ست لوازم آرایش شامل چیست؟

ست لوازم آرایش شامل چیست؟

ست لوازم آرایش شامل چیست؟

چرخه تولید و مصرف لوازم آرایش، بخش عظیمی از اقتصاد صنعت زیبایی را به خود اختصاص داده است. به خصوص در زندگی مدرن امروزی، که آرایش و میکاپ از جایگاه خاصی برخوردار است و بخشی از استایل شخصی افراد به حساب می‌آید.

حتی کاربرد تکنولوژی باعث شده است که پیوند محصولات آرایشی و مراقبتی، به یکی از داغ‌ترین بحث‌های روز تبدیل شود.

با توجه به این نکته، رشد چشمگیر این صنعت چندان هم تعجب آور نیست. اما این رشد، تنوع بی‌سابقه‌ای را با خود به همراه داشته است. تا جایی که انتخاب یک ست معمولی از لوازم آرایشی را در میان انبوه گزینه‌های پیش رو، به کاری سخت و دشوار تبدیل کرده است.

ست لوازم آرایشی شامل چه مواردی است؟

ممکن است شما هم جزو افرادی باشید که انتخاب لوازم آرایش ضروری برایشان به کاری دشوار تبدیل شده است.

برای رفع این مشکل، می‌توان به لیستی از محصولات مهم ست لوازم آرایشی مراجعه کرد. بنابر نظر کارشناسان حوزه زیبایی، ابزار و وسایلی که می‌توانند نیازهای ضروری شما را در زمینه میکاپ و ارایش رفع کنند، شامل موارد زیر هستند:

براش آرایشی

فرقی نمی‌کند در کدام مرحله میکاپ هستید، براش‌های آرایشی کلید اصلی تمام بخش‌های آرایش شما به حساب می‌آیند.

از زیرسازی و کانتورینگ گرفته، تا آرایش چشم و اجرای رژگونه و هایلایتر، شما به براش مناسب و مخصوصی در هر مرحله احتیاج دارید.

براش‌های آرایشی در انواع طبیعی، فیبر و مصنوعی تولید می‌شوند. علاوه بر این، به صورت تک یا ست‌های چندتایی در دسترس قرار می‌گیرند. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود، این براش‌ها را تهیه و استفاده نمایید.

بیوتی بلندر

می‌خواهید آرایش لطیفی داشته باشید و از شر ماسیدن لایه‌های میکاپ خاص شوید؟ منجی شما بیوتی بلندرها هستند. بلندرها، در انواع سیلیکونی و پدهای ابری تولید می‌شوند و اشکال مختلفی دارند.

بلندرها در ست لوازم آرایشی

این محصول کاربردی، سرعت و کیفیت میکاپ را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، لایه‌های آرایش را به خوبی محو می‌کند و باعث ترکیب حرفه‌ای مواد می‌شود.

بلندرها در مراحل زیرسازی، کانتورینگ، اجرای هایلایتر و پودر فیکس کاربرد دارند.

پرایمر

زیرسازی آرایش حرفه‌ای و اصولی، با پرایمر آغاز می‌شود. پرایمرها در انواع رنگی، شفاف و مات موجود هستند و هر کدام کاربرد خاصی دارند.

کاربری پرایمرهای رنگی، اصلاح پایه‌ای نواقص پوستی است و از آنها برای رفع التهاب، خستگی، تیرگی‌ها و لک پوستی استفاده می‌شود.

پرایمرها به صورت کلی، پایه‌ای بافری و چسبناک روی پوست ایجاد می‌کنند. ساختار ماده پرایمر، مانند لایه‌ای جدا کننده، مرزی بین محصولات مراقبتی و آرایشی ایجاد می‌نمایند. این امر، از ترکیب محصولات و ایجاد عوارضی مانند جوش، التهاب یا ماسیدن آرایش جلوگیری می‌کند.

پرایمرها، ناهمواری‌ها و منافذ باز پوستی را می‌پوشانند و چین و چروک‌ها را محو می‌نمایند. در یک کلام، آنها بومی صاف و یکدست برای لایه‌های بعدی میکاپ تولید می‌کنند و ماندگاری آرایشتان را افزایش می‌دهند.

کانسیلر

حتی با استفاده از بهترین فوندانسیون‌ها، باز هم ممکن است برخی از لک‌های تیره پوستی یا تیرگی زیر چشم از بین نروند.

علاوه بر این، پوشاندن مشکلاتی مانند قرمزی پوست، جای جوش یا آکنه‌های ملتهب با کرم پودرهای معمولی کار بسیار دشواری است.

اینجا است که قهرمان داستان وارد ماجرا می‌شود و شما را نجات می‌دهد. کانسیلرها با هدف کاور کردن کامل مشکلات پوستی مانند تیرگی زیر چشم، لک‌ها تیره و… تولید شده‌اند. با این اوصاف، آنها یکی از اجزای ضروری ست آرایشی به شمار می‌روند.

