همه چیز درباره رزرو ارزانترین تور استانبول به کمک سفرمارکت

همه چیز درباره رزرو ارزانترین تور استانبول به کمک سفرمارکت

شهر استانبول یکی از مهم ترین شهرهای کشور ترکیه است. این شهر جز شهرهای خلاق یونسکو است و جاذبه های گردشگری مختلف آن باعث شده که هر ساله افراد زیادی علاقه داشته باشند به آن سفر کنند.

به احتمال زیاد شما هم این فکر به ذهنتان خطور کرده است که در تعطیلات بعدی، هر وقت که پول کافی داشتید یا زمانی که شرایط جور شد به استانبول سفر کنید. شاید هم چندین بار به این شهر سفر کرده اید و دوست دارید اطلاعات جامع تری درباره آن به دست آورید تا در سفر بعدی تجربه بهتر و لذتبخش تری را داشته باشید.

در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا در هنگام خرید تور استانبول سفرمارکت بهترین انتخاب را از نظر قیمت و کیفیت تور داشته باشید و در سفر خود به این شهر بتوانید بیشترین لذت را ببرید.

در بخش دوم مقاله اطلاعات مفیدی از جاذبه های گردشگری شهر استانبول و سوغات آن در اختیارتان قرار می دهیم.

اگر دوست دارید به این شهر زیبا سفر کنید و به دنبال بهترین تور گردشگری به استانبول هستید و می خواهید اطلاعات جامع تری به دست آورید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

چگونه با سفرماکت ارزان ترین تور استانبول را تهیه کنیم؟

سفرمارکت یک بازار سفر است که در آن آژانس‌های گردشگری مختلف تورهای خود را به فروش می رسانند. مزیت استفاده از سفرمارکت نسبت به سایت های دیگر در این است که شما می توانید به راحتی تورهای گردشگری شهر استانبول را در یک صفحه ببینید و با مقایسه خدمات و امکانات و قیمت آن ها، بهترین تور را بر اساس نیاز و سلیقه تان انتخاب کنید.

از آنجا که سفرمارکت تورهای آژانس های گردشگری مختلفی را به شما نشان می دهد می توانید قیمت آن ها را با هم مقایسه کنید و ارزان ترین تور گردشگری به مقصد استانبول را (که با استاندارهای مورد انتظارتان تطابق دارد) رزرو یا خریداری کنید.

کافی است که بر روی تور مورد علاقه تان کلیک کنید تا از جزئیات تور و خدمات و شرایط لازم آن آگاه شوید و با آگاهی کامل اقدام به خرید کنید.

تور خوب استانبول چه ویژگی هایی دارد؟

تور خوب استانبول دارای ویژگی هایی است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

● برنامه سفر منظم و دقیق

یک تور خوب، زمان دقیق رفت و برگشت به استانبول ‌(چه روز و چه ساعت) را مشخص می کند. در این تور زمان پرواز به استانبول و زمان برگشت از استانبول مشخص است و هزینه خريد اينترنتي بليط هواپيما بر روی هزینه تور اضافه شده است.

● محل اقامت مشخص و با کیفیت

در تور استاندارد استانبول نام هتل، درجه و سطح آن به طور کامل و دقیق مشخص است. در این تور، با پرداخت هزینه تور، هزینه اقامت در هتل را نیز پرداخت خواهید کرد. شما به کمک بلاگ سفرمارکت می‌توانید اطلاعات دقیق و فراگیری درباره همه هتل‌ها پیدا کنید و با کیفیت آنها آشنا شوید.

● خدمات مناسب

در تور خوب استانبول خدمات مناسبی عرضه می شود. از جمله خدماتی که در این تور ارائه می شود می توان به ترانسفر فرودگاهی، گشت شهری، بیمه مسافرتی و تورلیدر فارسی زبان اشاره کرد. در زمانی که در حال رزرو تور در بخش مخصوص آن در اپ و سایت سفرمارکت هستید، می‌توانید این خدمات جانبی را بررسی و مقایسه کنید.

