رژیم لاغری فصل بهار | ۱۵ مواد غذایی لاغری در فصل بهار

رژیم لاغری در فصل بهار

رژیم لاغری در فصل بهار  مواد غذایی لاغری در فصل بهار رژیم غذایی مناسب فصل بهار کاهش وزن در فصل بهار را در سایت فتوکده می خوانید

رژیم لاغری فصل بهار

بهار فصل نو و نوسازی است. وقت آن رسیده که از لباس‌ های پوستین، خواب زمستانی و رژیم پر و پیمان فاصله بگیرید و با یک رژیم سبز سلامتی خودتان را بازیابید.

اگر در فصل زمستان دچار اضافه وزن شده‌ اید، وقت آن رسیده با جایگزین کردن و افزودن برخی سبزیجات موثر لاغرکننده فصل بهار وارد بازی تناسب اندام شوید.

مواد غذایی لاغری در فصل بهار

توت فرنگی

فیبر توت فرنگی باعث شده تا انتخاب خوبی برای کاهش وزن باشند.

هر ۱۰۰۰ کالری حاوی ۸ گرم فیبر می‌ باشد و افرادی که هرروز توت فرنگی مصرف کردند، ۲ کیلوگرم وزن خود را از دست دادند، یک فنجان توت فرنگی ۳ گرم فیبر دارد که نیاز روزانه شما را برطرف می‌کند.

تربچه

رنگ قرمز ریشه تربچه به دلیل آنتوسیانین‌ ها می‌ باشد. آنتوسیانین فیتوکمیکالی برای چربی سوزی و کاهش خطر ابتلا به دیابت شناخته شده است

علاوه بر این، از میزان کلسترول، مقاومت انسولین و التهاب می‌ کاهند.

مارچوبه

مارچوبه غنی از ویتامین‌ های K، E، C، A و B6 بوده و حاوی کلسیم، مس، فولات و آهن نیز می‌ باشد. مارچوبه یک گیاه بهاری دیورتیک می‌ باشد که تمام سموم بدن را نیز دفع می‌کند.

از آنجا که مارچوبه سرشار از فیبرهای محلول و نامحلول می‌ باشد با هضم کندتر باعث سیری بیشتر می‌ شود.

کاهش وزن در فصل بهار با ریواس

ریواس شبیه کرفس بوده که طعم ترش آن باعث تفاوت بینابین این دو گیاه شده است برای کاهش وزن سعی کنید ساقه‌ های ریواس بخورید و از برگ آن صرف نظر کنید زیرا برگ‌ها سمی هستند.

ریواس حاوی کاتچین است و این ترکیب در چای سبز نیز موجود می‌ باشد که با چربی‌ های شکم مبارزه می‌ کند و در عین حال، توانایی کبد را برای تبدیل چربی به انرژی افزایش می‌ دهد.

نخود فرنگی

هر فنجان نخود فرنگی با ۹ گرم پروتئین غنی شده است. علاوه بر این، نخود فرنگی حاوی ویتامین‌ های C، B6، A و K و مواد معدنی اعم از فولات، ریبوفلاوین، تیامین، منیزیم، پتاسیم، فسفر، منگنز و آهن می‌ باشد.

این مقادیر پروتئین، ویتامین و مواد معدنی برای رژیم کاهش وزن تقریبا شگفت انگیز است!

چای ترش

اگر شلوار جینتان برایتان تنگ شده یعنی چند گرم وزن در طول ایام نوروز اضافه کرده‌اید و این تنها نمی‌ تواند به دلیل چربی‌ ها باشد. گاها تجمع نمک در معده باعث تورم شده، مایعات بدن دفع نشده و باعث شکم برآمده می‌ شود.

چای ترش به دلیل فلاونوئیدها با تاثیر بر التهاب آلدوسترون، هورمون تنظیم کننده آب و الکترولیت بدن شکم را تخت‌ می‌ کند.

اسفناج

اسفناج با پروتئین عضله سازی، فیبر شکم سیر کن و ویتامین‌ های C، A و K یکی از سالم‌ ترین و مغذی‌ ترین سبزیجات است، خوردن این سبزی در طول روز شما را سیر نگه می‌ دارد و این به دلیل ترکیبات ریزکیسه می‌ باشد.

کلم بروسل

کلم بروسل را به رژیم غذایی هفتگی خود اضافه کنید تا ببینید چطور کمرتان در عرض کمترین زمان ممکن باریک می‌ شود !

فقط یک فنجان کلم بروسل حاوی بیش از ۳ گرم فیبر و ویتامین C می‌ باشد، کلم های کوچک با فیتوکمیکالی حاوی گوگرد به نام گلوکززینولات غنی شده که از سلول‌ ها در برابر آسیب‌ های DNA نیز جلوگیری می‌ کند.

شلغم

گیاهان چلیپایی با فیبر بالا می‌ توانند در تنظیم سیستم گوارش بدن کمک موثری کنند.

به جای آنکه سیب زمینی بخورید، شلغم را جایگزین کنید. شلغم کم کالری و کم کربوهیدرات می‌ باشد و در عین حال سیرتان می‌ کند.

گل کلم

بی شک گل کلم یکی از سبزیجات کاهش وزن بهار می‌باشد.

گل کلم حاوی فیبر و ویتامین C بوده و یک فنجان گل کلم خرد شده غنی از ۳۲۰ میلی گرم پتاسیم است که فشار خون را کاهش داده و با تنظیم آب و سدیم از نفخ جلوگیری می‌ کند.

چغندر قند

چغندر قند اثرات آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و محافظتی در برابر بیماری‌های قلبی – عروقی، سرطان، فشار خون و استرس اکسیداتیو دارد.

برای آنکه لاغری را تسریع بخشید، یک میان وعده شیرین از چغندر قند درست کنید و آن را با روغن زیتون تفت بدهید.

کلم قمری

کلم قمری حاوی ۵ گرم فیبر، ۲.۳ گرم پروتئین بوده و هر فنجان ۳۶ کالری دارد که برای کاهش وزن و لاغری نیز مناسب است. کلم قمری غنی از ویتامین C نیز می‌ باشد که از افزایش وزن و تجمع چربی جلوگیری می‌ کند.

کلم قمری را با لیموترش و کمی نمک مخلوط کنید و آن را به عنوان سالاد مصرف کنید.

آرتیشو

یک عدد کنگر فرنگی یا آرتیشو متوسط پخته حاوی ۱۰.۷ گرم فیبر می‌باشد. و نصف فنجان آرتیشو با ۷ گرم فیبر غنی شده است. بنابراین، خوردن این سبزی شما را سیر نگه می‌ دارد.

شاهی

برگ‌ های کوچک شاهی به همراه ساقه‌ های نازک و لطیف آن غنی از ویتامین‌ ها و مواد معدنی بی‌ شمار است، هر نصف فنجان شاهی ۲ کالری دارد.

افزودن شاهی به سالاد، سوپ و اسموتی شکمتان را تخت می‌ کند.

کاهو قرمز

کاهو قرمز یکی از موثرترین سبزیجات لاغرکننده است

برای خوردن کاهو نیاز به هیچگونه محدودیت مصرفی ندارید. یک فنجان کاهو قرمز حاوی ۴ کالری بوده که با ویتامین‌های A و K هم غنی شده است.

می‌ توانید کاهو برگ قرمز را با چربی سالم نظیر آووکادو ترکیب کنید تا بدن ویتامین‌ های محلول در چربی بیشتری جذب کند.

پروتئین های گیاهی برای لاغری

مواد غذایی لاغری در فصل بهار | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۶ ۰

شما هم بخوانید