مراقبت از پوست صورت + برای مراقبت از پوست چه کنیم؟

.مراقبت از پوست صورت + برای مراقبت از پوست چه کنیم؟

 

  مراقبت از پوست صورت در خانه

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

مراقبت از پوست صورت + برای مراقبت از پوست چه کنیم؟

 مراقبت از پوست دغدغه بسیاری از خانم ها و حتی آقایان می باشد و در این میان توجه به سلامت و بهداشت پوست صورت از اهمیت ویژه ای برخوردار است

در این مطلب با روش های مراقب از پوست آشنا می شوید

برای مراقبت از پوست صورت چه کنیم؟

برای مراقبت از پوست صورت چه کنیم؟

شناختن جنس پوست صورت

 اگر می خواهید روش های درمانی و مراقبت از پوست صورت خود را شروع کنید، ابتدا باید جنس پوست خود را بشناسید. جنس پوست انواع مختلفی دارد:

پوست خشک، پوست چرب، پوست مختلط، پوست حساس و پوست معمولی

شستن و پاک کردن پوست صورت

برای سلامت و شفاف شدن پوست صورت یکی از ساده ترین کارها این است که روزانه صورت خود را شستشو دهید. می توانید با توجه به جنس پوست صورتتان از صابون و یا شوینده های مخصوص آن استفاده کنید.

شستن صورت در صبح

دوش آب گرم در صبح بسیار برای سلامت پوست صورت و بدن توصیه می شود و تاثیر بسزایی در زیبایی پوست شما دارد

اگر فقط می خواهید صورت خود را بشویید توجه داشته باشید که پوست انسان در هنگام صبح زیاد کثیف نیست؛ بنابراین نباید از شوینده ها و پاک کننده های قوی استفاده کنید؛ زیرا چربی طبیعی پوست را از بین می‌برند و پوست را دچار مشکل می کند.

شستن صورت در شب

پس از گذراندن یک روز طولانی، پوست صورت در معرض آلودگی ها و گرد و غبار های زیادی قرار می گیرد. بنابراین شستن آن در هنگام شب بسیار ضروری می باشد.

شوینده ای که در شب برای شستن پوست صورت استفاده می کنید، باید با شوینده ای که در هنگام صبح از آن استفاده می کنید متفاوت باشد.

مرطوب کردن پوست

استفاده از مرطوب کننده صورت در هر سنی ضروری و مهم می باشد؛

زیرا همه پوست ها به رطوبت کافی احتیاج دارند. مرطوب کردن پوست همچنین از ایجاد چین و چروک و ترک های پوستی نیز جلوگیری خواهد کرد، اگر پوستتان چرب است می‌ توانید مرطوب کننده ای استفاده کنید که ملایم و فاقد چربی باشد.

دقت در استفاده از لوازم آرایشی

آرایش مفرط می‌تواند به مرور زمان به پوست آسیب برساند مخصوصاً اگر از کرم های سنگین استفاده کنید، پس از مدتی منافذ پوست صورت شما بسته می شود و آکنه ها خود را نشان خواهند داد.

استراحت دادن به پوست

هر روز آرایش نکنید بعضی روزها به پوست اجازه بدهید تا کمی نفس بکشد، می توانید از ماسک های خانگی برای استراحت دادن به پوست و تقویت آن استفاده کنید.

پاک کردن آرایش

هیچ چیز به اندازه ی پسماند های لوازم آرایشی بر روی پوست صورت شما نمی تواند آن را تخریب کند. حتماً در پاک کردن لوازم آرایشی دقت داشته باشید و هیچ گاه با صورت پر از آرایش به رخت و خواب نروید.

مصرف ویتامین ها

برای داشتن پوستی سالم می توانید از سبزیجات، میوه های تازه، غلات، ماهی و غذاهایی که دارای ویتامین A ،B ،C ،E و آنتی اکسیدان هستند، استفاده کنید

توصیه می شود که مصرف غذاهای آماده و فرآوری شده مانند انواع فست فود را کاهش دهید و به جای آن با استفاده فراوان از ویتامین ها به ترمیم تولید کلاژن و جوان تر شدن پوست خود کمک کنید.

خواب مناسب

برای داشتن پوستی شاداب  و با نشاط حداقل ۸ ساعت خواب توصیه می شود تا پوست بتواند استراحت کند و شادابی خود را به دست بیاورد؛ زیرا وقتی که شما خسته باشید پوست نیز خسته می‌شود و به استراحت نیاز دارد.

استفاده از کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب یکی از مهمترین راه های مراقبت از پوست و اثر گذار ترین آن ها می باشد که مصرف آن بسیار سفارش می شود؛ زیرا نور خورشید می‌تواند اثرات مخربی را بر روی پوست صورت باقی بگذارد

جالب است بدانید ۹۰% چین و چروک ها به دلیل قرار گرفتن پوست صورت در معرض نور خورشید می باشد.  و استفاده از کرم ضد آفتاب می تواند از انواع مختلف چین و چروک جلوگیری کند.

از شکر و شیرینی دوری کنید

استفاده زیاد از مواد غذایی شیرین می‌ تواند باعث کاهش کلاژن پوست و افزایش چین و چروک آن گردد. قند خون بالا همچنین می تواند باعث عفونت قارچی پوست  در زیر سینه ها، کشاله ران و صورت شود.

مصرف آب تازه

روزانه به مقدار کافی آب بنوشید. نوشیدن آب، آب میوه های تازه و سایر نوشیدنی ها مقوی می تواند به شفاف سازی و شادابی پوست کمک شایانی کند. نوشیدن ۸ لیوان در روز توصیه می شود.

روش های ساده برای سلامت پوست | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۲۶ ۰

شما هم بخوانید