدن صحبت شما در زمینه کاری که انجام می‌دهید، کودک را با زبان انگلیسی آشنا کنید. به عنوان مثال، با صدای بلند به آنها بگویید: ” Daddy is making some tea” یا ” Let’s rub the soap on our hands” .

همچنین  می‌توانید از عکس اتاق خواب کودک برای یاد دادن کلمات انگلیسی استفاده کنید. اگر انگلیسی صحبت نمی‌کنید، از اعضای خانواده یا دوستانی که این کار را می‌کنند بخواهید وقتی در اطراف هستند به عنوان یک راوی عمل کنند.

خواندن داستان‌های انگلیسی

در حالی که به عکس ها اشاره می‌کنید، برای آنها کتاب های مصور بخوانید. این یک روش کلاسیک برای معرفی زبان به بچه‌های کوچک است و امروزه نیز بسیار مؤثر است. بگذارید کتاب مورد علاقه خود را با تصاویر زیاد انتخاب کنند. همانطور که کلمات را با صدای بلند می‌خوانید، به هر تصویری که با کلمات مرتبط است اشاره کنید – به عنوان مثال، تصویر یک پرنده هنگام خواندن ” .the red bird “

برای بچه‌های کوچک، به عکس‌ها اشاره کنید تا کلماتی را که می‌شنوند با مواردی که به آنها اشاره می‌کنید مرتبط کنند. فرزندتان را به مشارکت تشویق کنید. به عنوان مثال، وقتی می‌گویید ” the red bird “، از آنها بخواهید به پرنده اشاره کنند (اگر می توانند این کار را انجام دهند). آماده باشید که همان کتاب‌ها را بارها و بارها بخوانید!

خواندن داستان‌های انگلیسی

بیشتر بخوانید: چرا کتاب خواندن برای کودکان مفید است؟

موسیقی و ترانه‌های شاد کودکانه

از جمله روش تدریس زبان به کودکان استفاده از موسیقی است. از موسیقی و ترانه‌ها غافل نشوید. برای آموزش زبان انگلیسی به کودکتان سعی کنید که همه‌ی حواس او را درگیر کنید. بسیاری از بچه‌ها با شنیدن یاد می‌گیرند. به همین دلیل سعی کنید برای کودکتان، آهنگ‌های انگلیسی بگذارید. بعد از گذشت مدتی، کودک سعی می‌کند با آهنگ‌ها همراهی کند و بسیاری از واژه‌ها را به همین سادگی یاد می‌گیرد.

عدم تمرکز زیاد بر یادگیری گرامر

کودکان خردسال نیازی به دانستن نکات، قوانین و استثنائات دستور زبان انگلیسی ندارند. آنها فقط باید بفهمند و از طریق بازی و گفتگو صحبت کنند.

 کودکان با شنیدن و استفاده از ساختارهای دستور زبانی مختلف در موقعیت‌ها، آن را یاد می‌گیرند. به عنوان مثال وقتی در مورد ظاهر کسی صحبت می‌کنید، از « have got» استفاده کنید یا از « must/mustn’t» وقتی در مورد قوانین مدرسه خود صحبت می‌کنید.

شنیدن گرامر مورد استفاده در زمینه از سنین پایین به کودک شما کمک می‌کند تا در سنین بالاتر از آن به طور طبیعی و درست استفاده کند.

آموزش با اپلیکیشن

با توجه به علاقه کودکان به استفاده از گوشی­‌های هوشمند، استفاده از اپلیکیشن­‌های هدفمند زبان انگلیسی بسیار مؤثر است. این برنامه‌­ها کمک می‌کنند تا آنچه را که خودتان به کودکان آموزش داده‌­اید را بهتر و عمیق­‌تر یاد بگیرند. در عین حال برای تمرین مهارت­‌های مختلف زبان انگلیسی و یادگیری لغات و عبارات جدید بسیار مفید هستند.

کلام آخر: آموزش زبان برای کودکان نیازمند صبر و حوصله بسیار است.

تفریح کنید و یادگیری انگلیسی را به تجربه‌ای لذت‌بخش برای خود و کودکتان تبدیل کنید. کودکان با هم تفاوت دارند. آنها را باهم مقایسه نکنید و از اشتباه کودکان خود عصبی نشوید و به آنها فشار نیاورید.

مطلب مفید بود ؟ ۲ ۰

شما هم بخوانید