راه های افزایش طول عمر انسان + چگونه زیاد عمر کنیم

چگونه می توانید زیاد عمر کنیم

چگونه زیاد عمر کنیم راه های افزایش طول عمر انسان چه چیزهایی عمر را زیاد میکند چگونه عمر زیاد داشته باشیم راز طول عمر طولانی را در سایت فتوکده می خوانید

راه های افزایش طول عمر انسان

بشر از گذشته تا کنون همواره به فکر یافتن راه های مؤثر برای عمر طولانی و بقا بوده است  تا آنجا که داستان هایی با موضوع اکسیر جادویی عمر از این تفکر ریشه می گیرد.

چگونه زیاد عمر کنیم ؟ روش های طولانی کردن عمر انسان چیست؟ ۴۳ راز طول عمر طولانی را در سایت فتوکده می خوانید.

آیا می دانید چه چیزهایی عمر را زیاد میکند

خوش خنده باشید

از ساده ترین روش ها برای افزایش طول عمر می توان به خندیدن اشاره کرد.

هنگامی که می خندید آندروفین در بدن ترشح می شود و احساس شادی و آرامش پیدا می کنید ؛ مغز، حافظه و ذهن شما تقویت می شود، استرس روزانه شما کاهش می یابد و از خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های خطرناک در امان می مانید.

خندیدن و قهقهه زدن شما را به زندگی امیدوار می کند و انگیزه شما را برای انجام کارهای روزانه تقویت می کند.

تنبلی ممنوع

افراد با طول عمر بالا در برنامه روزانه در کنار وظایف روزانه خود فعالیت فیزیکی شدید و منظم را جای می دهند؛ ورزش سموم بدن را خارج می سازد، گردش خون و اکسیژن رسانی به بدن را افزایش می دهد قلب وعضلات را تقویت می کند و از چاقی و پوکی استخوان جلوگیری می کند.

بنابراین رزش یکی از مهمترین روش های سلامت بدن و افزایش طول عمر به شمار می رود.

خداحافظی با خوره اعصاب

استرس یک عامل بسیار خطرناک در دنیای امروز به شمار می رود که به سلامت جسم، ذهن و روان آسیب می زند و کارآیی افراد را کاهش می دهد.

همه افرادی که از عمر متوسط و بالاتر بهره مند هستند با را ه های کنترل این خوره اعصاب آشنا هستند و هر یک از آنها با به کار گیری روش یا روش های مقابله با استرس، استرس خود را کنترل می کنند و مانع از تأثیرات سوء آن در زندگی خود می شوند.

به خاطر داشته باشید، استرس علت اصلی ابتلا به بیماری هایی از جمله MS است، بنابراین کنترل استرس مؤثرترین روش جهت افزایش طول عمر است.

اولویت مصرف محصولات گیاهی

استفاده از یک رژیم غذایی مناسب مواد غذایی مورد نیاز بدن از جمله ویتامین ها و مواد معدنی را تأمین می کند و همچنین خطر ابتلا به بیماری های خطرناک دوران بزرگسالی را کاهش می دهد.

این رژیم غذایی باید سرشاراز محصولات گیاهی از جمله: سبزی ها و میوه ها ی تازه باشد در یک رژیم غذایی مناسب روزانه مصرف انواع گوشت و محصولات لبنی تا حد امکان کاهش می یابد

بنا راین اولویت دادن به محصولات گیاهی در رژیم غذایی روزانه یکی از بهترین روش های افزایش طول عمر محسوب می شود.

آب اکسیر طول عمر

مصرف ۸ لیوان آب یه صورت روزانه برای عملكرد سالم بدن ضروری است.

توصیه می شود تا حد امکان از منابع آب خالص و آب های تصفیه شده با زغال فعال استفاده کنید تا از مواد معدنی موجود در آب بهره مند شوید.

بنابراین نوشیدن آب سالم و کافی با سم زدایی و تأمین نیاز بدن سبب کاهش خطر ابتلا به بیماری های مختلف و افزایش طول عمر می شود.

