از بین بردن بوی سیر دهان با ۱۸ روش فوری و سریع

روش های قطع و از بین بردن بوی سیر از دهان

از بین بردن بوی سیر دهان سریع روش برطرف کردن فوری بوی سیر از دهان نحوه کاهش بوی سیر از دهان و قطع بوی سیر از دهان را در سایت فتوکده می خوانید

از بین بردن بوی سیر دهان

سیر یک گیاه فوق العاده مفید با خواص دارویی بی نظیر است. اما پس از مصرف این گیاه ترکیبات گوگردی موجود در آن یک بوی بد شبیه به بوی تخم مرغ گندیده در دهان ایجاد می کنند.

بنابراین آشنایی با روش های برطرف کردن بوی سیر دهان به شما کمک می کند تا از خواص سیر استفاده کنید و بدون نگرانی از بد بو شدن دهان در اجتماع حضور یابید

روش کاهش بوی سیر از دهان

نوشیدن چای سبز

پلی فنل موجود در چای سبز غلظت سولفید هیدروژن را کاهش می دهد. همین موضوع باعث رفع بوی بد سیر و خنکی و بوی خوش دهان می شود.

کاتچین تشکیل دهنده چای سبز هم به کاهش پلاک دهان، ضدعفونی کردن آن و حفظ سلامت دهان و دندان کمک می کند.

این ترکیب در ساخت بعضی از دهانشویه ها نیز استفاده می شود.

استفاده از خردل

چرخاندن یا قرقره خردل به مدت یک دقیقه در دهان، قورت دادن آن و ورود خردل به معده و تا اعماق ریه ها بوی بد ناشی از خوردن سیر را رفع می کند.

استفاده از ترکیب نمک و روغن خردل به مقدار مساوی هم همین تأثیرات را در پی دارد.

البته باید بدون قورت دادن این ترکیب فقط آن را در دهانتان بچرخانید و پس از حدود یک ساعت دهانتان را با آب بشویید.

رعایت بهداشت دهان و دندان

مسواک زدن، شستشوی زبان، کشیدن نخ دندان و شستن دهان با دهانشویه موجب کاهش باکتری ها و پلاک های روی دندان و زیر خط لثه، از بین بردن سلول های پوستی مرده زبان و ذرات ریز غذا و در نتیجه خوشبو شدن دهان می شود.

دقت داشته باشید جهت از بین بردن بوی غیر قابل تحمل سیر باید دهانشویه های حاوی کلرین دی اکساید و رایحه قوی نظیر نعناع را انتخاب کنید.

سیر پخته مصرف کنید

مصرف سیر به صورت پخته بوی بد و غیر قابل تحمل دهان را کاهش می دهد.

البته استفاده از سیر تازه و خام به جای سیر پخته و پودر سیر جهت حفظ خاصیت آنتی اکسیدانی و دارویی سیر بیشتر توصیه می شود.

تقسیم سیر به دو حبه و برداشتن ریشه وسط هر حبه قبل از افزودن سیر به غذا در هنگام طبخ نیز در کاهش بوی سیر دهان مؤثر است.

رفع بوی سیر با دارچین خشک

جویدن دارچین خشک بوی بد سیر را از دهان و معده رفع می کند. استفاده از سایر ادویه های قابل جویدن نظیر تخم انیسون یا بادیان رومی، هل، گشنیز یا رازیانه هم دهان را خوشبو و تازه می کند.

توصیه می شود جهت افزایش این تأثیرات ادویه های مذکور را بعد از نوشیدن قهوه و مصرف غذا های دارای ادویه کاری استفاده کنید.

نوشیدن شیر پرچرب

نوشیدن یک لیوان شیر کامل هم زمان یا بعد از مصرف غذا های تهیه شده با سیر زیاد باعث کاهش غلظت ترکیبات سولفور و خنثی شدن بوی بد دهان با ترکیبات موجود در شیر می شود.

طبق نتایج آخرین مطالعات انجام گرفته به منظور برطرف شدن بوی بد دهان استفاده از شیر پرچرب در مقایسه با شیر بدون چربی تأثیرات بیشتری دارد.

شستشوی دهان با جوش شیرین

شستشوی دهان با محلول یک قاشق غذاخوری جوش شیرین ، مقداری نمک و یک لیوان آب گرم علاوه بر کنترل سطح PH و خنثی کردن حالت اسیدی دهان و سفیدی دندان ها از رشد باکتری های دهان و دندان ممانعت به عمل می آورد.

قرار دادن دست ها در این محلول به مدت حداقل یک دقیقه نیز بوی بد سیر دست ها را از بین می برد.

قطع بوی سیر از دهان با آدامس

جویدن آدامس سبب تحریک ترشح بزاق و از بین بردن باکتری ها و ذرات غذا و در نتیجه برطرف کردن بوی سیر دهان می شود. بهترین طعم های آدامس برای پنهان کردن این بو دارچین و نعناع هستند.

همچنین جویدن آدامس بدون قند به مدت ۲۰ دقیقه بعد از هر وعده غذایی علاوه بر خوشبو کردن دهان به کاهش پوسیدگی دندان ها کمک می کند.

از یک قاشق استیل استفاده کنید

تماس بدن با با جسمی از جنس استیل یا فولاد مانند قاشق بستر مساعدی را برای جذب دو الکترون توسط اتم های آهن بر اثر تنفس پوست، واکنش الکترون ها با چربی پوست، تجزیه آنها و رفع بوی سیر فراهم می کند.

