موجودات عجیب و غریب دریایی با عکس و داستان باورنکردی

داستان موجودات باورنکردنی دریایی

عکس و داستان موجودات عجیب و غریب دریایی با داستان های باورنکردی و شگفت انگیز هیولا عجیب الخلقه را در سایت فتوکده می خوانید

موجودات عجیب و غریب دریایی

مخلوقات ناشناخته دریا هنوز نیز موجب حیرت می شوندTدر زمانی نه چندان دور نقشه‌ های دریایی مملو از تصاویر هیولاها و مخلوقات شگفت انگیز دریایی بود

مخلوقات ناشناخته دریایی که وصف آن ها سفر های دریایی را هیجان انگیز تر می کرد و دریانوردان را افرادی شجاع و ماجراجو جلوه می داد

موجودات عجیب الخلقه دریایی

ماجرای مخلوقات ناشناخته دریایی محدود به یک فرهنگ نیست و هر تمدنی که با دریا سروکار داشته در تایخ خود ماجراهای شگفت انگیزی از مخلوقات ناشناخته دریایی دارد.

حتی این ماجراها از طریق افراد معتبر جامعه که خود شاهد مخلوقات ناشناخته دریایی بودن نیز بازگو شده است. اگرچه قدمت این روایت ها به گذشته دور باز می گردد لیکن می توان گزارش های جدیدی از دوران معاصر نیز پیدا کرد که موجب شگفتی فراوان هستند.

ملاقات با شکارچی مخوف اقیانوس

باید گفت که دریاها یا اقیانوس ها به قدری گسترده و عمیق هستند که شناسایی و درک همه مخلوقات آن از عهده بشر خارج است.

با اینکه امروز به مدد علم و دانش کشتی ها سینه دریاها را می شکافند و بخش بزرگی از تجارت جهانی از طریق مسیرهای دریایی انجام می‌ شود ولی هنوز هم دانش بشر نسبت به دریاها بسیار کم است.

در یکی از این ماجرا چنین می خوانیم که :

هراس انگیزترین موجود، هیچی چیزی شبیه آن نبود، هنگامی که هیولا سر خود را بلند کرد وحشت تا مغز استخوان ما نفوذ کرد سر او از سکوی دیدبانی بالای دکل کشتی نیز فراتر رفت.

سری کوچک روی بدنی کوتاه با پوستی چروکیده. مخلوق ناشناخته دریایی با باله های بلند غول پیکرش خود را از آب بیرون می‌ کشید و اینجا بود که ملوانان دم او رادیدند. او به وضوح از کشتی ما بزرگتر بود

عکس موجودات شگفت انگیز دریایی

اگرچه ماجرای بالا عجیب و باور نکردنی به نظر می رسد ولی بعضی کارشناسان معتقدند که این دریانوردان وحشت‌ زده درحال تماشای یک ماهی مرکب غول پیکر بودند.

این موجودات گاهی به ۱۳ متر نیز می‌ رسند و از مخوف ترین شکارچیان اعماق دریا به شمار می روند

موجودات عجیب الخلقه دریایی

مار عظیم الجثه

در یک بعد از ظهر ماه اوت سال ۱۸۴۸ یک کشتی انگلیسی به نام دایدالوس با موجودی شگفت انگیز در دریا روبرو شد که تا مدت‌ ها یکی از معروف ترین و گیج کننده ترین اسرار دریاها بود.

کشتی دایدالوس در حال عبور از ۳۰۰ مایلی ساحل نامیبیای امروز در اقیانوس اطلس جنوبی بود که یک مار عظیم الجثه به طول حداقل ۶۰ پا که پیوسته سعی می‌ کرد سرش را در بالای آب نگاه دارد در کنار کشتی رویت شد.

داستان موجودات باورنکردنی دریایی

این مواجهه عجیب که در حدود ۱۰ دقیقه ادامه داشت؛ علاوه بر ثبت ماجرا به عنوان گزارش رسمی در دفتر کشتی توسط یکی از کارکنان به صورت نقاقشی نیز ثبت شد.

البته این نقاشی ها تا سال ۱۹۹۷ در دسترس نبود تا اینکه با رونمایی آن ها این داستان دوباره بر سر زبان‌ ها افتاد.

اسقفی از دریا

ماجرای شگفت انگیز اسقفی از دریا در قرن شانزده میلادی بر سر زبانها افتاد.

طبق روایت ها این موجود عجیب دریایی را نزد پادشاه لهستان می‌ برند که او نیز علاقمند به نگهداری از آن می شود.