دوستان همدل و هم زبان

احساس حمایت از طرف یک فرد سلامت جسم و روان شما را تضمین می کند و سپر محافظ شما در برابر استرس به شمار می رود.

برای افزایش طول عمر شما به دوستانی نیاز دارید که شنونده خوبی باشند و بتوانید با آنها درد دل کنید، بنابراین همواره روابط دوستی خود را تقویت کنید و در جستجوی یافتن دوستان دلسوز و متعهد باشید.

بهره مندی از آموزش عالی

بهره مندی از تحصیلات دانشگاهی سطح اطلاعات شما را افزایش می دهد

آشنایی با تحقیقات و مطالعات دانشمندان شما را با آثار سوء بسیاری از عوامل کاهنده طول عمر آشنا می سازد. و این آگاهی عامل بازدارنده شما برای نزدیکی به این عوامل در زندگی شخصی خود خواهد بود.

بنابراین آموختن در سطح عالی سبب ارتقاء کیفیت زندگی و افزایش طول عمر افراد می شود.

معجزه پلی فنل

محافظت از رگ ها و شرائن و کاهش خطر بیماری های قلبی و آلزایمر از جمله فواید مصرف پلی فنل است.

خوراکی های دارای ترکیبات رنگ ارغوانی مانند انگور، قره قروت (متشکل از کشک) و سرکه سیب مقدار قابل توجهی پلی فنل دارند.

مصرف این قبیل مواد برای افزایش طول عمر توصیه می شود.

راز طول عمر طولانی چیست

روش های چگونه عمر زیاد داشته باشیم

دور نوشابه را خط بکشید

مصرف نوشابه پیامد های خطرناکی از قبیل افزایش فشار خون و دو برابر شدن خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را به همراه دارد.

علاوه براین مصرف نوشابه شما را برای خوردن سایر مواد غذایی شیرین تحریک می کند که این امر نیز سبب چاقی و اضافه وزن می شود.

بنابراین با خود داری از مصرف نوشابه طول عمر خود را افزایش دهید.

چگونه زیاد عمر کنیم با چایی ؟

مصرف چای سلامت رگ ها و قلب را تضمین می کند و سبب کاهش خطر مرگ بر اثر بیماری قلبی و سکته می شود، نوشیدن هر دو نوع چای سبز و سیاه به صورت تازه دم روش مناسبی برای افزایش طول عمر است

برای جلوگیری از کاهش تأثیرات مطلوب نوشیدن چای فقط آن را با لیمو و عسل بنوشید و از مواد غذایی دیگر استفاده نکنید.

آجیل راز سلامتی

مصرف انواع آجیل از جمله بادام هندی، گردو و بادام درختی احتمال ابتلا به بیماری‌ های قلبی و دیابت را کاهش می‌دهد.

آجیل به عنوان نوعی خوراکیِ سالم ولی پرکالری سرشار از آنتی‌اکسیدان، فیبر و اسیدهای چرب غیراشباع است.

با توجه به فواید آجیل مصرف حدود ۲۰ دانه آجیل به صورت روزانه افزایش طول عمر شما را تضمین می کند، لازم به ذکر است مصرف آجیل در همه انواع خام، بوداده و با غذا مفید است.

جادوی مصرف ماهی

استفاده از رژیم غذایی سرشار از امگا۳ سبب افزایش طول عمر می شود.

اسیدهای چرب امگا ۳ در ماهی های سالمون، ماهی تن آلباکور، ماهی خال‌ خالی و قزل‌ آلا به وفور یافت وجود دارد، مصرف ماهی سبب کاهش خطر ابتلا به ناراحتی قلبی و افزایش طول عمر می شود.

متخصصین تغذیه توصیه می کنند حداقل دوبار در هفته ماهی مصرف کنید.