توجه داشته باشید برای رفع بوی دهان با این روش باید قاشق استیل در تمام قسمت های دهان چرخانده شود. مالیدن قاشق استیل روی دست به مدت چند دقیقه نیز بوی سیر دست ها را برطرف می کند.

راهکار قطع بوی سیر از دهان چیست

نحوه برطرف کردن بوی سیر از دهان

خوشبو کردن دهان با سیب

سیب دارای پلی فنول است. این ماده از طریق کاهش ترکیبات گوگردی سیر بوی بد سیردهان را به سرعت برطرف می کند.

مصرف پوره سیب زمینی و سبزی های تازه مانند هویج، قارچ و … همراه با وعده های غذایی از طریق افزایش کیفیت تنفس افراد بوی بد سیر دهان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

در صورت خوردن غذا های دارای سیر خیلی زیاد در یک وعده غذایی توصیه می شود از کلیه این سبزی ها به صورت همزمان استفاده کنید.

چای میخک

نوشیدن چای میخک و یا جویدن میخک زرد بعد از صرف غذا های دارای سیر منجر به تازه شدن نفس، نابودی باکتری ها و رفع بوی ناخوشایند دهان می شود.

چای میخک از طریق ترکیب یک قاشق چایخوری میخک در یک فنجان آب و جوشیدن این ترکیب روی حرارت ملایم به مدت ۱۰ دقیقه تهیه می شود.

استفاده از این چای به عنوان دهانشویه هم بوی سیر را رفع می کند.

مصرف جعفری

کلروفیل زیاد و سایر مواد مفید موجود در جعفری دهان را ضدعفونی و خوشبو می کند. با توجه به اینکه سبزی های خشک فاقد کلروفیل فعال هستند.

به منظور رفع بوی سیر دهان حتماً باید جعفری تازه بجوید. این گیاه معطر دارای خاصیت ضد التهابی نیز می باشد. جعفری برای رفع بوی بد و نامطبوع بدن هم مورد استفاده قرار می گیرد.

خوردن لیموی تازه

نوشیدن محلول آب و آب یک لیمو ترش تازه، قرار دادن یک تکه لیمو ترش در دهان و مکیدن آن و جویدن پوست لیمو سبب نابودی باکتری های دهان و خنثی سازی آنزیم مولد بوی بد دهان یا آلینیناز موجود در سیر توسط اسید آبلیمو می شود.

مصرف آبلیمو همراه و بعد از وعده های غذایی فرآیند هضم غذا را هم بهبود و سرعت می بخشد.

کاهش بوی سیر دهان با ماست

مصرف حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم ماست تازه و شیرین نشده باکتری های تولید کننده بوی نامطبوع دهان و مقدار سولفید هیدروژن دهان و در نتیجه بوی بد سیر را کاهش می دهد.

عامل اصلی این تأثیرات باکتری های مفید موجود در ماست می باشند. این باکتری ها جهت رفع عفونت بدن و بهبود مشکلات گوارشی هم مفید هستند.

میزان باکتری های مفید در ماست های پروبیوتیک نسبت به ماست های معمولی بیشتر است.

دانه قهوه

دانه های قهوه ترکیبات ضد باکتری دارند. این ترکیبات طبیعی باکتری ها و میکرو ارگانیسم های مولد بوی بد دهان را از بین می برند؛ به همین خاطر خوردن چند دانه قهوه بعد از غذا بوی دهان را تازه می کند.

جویدن مقدار کمی چای خشک بعد از صرف غذا های دارای سیر نیز به رفع بوی نامطبوع سیر دهان کمک می کند.

سرکه سیب

نوشیدن محلول یک قاشق غذا خوری سرکه سیب در یک لیوان آب قبل و بعد از هر وعده غذایی حاوی سیر از طریق ضد عفونی کردن دهان بوی بد سیر را برطرف می کند.

مشورت با پزشک قبل از به کار گیری این روش جهت حفظ سلامت بدن و دستگاه گوارش ضرورت دارد. نوشیدن جوشانده رازیانه هم موجب ضدعفونی شدن دهان و رفع بوی بد سیر می شود.

غذاهای سرد بخورید

خوردن غذا های گرم بوی سیر دهان را به میزان زیادی افزایش می دهد.

با توجه به این موضوع مصرف غذا های سرد نظیر بستنی، اسموتی، دسر های یخی، یخ در بهشت، یخمک و … جهت کاهش بوی غیر قابل تحمل سیر پیشنهاد می شود.

خوردن میوه های سرشار از ویتامین C از جمله پرتقال، هندوانه، خربزه و … نیز باعث جلوگیری از فعالیت میکروب های تولید کننده بوی بد دهان و رفع این بو می شود.

برطرف کردن بوی سیر با ریحان و نعناع

وجود فنولیک در سبزی های معطر ریحان و نعناع به رفع بوی نامطبوع سیر و خوشبو کردن دهان کمک می کند.

مصرف سبزی هایی مانند کاهو، اسفناج و گوجه فرنگی هم ترکیبات گوگردی مولد بوی بد سیر و پیاز را از بین می برد علاوه بر این مصرف همزمان سیر و اسفناج بدن را از خواص مفید این دو گیاه به طور کامل بهره مند می سازد.

روش قطع بوی سیر از دهان چگونه است | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۲۵ ۱۳

شما هم بخوانید