بخش جالب ماجرا این است که گروهی از اسقفهای کاتولیگ نیز به دیدن این موجود می‌ آیند و درانجا تصمیم م ی‌گیرند برای آزادی این موجود تلاش کنند و البته میتوانند آن را به دریا بازگردانند

عکس هیولا دریایی بنام اسقفی از دریا

در سال ۱۵۳۱ یک اسقف ماهی دیگر نیز در آلمان به دام افتد، اما این اسقف ماهی تصمیم گرفته دست به اعتصاب غذا بزند و بعد از سه روز درگذشت.

آمبی پیشگو

شب هنگام در اواسط ماه مه ۱۸۴۶ در دروه تاریخی که در ژاپن به دوره ادو مشهور است یک جسم درخشان در دریا مشاهده شد و مقامات محلی مجبور شدند برای کاهش ترس مردم یک تحقیق رسمی انجام دهند

لیکن این تحقیق رسمی با یک برخود نزدیک همراه شد و تبدیل به یک گزارش ماندگار در تاریخ موجودات ناشناخته دریا شد.

طبق گزارش مسئول تحقیق ناگهان موجودی با موهای بلند و دهانی شبیه پرنده و بدنی کشیده که در انتهای آن سه پا به چشم می خورد به ملاقات او آمد.

این موجود شگفت انگیز خود را به نام آمبی معرفی می‌ کند و به او می‌ گوید که در دریا زندگی می کند او حتی یک پیشگویی نیز برای این مقام به همراه دارد.

او معتقد بود برداشت خوب از امسال تا ۶ سال دیگر ادامه خواهد داشت در عین حال اگر بیماری نیز در بین مردم اتفاق افتاد تصویری از من را به آنها نشان دهید تا درمان شوند.

آمبی پیشگو بعد از این توصیه‌ های عجیب دوباره به دریا باز می‌ گردد، ماجرای این رویت عجیب به روی کاوارابان که در اصل نسخه اولیه روزنامه‌ای ژاپنی است ثبت می‌ شود و به این طریق گسرتش می‌ یابد تا در خاطره‌ ها ماندگار شود.

گلوبستر‌ها؛ چالشی برای دانشمندان

همیشه این رویت مخلوقات ناشناخته در میان دریا یا اقیانوس رخ نمی دهد.

گاهی نیز اجساد غول پیکر و ناشناخته توسط امواج به ساحل می رسد که باعث وحشت ساحل نشینان و حیرت دانشمندان نیز می شود.

اصطلاحا این اجساد گلوبستر نامیده می‌شوند

خاصیت این گلوبسرتها این است که معمولا توسط ناظران اولیه و اشخاصی که آموزش ندیده و با سختی شناسایی می شوند و در انتها نیز به یک چالشی برای دانشمندان تبدیل می‌شوند.

یک از مشهورترین گلوبستر ها به لاشه تاسمانی معروف است که چشم و سر مشخصی و حتی هیچ ساختار استخوانی مشخصی در آن باقی نمانده بود

اینجاست که تنها کارشناسان هستند که می توانند با ازمایشات نظیر DNE وارد بحث شناسایی و تشخیص شوند

در بعضی موارد این لاشه مربوط به نهنگ‌ ها و کوسه ها تشخیص داده شده و در بعضی نیز منجر به کشف میان گونه‌ جدیدی نیز شده است

داستان موجودات باورنکردنی دریایی

در سال ۲۰۱۸ یک موجود دریایی اسرار آمیز در سواحل روسیه پیدا شد که باعث حیرت کارشناسان شد، جسد این هیولا سه برابر یک مرد بود و موهای سفید و خاکستری تمام بدن او را پوشانده بود همانند اکثر گلوبسترها چشم و عضو قابل تشخیص نیز وجود نداشت.از سویی به نظر می‌ رسید این حیوان دمی یا یک شاخک داشته باشد.

هر نوع تشخیص و فرضیه با وجود این همه موجود محکوم به شکست بود.

کار شناسایی به قدری سخت شد که کارشناسان به این فکر افتادند که شاید این لاشه تنها بخشی از یک حیوان همانند نهنگ است ولی سرانجام این گلوبستر همچنان اسرارآمیز ماند.

هیولای لاک نس در ساحل

یکی از عجیب ترین گزارش ها درباره مخلوقات ناشناخته دریایی در ماه مارس از سواحل پناهگاه ملی حیوانات گرگ آیلند در جنوب شرقی جورجیا به جهان رسانه شد.