واسطه خیر باشید

انجام کارهای خیر به صورت داوطلبانه با ایجاد احساس مثبت در افراد خطر ابتلا به افسردگی، فشار خون بالا و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

سطح رضایت‌ از زندگی را بالا می برد و سبب تندرستی و افزیش طول عمر افراد می شود، علاوه بر این با رسیدگی به امور خیر از رحمت و لطف خداوند و برکت طول عمر برخوردار خواهید شد.

پاشو تنبل

کلاهک‌ های کروموزومی که مستقیماً به طول عمر مربوط می‌ شوند؛ تلومر نام دارند. طول تلومرها رابطه مستقیمی با افزایش طول عمر دارد.

نشستن زیاد از افزایش طول تلومرها جلوگیری می کند، بنابراین برای افزایش طول عمر از نشستن زیاد پرهیز کنید و حتی در هنگام انجام کارهای یکنواخت روزانه و در محیط کار مدتی را به ایستادن، راه رفتن و تحرک اختصاص دهید.

راه های افزایش طول عمر با خواب

کیفیت خواب همچنین نقشی مهم در طول عمرتان ایفا می‌ کند.

محرومیت از خواب کافی خطر مرگ‌ و میر را افزایش می دهد علاوه بر این خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را هم بالا می برد.  بنابراین هر شب طبق برنامه ثابت و منظم بخوابید

با هفت ساعت خواب روزانه طول عمر خود را افزایش دهید.

نمی میرم تا …

داشتن اهداف بزرگ انگیزه افراد را برای زندگی تقویت می کند.

شاید شنیده باشید که خیلی از افراد این اصطلاح را به کار می برند؛ که تا این کار را انجام ندهم نمی میرم با توجه به اینکه ‌آدم‌ های هدفمند و دارای برنامه عمر بیشتری دارند تعیین اهداف برای آینده یکی از روش های مهم افزایش طول عمر به حساب می آید.

چگونه عمر زیاد داشته باشیم

روش ها و راز طول عمر طولانی انسان چیست

راز طول عمر طولانی با نخ دندان

عدم استفاده از نخ دندان سبب ابتلاء به بیماری پریودنتال و به دنبال آن ایجاد التهاب و افزایش احتمال سکته‌ قلبی و مغزی زودهنگام می شود.

علاه بر این بسیاری از بیماری‌ های قلبی و عروقی با باکتری‌ های دهانی مرتبطند، کلیه این امور اثبات می کند که استفاده روزانه از نخ دندان علاوه بر از بین بردن لایه باکتری ها سبب افزایش طول عمر می شود.

شغل امن

احتمال مرگ زودرس رانندگان اتوبوس و كارگران نسبت به سایر مشاغل از جمله مدیران بیشتر است. عدم امنیت شغلی دلیل اصلی این مسأله به شمار می رود.

امنیت شغلی، حقوق كافی، داشتن همكاران خوب، امید به آینده و ارتقاء شغلی ارتباط مستقیمی با افزایش طول عمر افراد دارند

با توجه به شرایط حاکم بر بازار کار تا حد امکان در انتخاب شغل دقت کنید.

راه های افزایش طول عمر با فرزند زیاد

افرایش تعداد بارداری و تغذیه کودکان با شیر مادر علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن مادران سموم بدن آنها را نیز خارج می سازد و آنها را قدرتمند می کند.

در دوران پیری تعداد بیشتر فرزندان ارتباطات والد- فرزندی والدین را افزایش می دهد و سبب تجدید قوای روانی و افزایش طول عمر می شود.

کلم بروکلی جادوگر سبزی ها

كلم بروكلی یک ابر غذاست،  وجود آنتی‌اكسیدان‌ ها و مواد مغذی خاص در کلم بروکلی این سبزی را به قوی‌ ترین سلاح‌ ها علیه سرطان مبدل می سازد.

لازم به ذکر است تأثیر مصرف کلم بروکلی در افزایش طول عمر بسیار فراتر از حد تصور است، بنابراین در سالادها و غذاهای خود از این سوپر غذا استفاده کنید.

