خواص سرکه بالزامیک + ۱۳ فواید درمانی سرکه بالزامیک

خاصیت سرکه بالزامیک و لاغری

خواص سرکه بالزامیک برای پوست و مو و خاصیت سرکه بالزامیک برای لاغری کبد و فواید درمانی برای دیابت و مضرات آن برای سلامتی را در سایت فتوکده می خوانید

خواص سرکه بالزامیک

سرکه بالزامیک از احیا شدن آب نوع خاصی از انگور شیرین که جوشیده شده و کاملاً پخته شده، تهیه می شود و روش تهیه آن با سایر انواع سرکه تا حدی متفاوت است.

استفاده از این سرکه در افراد دیابتی باعث کنترل مقدار قند خون در آنان می شود و سرکه بالزامیک از محصولات غذایی کشور ایتالیا است و اغلب از انگور سفید بدست می آید و قدمت آن به دوران رم باستان می رسد.

این سرکه یک چاشنی خوش طعم بوده که غالبا در غذاها و سالادها از آن استفاده می شود. و مصرف این سرکه در کاهش چربی خون موثر می باشد.

سرکه بالزامیک نوعی سرکه به رنگ قهوه ای تیره است که خواص مهمی برای سلامتی بدن دارد. برای تهیه سرکه بالزامیک معمولا چندین ماه و بعضاً چندین سال زمان نیاز است.

طبع سرکه بالزامیک سرد و خشک است

فواید سرکه بالزامیک برای پوست و مو

۱۳ خواص سرکه بالزامیک

مفید برای فشار خون بالا

افزودن سرکه بالزامیک به غذا طی مدت زمان طولانی باعث پایین آمدن فشار خون بالا می شود. همچنین با مصرف سرکه به جای چربی و روغن های مضر می توان از حجم چربی ها کم کرد.

بهبود گردش خون

سرکه بالزامیک دارای پلی فنول هایی است که باعث بهبود سیستم گردش خون می شوند. این سرکه از انگور تهیه می شود و می تواند از حملات قلبی جلوگیری کرده و از ایجاد پلاکت در رگ ها پیشگیری کند.

مفید برای مبتلایان به دیابت

هنگامی که سرکه بالزامیک به همراه غذا مصرف شود، باعث تنظیم قندخون می شود. همچنین می تواند جلوی افزایش ناگهانی قندخون را گرفته و مصرف آن برای مبتلایان به دیابت موثر می باشد.

فواید سرکه بالزامیک برای پوست

پروبیوتیک های موجود در سرکه بالزامیک باعث می شوند تا فرد به مدت طولانی احساس سیری کند. این چاشنی فاقد چربی می باشد.

افرادی که از چاشنی سرکه بالزامیک در غذای خود استفاده می کنند می توانند به راحتی وزن کم کنند.

بهبود گوارش

اسید استیک موجود در سرکه بالزامیک، ترکیبی فعال و دارای پروبیوتیک می باشد که به هضم غذا کمک می کند. پروبیوتیک ها که همان باکتری های مفید هستند باعث افزایش سلامت روده شده و در هضم غذا موثر می باشند.

کاهنده چربی خون

آنتی اکسیدان های موجود در سرکه بالزامیک، سلول های بیگانه که برای بدن سمی می باشند و سطح کلسترول خون را بیشتر می کنند را از بین می برد.

با مصرف سرکه بالزامیک به صورت سس جلوی انسداد رگ ها را می توان گرفت.

سرکه بالزامیک برای پوست

سرکه های انگور برای درمان آکنه و جوش های عفونی و سلامت پوست موثر می باشند.

سرکه بالزامیک محتوی ترکیبات ضدمیکروبی، اسید استیک و آنتی اکسیدان است که استفاده از آن در غذاها باعث روشن شدن پوست می شود.

خواص سرکه بالزامیک برای بدن چیست

 سرکه بالزامیک برای دیابت

درمان جراحت

در سال های قدیم مردم از سرکه بالزامیک برای درمان جراحت و زخم خود استفاده می کردند. احتمالا سرکه بالزامیک خاصیت ضدقارچی، ضدویروسی و ضدباکتریایی دارد.

برطرف کننده گرفتگی بینی

اغلب در سرماخوردگی یا سایر بیماری ها افراد دچار گرفتگی بینی می شوند. کمی از سرکه بالزامیک را به آب جوش ریخته و آن را تنفس کنید اینکار باعث برطرف شدن گرفتگی بینی می شود.

رفع احتقان

برخی از افراد از سرکه بالزامیک برای رفع احتقان استفاده می کنند. برای این کار می توانید چند قطره از سرکه بالزامیک را داخل آب جوش ریخته و بخار آن را تنفس کنید.

موثر در کاهش کلسترول

آنتی اکسیدان های موجود در سرکه بالزامیک به باز شدن گرفتگی رگ ها در اثر کلسترول بالا کمک می کنند؛ طبق برخی تحقیقات مصرف سرکه بالزامیک می تواند به حفظ یا کاهش سطح کلسترول پایین خون کمک کند.

سلامت استخوان

مواد موجود در سرکه بالزامیک به فرآیند جذب مواد معدنی بخصوص کلسیم و منیزیم کمک می کند. این مواد معدنی نقش بسیار مهمی در شکل گیری و ساخت استخوان های سالم و قوی دارند.

کاهنده درد

سرکه بالزامیک از قدیم به عنوان یک قرص مسکن و کاهنده درد مورد استفاده قرار می گرفته است. امروزه نیز این سرکه بعنوان یکی از درمان های سردرد و میگرن شناخته می شود.

مضرات سرکه بالزامیک

● مصرف سرکه بالزامیک خام می تواند باعث تورم گلو شود.

● مصرف بیش از حد این سرکه همچنین منجر به صدمه به مری می شود.

●زیاده روی در مصرف سرکه بالزامیک باعث آسیب به جداره معده شده و فرد را دچار معده درد می کند. زمانی که احساس درد در معده شدید باید بلافاصله از مصرف سرکه بالزامیک خودداری کنید.

خاصیت سرکه بالزامیک و لاغری | سایت فتوکده

شما هم بخوانید