بهترین شامپو برای موهای خشک و وز

شامپو برای موهای خشک

بهترین شامپو برای موهای خشک و وز

یکی از سخت‌ترین شرایطی که یک فرد با موهای خشک و وز ممکن است تجربه کند، شرکت در مهمانی‌ها است. این افراد ساعت‌ها وقت صرف می‌کنند و با دستگاه‌های مختلف سعی می‌کنند به موهای خود حالت زیبایی بدهند، اما تنها چند ساعت بعد از شروع مهمانی موها حالت زیبای خود را از دست داده و به فرم قبلی خود بر می‌گردند.

برای ترمیم و بازیابی چنین موهایی باید از شامپو با ترکیبات خاص برای موهای خشک استفاده کنید. در این مطلب قصد داریم درباره ترکیباتی که این شامپوها دارند صحبت کنیم، اما قبل از آن بهتر است کمی درباره دلایل خشک و وز شدن موها مطالبی را عنوان کنیم.

دلایل خشک و وز شدن موها

شرط داشتن موهایی سالم و خوش، اطلاع از نکات ساده‌ای است که در صورت رعایت نکردن آن‌ها ممکن است موهای‌تان خشک و وز شوند.

استفاده از شامپوهای نامناسب

اولین دلیل برای خشک و وز شدن موها، استفاده از شامپوی نامناسب است. مو از سه لایه تشکیل شده که لایه خارجی یک قشر نازک از چربی است.

اگه شما به صورت مداوم از شامپوهای نامناسب استفاده کنید باعث از بین رفتن این لایه محاظت و سپس رطوبت مو خواهید شد. با از بین رفتن لایه محافظ و رطوبت مو، کم‌کم موها خشک و شکننده می‌شوند.

پس اگر موهایی خشک و وز دارید بهتر است از شامپو با ترکیبات خاص برای موهای خشک استفاده کنید. برای مثال روی بسته بندی های شامپو کلیر مخصوص موهای خشک (Beauty Therapy)  نوشته شده حاوی ویتامین E، B5 ، عصاره طبیعی روغن آفتابگردان، سویا، نارگیل، بادام و چای سبز. تمامی این ترکیبات مو و سلول‌های پوست سر را به صورت عمقی آبرسانی کرده و باعث طراوت و شادابی موهای‌تان می‌شوند.

بالعکس کسانی که جنس موهای‌شان چرب است و قصد خرید شامپو برای موهای چرب از مو تن رو را دارند باید مدل Lemon Extract را انتخاب کنند.

استفاده بیش از حد از اتو، سشوار و شانه‌کردن مداوم

شامپو موی وز

حرارت اتو و سشوار نه تنها به ساقه مو بلکه به فولیکول مو هم آسیب می‌رساند. به همین کسانی که همیشه از سشوار و اتو مو استفاده می‌کنند، دچار ریزش مو می‌شوند.

در اثر استفاده از سشوار و اتو، حرارت خارج شده از این دستگاه‌ها رطوبت ساقه مو را از بین برده و باعث می‌شوند موهای لخت و خوش‌حالت شما کم کم خشک شده و حالت وز به خود بگیرند. شانه کردن زیاد مو هم باعث تحریک سلول‌های فولیکول شده و عملکردی مشابه دارد.

بنابراین اگر نمی‌توانید تعداد دفعات استفاده از دستگاههای حالت‌دهنده مو را کم کنید، حتما از شامپو با ترکیبات خاص برای موهای خشک استفاده کنید که حاوی مواد مفیدی برای موهای‌تان باشند. ترکیباتی مانند روغن آرگان، روغن نارگیل، پروبیوتیک و ویتامین‌های گروه B در حفظ رطوبت موها بسیار موثر هستند.

خشکی و وز شدن موها در اثر رنگ‌کردن مداوم موها

یکی از مواد بسیار مضر در رنگ موها، آمونیاک است. این ماده در ساقه مو حفره‌ها و منافذی ایجاد می‌کند و با این کار باعث تضیف ساقه مو می‌شود. حتی بهترین رنگ موها هم حاوی مقداری آمونیاک هستند چون در صورت نداشتن آمونیاک، رنگ روی مو تثبیت نمی‌شود. این تعداد دفعات رنگ‌زدن مو افزایش پیدا کند، ساقه مو روز به روز خشک‌تر می‌شود.