● آژانس گردشگری معتبر

یکی دیگر از ویژگی هایی یک تور گردشگری معتبر، نام و اعتبار آژانس گردشگری عرضه کننده آن تور است. همه آژانس‌های مسافرتی و گردشگری که در سفرمارکت حضور دارند همه مجوزهای لازم مربوط به صنعت گردشگری و تجارت الکترونیک را داشته و به تایید سازمان‌های ذی‌صلاح رسیده‌اند. در نتیجه برای رزرو تور در سفرمارکت، اصلا نگران اعتبار آژانس‌ها نباشید.

● قیمت

آخرین ویژگی یک تور با کیفیت، قیمت مناسب آن است. باید خدمات و امکانات تور با قیمت آن تطابق داشته باشد. قیمت یک تور با هتل ۳ ستاره با کم ترین خدمات نباید با یک تور با هتل ۵ ستاره و خدمات ویژه یکسان باشد.

حتما تا کنون با مهمترین ویژگی سفرمارکت، یعنی امکان مقایسه قیمت‌های عرضه‌کنندگان مختلف آشنا شده‌اید. در اینجا هم این قابلیت کلیدی به کمک شما می‌آید و به یاری آن می‌توانید با مقایسه قیمت‌ها ارزانترین تور را خریداری کنید.

در خرید تور استانبول به چه چیزهایی توجه کنیم؟

در هنگام خرید تور لحظه آخری استانبول لازم است که با ویژگی های یک تور خوب آگاه شوید. باید بدانید که خدمات و امکانات تور گردشگری شامل چه مواردی می شوند و توری که قصد خرید آن را دارید تا چه اندازه خدمات با کیفیت و مقرون به صرفه ای ارائه می کند.

 به طور معمول خدمات یک تور شامل بلیط هواپیما رفت و برگشت، رزرو اتاق هتل، ترانسفر فرودگاهی، گشت شهری، راهنمای فارسی زبان، بیمه مسافرتی و … است.

بسته به میزان هزینه ای که می خواهید برای سفرتان بکنید و علایق و ترجیحاتی که دارید چند تور مختلف را با هم مقایسه کنید و در آخر بهترین را برای خودتان برگزینید. با استفاده از موتور جستجوی سفرمارکت این امکان برای شما فراهم شده است و به راحتی می توانید این مقایسه را انجام دهید.

آشنایی با شهر استانبول

شهر استانبول (Istanbul) بزرگ ترین و پر جمعیت ترین شهر کشور ترکیه است. ترکیه، یکی از همسایه های ایران است و در شمال غربی ما قرار گرفته است.

نام پیشین استانبول «قسطنطنیه» بوده است (البته نام های مختلفی داشته است و این نام یکی از آن ها است). شهر استانبول را می توان بزرگترین کلان شهر قاره اروپا و سومین کلان شهر خاورمیانه (از نظر بزرگی)‌ دانست.

از ویژگی های منحصر به فرد شهر استانبول این است که در دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد. به طوری که نیمی از آن در آسیا و نیمی دیگر در اروپا است. این شهر در کنار تنگه بسفر، ‌دریای مرمره و دریای سیاه قرار گرفته است.

در این شهر زیبا آثار تاریخی مهمی از دوران امپراطوری روم و عثمانی بر جای مانده است. شهر استانبول در طول زمان در اختیار امپراتوری های بزرگ دنیا بوده است و در هر دوره نام مخصوص به خود را داشته است. در ادامه حکومت های مختلفی که در طول زمان بر این شهر تسلط داشته اند را (به ترتیب) نام می بریم:

● یونانیان

● امپراتوری هخامنشی

● امپراتوری رم شرقی

● امپراتوری عثمانی: در این دوران پایتخت امپراطوری عثمانی شهر استانبول بود.

