پیشگیری از سرطان سینه با ۱۲ روش ساده و روزمره

.روش های پیشگیری از سرطان سینه با 12 روش ساده و روزمره

 

  جلوگیری از سرطان سینه

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

پیشگیری از سرطان سینه با ۱۲ روش ساده و روزمره

همیشه از قدیم گفتن پیشگیری بهتر از درمان است، بیماری سرطان سینه از آن دست بیماری‌ هایی است که هر چه زودتر تشخیص داده شود روند درمان و بهبودی بیماری سریع‌ تر انجام می‌ شود.

در مواردی که بیماری خدایی نکرده دیر تشخیش داده شود روش‌ های درمانی نیز تاثیری نداشته و بیماری در تمام بدن پخش می‌ شود.

در این مطلب با روش های پیشگیری از سرطان سینه آشنا می شوید

روش های پیشگیری از سرطان سینه

کنترل مصرف پروتئین و چربی

برای جلوگیری از دچار شدن به بیماری سرطان سینه باید از مصرف چربی‌ های زیاد در رژیم غذایی خودداری کنید و تلاش کنید پروتئین‌ ها و کربوهیدرات‌ ها را جایگزین نمایید

سعی کنید بیشتر از مرغ‌ های محلی، مرغ ارگانیک و تخم مرغ‌ های محلی و یا روغن نارگیل و کنجد و آووکادو را جایگزین کنید.

مصرف چربی بیش از اندازه باعث می‌ شود تا چربی در سینه‌ ها انباشته شده و فرد با عدم تحرک کافی زمینه سرطان سینه را با ایجاد بافته‌ ای چربی در سینه بالا ببرد.

دوری از امواج الکترومغناطیس و پرتوزا

از قرار گیری به صورت مداوم در مکان‌ هایی که در معرض امواج الکترومغناطیس می‌ باشند خودداری کنید .، رادیولوژی، اسکن های پزکشی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

امواج ساطع شده از ایستگاه‌ های وای فای و یا تلفن همراه نیز برای بدن مضر می‌ باشند.

خودداری از پوشیدن لباس زیر تنگ

اکثر لباس‌ های زیر با مدل اسفنجی باعث می‌ شود تا سینه را در حالتی به غیر از حالت طبیعی نگه دارد همین امر بافت های سینه را متراک کرده و امکان ایجاد غده در سینه را افزایش می دهد

همچنین پوشیدن سوتین‌ های تنگ که مناسب سایز سینه نمی‌ باشند نیز خطر ابتلا به سرطان سینه را در خانم افزایش می‌ دهد.

مصرف ویتامین D

یکی از بهترین روش‌ های پیشگیری از بیماری سرطان سینه و یا انواع سرطان‌ ها مصرف ویتامین D می‌ باشد که متاسفانه اغلب مردم ایران کمبود آنرا دارند

این ویتامین بر هر سلول بدن تأثیر مثبت گذاشته و طی تحقیقات انجام شده بیش از ۸۰۰ مرجع وجود دارد که نشان می‌ دهد ویتامین D در برابر سرطان تأثیر گذار است.

شیر دادن به نوزاد

خطر ابتلا به سرطان سینه در خانم‌ هایی که در ۶ ماه نخست تولد فرزندشان به او شیر دادند تا ۱۰ درصد کاهش میابد

به این دلیل که وقتی مادران به نوزادشان شیر می‌ دهند وارد دوران قاعدگی نشده و همین امر سبب می‌ شود در بدن استروژن کمتری ترشح شود و احتمال دچار شدن به بیماری سرطان کاهش یابد.

تغذیه سالم

تحقیقات پژوهشگران دانشگاه هاروارد :

خانم‌ هایی که در رژیم غذایی خود از میوه‌ ها و یا سبزیجات تازه برگ دار و یا هویج و فلفل قرمز استفاده می‌ کنند ماده کاروتنوئید خونشان بالاتر از سایر افراد است و حدود ۱۹ درصد خطر بیمار شدن به سرطان سینه در آنها کاهش میابد.

کاروتنوئید ترکیباتی هستند که در میوه و سبزیجات به فراوانی وجود دارد.

پنج وعده خوردن میوه و سبزی

مصرف دانه سویا و سبزیجات از خانواده سیر و پیاز همچنین موای مغذی لیکوپن مانند گوجه فرنگی و سولفروفان ها موجود در خانواده کلم، خطر ابتلا به سرطان سینه را کم می کند

انجمن سرطان سینه در آمریکا اعلام کرده که خانم‌ ها روزانه پنج وعده میوه جات و سبزیجات مصرف کرده و مصرف گوشت های قرمز و فرآوری شده و مشروبات الکلی را به حداقل برسانند.

