۱۲ بهترین روش برای تقویت تخمدان های تنبل و ضعیف

راه و روش تقویت تخمدان قبل از بارداری

بهترین روش های تقویت تخمدان تنبل قبل از بارداری و نحوه افزایش تخمدان ها ضعیف زنان برای حاملگی را در سایت فتوکده می خوانید

بهترین روش برای تقویت تخمدان

تولید مثل سالم و طبیعی وابسته به سلامت و قدرت تخمدان ها و دستگاه تولید مثل و همچنین افزایش کیفیت تخمک ها است

سطح و کیفیت عملکرد تخمدان های ضعیف پایین است و همین مسأله موجب دشواری فرآیند تولید مثل و اختلال در چرخه آن می شود

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به ۱۲ روش اصلی تقویت تخمدان ضعیف و تنبل برای بارداری را در ذیل اشاره می کنیم

تقویت تخمدان تنبل و ضعیف چگونه است

تقویت تخمدان با ماساژ

ماساژ جریان خون و اکسیژن رسانی به تخمدان را افزایش می دهد. جهت تقویت تخمدان ماساژ باید صرفاً بین مراحل قاعدگی و تخمک گذاری انجام شود.

در این روش فرد باید هر دو طرف مناطق تخمدان خود را در سمت چپ و راست بعد از دراز کشیدن روی سطح صاف و شل کردن لگن به آرامی و با حرکات دایره ای ماساژ دهد.

تنفس عمیق و آرام سازی ذهن قبل و در حین ماساژ اثرات مثبت آن را افزایش می دهد.

پیروی از یک برنامه منظم ورزشی

ورزش کردن به صورت منظم موجب تحریک گردش خون تازه به تخمدان ها و رحم و حفظ سلامت تخمدان و تخمک می شود. از جمله ورزش های مهم جهت تقویت تخمدان می توان به یوگا، پیاده روی و دویدن اشاره کرد.

آرامش ذهن، کاهش استرس، حفظ وزن متعادل بدن، تقویت سیستم دفاعی و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها از جمله فواید دیگر ورزش کردن مستمر به شمار می روند.

کنترل استرس

استرس بستر مساعدی را برای تضعیف ذهنی و جسمانی افراد و کاهش کیفیت عملکرد آنها فراهم می کند.

با استناد به این موضوع کنترل، مدیریت و مهار استرس از طریق تمرینات آرام سازی و ریلکسیشن، تمرکز بر فعالیت های مورد علاقه، مدیتیشن و مراقبه و … سبب تقویت تخمدان نیز می شود.

تولید هورمون های کورتیزول و پرولاکتین بر اثر استرس هم به فرآیند تخمک کذاری تخمدان آسیب می زند.

حفظ وزن متعادل و سالم

افزایش وزن و چاقی تضعیف تخمدان ها، عدم تعادل هورمونی، اختلال در تخمک گذاری و مشکلات باروری را به دنبال دارد؛ به همین دلیل زنان باید از یک شاخص توده بدنی مناسب و متعادل نسبت به قد خود برخودار باشند.

تغذیه سالم، ورزش مداوم، خوردن غذا های کم حجم و افزایش وعده های غذایی به حفظ وزن سالم و طبیعی افراد کمک می کند.

خودداری از سیگار و مشروبات الکلی

مصرف سیگار و الکل با تغییر فرآیند های اساسی و عمومی بدن و اختلال در بخش های مختلف بدن توانایی تخمدان ها و قدرت باروری را کاهش می دهد.

مصرف سیگار و دخانیات موجب از بین رفتن تخمک در تخمدان ها می شود.

استفاده بی رویه از مواد غذایی حاوی کافئین هم همین عوارض را در پی دارد. ترک اعتیاد به سیگار و الکل علاوه بر تقویت تخمدان ها از بروز ناباروری، سقط و نقص جنین نیز پیشگیری می کند.

