چطور رنو تلیسمان چشم‌بادامی‌ها را جادو کرد؟

چطور رنو تلیسمان چشم‌بادامی‌ها را جادو کرد؟

شرکت رنو بعد از ناکامی در فروش دو مدل لتیتود و لاگونا، از خودروی لوکس و جذاب خود، رنو تلیسمان را پرده‌برداری کرد.

این خودرو برای کشورهای آسیایی در کشور کره و با همکاری شرکت سامسونگ موتورز ساخته می‌شود. تلیسمان در زبان لاتین یعنی جادو کردن و حقیقتا بازار خودرو محصور این زیبای فرانسوی شد. شرکت رنو برای این الماس زیبایش از چهار پیشرانه مختلف استفاده کرد.

پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی که با قدرت‌های مختلف نیازهای افراد و بازارهای متفاوت را پاسخگو است. پیشرانه‌های بنزینی با حجم ۱.۶ لیتر و با قدرت‌های ۱۵۰ و ۲۰۰ اسب بخار در کنار پیشرانه‌های دیزلی با قدرت‌های ۱۱۰، ۱۳۰ و ۱۶۰ اسب بخار جوابگوی رانندگی در سطوح مختلف هستند. همگی این پیشرانه‌ها مجهز به توربوشارژر هم می‌باشند؛ که مزیت نسبی خاصی برای این خودرو ایجاد کرده است.

رنو تلیسمان جواهر فرانسوی

شرکت فرانسوی رنو با وجود تجربه زیاد در زمینه تولید خودروهای مختلف، اما هیچگاه نتوانسته بود طراحی خاص و منحصربه‌فردی داشته باشد.

در هجوم تولیدات کره‌ای و ژاپنی و تنوع موجود در طراحی آن‌ها، این بار رنو با به کار بردن همه توان طراحان خود، الماسی تراشید که در همه خیابان‌ها چشم‌ها را به سمت خود می‌کشاند. رنو تلیسمان از جلو چهره‌ای خشن دارد.

نوارهای کرومی روی جلوپنجره همراه با خطوط برجسته کاپوت، ابهت خاصی به آن داده‌اند. در قسمت عقب اما چراغ‌های کشیده تلیسمان با نورپردازی سه‌بعدی خود حس لوکس و متفاوت این خودرو را بیشتر می‌کند.

آپشن‌های رنو تلیسمان بسیار متنوع و بی‌نظیرند، اما بسیاری از این آپشن‌ها برای نمونه‌های عرضه شده در ایران، در نظر گرفته نشده‌اند! با جست‌وجو در آگهی‌های رنو تلیسمان می‌توانید نمونه‌هایی با آپشن‌های کامل‌تر از این خودرو را انتخاب کنید.

وقتی راننده به اتومبیل خود نزدیک می‌شود، چراغ‌های روشنایی روز روشن و آینه‌ها باز می‌شوند. به محض ورود به خودرو آهنگ خوشامد نواخته می‌شود و صندلی الکتریکی راننده به عقب رفته و بعد از نشستن راننده دوباره به حالت قبل باز می‌گردد.

صندلی راننده مجهز به گرمکن، سردکن و ماساژور است. از طرفی با وجود چندین تنظیم برای گودی کمر، سر و حالت‌های مختلف صندلی، راننده هیچ خستگی احساس نمی‌کند. می‌توان گفت که طراحی ظاهری و کابین رنو تلیسمان تاکنون بهترین طراحی این شرکت محسوب می‌شود.

نقاط قوت و ضعف رنو تلیسمان

برای ماشین بازها علاوه بر زیبایی منحصربه‌فرد، قدرت موتور و گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه این خودرو جذابیت خاصی دارد. علاوه بر اینکه امکان تعویض دنده از پشت فرمان هم وجود دارد. فرمان‌پذیری خوب تلیسمان و شتاب و قدرت این خودرو در کنار مصرف سوخت بسیار پایین و استهلاک کم از جمله نکات مثبت این اتومبیل محسوب می‌شود. امنیت بسیار بالا، نمایش اطلاعات روی شیشه جلو، پارک کمکی خودکار، سنسور عابر پیاده و ترمز اضطراری فعال خیال شما را از بابت سفر و جاده راحت می‌کند.

بسیاری از این آپشن‌ها اما در نمونه‌های عرضه شده در بازار ایران در نظر گرفته نشده‌اند. که این مورد را می‌توان یکی از نقاط ضعف رنو تلیسمان دانست. از طرفی معمولا سانروف یکی از ویژگی‌های خودروهای لوکس این روزهاست. تلیسمان به جای سانروف، یک سقف پاناروما دارد که منظره زیبایی از آسمان را برای سرنشینان به همراه دارد، اما شاید برای عده‌ای جذابیت سانروف را نداشته باشد.

نکته منفی دیگری که بسیاری از کاربران به آن اشاره کرده‌اند، سیستم تعلیق این خودرو است که باعث احساس کوبش برای سرنشینان شده است. در این مورد گزارش‌هایی به شرکت رنو ارسال شد اما با ممنوعیت ورود خودروهای خارجی، این ایرادها به قوت خود باقی ماندند.

قیمت بالای این خودرو هم شاید کاربران را به سمت خودروهای کره‌ای روانه کند که همین زیبایی و کیفیت را با قیمتی کمتر در اختیار خریدار می‌گذارد. با مشاهده صفحه اتوخسروانی می‌توانید نمونه‌های مختلف در این کلاس قیمتی را با هم مقایسه کنید.

مطلب مفید بود ؟ ۲ ۱

شما هم بخوانید