۲۴ مواد غذایی مفید برای گلودرد + غذای مناسب گلودرد

مواد غذایی مفید برای گلودرد

غذا برای گلو درد مواد غذایی مفید برای گلودرد غذای مناسب گلودرد درمان خانگی گلودرد چه میوه ای برای گلو درد مفید است بهترین غذا برای گلو درد کودکان را در سایت فتوکده می خوانید

مواد غذایی مفید برای گلودرد

در فصل سرد سال و یا حتی فصول گرم و شایع شدن یک ویروس ریسک ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا افزایش می‌ یابد. گلودرد یکی از رایج‌ ترین علائم سرماخوردگی و آنفولانزاست که غالبا با التهاب، خشکی و خلط همراه است.

خوردن برخی غذاها حین گلودرد دشوار می‌ باشد. ما در این مقاله غذاهای مفید برای گلودرد را معرفی کرده‌ ایم ک هدر عین خوشمزگی سالم نیز باشد

غذا برای گلو درد

زردچوبه

به لطف یک جزء فعال به نام کوکومین، زردچوبه از خواص آنتی اکسیدان و ضد التهاب برخوردار است، ریشه رنده شده زردچوبه یا پودر آن را به اسموتی یا سوپتان اضافه کنید تا بهبود یابید.

اسموتی

اسموتی به دلیل بافت نرم گلوی ملتهبتان را تسکین می‌ دهد.

اگر می‌ خواهید تاثیر اسموتی خود را دوچندان کنید، بلوبری اضافه کنید. بلوبری به دلیل دارا بودن تانین گلودرد را تسکین می‌ دهد. موز هم به دلیل بافت نرم و بلع راحت و همچنین دارا بودن ویتامین ث و فیبر می‌ تواند میوه موثری برای گلودرد باشد.

خاگینه

خاگینه یکی از غذاهایی است که حین گلودرد می‌توان آن را راحت خورد. علاوه بر این، خاگینه با پروتئین و اسیدهای چرب امگا ۶ غنی شده که التهاب را کاهش می‌ دهد.

لیمو و عسل

یکی از بهترین درمان‌ های موثر گلودرد نوشیدن آب گرم، عسل و لیمو می‌ باشد. عسل یکی از ماده‌ های غذایی موثر بر روی سرفه است.

سبزیجات پخته

متاسفانه بیمار بودن به معنای صرف نظر از مصرف سبزیجات نیست. وقتی گلویتان خراشیده است، باید سبزیجات را بپزید تا بتوانید آن‌ها راحت‌ تر بخورید.

سبزیجات سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می‌ کنند.

سوپ هویج

در حالی که هویج خام به دلیل بافت سفت و خشن می‌ تواند گلو را تحریک کند، سوپ هویج یکی از راه‌ های تسکین بخشیدن به گلو است.هویج دارای ویتامین آ، ث و پتاسیم می‌ باشد

با سوپ هویج تمام مواد مغذی مورد نیازتان را را حذب کنید.

سوپ مرغ

سوپ مرغ از قدیم الایام جزء درمان‌های موثر سرماخوردگی و آنفولانزا بوده است. سوپ مرغ خانگی شفابخش است و گلوی تحریک شده را تسکین می‌ دهد.

کلم

در گذشته یک درمان سنتی و عامیانه به منظور تسکین گلودرد توصیه می‌ کرد، برگ‌های کلم را دور گردن بپیچید اما این روزها خوردن عادی کلم باعث می‌ شود از تمام

خواص آن بهره ببرید.

کلم از ویتامین ث، آنتی اکسیدان، گوگرد و سایر مواد مغذی غنی است که می‌ تواند التهاب گلویتان را بهبود ببخشید.

مریم گلی

مریم گلی نه تنها یک طعم دهنده افزودنی به غذاست؛ بلکه به دلیل خواص ضدعفونی کننده، ضدباکتری و تسکین دهنده یک درمان عامیانه برای گلودرد به شمار می‌ رود.

غذای اوتمیل

وقتی احساس می‌ کنید بیمار شده‌اید، اوتمیل بهترین گزینه غذایی است. اوتمیل غنی از مواد مغذی شامل فیبر، اسید چرب امگا ۳، آهن و پتاسیم می‌ باشد که روند بهبود را تسریع می‌بخشد.

