توضیح استخراج بیت کوین به زبان ساده

توضیح استخراج بیت کوین به زبان ساده

توضیح استخراج بیت کوین به زبان ساده

استخراج بیت کوین فرایندی است که برای بدست آوردن این ارزدیجیتال به کار گرفته می شود.

تولید بیت کوین و پردازش تراکنش های بیت کوین ماحصل این فرایند است. چگونگی انجام استخراج بیت کوین و جزییات آن را به زبان ساده در این مقاله توضیح خواهیم داد.

استخراج بیت کوین چرا انجام می شود؟

شبکه ی بیت کوین بر بستر بلاک چین بنا شده و کاملا غیر متمرکز است. بنابراین انتشار و کنترل آن توسط یک سازمان ، نهاد یا دولت خاص انجام نمی گیرد.

زمانی که فردی در شبکه ی بیت کوین تراکنشی را انجام می دهد باید این تراکنش به صورتی تایید شود. همچنین لازم است تغییرات لازم در شبکه صورت بگیرد و موجودی کیف پول ها بروزرسانی شود.

این کارها را استخراج کنندگان بیت کوین انجام می دهند. در ازای انجام این کارها پاداش نیز دریافت می کنند که انگیزه لازم را برای ادامه داشته باشند.

فرایند استخراج چگونه انجام می شود؟

ماینرها با دستگاه هایی که به آن ها دستگاه استخراج بیت کوین می گویند کار تایید تراکنش ها را انجام می دهند. آن ها قدرت پردازش دستگاه خود را در اختیار شبکه قرار می دهند. این قدرت پردازش برای حل معادلات پیچیده ای به کار می رود که حل شدن آن ها باعث می شود یک تراکنش در یک بلاک قرار بگیرد و ثبت شود.

پاداشی که ماینرها دریافت می کنند بخشی از کارمزد تراکنش و تعدادی بیت کوین است. این بیت کوین ها پس از حل معادله ی بلاک به دست می آیند.

چرا بیت کوین را استخراج می کنند؟

می توان گفت اکثر کارهایی که در دنیا انجام می شود به نوعی به پول ربط دارد. استخراج بیت کوین نیز قطعا از این قاعده مستثنی نیست. بیت کوین نوعی ارزدیجیتال است. می توان گفت حتی محبوب ترین آنهاست.

ماینرها با انگیزه ی بدست آوردن بیت کوین و فروش آن به پول رایج مورد استفاده شان به استخراج می پردازند. البته باید بدانید فرایند ماینینگ هزینه های بسیاری نیز دارد. در این روش درست است که ماینر هزینه ای صرف خرید بیت کوین نمی کند اما سرمایه ی زیادی صرف تجهیزات استخراج می شود.

پاداش حاصل از ماینینگ چه قدر است؟

پاداش استخراج در سال های ابتدایی ۵۰ بیت کوین به ازای هر بلاک بود. اما این پاداش هر چهار سال یکبار طی فرایندی با نام هاوینگ نصف می شود.

هاوینگ سال ۲۰۲۰ پاداش استخراج بیت کوین را به ۶.۲۵ واحد کاهش خواهد داد. هدف هاوینگ جلوگیری از ایجاد تورم و حفظ ارزش بیت کوین است.

جالب است بدانید تعداد بیت کوین های قابل استخراج تنها ۲۱ میلیون است. پس استخراج این ۲۱ میلیون کوین دیگر بیت کوین جدیدی تولید نخواهد شد.

پس از استخراج همه ی بیت کوین ها چه بر سر پاداش ماینرها می آید؟

پس از این که همه ی بیت کوین ها استخراج شدند پاداش ماینر ها فقط از طریق کارمزد پرداخت خواهد شد. به هر حال شبکه ی بیت کوین همواره به استخراج کننده هایی نیاز دارد تا آن را اداره کنند. بنابراین پاداش آن ها را تامین خواهد کرد.

منبع : iminer

مطلب مفید بود ؟ ۲ ۰

شما هم بخوانید