تقویت روابط اجتماعی

عضویت در گروه های مختلف و انجمن ها، شرکت در جشن ها و مهمانی ها، بر قراری ارتباط مستمر و صمیمانه با دوستان، همکلاسی ها، همکاران و همسایه ها سبب ایجاد شادی، کاهش استرس و تقویت سلامت روان و جسم افراد می شود.

گسترش ارتباطات اجتماعی سطح اطلاعات شما را نیز افزایش می دهد. و به شما سلامتی و طول عمر می بخشد.

تأثیر عجیب خرید

شاید تأثیر خرید در افزایش طول عمر زیاد جدی به نظر نرسد اما به گفته محققین این موضوع واقعیت دارد.

بسیاری از افراد به ویژه خانم ها به خرید کردن علاقه مند هستند.

خرید کردن و تماشای مغازه‌ ها می‌ تواند احساس تنهایی و افسردگی را بطور معجزه‌ آسایی كاهش دهد و این امر رابطه مستقیمی با افزایش طول عمر دارد.

راز طول عمر طولانی با سیب

آنتی‌ اكسیدان‌ های فوق العاده موثر و مفید موجود در سیب اثر مخرب رادیکال های آزاد بدن را خنثی می کند و سبب افزایش ۱۰ درصدی طول عمر انسان می شود.

علاوه بر سیب میوه ها و سبزی هایی از قبیل توت فرنگی و گوجه فرنگی نیز دارای آنتی اکسیدان های مؤثری هستند که با رادیکال های آزاد تولیدشده در بدن مبارزه می کنند.

همواره خود را سالم تصور کنید

طبق نظر محققین داشتن خوش بینی، پرهیز از وسواس و کمال گرایی و داشتن تفكر مثبت در مورد سلامتی خطر مرگ را در انسان‌ ها به میزان قابل‌ توجهی كاهش می دهد.

وقتی به دیگران می گویید که سالم هستید و خود را کاملاً سالم تصور می کنید طول عمر شما با کاهش خطر ابتلا به بیماری ها افزایش می یابد.

می دانید چه چیزهایی عمر را زیاد میکند

راهکار بالا بردن عمر انسان

مادر؛ دوست صمیمی شما

ارتباط قوی بین مادر و فرزند علاوه بر افزایش طول عمر مادران با ایجاد تأثیرات روانی خاص و کاهش احتمال ابتلا به فشار خون و بیماری های قلبی طول عمر فرزندان را افزایش می دهد.

بنابراین با مادرتان صمیمی و مهربان باشید؛ تا علاوه بر بهره مندی از لطف خداوند و دعای مادر از نعمت داشتن عمر طولانی برخوردار شوید.

رابطه مطالعه و افزایش طول عمر

افرادی که زیاد مطالعه می کنند و روزنامه می خوانند حتی اگر تحصیلات دانشگاهی هم نداشته باشند نسبت به افراد عادی بیشتر عمر می کنند.

مطالعه و جستجوی اخبار افراد را با عوامل اصلی سلامت و عادات نادرست و خطرناک زندگی آشنا می کند و این آشنایی آنها را از بسیاری از عوامل کاهنده طول عمر دور می کند.

بنابراین نقش مطالعه در افزایش طول عمر قابل چشم پوشی نیست.

راه های افزایش طول عمر با ازدواج

ازدواج با افزایش سلامت جسم و روان انسان ها سبب افزایش طول عمر آنها می شود

البته به خاطر داشته باشید خیانت و عدم تعهد به زندگی مشترک با افزایش احتمال ابتلا به حمله های قلبی سبب کاهش طول عمر افراد خاطی می شود.

با توجه به این موارد ازدواج كنید؛ و هیچ‌وقت خیانت نكنید.

سیگار قاتل افزایش طول عمر

استعمال دخانیات و سیگار احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری های خطرناک به ویژه سرطان را افزایش می دهد و سبب تخریب لثه و دندان ها، چروک پوست و بیماری های تنفسی می شود.

