خواص بلوط + ۳۱ خاصیت بلوط برای معده و اسهال و بدنسازی

خاصیت بلوط برای معده و روده چیست

خواص بلوط چیست خاصیت بلوط برای معده و ورده بلوط چه طبعی دارد خواص بلوط برای اسهال کودکان فواید بلوط برای دیابت را در سایت فتوکده می خوانید

خواص بلوط چیست

بلوط میوه درخت بلوط بوده و از آجیل های پرخواص بوده و بومی نیمکره شمالی است و در آب و هوای معتدل رشد مپوکی استخوان جلوگیری می کند

درخت بلوط در ایران در دامنه رشته کوه زاگرس رشد می کند و در جنگلهای ارسباران آذربایجان نیز به وفور یافت می شود و دشت برم بزرگترین دشت بلوط در کشور به شمار می رود.

بلوط دارای نام های دیگری همچون؛ بالوط، سندیان، مازو، زشگه پالوط و… می باشد. میوه بلوط شبیه به فندق بوده و ظاهری مستطیلی شکل با پوست ضخیم قهوه ای دارد و کاسه ای روی سر آن قرار دارد.

طبع بلوط سرد و خشک بوده و این میوه کوچک غذای بسیاری از حیوانات بخصوص گوزن، سنجاب، کبوتر، موش، خوک و اردک می باشد.

خواص بلوط برای دیابت و معده چیست

خواص بلوط برای اسهال کودکان و دیابت

۳۱ خواص بلوط برای سلامتی چیست

بهبود سلامت قلب

بلوط در کاهش کلسترول و چربی های بد بدن بسیار موثر بوده و چون دارای مقدار زیادی چربی غیراشباع که میزان کلسترول را در بدن متعادل نگه می دارد، بنابراین از بروز بیماری قلبی جلوگیری می کند.

حفظ سلامتی استخوان ها

بلوط دارای مواد معدنی زیادی نظیر پتاسیم، کلسیم و فسفر است که سلامت استخوان را حفظ می کند و از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

کلسیم یک ماده ضروری در حفظ سلامت استخوان ها می باشد.

سرشار از پروتئین

بلوط غنی از پروتئین می باشد که این پروتئین برای ایجاد بافت های جدید و سلول ها ی بدن الزامی می باشد. پروتیئن در بهبود سریع آسیب های ناشی از جراحت کمک می کند.

کاهش علائم آلزایمر

در بلوط آنتی اکسیدان هایی وجود دارند که مهار فعالیت کلینستراز که از آنزیم های موجود در مغز می باشد را بر عهده دارند و در کاهش علائم بیماری آلزایمر مثل گیجی، کاهش حافظه و تمرکز نقش موثر ایفا می کنند.

خاصیت بلوط برای مو

بلوط دارای مقدار زیادی مواد مغذی، مواد معدنی و ویتامین ها است که برای رشد موها موثر می باشد و فولیکول های مو را تقویت کرده و از ریزش مو پیشگیری می کند.

انرژی بخش

بلوط حاوی مقدار زیادی از کربوهیدرات بوده به همین دلیل از مواد غذایی انرژی زا محسوب می شود. کربوهیدرات ها در تامین انرژی در زمان زیاد به بدن کمک می کنند.

فواید بلوط برای معده و گوارش

بلوط محتوی مقدار زیادی فیبر بوده که این فیبر به هضم کمک کرده و حرکات روده را تنظیم می کند و از اسهال و یبوست جلوگیری می نماید.

مصرف بلوط برای افرادی که به نفخ و ناراحتی دستگاه گوارش مبتلایند، مفید می باشد.

فعالیت متابولیک

میوه بلوط اندازه کوچکی دارد ولی منبعی سرشار از ویتامین های B مثل نیاسین، تیامین، ریبوفلاوین و ویتامین B12 می باشد.

استفاده منظم از این مواد فرایندهای آنزیمی بدن را که برای سلامتی ضروری می باشد، را تنظیم می کند.

درمان آسم

بلوط سه آنتی اکسیدان قوی به نام های اسید آلاژیک، گالیک و تانیک دارد که هر سه به خاطر داشتن خاصیت ضد آسم به کاهش علائم آسم کمک می کنند و به کاهش التهاب راه های تنفسی منجر می شوند.