● جمهوری ترکیه

در سفر به استانبول از کجاها دیدن کنیم؟

شهر استانبول یکی از توریستی ترین شهرهای جهان است و هر ساله گردشگران زیادی برای دیدن جاذبه های تاریخی و طبیعی و تفریحی این شهر راهی ترکیه می شوند. در ادامه مهم ترین مکان های دیدنی این شهر را معرفی می کنیم:

● قصر توپکاپی

● مسجد سلطان احمد

● مسجد سلیمانیه

● آب انبار باسیلیکا

● قلعه روملی حصار

● بازار بزرگ استانبول

● تنگه بسفر

● کاخ دلما باغچه

● برج گالاتا

● کلیسای چورا

● جزیره های پرنس

● مسجد رستم پاشا

● حمام خرم سلطان

● بنای یادبود جمهوری

● خیابان استقلال و میدان تکسیم

● موزه هنر مدرن استانبول

● مسجد فاتح

● برج دختر

● موزه باستان شناسی استانبول

● استانبول مال

● مسجد اورتاکوی

● موزه مولوی خانه گالاتا

● موزه هنرهای ترکی و اسلامی

● تپه پیر لوتی استانبول

● قلعه یدیکوله

● موزه هنرهای ترکی و اسلامی

● میدان هیپودرم

● محله ببک

● مسجد ایاصوفیه کوچک

● کاخ بیلبربی

● بازار ادویه

● جنگل بلگراد

● روستای کانلیکا

● پارک مینیاتورک

● موزه معصومیت

● کاپادوکیا

● معبد اسکلی گوموسلر

● موزه فضای باز زلو

● روستای گورمه

● شهر زیرزمینی کایماکلی

چه فصلی تور استانبول را خریداری کنیم؟

 برای پاسخ به این سوال در ابتدا باید به ترجیحات و علایق شخصی مان رجوع کنیم. آیا دوست داریم در فصلی به استانبول سفر کنیم که آب و هوای بهتری دارد؟

آیا می خواهیم زمانی به این شهر سفر کنیم که قیمت تور و هتل ها در کم ترین مقدار خود است؟ آیا دوست داریم در فصلی به این شهر برویم که جشنواره و رویدادهای مختلفی در آن برگزار می شود؟

بسته به اینکه نیاز و خواسته شما چیست این سوال را می توان از چهار منظر جواب داد.

۱. آب و هوا

۲. شلوغی

۳. رویدادها و جشن های مختلف

۴. قیمت تور

از نظر آب و هوا، تقریبا می توان در هر فصلی به شهر استانبول سفر کرد. میانگین دمای این شهر در سردترین زمان ۶ درجه سانتی گراد و در گرم ترین زمان ۲۴ درجه است. اما بهترین آب و هوا مربوط به فصل بهار و پاییز است.

تعداد گردشگران ورودی به شهر استانبول در فصل تابستان بیشتر از فصول دیگر سال است. دمای هوا نیز در این فصل بالا تر از همیشه است و گرما ممکن است شما را اذیت کند.

اما رویدادها و جشنواره های مختلفی که در این فصل برگزار می شود باعث شده تعداد گردشگران شهر استانبول در فصل تابستان بیشتر از همیشه شود. در فصل تابستان قیمت تورهای استانبول بیشتر از همیشه است.

در فصل پاییز قیمت تورها کاهش پیدا می کند و از تعداد گردشگران کاسته می شود.

اگر قصد دارید در این فصل به استانبول بروید، بهتر است که در نیمه اول فصل اقدام کنید چرا که در نیمه دوم بارش باران زیاد می شود و فرصت گشت و گذار در شهر از شما گرفته می شود.

در بازگشت از استانبول چه سوغاتی به همراه بیاوریم؟

در این قسمت قصد داریم شما را راهنمایی کنیم تا در هنگام بازگشت از استانبول دست خالی نباشید و با خرید سوغاتی های جذاب و خوشمزه برای نزدیکانتان، آن ها را خوشحال کنید. در ادامه لیستی از سوغاتی های معروف استانبول را به شما معرفی می کنیم:

● قالی های ترکی

● چای ترکی

● قهوه ترک

● قهوه جوش ترکی

● مهره چشم زخم

● ادویه های ترکی

● ظروف سرامیکی

● لامپ های تزئینی

● شیرینی های خوشمزه

● حوله حمام ترکی

● صابون سیاه ترکی

مطلب مفید بود ؟ ۴ ۰

شما هم بخوانید