خواص برنج سیاه + ۲۳ خاصیت برنج سیاه که باید بدانید

خاصیت برنج سیاه برای پوست و مو

خواص برنج سیاه برای پوست و مو خاصیت برنج دم سیاه فواید برنج سیاه برای لاغری برنج سیاه چیست برنج دم سیاه یعنی چه با عکس را در سایت فتوکده می خوانید

خواص برنج سیاه چیست

برنج سیاه یکی از بهترین برنج های بوده و اغلب به رنگ بنفش تیره یا سیاه بوده و در تاریخ کهن بعنوان برنج ممنوعه نیز شناخته می شد.

برنج سیاه کمیاب بوده و از سالم ترین غذاها به شمار می رود و این برنج منبعی عالی برای ویتامین ها و مواد معدنی می باشد

برنج سیاه از نظر ظاهری رنگ تیره تری داشته و نسبت به برنج سفید، سفت تر بوده و پخت آن نیز سخت تر می باشد و این برنج از قدیم الایام در کشورهای آسیایی مصرف می شد و مزه این برنج بسیار به برنج قهوه ای شبیه می باشد.

برنج سیاه را در چین باستان فقط افراد سلطنتی مصرف می کردند و این برنج در طب سنتی چین برای سلامت معده، کبد و کلیه بکار می رفت.

برنج سیاه برای لاغری چیست

خواص برنج دم سیاه برای سلامتی

بهبود سلامت قلب

برنج سیاه فیبر زیادی نسبت به سایر برنج ها داشته و چربی آن نیز اندک بوده و این ویژگی برای سلامت قلب مفید می باشد.

فیبر میزان کلسترول، تری گلیسیرید و فشار خون بالا را کاهش داده از بروز بیماری های قلبی پیشگیری می کند.

انرژی بخش بدن

برنج سیاه منبع عالی از کربوهیدرات ها بوده و برای تامین انرژی بدن بسیار مناسب می باشد و به همین دلیل این نوع برنج غذای اصلی مردم اکثر کشورهای آسیایی می باشد.

حفظ سلامت چشم ها

در برنج سیاه آنتوسیانین هایی وجود دارد که از چشم در برابر بیماری های چشمی نظیر دژنراسیون ماکولا محافظت کرده و خطر بروز آب مروارید در چشم ها را کاهش می دهد.

بهبود عملکرد مغز

استرس اکسیداتیو اثر منفی بر روی عملکرد شناختی و مغز داشته و با توجه به خاصیت آنتی اکسیدانی آنتوسیانین های برنج سیاه، استرس اکسیداتیو را کاهش داده و عملکرد مغز را بهبود می بخشد.

برنج سیاه برای لاغری

برنج سیاه کالری قابل توجهی داشته و هر نصف فنجان از این برنج در حدود ۱۶۰ کالری دارد و این ماده غذایی سرشار از فیبر و پروتئین بوده و با کاستن از اشتها مانع مصرف زیاد غذا شده و در نهایت تاثیر خوبی در لاغری دارد.

درمان بیماری های مزمن

برنج سیاه دارای آنتی اکسیدان های قوی به نام آنتوسیانین بوده که استرس اکسیداتیو را کاهش داده و از اثرات منفی رادیکال های آزاد پیشگیری می کند

در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد.

پیشگیری از دیابت

در برنج سیاه به میزان زیادی فیبر وجود دارد که به آزادسازی انسولین و تنظیم گلوکز خون کمک کرده و از نوسان های شدید قند خون در افراد مبتلا به بیماری دیابت پیشگیری می کند.

خواص برنج سیاه در بارداری

برنج سیاه به میزان زیادی پروتئین در خود دارد و میزان اسید آمینه لیزین و آرژنین در آن سه برابر بیشتر از برنج سفید می باشد به همین خاطر برای رشد جنین و سلامت زن باردار مفید می باشد

آهن آن نیز از بروز کم خونی در دوران حاملگی جلوگیری می کند.

بهبود سلامت معده

در برنج سیاه مقادیر بالایی از فیبر وجود دارد که عملکرد سیستم گوارشی را بهبود بخشیده و سلامت معده را حفظ می کند.

مصرف این برنج از بروز ناراحتی های گوارشی در بدن می کاهد.