بهبود سلامت پوست

بلوط دارای خاصیت انقباض کننده و تانن بوده و این خاصیت از پوست حفاظت کرده و تانن نیز برای سلامت و بهبود مشکلات پوستی مفید می باشد.

بلوط را خیس کرده و آب آن را که سرشار از تانن است به ناحیه پوستی مورد نظر بمالید.

ضدعفونی کننده چشم

برای ضد عفونی کردن چشم از سرمه هایی که از پوست رویی بلوط تشکیل شدن استفاده نمایید.

چوب گردو بلوط را به همراه پوست رویی بلوط در چاله های کوچکی می کوبیدند و آتش می زدند و با خاکستر آن سرمه درست می کردند.

خواص بلوط برای اسهال

برای درمان بیماری اسهال می توان از آرد بلوط استفاده کرد. اگر اسهال شدید باشد آن را به همراه ماست می توان خورد. آرد به تنهایی نیز برای درمان اسهال کاربرد دارد.

رفع خونریزی بینی

کلگ در درمان خونریزی بینی مورد استفاده قرار می گیرد.

جوشانده پوست بلوط آرد شده را به همراه زاج سفید به صورت محلول در آورده و از آن در جهت شستشو و جلوگیری از خونریزی بینی استفاده کنید.

خاصیت بلوط برای دیابت

بلوط دارای کربوهیدرات های پیچیده و مقدار زیادی فیبر در خود بوده که در تنظیم و کاهش قند خون موثر می باشد و در جلوگیری و درمان دیابت نوع ۲ بسیار تاثیر گذار می باشد.

درمان سرفه

کلگ برای درمان سرفه های تشنجی و تحریک پذیر اندامهای تنفسی و حمله های متناوب کاربرد دارد.

۳۰ گرم از گلک را نیم لیتر آب جوش ترکیب می کنند. روزی سه چهار بار به اندازه یک قاشق چایخوری به شخص بیمار می دهند.

برای بواسیر

بلوط به جهت دارا بودن ترکیبات فلاونوئیدی خواص ضد التهابی داشته و با کاهش تورم عروق انتهاب روده منجر به کم شدن التهاب هموروئید (بواسیر) می شود

خواص بلوط برای دیابت و اسهال چیه

بلوط برای دیابت

درمان التهاب لثه

برای درمان التهاب لثه ۱۰ گرم پوست و ۱۰۰ میلی لیتر الکل تنتور را در یک بطری شیشه ای ریخته و به مدت ۱۰ روز اجازه دهید، خیس شوند و بطری را دو سه بار در روز حتما تکان دهید.

در آخر ترکیب را صاف کرده و یک قطره از آن را به یک لیوان آب اضاف کنید و لثه هایتان را با آن مالش دهید.

خشک کننده شیر مادر

پوست بلوط خرد شده را با استفاده از ۲ یا ۳ قاشق غذاخوری در یک فنجان آب، مخلوط کرده و ضماد گرم آماده کنید و به صورت موضعی آن را استفاده کنید تا شیر مادر خشک گردد.

جلوگیری از رشد سرطانی

برگ بلوط اثر خیلی قوی ضد سرطانی دارد. این اثر به دلیل وجود آنتی اکسیدان های موجود در آن است که مهار رادیکالهای آزاد را برعهده دارند.

رادیکال های آزاد باعث رشد سلول های سرطانی می شود.

کاهش التهاب موضعی

برگ بلوط می تواند در رفع علائم التهاب موضعی مثل قرمزی چشم، درد و تورم نقش موثری ایفا کند.

با قرار دادن برگ بلوط در ناحیه ملتهب، ترکیب فلاونوئیدی موجود در برگ بلوط باعث کاهش علائم التهاب می شود.

کاهش فشار خون

برگ درخت بلوط دارای ترکیب فلاونوئیدی است که این ترکیب قابلیت مهار فعالیت آنزیم مبدل آنژیوتانسین را دارد که این باعث افزایش فشار خون می شود.

برگ درخت بلوط دارای موادی بوده که مانند داروهای ضدفشار خون عمل می کنند.

کاهش سوزش پوست

برگ های درخت بلوط دارای خاصیت ضدمیکروبی و ض التهابی بوده که برای کاهش تحریک و سوزش مورد استفاده قرار می گیرد.