بنابراین ترک سیگار یکی از مؤثرترین روش های افزایش طول عمر به شمار می رود. ترک سیگار در ۳۰ سالگی عمر افراد سیگاری را به میزان یک دهه افزایش می دهد.

چرت زدن را از خاطر نبرید

چرت زدن درمیان روز یا خواب نیمروزی با کاهش هورمون های استرس سبب کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و افزایش طول عمر می شود.

البته توجه به این نکته ضروری است که خواب نیمروزی باید به مدت کوتاه باشد. چون خواب نیمروزی بلند مدت سبب عدم دفع سموم بدن می شود.

وزن ایده آل

چاقی احتمال ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را افزایش می دهد بنابراین با مصرف غذاهای فیبر دار و ورزش وزن خود را کاهش دهید.

کاهش وزن و داشتن وزن طبیعی و نرمال ایمنی بدن شما را در برابر بیماری های مختلف تأمین می کند  وسبب افزایش طو ل عمر افراد می شود.

البته بعضی از محققین عقیده دارند؛ چند کیلو اضافه وزن محدود حتی برای سلامت بدن مفید است.

اجتناب از کینه

رها کردن کینه، تأثیر و فواید فیزیکی چشمگیری دارد؛ کینه سبب ایجاد عصبانیت مزمن و درپی آن کاهش عملکرد ریه، بیماری قلبی و سکته می شود

توصیه می شود با گذشت و بخشش، اضطراب و فشار خون را کاهش دهید و با سهولت در تنفس طول عمر خود را بیشتر کنید.

کمربند و کلاه ایمنی

وقوع تصادفات در ایران یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر سالانه به شمار می رود.

با توجه به این موضوع استفاده از کمربند ایمنی راهکار ساده ای برای افزایش طول عمر است لازم به ذکر است در تصادفات موتور و دوچرخه نیز بیشتر مرگها از طریق آسیب به سر ایجاد می شود.

بنا براین با استفاده از کلاه ایمنی طول عمر خود را افزایش دهید.

چگونه زیاد عمر کنیم

توصیه علی طب سنتی و اسلام برای افزایش طول عمر

راز طول عمر طولانی با ویتامین

مصرف ویتامین های مختلف مانع از بروز بیماری های قلبی و افزایش ایمنی بدن می شود. از این رو مصرف روزانه ویتامین به صورت مؤکد توصیه شده است.

در صورت عدم تغذیه مناسب و یا کمبود موادغذایی مورد نیاز بدن با مصرف مولتی ویتامین عمر خود را افزایش دهید. یک مولتی ویتامین خوب حاوی مواد معدنی، آمینو اسید، عصاره گیاهی و سایر مواد مغذی است

نور آفتاب

قرار گرفتن در معرض نور خورشید با تولید ویتامین D مورد نیاز بدن سبب جلوگیری از بیماری‌های قلبی، افسردگی، پوکی استخوان و دیابت می شود.

البته از منابع غذایی حاوی ویتامین D مانند ماهی نیز می توانید استفاده کنید. اما به طور قطع نور آفتاب در دسترس تر و تأثیرگذار تر است.

با تکیه بر این موضوع در حد متعادل و استاندارد حمام آفتاب بگیرید. و با جلوگیری از کمبود ویتامین D طول عمر خود را افزایش دهید.

تأثیر عکس گرفتن

تأثیر ثبت خاطرات را نادیده نگیرید، نگاه كردن به عكس ‌ها و آلبوم های مختلف قدیمی و یاد آوری خاطرات خوش نقش زیادی در افزایش شادی، بهبود روحیه افراد و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

بنابرابن با گرفتن عکس در سفر، جشن ها و مهمانی های مختلف آلبوم تهیه کنید. و با مشاهده آنها طول عمر خود را افزایش دهید.

عملکرد عجیب قرص ضد بارداری

طبق تحقیقات صورت گرفته از جمله تأثیرات عجیب مصرف طولانی مدت قرض های ضدبارداری می توان به کاهش احتمال ابتلا به سرطان و بیماری قلبی، افزایش ضریب هوشی و تقویت حافظه اشاره کرد.