جف وارن و پسرش در یک گشت و گذار عصرانه در روز جمعه در ساحل با لاشه حیوانی روبرو شدند که بسیار شگفت انگیز بود. وارن ابتدا تصور کرد با لاشه یک خوک آبی روبرو است ولی وارسی بیشتر لاشه و توجه به فرم باله ها او را متحیر کرد.

این لاشه به نحو غریبی مشابه گزراش‌ های رویت از هیولای لاک نس بود او دو عکس از لاشه گرفت و آن را به رسانه‌ های محلی فرستاد.

هیولای لاک نس در ساحل

تفسیر دانشمندان با دیدن تصاویر متفاوت بود ولی بیشترین احتمال بر سر این بود که این نوع لاشه ماهی شاید یک کوسه تجزیه شده است

. البته بعضی دیگر مدعی بودند نشانه های از اندامی همچون آبشش یک کوسه در تصاویر موجود نیست این ماجرا چنان پیچیده شد که وارن متهم به خلق تصاویر جعلی نیز شد.

نکته جالب این ماجرا نظر یک نویسنده و رمان نویس محلی بود. او معتقد بود این موجودات دریایی اسرار آمیز دقیقا مشابه افسانه قدیمی آلتاماها-ها است.

آلتاماها-ها هیولای است که در دهانه رودخانه آلتاماها در غرب جزیره زندگی میکرده و طبق یک نظریه می‌ تواند بازمانده ای از دوران مزوزوئیک باشد.

بزرگ دندان هراس آور

معمولا کوسه‌ ها مخوف ترین حیوانات دریاها شناخته می شوند؛ اما این شهرت مربطو به دروان حاضر نمی‌ شود.

در حدود ۲۳ تا ۳/۶ میلیون سال پیش اجداد کوسه ها در میان دریاها و اقیانوسها پرسه می‌ زدند. منتهی نکته مهم ابعاد شگفت انگیز و هراس آور این گونه باستانی بود که دریاها را تبدیل به محیطی مخوف و هراس آور می‌ کرد.

این مگالودون (بزرگ‌ دندان) می توانست تا ۱۸ متر رشد کند و وزنی در حدود ۱۰۰ تن داشته باشد، فسیل این ماشین مخوف شکار توسط یک محقق دانمارکی در سال ۱۶۶۷ کشف شد، شگفت آورترین بخش این فشبل کشف دندانی به اندازه ۲۰ سانتیمتر بود که نشان می‌ داد این بزرگ دندان هراس آور تقریبا در دریا بی رقیب بوده است

هر چند اکثر شواهد نشان می دهد که مگالودون بیش از یک میلیون سال پیش منقرض شده است ولی هنوز نیز گاهی گزارشات و حتی تصاویری از رویت کوسه‌ های عظیم الجثه در رسانه ها منتشر می‌ شود

عکس موجودات شگفت انگیز دریایی

مخلوق دم دراز دریایی

در فوریه ۱۸۵۷ دکتر بیککارد به همراه ۷ نفر ازدوستانش در سواحل کیپ تاون تجربه برخود با موجود ناشناخته را داشتند که تصمیم گرفتند آن را با روزنامه محلی کیپ ارگوس در میان بگذارند.

با انتشار این خبر و طرحی که از موجود مصور شده بود این برخورد نیز به سرعت معروف شد و حتی اخبار مصور لندن که اولین مجله خبری جهان نیز به شمار می‌ رود نیز آن را منعکس کرد

عکس دم دراز از موجودات عجیب و غریب دریایی

ماجرا به این نحو بود که نگهبان فانوس دریایی اولین کسی بود که این هیولای دریایی را میدید، حدود ۱۵۰ یارد دورتر از ساحل حیوانی عجیب با دمی بلند در دریا شناور بود

آنها حتی تصیمم می گیرند که به سمت حیوان شلیک کنند و البته این کار را هم می‌ کنند منتهی حیوان بعد از دومین شلیک به زیر آب می‌ رود. اما ده دقیقه بعد دوباره خود را کمی دورتر نشان می دهد و با کمال تعجب دوباره به همان مکان اول باز می‌گردد.

برای لحظاتی در آنجا می ایستد و سرانجام از نظر پنهان می‌ شود. در تصاویری بالا دو وضعیت موجود ناشناخته در در دوبرخود به تصویر کشیده شده است.

شاهدان تخمین می‌ زدند این موجود حدود ۲۰۰ پا طول داشته باشد ولی نمیتوانستند درباره ضخامت یا قطر آن نظری بدهند

داستان موجودات عجیب و غریب دریایی | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۲۹ ۳

شما هم بخوانید