این برگ ها قرمزی و تحریک پوست را در ناحیه آسیب دیده کاهش می دهند.

توقف خونریزی

در بهبود زخم برگ بلوط نقش موثری ایفا می کند.

این برگ دارای ماده ای است که خونریزی را متوقف می کند. برگ درخت بلوط را روی محل خونریزی قرار هید و آن را فشار دهید، خونریزی متوقف خواهد شد.

درمان دیس‌لیپیدمی

به دلیل داشتن ترکیب فلاونوئیدی موجود در برگ درخت بلوط می توان به درمان اختلال دیس لیپیدمی کمک کرد. این گیاه می تواند سطح HDL را بیشتر کند و سطح LDL را به طور موثری کمتر نماید.

جلوگیری از تصلب شرایین

آنتی اکسیدان های موجود در بلوط دارای اثراتی هستند که باعث افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد در بدن می شود.

این روند برای جلوگیری از ایجاد تصلب شرایین که به تشکیل پلاک در رگ ها منجر شود، کمک می کند.

درمان زخم معده

برگ بلوط به خاطر داشتن ترکیبات فلاونوئیدی می تواند در درمان زخم معده نقش مفیدی داشته باشد.

فلاونوئید با آزاد کردن ماده ای می تواند زخم معده رادرمان کند و همچنین از بروز التهاب نیز جلوگیری کند.

رفع ریزش مو

برای پیشگیری از ریزش مو می توانید ۴ قاشق چایخوری پودر پوست بلوط را در مقداری آب جوشانده و مایع بدست آمده را روی ریشه موهای کف سر هفته ای ۲ بار استعمال کنید.

مقابله با ویروس ها و باکتری ها

ترکیب فلاونوئیدی که در برگ بلوط وجود دارد باعث سرکوب التهاب شده و حاوی اثر ضدمیکروبی هم می باشد. فلاونوئید باکتری ها و ویروس ها را از بین برده و عفونت را برطرف می کند.

برطرف کننده تب

برگ درخت بلوط خواص مفیدی برای بدن داشته و می تواند بعنوان جایگزینی برای کینین استفاده شود. کینین برگ بلوط با از بین بردن عامل بیماری در بدن علائم تب را درمان می کند.

خاصیت بلوط برای بدنسازی

متخصصان استفاده از بلوط بعد از ورزش را توصیح می کنند، به دلیل آنکه منیزم و کلسیم بالایی داشته و با تسکین عظلات از گرفتگی و کوفتگی می کاهد

کاهش سوزش پوست

برگ های درخت بلوط فواید درمانی زیاد داشته و اثرات ضدمیکروبی و ضدالتهابی برگ های این درخت، جهت کاهش تحریک و سوزش تحریک بکار می رود.

برگ بلوط قرمزی و تحریک پوست را در محل آسیب دیده کاهش می دهد.

خواص صدف خوراکی

خواص بلوط برای اسهال و دیابت چیست | سایت فتوکده

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

مجید

۰۱ شهریور ۱۴۰۰


سلام مطلب در باره خواص بلوط عالی بود جدیدا یک شرکت دانش بنیان و کار آفرین نمونه و معتبر با همکاری یک برند معروف بیسکویت اقدام به تولید مشترک کردند که تمام استاندارد های لازم داخلی رو هم اخذ و محصول نهایی تولید شده و در بازار موجوده که علاوه بر درصد بسیار بالای آرد بلوط و جفت در محصول در کنار تکنولوژی های تک در تولید، مواد اولیه با ارزش دیگه هم در محصول موجوده که روی جعبه و بسته بندی شکیل درج شده البته کمی قیمتش نسبت به محصولات مشابه فراسودمند دیگه در بازار بالاست ولی اون محصولات هیچ کدوم آرد بلوط استفاده نکردند بنده به شخصه چند دوره مصرف کردم کمی طعمش با بیسکویتهای معمولی فرق داره که طبیعیه و قابل تحمل خواستم خدمتتون عرض کنم که از توابد داخلی حمایت کنیم تا کسب و کارهای نو پا پا بگیرند و بچه های این سرزمین بیکار نباشند. یا حق

شما هم بخوانید