کمک به هضم

فیبر زیادی که در برنج سیاه وجود دارد باعث بهبود عملکرد گوارشی بدن شده و جذب مواد مغذی در آن را افزایش می دهد.

فیبر حرکات روده را تنظیم کرده و سطح باکتری های روده را کنترل نموده و هضم غذا را بهبود می بخشد.

سم زدایی بدن

در برنج سیاه آنتوسیانین هایی وجود دارد که با سم زدایی بدن رابطه نزدیکی داشته و با کاهش سموم بدن به عملکرد درست کبد و کلیه ها کمک کرده و با سم زدایی بدن فشار روی اندام ها را کاهش می دهد.

فاقد گلوتن

برنج سیاه همانند سایر برنج ها فاقد گلوتن بوده و مصرف آن در افرادی که به بیماری سلیاک دچارند و همچین کسانی که به گلوتن حساسیت دارند، ضرری ندارد.

پیشگیری از سرطان

در برنج سیاه آنتوسیانین هایی وجود دارد که خاصیت ضد سرطانی داشته و رشد تومورها را کاهش می دهد. عصاره تهیه شده از برنج سیاه از گسترش سلول های سرطانی سینه پیشگیری می کند.

 فواید برنج سیاه برای لاغری و پوست

برنج سیاه چیست

پیشگیری از کبد چرب

عصاره برنج سیاه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که سوخت و ساز اسیدهای چرب در بدن را تنظیم کرده و با کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید، خطر ابتلا به بیماری کبد چرب را کاهش می دهد.

ضد التهاب

برنج سیاه فواید زیادی برای بدن داشته و عصاره این برنج به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد برای کاهش علائم ادم و درماتیت تماسی مفید بوده و در درمان آن نیز موثر می باشد.

درمان آسم

در برنج سیاه به میزان زیادی آنتوسیانین وجود دارد که با کاهش التهاب در راه های هوایی و خلط بیش از حد دستگاه تنفسی از بروز آسم جلوگیری کرده و در درمان آسم تاثیر زیادی دارد.

خواص برنج سیاه برای پوست

برنج سیاه با توجه به ترکیباتی که در خود دارد و اثر ضد اکسیدانی آن، باعث تغذیه پوست شده و در حفظ سلامت آن موثر می باشد و استفاده از این برنج باعث طراوت و استحکام پوست می شود.

سلامت پوست سر و مو

برنج سیاه خاصیت ضد اکسیدانی داشته و استفاده از آن باعث حفظ سلامت پوست سر و مو شده و با تغذیه مولیکول های مو، رشد آن را بطور چشمگیری افزایش می دهد.

براق و صاف کننده مو

استفاده از برنج سیاه تاثیر زیادی در رشد بهتر موها و سلامتی آن ها داشته و باعث براق و صاف شدن موها می شود. برای تهیه شامپو از برنج سیاه، مقداری از آب برنج را با ژل آلوئه ورا ترکیب کنید.

ضد پیری

برنج سیاه ماده آنتی اکسیدانی قوی تری نسبت به برنج سفید دارد و خوردن این برنج باعث جوان تر شدن و سالم و سرحال بودن، می شود.

آنتی اکسیدان برنج سیاه سلول های را بازسازی کرده و روند پیری را کُند می کند.

پیشگیری از کم خونی

در برنج سیاه به میزان مناسبی آهن وجود دارد که به تولید گلبولهای قرمز خون کمک کرده و کم خونی را رفع می کند. مصرف منظم برنج سیاه کم خونی را بطظور طبیعی درمان می کند.

سرشار از آنتی اکسیدان

برنج سیاه سرشار از آنتی اکسیدان بخصوص آنتوسیانین می باشد که از سبوس بیرونی برنج گرفته می شود.

آنتوسیانین از آسیب رادیکال های آزاد به بافت های بدن جلوگیری کرده و بدن را از بروز بیماری های مختلف حفظ می کند.

فیبر رژیمی

برنج سیاه بدلیل فراوری نشدن، با سبوس خورده می شود و بنابراین باعث سیری می گردد و از بروز عارضه سندروم روده تحریک پذیر و اسهال پیشگیری می کند.

در برنج سیاه به میزان بالایی فیبر رژیمی وجود دارد نیاز بدن به آن را تامین می کند.

خواص برنج سیاه برای پوست و لاغری | سایت فتوکده

شما هم بخوانید