استفاده از پروتئین های گیاهی

مصرف پروتئین های گیاهی مانند سویا، قارچ، گندم، ذرت، نارگیل و حبوبات نظیر نخود، عدس، لوبیا و ماش تخمدان ها را تقویت می کند.

خوردن چهار مغز بادام، گردو، پسته و فندق نیز به حفظ سلامت تخمدان ها، افزایش قدرت باروری و تخمک گذاری و تقویت تخمدان ها و تخمک کمک می کند.

این مواد غذایی به راحتی جذب بدن زنان می شوند.

تقویت تخمدان قبل از بارداری قبل از بارداری

رژیم غذایی کم کربوهیدرات

رعایت رژیم غذایی کم کربوهیدارت سبب کاهش وزن، تناسب اندام، تنظیم قاعدگی، کاهش سطح انسولین، تقویت تخمدان و درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان می شود.

کربوهیدرات یا مواد قندی مانند شکر هرگز جذب بدن نمی شوند. مصرف زیاد این مواد علاو بر تضعیف تخمدان ها خطر ناباروری زنان را افزایش می دهد.

میوه و سبزی بخورید

سبزی ها و میوه ها منابعی غنی از آنتی اکسیدان های مفید مانند ویتامین های A و C، لوتئین، فولات و بتاکاروتن هستند. این مواد بستر مساعدی را برای تقویت تخمدان ها و باروری مردان و زنان فراهم می کنند.

آنتی اکسیدان لوتئین بیشتر در سبزی های دارای برگ تیره مانند کاهو، کلم برگ و … موجود می باشد. آنتی اکسیدان بتا کاروتن هم در میوه ها وجود دارد.

آجیل و حبوبات نیز سرشار از آنتی اکسیدان می باشند.

غلات سبوس دار را فراموش نکنید

غلات سبوس دار حاوی مقدار زیادی فیبر هستند. این ماده به تعادل سطح هورمون های بدن و قند خون، قوی شدن تخمدان ها و کاهش خطر ناباروری تخمک گذاری در زنان کمک می کند.

میوه ها، سبزی ها و حبوبات نیز دارای فیبر می باشند. مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر احتمال ابتلای افراد به سرطان روده بزرگ، دیابت و بیماری های قلبی را نیز کاهش می دهد.

خوردن صبحانه کامل و پر کالری

مصرف کالری زیاد در وعده صبحانه سبب کاهش سطح هورمون های انسولین و تستوسترون در زنان، تقویت تخمدان، درمان تنبلی تخمدان و رفع مشکلات ناباروری می شود.

خوردن صبحانه کامل و حاوی مواد مورد نیاز بدن موجبات حفظ سلامت افراد، بهبود عملکرد اندام های مختلف بدن و تقویت ذهن و مغز را نیز فراهم می کند.

نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در روز

نوشیدن آب به مقدار کافی در روز به افزایش جریان خون و اکسیژن رسانی به تخمدان ها و تقویت این اندام ها کمک می کند.

قرار دادن یک ظرف آب در کنار تخت و نوشیدن آب بعد از بیدار شدن موجب جلوگیری از بروز کم آبی، تضمین سلامت بدن و اندام های تولید مثل می شود.

توصیه می شود از آب موجود در بطری های پلاستیکی استفاده نکنید.

عرق رازیانه

مصرف عرق رازیانه باعث افزایش هورمون های جنسی و تقویت تخمدان ها، تنظیم قاعدگی، افزایش خونریزی دوره قاعدگی، پیشگیری از یائسگی زودرس و درمان کیست تخمدان و تکرر ادرار می شود.

دم کرده رازیانه نیز به راحتی مانند چای سیاه تهیه می شود. عرق بومادران هم تأثیراتی مشابه با عرق رازیانه بر روی تخمدان ها دارد.

راه و روش تقویت تخمدان ضعیف و تنبل | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۵۴ ۶

شما هم بخوانید