سرکه سیب

سرکه سیب یکی از مایعات ضدباکتری است که مصرف آن در فصول سرد سال که ریسک ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا بالاست، لازم و ضروری می‌باشد. نیازی نیست

سرکه سیب تند و تیز را به صورت خام مصرف کنید. آن را با آب گرم و عسل ترکیب کنید یا کمی روی سالادتان بریزید تا از خواص آن بهره مند شوید.

دارچین

دارچین یک ادویه معطر، خوش طعم و گرم است. این ادویه به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان و خواص ضدباکتری می‌ تواند در درمان سرماخوردگی و گلودرد موثر واقع شود.

دمنوش میخک

دمنوش میخک یکی از درمان‌ های موثر خانگی است. میخک به دلیل دارا بودن خواص ضدقارچی و بی حس کنندگی درد و خراشیدگی گلو را کمتر می‌ کند.

زنجبیل

زنجبیل یکی از سلاح‌های قدرتمند در آشپزخانه شماست که می‌ تواند با گلودرد مبارزه کند. زنجبیل علاوه بر تسکین گلودرد، سینوس‌ها را باز می‌ کند و مخاط بینی و خلط گلو را خارج می‌ کند.

زنجبیل دارای خاصیت ضد التهاب نیز می‌ باشد.

انار

انار حاوی آنتی اکسیدان می‌باشد. این میوه ترش و خوشمزه باعث کاهش تورم گلو شده و درد آن را نیز کم می‌کند.

چای

چای یک درمان کلاسیک است.

اگرچه می‌ توان با افزودن زنجبیل، بابونه و … تاثیر چای را افزود و یا حتی چای سبز را جایگزین چای سیاه کرد، با این حال جزء نوشیدنی‌ های گرم ضد التهاب است که درد را هم آرام می‌ کند.

پودینگ

پودینگ‌ها و فرنی‌ ها به دلیل بافت نرم خود از گلو محافظت کرده و درد آن را کاهش می‌ دهند.

سیر

سیر یکی از گیاهان مفید برای سرماخوردگی و علائم ناشی از این بیماری است. این گیاه معطر حاوی مقادیر زیادی از آلیسین می‌ باشد که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از خواص ضد ویروسی و ضدباکتری برخوردار است.

چای بابونه

بابونه یکی از درمان‌های سنتی گلودرد است. چای بابونه یک ضددرد و ضد التهاب می‌ باشد که سرفه را نیز کاهش می‌ دهد.

شیرین بیان

شیرین بیان محلول در آب سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌ کند.

شیرین بیان جزء گیاهانی است که مصرف آن به طور مستقیم بر روی لنفوسیت تی (یکی از سلول‌های سیستم ایمنی بدن) تاثیر می‌ گذارد. علاوه بر این، درد را می‌ کاهد.

پوره سیب زمینی

پوره‌ها و حریره‌ها غذاهای باقوام و خوشمزه‌ای هستند که جدا از خواص درمانی می‌ توان آن‌ها را حین گلودرد راحت مصرف کرد.

بستنی

بستنی جزء خوراکی‌ های خنکی است که می‌ تواند از گُر و یا التهاب گلویتان بکاهد. اگر تمایل ندارید از بستنی‌ های شیرین شرکتی استفاده کنید، بستنی خانگی وگن تهیه کنید.

لیموترش

لیموترش یکی از میوه‌ های غنی از ویتامین به خصوص ویتامین ث می‌ باشد که با باکتری‌ ها مبارزه کرده و در جهت بهبود یافتن گلو و تقویت سیستم ایمنی بدنتان اثر می‌ کند.

موز

اگر گلودرد دارید، سعی کنید موز بخورید. خوردن این میوه خوشمزه در دوران گلودرد یک تسکین دهنده واقعی است. اگر دوست دارید تاثیر موز را با ویتامین‌ ها بیشتر کنید،

آن را با توت فرنگی یا بلوبری مخلوط کنید.

بهترین غذا برای گلو درد کودکان | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۲۰۸ ۸۰

شما هم بخوانید