بنابراین مصرف قرص های ضدبارداری یک روش عجیب و مؤثر برای حفظ سلامتی و افزایش طول عمر زنان به شمار می رود.

مراجعه مستمر به دندانپزشک

ابتلا به بسیاری از بیماری های دهان و دندان ریشه اصلی ابتلا به بیماری های تنفسی و قلبی به شمار می رود.

با استناد به این موضوع علاوه بر مراقبت از دهان و دندان از طریق مسواک زدن مستمر و استفاده از نخ دندان و دهان شویه های بهداشتی مراجعه منظم و مستمر به دندانپزشک هر شش ماه یک بار از مؤثرترین روشهای افزایش طول عمر به حساب می آید.

از سم های سفید دوری کنید

قند، شکر و نمک سموم سفید در دسترس جامعه ما هستند که در آشپزخانه همه خانه ها کم و بیش به چشم می خورند.

برای جلوگیری از دیابت، فشارخون بالا، چاقی و بیماری های قلبی با این سموم خداحافظی کنید و تا حد امکان مصرف روزانه آنها را کاهش دهید.

مطمئن باشید این امر تأثیر زیادی در افزایش طول عمر شما خواهد داشت.

چگونه با زبان دوم زیاد عمر کنیم

یاد گرفتن یک زبان دوم به صورت تخصصی و حرفه ای به غیر از زبان مادری از ابتلا به بیماری آلزایمز پیشگیری می كند.

علاوه براین سبب حفظ سلامت مغز و به تعویق انداختن بسیاری از بیماری‌های مرتبط با پیری می شود. ایجاد چالش های مغزی روزانه مانند برعکس بستن ساعت، نوشتن با دست چپ و… نیز در جلوگیری از پیری مغز و افزایش طول عمر تأثیر بسزایی دارند.

خانه داری کنید

خانه داری و پرداختن به امور منزل با سوزاندن کالری سبب حفظ تناسب ‌اندام و كاهش وزن می شود و زنان را در مقابل خطر ابتلا به بیماری هایی از جمله سرطان به ویژه سرطان سینه محافظت می‌كند.

با توجه به این موارد پیشنهاد می کنم کار خانه را با علاقه انجام هید؛ و از مزایای افزایش طول عمر بهره مند شوید.

راه های افزایش طول عمر

جستجو در اینترنت

جستجو و گشت و‌گذار در اینترنت و یافتن مطالب تازه با تحریک قسمت ‌های خاصی از مغز سبب كنترل مهارت‌های زبانی و حافظه می شود و به افراد به ویژه میان سالان و سالمندان کمک می کند تا بهتر تصمیم گیری کنند.

بنابراین تأثیر فوق العاده وب گردی و اینترنت گردی را به عنوان یک روش مؤثر برای افزایش طول عمر به خاطر داشته باشید.

خواندن آواز

در هنگام آواز خواندن ضربان قلبتان افزایش می یابد، گردش خون سریع می شود علاوه بر این با ترشح هورمون های لذت استرس کاهش پیدا می کند  و سلامت قلب تضمین می شود.

همچنین آواز خواندن گروهی سبب افزایش اعتماد به نفس و احساس رضایت افراد می شود.، به عقیده عده ای از محققین آواز خواندن به عنوان نوعی ورزش روش جالبی در افزایش طول عمر به حساب می آید.

اصل مهم خوردن صبحانه

رابطه مستقیمی بین خوردن صبحانه و افزایش طول عمر وجود دارد.

افرادی که صبحانه نمی خورند. نسبت به افرادی که هر روز صبحانه می خورند؛ به مراتب عمر کمتری دارند.

بنابراین اگر دوستدار یک عمر طولانی همراه با سلامتی هستید، مصرف صبحانه های حاوی میوه ها و سبزی های تازه و مواد مغذی مورد نیاز بدن را فراموش نکنید.

راه های افزایش طول عمر انسان چیست | سایت فتوکده

شما هم بخوانید