کرم پودر

بسیار از افراد، به طور کلی کانسیلرها را جایگزین فونداسیون و دیگر اجزای زیرسازی میکاپ می‌کنند. ولی این روشِ کار کاملا اشتباه است.

کانسیلرها، فرمولاسیون سنگینی دارند و فقط باید در محل لک‌ها و تیرگی‌های پوستی اجرا شوند. در ادامه برای تکمیل فرایند زیرسازی، می‌توانید از انواع فوندانسیون‌ها کمک بگیرید که بافت سبک‌تری دارند.

استفاده از کانسیلر برای کل صورت، باعث ماسیدن آرایش و مشکلات پوستی می‌شود. به همین خاطر، بهتر است از فوندانسیون‌های سبک مانند BB کرم یا کوشن برای تکمیل فرایند زیرسازی استفاده نمایید.

سایه چشم

اولین قدم برای آرایش چشم کامل و جذاب، استفاده از سایه است. سایه‌های چشم در انواع پودری و مایع تولید می‌شوند و به صورت تک و پالت در دسترس قرار می‌گیرند. برای تهیه سایه چشم مناسب،

بهتر است به استایل و سبک آرایشی مورد علاقه‌تان توجه کنید. اگر از طرفداران آرایش‌های لایت و ملایم هستید، به سراغ پالت‌های نود بروید.

سایه‌های تیره با تناژ مشکی، خاکستری و قهوه‌ای انتخاب خارق‌العاده برای سبک اسموکی و گرانج به شمار می‌روند. از طرفی، پالت‌های شاین و رنگی می‌توانند به صورت ترکیبی برای میکاپ‌های لایت و فانتزی مورد استفاده قرار بگیرند.

خط چشم

استفاده از خط چشم‌، می‌تواند به طور کلی حالت چشمانتان را دگرگون کند. علاوه بر این، جذابیت سایه چشم را نیز تقویت می‌کند.

خط چشم‌ها در انواع ماژیکی، مدادی، مویی و ژله‌ای موجود هستند. اگر از طرفداران خط چشم کلاسیک پهن یا گربه‌ای و کشیده باشید، خط چشم‌های ژله‌ای بهترین گزینه برای شما هستند.

این خط چشم‌ها به صورت کاسه‌ای عرضه می‌شوند و براش خاصی دارند که برای طراحی خط چشم تعبیه شده است. اما اگر دوست دارید خط چشم‌های ظریف و فانتزی طراحی کنید، می‌توانید به سراغ انواع ماژیکی و مویی این محصول بروید.

خط چشم‌ها تنوع بسیار بالایی دارند و به صورت اختصاصی، یک لاین تولید از اکثر برندهای معروف لوازم آرایشی را به خود اختصاص می‌دهند. قیمت خط چشم با توجه به برند مورد نظر شما می‌تواند متفاوت باشد.

ریمل

ریمل چشم، یکی از ۱۰ محصول برتر و پرطرفدار صنعت زیبایی است که وجود آن در هر ست آرایشی، یکی از ملزومات است. ریمل‌ها، حتی به تنهایی نیز می‌توانند ظاهری تاثیرگذار و جذاب به چهره‌تان هدیه دهند.

ریمل

آنها در انواع مشکی و رنگی موجود هستند و به دو دسته بلند کننده و حجم دهنده تقسیم می‌شوند. چنانچه احساس می‌کنید مژه‌هایتان ظریف و نازک است، انواع حجم دهنده ریمل را انتخاب کنید.

در صورتی که مژه‌هایتان کوتاه‌تر از حالت معمول است یا دوست دارید حالت لیفت به چشمانتان بدهید، می‌توانید به سراغ ریمل‌های بلند کننده مژه بروید.

رژگونه

رژگونه‌ها را نادیده نگیرید. این محصول اگر اصولی و صحیح استفاده شود، می‌تواند طراوت و شادابی خاصی به صورتتان ببخشد. اما مراقب باشید محل صحیحی برای اجرای آن انتخاب نمایید و در استفاده از آن زیاده روی نکنید.

رژ لب

رژ لب، به عنوان آخرین مرحله میکاپ  شناخته می‌شود و لینک اصلی دیگر اجزای آرایش به شمار می‌رود. رژ لب، به نوعی تعیین کننده اصلی استایل آرایشی شما است و تاثیر بسیاری بر ظاهرتان خواهد داشت.

این محصول در انواع مایع، جامد و مدادی موجود است و تنوع رنگ بسیار بالایی دارد. شما می‌توانید با توجه به سبک آرایشی خود، رژ لب مناسبی را تهیه نمایید.

مطلب مفید بود ؟ ۱ ۱

شما هم بخوانید