نکات آمادگی برای آزمون آیلتس

نکات آمادگی برای آزمون آیلتس

آزمون آیلتس یکی از آزمون های معتبر زبان انگلیسی است که برای سنجش زبان افراد به صورت کتبی در کشورها و مراکز مختلف برگزار می شود.

این آزمون با ارزیابی چهار مهارت اسپیکینگ، لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ مانند دیگر آزمون های بین المللی و با نمره دهی در هر مهارت به صورت مجزا و سپس یک نمره کل سطح زبانی شما را مشخص می کند.

آزمون آیلتس تقریبا در مدت زمان ۳ ساعت برگزار می شود که در این مدت شما به پاسخگویی سوالات مختلف در قسمت های رایتینگ، ریدینگ و لیسنینگ می پردازید و قسمت اسپیکینگ به صورت مجزا برگزار می شود که در برخی از مواقع ممکن است روز آزمون اسپیکینگ با سایر مهارت ها متفاوت باشد.

برای شرکت در این آزمون باید در کلاس آیلتس موسسه های معتبری مانند آموزشگاه زبان دهخدا ثبت نام و مشارکت کنید و به غیر از دانش زبانی نیاز دارید تا یک سری مهارت های شرکت در آزمون مانند مدیریت زمان و نحوه پاسخگویی به سوالات را نیز یاد بگیرید تا بتوانید توانایی های زبانی خود را به بهترین وجه به معرض نمایش بگذارید که در این مطلب می خواهیم در مورد کارهایی که می توانند به شما در این زمینه کمک نمایند به شما یک سری اطلاعات بدهیم پس با ما همراه باشید.

در آزمون آزمایشی آیلتس شرکت کنید

برای اینکه با نقاط قوت و ضعف خود آشنا شوید یکی از بهترین کارها این است که در یک آزمون آزمایشی آیلتس شرکت کنید.

با این کار هم با روند آزمون آشنا خواهید شد هم با توجه به نقاط ضعف و قوت خود شروع به برنامه ریزی برای آماده سازی خود برای آزمون آیلتس خواهید کرد.با اینکار شما بهتر متوجه می شوید که در چه مهارت هایی نیاز دارید تا به کلاس بروید تا یک استاد شما را به خوبی راهنمایی نماید تا بتوانید به سطح بالایی در آن مهارت دست یابید.

در نتیجه قبل از هر چیز با هر سطح دانشی که هستید در یک آزمون آزمایشی آیلتس شرکت کنید.

با روند آزمون آشنا شوید

قبل از شروع تمرین این موضوع مهم است که شما با چه نوع سوالاتی روبرو خواهید شد. برای اینکه با آزمون آشنا شوید بهتر است سوالات و تست های آزمون آیلتس را بخوانید و آن ها را بررسی کنید.

بخاطر داشته باشید راز موفقیت در هر آزمونی آشنایی با آن آزمون و نحوه برگزاری و نوع سوالات آزمون می باشد.

مدیریت زمان آزمون آیلتس

یکی از مهم ترین و اصلی ترین راه های موفقیت و یا عدم موفقیت افراد در آزمون آیلتس مدیریت زمان آزمون است. بسیاری از افراد با بالاترین دانش زبانی به دلیل نداشتن مدیریت زمان درست به نتیجه که باید نمی رسند و این موضوع باعث می شود تا تصور کنند که آن ها دانش کافی زبانی را ندارند.

مدیریت زمان در آزمون آیلتس کلید اصلی در موفقیت شما می باشد در نتیجه با یک برنامه ریزی درست و دریافت مشاوره از افراد آشنا با این آزمون این فاکتور مهم را در خود تقویت نمایید.

در نتیجه در کنار آموزش زبان حتما بر روی مدیریت زمان خود نیز برای هر مهارت کار و تمرین کافی داشته باشید تا در زمان آزمون بتوانید این زمان را مدیریت کنید چرا که در زمان آزمون شما با شرایط مختلف همچون استرس آزمون روبرو خواهید بود.

دانش زبانی خود را گسترش دهید و برای آزمون استراتژی مشخصی تعریف کنید

یکی از بزرگ ترین اشتباهات زبان آموزان این است که تنها بر روی آزمون آیلتس تمرکز می کنند. زبان آموزان تمرین های زیادی بر روی سوالات آیلتس انجام می دهند و فراموش می کنند تا دانش زبانی شان را بهبود بدهند.

در این خصوص معمولا افرادی که در سطح های پایین زبانی هستند با این مورد مواجه نمی شوند و دانش زبانی شان را بهبود می بخشند و در بسیاری از مواقع نتیجه بسیار بهتری نسبت افرادی که دارای دانش زبانی بالایی هستند می گیرند.

خودتان را در زبان غوطه ور کنید

خودتان را به هر میزان که می توانید درگیر زبان و یادگیری زبان کنید. در کنار تمرین هایی که برای آزمون آیلتس انجام می دهید سعی کنید با استفاده از هر ابزار دیگر مثل گوش کردن به آهنگ، دیدن فیلم، خواندن کتاب و هر چیز دیگری که برای تان جذاب می باشد زبان را در زندگی تان جاری کنید.

از نوشتن به انگلیسی در مورد مسائلی که برای تان اتفاق می افتد قافل نشوید سعی کنید با استفاده از هر ابزاری مانند شبکه های اجتماعی و گوش کردن به نیتیو اسپیکرها و لهجه های مختلف زبان خود را بهبود بخشید.

حتما با یک برنامه ریزی دقیق و یک تعهد استوار به آماده سازی خود برای آزمون شروع به حرکت کنید و هدف خود را مشخص کنید و آن را همیشه به خود یادآور شوید.

شرکت در کلاس های آمادگی آزمون آیلتس را در برنامه های خود قرار دهید چرا که شما با راهنمایی افراد آگاه مسیر خود را راحت تر و هموارتر خواهید کرد.

کلاس های آمادگی آزمون آیلتس آموزشگاه زبان دهخدا

با توجه به ضرورت و استقبال بیش از پیش زبان آموزان و نیاز آن ها برای دریافت مدرک آیلتس آموزشگاه زبان دهخدا به صورت تخصصی به برگزاری کلاس های آمادگی آزمون آیلتس می پردازد.

این کلاس ها به صورت هدفمند و کاربردی شما را برای شرکت در آزمون آیلتس برای دریافت بهترین نتیجه با یک برنامه ریزی مدون و آزمون های آزمایشی استاندارد آماده خواهد کرد.

کلاس های آمادگی آزمون آیلتس موسسه زبان دهخدا به صورت حضوری و آنلاین به شکل گروهی و خصوصی برگزار می شوند. در کلاس های آنلاین این موسسه از بهترین پلتفرم آموزشی بهره گرفته تا بتواند با بهترین کیفیت به زبان آموزان عزیز خدمات خود را ارائه نماید.

مطلب مفید بود ؟ ۱ ۰

شما هم بخوانید