کسانی که عادت دارند مدام رنگ‌ موهای خود را تغییر دهند یا کسانی که به علت داشتن موهای سفید مجبور هستند همیشه موهای خود را رنگ بزنند بهتر است از انواع شامپوهای مخصوص موهای رنگ‌شده استفاده کنند.

شامپوهای مخصوص موهای خشک هم می‌تواند به رطوب‌رسانی و تقویت ریشه مو کمک کند. روی بسته بندی های شامپو کلیر مدل Color and Heat Conqueror نوشته شده مخصوص موهای رنگ‌شده و خشک.

شامپو با ترکیبات خاص برای موهای خشک

حالا که با دلایل اصلی خشکی مو آشنا شدیم نوبت به بررسی ترکیبات یک شامپوی خوب مناسب موهای خشک و وز می‌رسد.

در حالت کلی شامپوها از ترکیباتی چون پاک‌کننده‌ها، تقویت‌کننده‌ها، شفاف‌کننده‌ها، افزودنی‌های مجاز و اسانس تشکیل می‌شوند.

هنگام خرید شامپو برای موهای خشک باید دقت کنید که پاک‌کننده و شوینده‌های بسیار قوی در تولید آن استفاده نشده باشد. برای مثال شوینده‌هایی مانند سدیم لوریل سولفات یا سدیم لورت سولفات، از دسته شوینده‌های قوی محسوب می‌شوند که با تولید کف زیاد باعث تمیزشدن کامل موها می‌شوند. شامپوهایی که در ترکیبات‌شان از این شوینده‌ها استفاده می‌شوند مناسب موهای چرب بوده و برای موهای خشک و وز مناسب نیستند.

هنگام خرید شامپو برای موهای چرب از مو تن رو به این نکته دقت داشته باشید. شامپوی مناسب موهای خشک باید حاوی موادی چون کراتین، روغن نارگیل، آلوئه‌ورا، گیاه گل گاوزبان، روغن آرگان، آووکادو، پروبیوتیک، ویتامین‌های A ،E، D  و ویتامین‌های گروه B جهت آبرسانی باشند.

عصاره‌هایی مانند آووکادو بدون اینکه اثر منفی روی ظاهر مو بگذارد می‌تواند یک لایه محاظ چربی روی موها ایجاد کند. این لایه از مو در مقابل عوامل مخرب بیرونی مانند آلودگی محافظت می‌کند. در میان تمامی این ترکیبات بهترین ماده محافظ مو، روغن آرگان است.

شامپو برای موهای خشک و وز

چنانچه موهای‌تان بیش از حد خشک است توصیه می‌شود بعد از هر بار شستشو از ترمیم‌کننده‌های مو استفاده کنید.

اما اگر امکان استفاده از شامپو با ترکیبات خاص برای موهای خشک  یا ترمیم‌کننده را ندارید، می‌توانید از این ترکیبات به شکل انواع روغن‌هایی که در عطاری‌ها موجود است خریداری کرده و آن را روی موهای‌تان ماساژ دهید. هرچند در این روش سنجش میزان دقیق استفاده از آن‌ها کمی مشکل بوده و ممکن است ظاهر چرب و ناخوشاندی به موهای‌تان بدهد.

داشتن موهای خشک و وز، موهای چرب، مشکلات مربوط به ریزش مو، موخوره، شوره سر و … همگی جزو مشکلات شایعی هستند که افراد مختلف جامعه را درگیر می‌کنند.

برای داشتن موهایی سالم و زیبا قبل از هرچیز به تغذیه خود توجه کافی داشته باشید. کمبود ویتامین و آهن و مصرف کم میوه و سبزی می‌توانند مشکلاتی برای پوست و موی شما ایجاد کنند. در کنار تغذیه خوب، سعی کنید شامپوی سازگار با موهای‌تان خریداری کنید. همانطور که پوست دست به دلیل استفاده مایع ظرفشویی نامناسب خشک و پوسته پوسته می‌شود، پوست سر و موها هم می‌توانند به راحتی آسیب ببینند.

فراموش نکنید برای خرید انواع شامپو بدن می‌توانید با فروشگاه اینترنتی مو تن رو مراجعه نموده و طیف وسیعی از محصولات برندهای معتبری مانند نیوآ، آدیداس، فارماسی، شون، اوریفلیم و ایوروشه را با بهترین قیمت خریداری نمایید.

شما می‌توانید به راحتی محصولات خود را به صورت آنلاین انتخاب نموده و سفارش خود را درب منزل و یا محل کارتان دریافت کنید.

مطلب مفید بود ؟ ۳ ۰

شما هم بخوانید