محدود کردن داروهای هورمونی

خانم‌هایی که تحت درمان‌های هورمونی مانند استروژن و پروژسترون هستند حدود ۲۴ درصد بیشتر از سایر خانم‌ ها در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار دارند.

بهتر است هر شش ماه زیر نظر پزشک دُز مصرفی از قرص‌ های هورمونی مانند قرص‌ های ضد بارداری را کم کنید و مصرف آن را به به زمان کوتاهی اختصاص دهید.

خانم‌هایی که سابقه بیماری سرطان را در اقوام نزدیک خود شاهد هستند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری بوده به همین خاطر به هیچ وجه نباید تحت هورمون درمانی قرار گیرند مگر اینکه تخمدان‌ هایشان برداشته شده است و یا از طریق جراحی یائسگی را تجربه کرده باشند.

سابقه خانوادگی (مادری و پدری)

حدود ۵ تا ۱۰ درصد احتمال ابتلا به سرطان سینه وراثت و انتقال ژنی می‌ باشد، دقت داشته باشید که ژن‌ های خانواده پدر هم اندازه ژن‌ های مادری در انتقال سرطان مهم است

وجود ژن هایی مانند BRCA1 و BRCA2 در بدن آقایان نه تنها احتمال سرطان سینه، بلکه سرطان تخمدان، بیضه، پروستات و پانکراس را در آقایان بالا می برد

در صورت وجود سابقه بیماری سرطان سینه در اقوام درجه یک (پدر-مادر-خوا-برادر-فرزندان) و حتی در اقوام درجه دو و سه باید هر ساله چکاپ کامل شوید

افرادی که ژن جهش یافته BRCA را در دی‌ ان ای خود داشته باشند حدود ۵ برابر بیشتر از سایر زنان به بیماری سرطان سینه دچار می‌ شوند.

شناختن تراکم سینه خود

تشخیص بیماری سرطان سینه از طریق دستگاه ماموگرام انجام می‌ شود اگر قسمت بیشتری از بافت سینه فرد از چربی تشکیل شده باشد احتمال ابتلا به سرطان سینه تا ۶ برابر در او افزایش میابد.

سینه‌ هایی که بافت متراکم داشته و از چربی کمتری برخوردار هستند تشخیص بیماری سرطان در آنها راحت‌ تر است.

مصرف کافی ید

عنصر اساسی برای سنتز هورمون‌ ها در بدن ید می‌ باشد که کمبود آن در خانم باعث بروز سرطان سینه می‌ شود، کمبود ید در بافت سینه باعث ایجاد اختلال و تشکیل تومور می‌ شود.

مصرف ید به اندازه یکی از راه‌ های پیشگیری این بیماری بوده البته لازم به ذکر است که مصرف بیش از ۸۰۰ میلی گرم ید در روز به قسمت‌ های دیگر بدن آسیب می‌ رساند.

جلوگیری از سرطان سینه با خواب کافی

کمبود خواب می‌ تواند بدن را مستعد انواع بیماری‌ ها از جمله سرطان کند.

کم خوابی ملاتونین را در بدن افزایش داده و باعث افزایش مقاومت انسولین در بدن شده و در ادامه اضافه وزن را ایجاد خواهد کرد، هردوی این موارد می‌ توانند سبب بروز سرطان سینه باشند.

پس خواب کافی بخصوص خواب شبانه را رعایت کنید

مکمل ها و ویتامینه‌ ای مفید

با مصرف مناسب ویتامین‌ ها می‌ شود خطر ابتلا به بیماری سرطان سینه را تا حدود زیادی کاهش داد ویتامین‌های A ،D و E و روغن ماهی امگا ۳ برای پیشگیری از این بیماری توصیه شده‌ اند.

درباره سرطان سینه بیشتر بدانید

شناخت زودتر سرطان سینه می تواند این بیماری را در همان مرحله شروع با اقدامات درمانی متوقف کرد، در این مطلب با روش های جلوگیری از سرطان سینه آشنا شدید

به همین خاطر پیشنهاد می شود علایم و راه های تشخیص سرطان سینه را نیز پیگیری کنید و اطلاعات خود را با دوستان و آشنایاناتن به اشتراک بگذارید

روش های پیشگیری از سرطان سینه | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۵ ۰

شما هم بخوانید